Výsledek hospodaření státního rozpočtu nejlepší od roku 2008
V roce 2013 skončil státní rozpočet schodkem hospodaření 81,3 mld. Kč, což je výsledek o 19,7 mld. Kč příznivější než v roce 2012 a zároveň o 18,7 mld. lepší než rozpočtovaný.
Hlavním důvodem nižšího schodku jsou úspory na straně výdajů, které se v běžných výdajích projevily nejvíce u neinvestičních nákupů a souvisejících výdajů (úspora 7,2 mld. Kč). U investičních výdajů šlo zejména o pokles investičních transferů SFDI o 11,7 mld. Kč. Celkové příjmy převýšily rozpočet o 1,2 mld. Kč a výdaje byly o 17,6 mld. Kč nižší, než bylo rozpočtováno.
„I přesto, že hlavní podíl úspor představuje SFDI, ukazuje se, že lze plánovaný schodek zvládnout optimističtěji a lépe i bez razantních zásahů,“ říká ministr financí Jan Fischer.
v mld. Kč | ||||||||
Ukazatel | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
skutečnost leden-prosinec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013 - 2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 1 051,39 | 96,1 | 1 076,37 | 1 090,69 | 1 091,86 | 100,1 | 103,8 | 40,48 |
VÝDAJE CELKEM | 1 152,39 | 96,1 | 1 176,37 | 1 190,69 | 1 173,13 | 98,5 | 101,8 | 20,74 |
SALDO | -101,00 | 95,9 | -100,00 | -100,00 | -81,26 | 81,3 | 80,5 | 19,74 |
Pozn.: Zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2013 byl novelizován na základě zákona č. 475/2013 Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 2014 a o změně zákona č. 504/2012 Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 2013, ve znění zákona č. 258/2013 Sb. Došlo tak ke snížení příjmů i výdajů SR o 4,4 mld. Kč (tj. bez vlivu na schodek) a tyto změny byly v textu i tabulkách promítnuty.
Příjmy státního rozpočtu
Celkové příjmy dosáhly ke konci roku 2013 výše 1 091,9 mld. Kč a převýšily tak rozpočet po změnách o 1,2 mld. Kč. Na plnění a také meziročním růstu o 40,5 mld. Kč se podílely zejména nedaňové a ostatní příjmy (růst o 30,9 mld. Kč). Na to měly vliv zejména příjmy z EU, které meziročně vzrostly o 28,8 mld. Kč. Daňové příjmy vč. pojistného na sociální zabezpečení vykázaly růst o 9,5 mld. Kč, nicméně jejich rozpočet zůstal nenaplněn o 10,2 mld. Kč.
Z celkové částky připadlo na daňové příjmy 549,6 mld. Kč (50,3 % celkových příjmů, v roce 2012 to bylo 51,4 %), na příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 372,2 mld. Kč (34,1 % celkových příjmů, v roce 2012 to bylo 35,3 %) a na nedaňové a ostatní příjmy 170,1 mld. Kč (15,6 % celkových příjmů, v roce 2012 to bylo 13,3 %).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 8,9 mld. Kč, tj. o 1,6 %, jejich rozpočet však zůstal nenaplněn o 4,6 mld. Kč. Meziroční růst byl tažen především vyšším inkasem DPH (růst o 20,3 mld. Kč). Nižší než očekávané plnění ovlivnila zejména inkasa spotřební daně z minerálních olejů (nenaplnění o 3,7 mld. Kč), DPFO (nenaplnění o 3,6 mld. Kč) a DPPO (nenaplnění o 2,8 mld. Kč).
Inkaso DPH představovalo 220,0 mld. Kč a překročilo svůj rozpočet o 8,0 mld. Kč, tj. o 3,8 %. Meziročně vzrostlo o 20,3 mld. Kč, tj. o 10,1 %. Na meziročním růstu se podílela zejména novela zákona o DPH, která zvýšila obě sazby daně z přidané hodnoty o jeden procentní bod na 15 a 21 procent. Lze předpokládat, že jako faktor vyššího plnění inkasa DPH je možné spatřovat především v přijatých opatřeních proti daňovým únikům na DPH, které vstoupily v účinnost od počátku roku 2013 a také v novém opatření, které od října 2013 zavedlo pro obchodníky s pohonnými hmotami povinné kauce a registrační povinnost.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 136,4 mld. Kč, což je o 3,2 mld. Kč, tj. o 2,3 %, méně než v roce 2012. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z minerálních olejů, které meziročně kleslo o 2,1 mld. Kč (nenaplnění rozpočtu o 3,7 mld. Kč). Tento pokles byl dán především dlouhodobou klesající spotřebou motorového benzínu. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků meziročně kleslo o 0,2 mld. Kč i přesto, že od 1.1.2013 došlo ke zvýšení sazeb daně u tabákových výrobků.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti ve výši 84,5 mld. Kč dosáhlo sice meziročního růstu o 2,8 mld. Kč, tj. o 3,4 %, její rozpočet však zůstal nenaplněn o 1,9 mld. Kč. Důvodem byla hlavně nižší míra růstu mezd a platů, než byla očekávána v rozpočtu.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání dosáhlo 1,4 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 0,3 mld. Kč a nenaplnění rozpočtu o 1,3 mld. Kč. Nízké plnění této daně je způsobeno pravděpodobně především vyššími hodnotami vrácené daně z jiné než podnikatelské činnosti.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou ve výši 8,7 mld. Kč představovalo nenaplnění rozpočtu o 0,3 mld. Kč a meziroční pokles o 0,6 mld. Kč. Na to měl pravděpodobně vliv zejména pokles hrubého provozního přebytku snižující disponibilní zdroje k rozdělení, dále pak i pokles úrokové míry z vkladů u bank a možný nižší objem uzavřených dohod o provedení práce.
Inkaso daně z příjmů právnických osob svým objemem 81,5 mld. Kč představovalo 96,7 % rozpočtu (nenaplnění o 2,8 mld. Kč) a meziročně bylo o 7,7 mld. Kč, tj. o 8,6 %, nižší. Důvodem nižšího plnění je pravděpodobně fakt, že firmy negenerovaly tak vysokou míru zisku, jaká byla původně očekávána. Inkaso této daně v samotném měsíci prosinci činilo 16,2 mld. Kč, zatímco v prosinci 2012 to bylo 16,9 mld. Kč (v prosinci byla placena čtvrtletní nebo pololetní záloha na daň). U daně z příjmů právnických osob nebyly pro rok 2013 přijaty žádné významné legislativní změny.
Na meziroční srovnání inkasa DPH, DPPO a DPFO, které náleží státnímu rozpočtu, působila negativně změna v rozpočtovém určení daní. Ta od 1.1.2013 posílila příjmy obcí zejména na úkor příjmů státního rozpočtu, což ukazuje následující tabulka:
RUD | 2012 podíl z celostátního inkasa v % |
2013 podíl z celostátního inkasa v % |
Rozdíl v p.b. (2013-2012) |
|
---|---|---|---|---|
DPH | SR | 71,78 | 71,31 | -0,47 |
obce | 19,93 | 20,83 | 0,90 | |
kraje | 8,29 | 7,86 | -0,43 | |
DPPO | SR | 69,68 | 67,50 | -2,18 |
obce | 21,40 | 23,58 | 2,18 | |
kraje | 8,92 | 8,92 | 0,00 | |
DPFO - závislá činnost | SR | 68,18 | 66,98 | -1,20 |
obce | 21,40 | 22,87 | 1,47 | |
obce | 1,50 | 1,50 | 0,00 | |
kraje | 8,92 | 8,65 | -0,27 | |
DPFO - kapitálové výnosy | SR | 69,68 | 67,50 | -2,18 |
obce | 21,40 | 23,58 | 2,18 | |
kraje | 8,92 | 8,92 | 0,00 | |
DPFO - přiznání | SR | 10 % a 69,68 % z 60 % = 51,81 | 10 % a 67,5 % z 60 % = 50,50 | -1,31 |
obce | 30,00 | 30,00 | 0,00 | |
obce | 21,4 % z 60 % = 12,84 | 23,58 % z 60 % = 14,15 | 1,31 | |
kraje | 8,92 % z 60 % = 5,35 | 8,92 % z 60 % = 5,35 | 0,00 |
Majetkové daně dosáhly 9,1 mld. Kč a meziročně vykázaly pokles o 2,0 mld. Kč. To ovlivnila skutečnost, že na rozdíl od roku 2012 již není součástí inkasa darovací daň uvalená za bezúplatné nabytí povolenek na emise skleníkových plynů pro výrobu elektřiny. Na inkasu daně z převodu nemovitostí se projevilo zvýšení sazby daně o jeden procentní bod na 4 %. Její inkaso meziročně vzrostlo o 1,2 mld. Kč.
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 372,2 mld. Kč a meziročně tak vzrostly o 0,7 mld. Kč. Rozpočet však zůstal nenaplněn o 5,6 mld. Kč. Hlavním důvodem bylo nižší než očekávané tempo růstu mezd.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery ve výši 170,1 mld. Kč představovaly 107,2 % rozpočtu po změnách (překročení o 11,4 mld. Kč). Meziročně vzrostly o 30,9 mld. Kč, což ovlivnily nejvíce příjmy z EU. Ty při plnění na 100,3 % dosáhly 114,7 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2012 vyšší o 28,8 mld. Kč. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh dosáhly 7,0 mld. Kč. V prosinci také došlo k odvodu 6 mld. Kč ze státního podniku Lesy ČR do příjmů kapitoly Ministerstvo zemědělství.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje byly v roce 2013 čerpány v objemu 1 173,1 mld. Kč, což představovalo meziroční růst o 20,7 mld. Kč, tj. o 1,8 %. Rozpočet po změnách byl čerpán na 98,5 %, což představuje úsporu ve výši 17,6 mld. Kč. Na meziročním růstu se podílely zejména vyšší neinvestiční transfery státním fondům (o 8,6 mld. Kč), sociální dávky (o 6,9 mld. Kč) a také neinvestiční transfery příspěvkovým a podobným organizacím (o 4,4 mld. Kč).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ty dosáhly 488,0 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 6,9 mld. Kč, tj. o 1,4 %, a úsporu proti rozpočtu po změnách ve výši 3,6 mld. Kč. Jejich podíl na celkových výdajích činil 41,6 % (v roce 2012 to bylo 41,8 %).
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 106,5 mld. Kč a meziročně byly vyšší o 1,3 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 81,4 mld. Kč, což je o 1,3 mld. Kč více než v roce 2012. Jednalo se o zálohy regionálnímu školství v celkové výši 77,4 mld. Kč (v roce 2012 vyplaceno 76,1 mld. Kč) a o čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 4,0 mld. Kč (stejně jako v roce 2012).
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 53,7 mld. Kč vykázaly meziroční růst o 0,8 mld. Kč. Tento růst byl ovlivněn zejména zákonným opatřením Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku navýšena platba za tzv. státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 103,2 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 10,4 mld. Kč a plnění rozpočtu po změnách na 89,0 % (úspora ve výši 12,7 mld. Kč.). Na meziroční pokles i nižší plnění působily zejména investiční transfery SFDI, které dosáhly 17,5 mld. Kč a byly tak o 11,2 mld. Kč pod úrovní roku 2012 a o 11,7 mld. Kč pod úrovní danou rozpočtem po změnách (to bylo částečně kompenzováno v rámci neinvestičních transferů SFDI, které dosáhly 5,9 mld. Kč, zatímco v roce 2012 byly téměř nulové).
Saldo státního rozpočtu
Schodek hospodaření státního rozpočtu za rok 2013 dosáhl 81,3 mld. Kč. Proti výši dané rozpočtem je to výsledek příznivější o 18,7 mld. Kč. Proti stavu na konci roku 2012 jde o výsledek lepší o 19,7 mld. Kč. Při dodržení plnění rozpočtu celkových příjmů byly hlavním důvodem nižšího než očekávaného schodku úspory na straně výdajů. Proti výši dané rozpočtem po změnách se v rámci běžných výdajů projevily nejvíce u neinvestičních nákupů a souvisejících výdajů (úspora 7,2 mld. Kč). U investičních výdajů šlo zejména o již zmíněné transfery SFDI.
Hospodaření rozpočtu v samotném prosinci skončilo schodkem 1,9 mld. Kč (v prosinci 2012 to bylo 23,1 mld. Kč), když příjmy činily 126,4 mld. Kč (v prosinci 2012 to bylo 90,1 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 128,3 mld. Kč (v prosinci 2012 to bylo 113,2 mld. Kč). Na meziroční růst příjmů v samotném prosinci o 36,3 mld. Kč působily zejména vyšší příjmy z EU (o 28,9 mld. Kč) a také mimořádný příjem v podobě odvodu 6 mld. Kč ze státního podniku Lesy ČR. Na meziroční růst výdajů v samotném prosinci o 15,1 mld. Kč působily zejména vyšší kapitálové výdaje (o 9,3 mld. Kč) a vyšší neinvestiční transfery SZIF (o 5,4 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||||||
leden-prosinec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 |
Saldo SR | -46 061 | -67 705 | -45 716 | -109 053 | -93 684 | -56 338 | -97 580 | -66 392 | -20 003 | -192 394 | -156 416 | -142 771 | -101 000 | -81 264 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za rok 2013 jsou patrné z tabulkové přílohy.
Bc. Ondřej Šrámek,
tiskový mluvčí Ministerstva financí
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2012 | 2013 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 1 051,39 | 96,1 | 1 076,37 | 1 090,69 | 1 091,86 | 100,1 | 103,8 | 40,48 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 912,28 | 96,5 | 932,00 | 932,00 | 921,82 | 98,9 | 101,0 | 9,54 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 540,78 | 96,3 | 554,23 | 554,23 | 549,64 | 99,2 | 101,6 | 8,86 |
v tom: | ||||||||
DPH | 199,71 | 90,1 | 212,00 | 212,00 | 219,96 | 103,8 | 110,1 | 20,25 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 139,61 | 98,1 | 142,20 | 142,20 | 136,45 | 96,0 | 97,7 | -3,16 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů | 71,66 | 94,9 | 73,30 | 73,30 | 69,59 | 94,9 | 97,1 | -2,07 |
Spotřební daň z tabákových výrobků | 47,00 | 99,8 | 47,80 | 47,80 | 46,82 | 97,9 | 99,6 | -0,18 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 6,40 | 152,5 | 6,50 | 6,50 | 5,82 | 89,5 | 90,9 | -0,59 |
Daně z příjmů PO | 89,19 | 104,2 | 84,30 | 84,30 | 81,48 | 96,7 | 91,4 | -7,71 |
Daně z příjmů FO | 92,59 | 100,6 | 98,10 | 98,10 | 94,49 | 96,3 | 102,1 | 1,91 |
v tom: z kapitálových výnosů | 9,23 | 102,5 | 9,00 | 9,00 | 8,66 | 96,2 | 93,8 | -0,57 |
ze závislé činnosti | 81,67 | 101,7 | 86,40 | 86,40 | 84,48 | 97,8 | 103,4 | 2,81 |
z přiznání | 1,69 | 62,6 | 2,70 | 2,70 | 1,35 | 50,1 | 80,1 | -0,34 |
Správní poplatky | 2,53 | 105,9 | 1,29 | 1,29 | 1,17 | 90,7 | 46,2 | -1,36 |
Majetkové daně | 11,10 | 91,0 | 9,70 | 9,70 | 9,08 | 93,6 | 81,8 | -2,02 |
v tom: Daň dědická | 0,07 | 71,5 | 0,10 | 0,10 | 0,08 | 75,7 | 105,9 | 0,00 |
Daň darovací | 3,37 | 73,2 | 0,30 | 0,30 | 0,11 | 36,0 | 3,2 | -3,26 |
Daň z převodu nemovitostí | 7,66 | 102,1 | 9,30 | 9,30 | 8,89 | 95,6 | 116,1 | 1,23 |
Poplatky za uložení odpadů | 1,54 | 109,4 | 1,41 | 1,41 | 1,56 | 110,9 | 101,3 | 0,02 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,20 | 11,6 | 0,20 | 0,20 | 0,24 | 121,2 | 122,4 | 0,04 |
Odvody z loterií *) | 1,82 | x | 2,60 | 2,60 | 2,65 | 101,9 | 145,8 | 0,83 |
Ostatní daňové příjmy ***) | 2,49 | 107,1 | 2,43 | 2,43 | 2,54 | 104,8 | 102,3 | 0,06 |
Pojistné na SZ | 371,50 | 96,7 | 377,77 | 377,77 | 372,18 | 98,5 | 100,2 | 0,68 |
z toho: Na důchody | 331,97 | 97,3 | 337,24 | 337,24 | 330,94 | 98,1 | 99,7 | -1,03 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 139,11 | 93,7 | 144,37 | 158,69 | 170,05 | 107,2 | 122,2 | 30,94 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 101,05 | 84,3 | 119,01 | 133,33 | 140,25 | 105,2 | 138,8 | 39,21 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 85,86 | 77,5 | 100,04 | 114,36 | 114,66 | 100,3 | 133,5 | 28,79 |
Přijaté sankční platby | 0,61 | 57,4 | 1,06 | 1,14 | 0,62 | 54,5 | 101,9 | 0,01 |
Soudní poplatky | 1,49 | 157,8 | 1,35 | 1,39 | 1,38 | 99,4 | 93,1 | -0,10 |
Dobrovolné pojistné | 0,30 | 68,5 | 0,34 | 0,29 | 0,19 | 65,9 | 63,0 | -0,11 |
Kapitola Operace SFA | 2,07 | 62,0 | 1,86 | 1,86 | 1,95 | 104,7 | 94,1 | -0,12 |
Kapitola Státní dluh | 15,69 | 239,7 | 6,80 | 6,80 | 6,95 | 102,2 | 44,3 | -8,74 |
Kapitola VPS | 20,30 | 108,6 | 16,69 | 16,69 | 20,89 | 125,1 | 102,9 | 0,59 |
z toho: Příjmy sdílené s EU (clo) | 1,54 | 140,2 | 1,00 | 1,00 | 1,46 | 146,0 | 94,7 | -0,08 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2013 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) dopočet do celku
Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 31.12.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.12.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.12.***) | % plnění | 2012/2011 | 2013/2012 | 2012/2011 | 2013/2012 | |
Daňové příjmy | 739,46 | 708,78 | 95,9 | 754,32 | 727,19 | 96,4 | 755,33 | 750,70 | 99,4 | 18,4 | 23,5 | 102,6 | 103,2 |
- DPH | 279,50 | 275,39 | 98,5 | 308,70 | 278,23 | 90,1 | 297,30 | 308,46 | 103,8 | 2,8 | 30,2 | 101,0 | 110,9 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 148,40 | 146,58 | 98,8 | 149,90 | 146,78 | 97,9 | 149,50 | 143,42 | 95,9 | 0,2 | -3,4 | 100,1 | 97,7 |
- clo | 1,20 | 1,73 | 143,9 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
- daně z příjmů PO | 120,60 | 118,11 | 97,9 | 122,90 | 128,00 | 104,2 | 124,90 | 120,72 | 96,7 | 9,9 | -7,3 | 108,4 | 94,3 |
- daně z příjmů FO | 151,00 | 133,37 | 88,3 | 135,90 | 136,29 | 100,3 | 147,70 | 141,64 | 95,9 | 2,9 | 5,3 | 102,2 | 103,9 |
vybíraná srážkou | 19,30 | 11,05 | 57,3 | 12,80 | 13,24 | 103,4 | 13,40 | 12,82 | 95,7 | 2,2 | -0,4 | 119,8 | 96,8 |
závislá činnost | 121,10 | 119,37 | 98,6 | 117,80 | 119,79 | 101,7 | 128,90 | 126,13 | 97,9 | 0,4 | 6,3 | 100,3 | 105,3 |
z přiznání | 10,60 | 2,94 | 27,7 | 5,30 | 3,26 | 61,5 | 5,40 | 2,68 | 49,6 | 0,3 | -0,6 | 111,0 | 82,2 |
- silniční daň | 5,60 | 5,19 | 92,6 | 5,30 | 5,21 | 98,2 | 5,40 | 5,27 | 97,6 | 0,0 | 0,1 | 100,4 | 101,3 |
- daň z nemovitosti | 9,70 | 8,57 | 88,3 | 8,70 | 9,54 | 109,7 | 9,00 | 9,85 | 109,4 | 1,0 | 0,3 | 111,4 | 103,2 |
- majetkové daně | 13,00 | 11,72 | 90,1 | 12,20 | 11,10 | 91,0 | 9,70 | 9,08 | 93,6 | -0,6 | -2,0 | 94,7 | 81,8 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 2,90 | 3,91 | 134,7 | 3,90 | 4,09 | 105,0 | 1,4 | 0,2 | 155,5 | 104,8 |
- ostatní daně a poplatky | 7,56 | 5,62 | 74,2 | 7,82 | 8,13 | 103,9 | 7,93 | 8,17 | 103,1 | 2,5 | 0,0 | 144,7 | 100,5 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odv. obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet.
****) údaj skutečnosti roku 2012 a 2013 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
2012 | 2013 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 1 152,39 | 96,1 | 1 176,37 | 1 190,69 | 1 173,13 | 98,5 | 101,8 | 20,74 |
Běžné výdaje | 1 038,76 | 95,5 | 1 079,39 | 1 074,74 | 1 069,89 | 99,5 | 103,0 | 31,12 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 90,45 | 98,9 | 90,25 | 91,86 | 92,27 | 100,5 | 102,0 | 1,82 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | 112,91 | 81,0 | 128,13 | 121,41 | 114,25 | 94,1 | 101,2 | 1,34 |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 57,09 | 72,5 | 64,33 | 58,60 | 57,84 | 98,7 | 101,3 | 0,75 |
Výdaje na realizaci záruk | 2,63 | 64,9 | 2,75 | 2,28 | 2,17 | 95,2 | 82,6 | -0,46 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 35,61 | 100,1 | 38,46 | 32,95 | 35,33 | 107,2 | 99,2 | -0,28 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 11,63 | 109,8 | 7,12 | 12,62 | 12,85 | 101,9 | 110,5 | 1,22 |
Neinvestiční transfery státním fondům | 31,87 | 88,1 | 33,28 | 39,45 | 40,46 | 102,6 | 126,9 | 8,58 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF | 31,53 | 87,3 | 33,28 | 32,37 | 33,83 | 104,5 | 107,3 | 2,29 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 52,88 | 99,9 | 53,20 | 53,99 | 53,69 | 99,4 | 101,5 | 0,81 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 105,21 | 99,3 | 103,04 | 104,60 | 106,49 | 101,8 | 101,2 | 1,28 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 57,83 | 100,4 | 56,47 | 61,41 | 62,22 | 101,3 | 107,6 | 4,39 |
Sociální dávky | 481,12 | 98,0 | 498,68 | 491,63 | 488,02 | 99,3 | 101,4 | 6,90 |
v tom: Důchody | 382,03 | 99,9 | 392,53 | 384,09 | 381,04 | 99,2 | 99,7 | -0,99 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 8,74 | 70,2 | 9,80 | 10,74 | 9,65 | 89,9 | 110,4 | 0,91 |
Ostatní soc.dávky | 54,79 | 94,3 | 59,44 | 59,30 | 59,87 | 101,0 | 109,3 | 5,08 |
Státní soc.podpora | 35,56 | 94,2 | 36,91 | 37,50 | 37,44 | 99,8 | 105,3 | 1,88 |
Stavební spoření | 5,29 | 94,5 | 5,70 | 5,13 | 4,95 | 96,5 | 93,6 | -0,34 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 5,74 | 98,0 | 6,40 | 6,69 | 6,69 | 100,0 | 116,5 | 0,95 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 34,84 | 98,7 | 36,00 | 37,26 | 37,23 | 99,9 | 106,8 | 2,38 |
Ostatní běžné výdaje **) | 13,37 | 65,9 | 22,67 | 15,74 | 15,43 | 98,0 | 115,4 | 2,06 |
Kapitálové výdaje | 113,62 | 101,5 | 96,97 | 115,95 | 103,24 | 89,0 | 90,9 | -10,38 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 13,90 | 99,0 | 9,60 | 13,88 | 11,76 | 84,7 | 84,6 | -2,15 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 19,08 | 105,9 | 3,00 | 18,36 | 20,26 | 110,3 | 106,1 | 1,17 |
Investiční transfery státním fondům | 35,09 | 128,3 | 33,69 | 30,59 | 22,07 | 72,1 | 62,9 | -13,03 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 28,71 | 114,2 | 33,69 | 29,17 | 17,52 | 60,1 | 61,0 | -11,20 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 27,63 | 93,0 | 12,68 | 21,44 | 30,29 | 141,3 | 109,6 | 2,66 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 14,68 | 87,2 | 17,90 | 17,90 | 12,16 | 67,9 | 82,8 | -2,52 |
Ostatní kapitálové výdaje **) | 3,23 | 53,8 | 20,09 | 13,77 | 6,71 | 48,8 | 208,1 | 3,49 |
Saldo hospodaření SR | -101,00 | 95,9 | -100,00 | -100,00 | -81,26 | 81,3 | 80,5 | 19,74 |
*) skutečnost roku 2013 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) dopoočet do celku