Schodek státního rozpočtu za rok 2014 je o 34 mld. nižší než plánovaný
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Schválený rozpočet* | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-prosinec | % plnění | Index 2014/2013 | rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 1 091,86 | 100,1 | 1 098,24 | 1 128,44 | 1 133,82 | 100,5 | 103,8 | 41,96 |
VÝDAJE CELKEM | 1 173,13 | 98,5 | 1 210,24 | 1 240,44 | 1 211,60 | 97,7 | 103,3 | 38,48 |
SALDO | -81,26 | 81,3 | -112,00 | -112,00 | -77,78 | 69,4 | 95,7 | 3,48 |
*) vč. zákona č. 318/2014 Sb., který novelizoval zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2014
Příjmy státního rozpočtu
Celkové příjmy byly proti rozpočtu po změnách vyšší o 5,4 mld. Kč. Na plnění a také meziročním růstu o 42,0 mld. Kč se podílely zejména daňové příjmy, z nichž pozitivně působilo zejména inkaso DPH (překročení rozpočtu o 11,5 mld. Kč při meziročním růstu o 10,3 mld. Kč), dále inkaso DPPO (překročení rozpočtu o 7,0 mld. Kč, růst o 7,9 mld. Kč) a pojistné na sociální zabezpečení s růstem o 10,6 mld. Kč. Z nedaňových a ostatních příjmů působil na meziroční růst zejména únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč) a příjmy z EU (růst o 6,6 mld. Kč).
Z celkové částky připadlo na daňové příjmy 569,0 mld. Kč (50,2 % celkových příjmů, v roce 2013 to bylo 50,4 %), na příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 382,8 mld. Kč (33,8 % celkových příjmů, v roce 2013 to bylo 34,1 %) a na nedaňové a ostatní příjmy 182,0 mld. Kč (16,0 % celkových příjmů, v roce 2013 to bylo 15,5 %).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 18,8 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Jejich rozpočet byl překročen o 6,5 mld. Kč, tj. o 1,2 %.
Inkaso DPH představovalo 230,2 mld. Kč a překročilo svůj rozpočet o 11,5 mld. Kč, tj. o 5,3 %. Meziročně vzrostlo o 10,3 mld. Kč, tj. o 4,7 %. Toto navýšení je částečně dáno vyšší mírou spotřeby proti předpokládané spotřebě, na které byl založen odhad inkasa DPH státního rozpočtu 2014. Další faktor mající vliv na vyšší inkaso DPH souvisí s nevyplacením nadměrných odpočtů DPH za zdaňovací období listopad a prosinec 2013 v rámci zahájení postupu k odstranění pochybností správcem daně u některých daňových subjektů. Tento vliv se vzhledem k postupnému vyplácení těchto nadměrných odpočtů v průběhu roku snižoval, nicméně část odpočtů nebyla do konce roku 2014 vyplacena (vliv cca 1-2 mld. Kč). Pozitivní vliv na inkaso daně měla i zavedená opatření pro boj s daňovými úniky, mezi která patří například zavedení povinnosti kauce pro obchodníky s pohonnými hmotami.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 134,0 mld. Kč, což je o 5,4 mld. Kč méně než přepokládal rozpočet a o 2,4 mld. Kč méně než v roce 2013. Na meziročním poklesu této skupiny příjmů se nejvíce podílel odvod z elektřiny ze slunečního záření s poklesem o 3,8 mld. Kč. Zde došlo pro rok 2014 k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. Tento pokles tak odpovídá rozpočtovému očekávání. Meziroční pokles (o 2,1 mld. Kč) vykázalo i inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které dosáhlo 44,7 mld. Kč a nenaplnilo tak svůj rozpočet o 3,4 mld. Kč. Meziroční růst z počátku roku, který souvisel s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna, se v druhé polovině roku proměnil v celkový pokles, jehož hlavním důvodem bylo neschválení předpokládaného navýšení sazeb spotřební daně z tabákových výrobků, se kterým se počítalo v návrhu státního rozpočtu 2014. Naopak inkaso spotřební daně z minerálních olejů, které dosáhlo 72,8 mld. Kč, vykázalo meziroční růst o 3,2 mld. Kč. Přesto zůstalo rozpočtové očekávání nenaplněno o 1,6 mld. Kč. Nižší plnění bylo dáno například opětovným zavedením zrušení institutu vracení spotřební daně z minerálních olejů prokazatelně užitých pro zemědělskou prvovýrobu od 1.7.2014. Další faktor pro nižší plnění inkasa daně je i rostoucí podpora biopaliv, která jsou používána místo klasických fosilních paliv.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti ve výši 87,7 mld. Kč dosáhlo sice meziročního růstu o 3,2 mld. Kč, tj. o 3,8 %, její rozpočet však zůstal nenaplněn o 4,7 mld. Kč. Mezi hlavní faktory nižšího plnění patří mimo jiné vyšší podíl zaměstnanosti na kratší pracovní úvazky a neočekávaná opatření, která byla realizována v průběhu roku (navrácení základní slevy pro pracující důchodce za rok 2014 na základě nálezu Ústavního soudu od října roku 2014 a stejně tak možnost nároku na tuto slevu zpětně i za rok 2013).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání dosáhlo 0,6 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 0,8 mld. Kč a nenaplnění rozpočtu o 2,6 mld. Kč. Příčinou je i skutečnost, že starobní důchodci mohou zpětně uplatňovat základní slevu na dani za rok 2013. Bez tohoto vlivu by inkaso daně vykázalo meziroční růst, k čemuž by přispěla mimo jiné i přijatá opatření spočívající v omezení uplatnění slev na dani u osob, které využívají výdajové paušály.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů ve výši 10,0 mld. Kč představovalo překročení rozpočtu o 1,0 mld. Kč a meziroční růst o 1,3 mld. Kč. Relativně vysoké plnění může souviset s vyšší než očekávanou výplatou dividend.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo 89,4 mld. Kč. To představovalo překročení rozpočtu o 7,0 mld. Kč a meziroční růst o 7,9 mld. Kč, tj. o 9,7 %. Oproti předchozímu roku došlo ke změně trendu, která se projevila zejména růstem inkasa DPPO z přiznání vlivem ekonomického oživení, ale také mírným nárůstem inkasa DPPO vybírané srážkou u zdroje (např. dividendy). Inkaso této daně v samotném prosinci činilo 18,2 mld. Kč, zatímco v prosinci 2013 to bylo 16,2 mld. Kč (v prosinci byla odváděna čtvrtletní případně pololetní záloha na daň).
Inkaso majetkových daní, které dosáhlo 9,4 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně se potvrdil očekávaný mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které je účinné už od roku 2013. I přes to, že meziroční růst inkasa daně z nabytí nemovitých věcí činil 0,3 mld. Kč, rozpočet této daně nebyl naplněn o 0,5 mld. Kč. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 382,7 mld. Kč, což představovalo nenaplnění rozpočtu o 0,1 mld. Kč a meziroční růst o 10,6 mld. Kč. Očekávaný rozpočtovaný růst vycházel z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery ve výši 182,0 mld. Kč představovaly 99,5 % rozpočtu po změnách (nenaplnění o 1,0 mld. Kč). Meziročně vzrostly o 12,6 mld. Kč, což ovlivnil nejvíce únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč. Příjmy z EU dosáhly 121,6 mld. Kč a byly tak při plnění na 94,1 % meziročně vyšší o 6,6 mld. Kč. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh dosáhly 7,4 mld. Kč, což představovalo meziroční růst o téměř 0,5 mld. Kč a plnění rozpočtu na 100,0 %.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje byly v roce 2014 čerpány v objemu 1 211,6 mld. Kč, což představovalo meziroční růst o 38,5 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Rozpočet po změnách byl čerpán na 97,7 %, což představuje úsporu ve výši 28,8 mld. Kč. Na meziroční růst působily (mimo dále uvedené položky) zejména vyšší výdaje určené na spolufinancování společných programů ČR a EU (o cca 20 mld. Kč)
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ty dosáhly 496,0 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 6,3 mld. Kč, tj. o 1,3 %, a úsporu proti rozpočtu po změnách ve výši 7,6 mld. Kč. Jejich podíl na celkových výdajích činil 40,9 % (v roce 2013 to bylo 41,7 %).
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 112,1 mld. Kč a meziročně vzrostly o 5,6 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 82,6 mld. Kč, což je o 1,2 mld. Kč více než v roce 2013. Šlo o zálohy regionálnímu školství ve výši 78,5 mld. Kč, což je o 1,1 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Soukromým školám byly vyplaceny zálohy v částce 4,1 mld. Kč, což je o 0,1 mld. Kč více než v roce 2013.
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 59,9 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 6,2 mld. Kč a plnění na 99,1 %. Na meziročním růstu o 11,5 % se projevilo zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc. S platností od 1. července došlo k dalšímu navýšení těchto plateb na 845 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 112,4 mld. Kč, což představovalo meziroční růst o 10,1 mld. Kč a plnění rozpočtu po změnách na 103,1 %. Z těchto prostředků bylo cca 89 mld. Kč, které se týkaly financování společných programů ČR a EU.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci roku 2014 schodkem ve výši 77,8 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 3,5 mld. Kč a proti výši dané rozpočtem dokonce o 34,2 mld. Kč. Na nižším než plánovaném schodku se podílelo na straně příjmů zejména inkaso DPH a DPPO. Na straně výdajů došlo k úspoře zejména u neinvestičních nákupů a souvisejících výdajů (o 8,4 mld. Kč), u sociálních dávek (o 7,6 mld. Kč), případně vázáním výdajů v kapitole VPS (5 mld. Kč).
Hospodaření rozpočtu v samotném prosinci skončilo schodkem 8,9 mld. Kč (v prosinci 2013 to bylo 1,9 mld. Kč), když příjmy činily 130,0 mld. Kč (v prosinci 2013 to bylo 126,4 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 139,0 mld. Kč (v prosinci 2013 to bylo 128,3 mld. Kč). Na meziročně vyšší výdaje v samotném prosinci o 10,7 mld. Kč působily nejvíce investiční transfery podnikatelským subjektům a veřejným rozpočtům územní úrovně. Ty souvisely zejména se zvýšeným čerpáním výdajů ke konci roku v rámci OP Životní prostředí.
leden-prosinec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo SR | -46 061 | -67 705 | -45 716 | -109 053 | -93 684 | -56 338 | -97 580 | -66 392 | -20 003 | -192 394 | -156 416 | -142 771 | -101 000 | -81 264 | -77 782 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za leden až prosinec 2014 jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokument ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost prosinec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost prosinec | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 1 091,86 | 100,1 | 1 098,24 | 1 128,44 | 1 133,82 | 100,5 | 103,8 | 41,96 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 922,40 | 99,0 | 945,42 | 945,42 | 951,79 | 100,7 | 103,2 | 29,39 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 550,22 | 99,3 | 562,54 | 562,54 | 569,04 | 101,2 | 103,4 | 18,83 |
v tom: | ||||||||
DPH | 219,96 | 103,8 | 218,70 | 218,70 | 230,25 | 105,3 | 104,7 | 10,28 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 136,45 | 96,0 | 139,40 | 139,40 | 134,02 | 96,1 | 98,2 | -2,43 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 69,59 | 94,9 | 74,40 | 74,40 | 72,84 | 97,9 | 104,7 | 3,24 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 46,82 | 97,9 | 48,10 | 48,10 | 44,70 | 92,9 | 95,5 | -2,12 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 5,82 | 89,5 | 2,10 | 2,10 | 2,04 | 97,2 | 35,1 | -3,78 |
Daně z příjmů PO | 81,48 | 96,7 | 82,40 | 82,40 | 89,37 | 108,5 | 109,7 | 7,89 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 94,49 | 96,3 | 104,60 | 104,60 | 98,22 | 93,9 | 103,9 | 3,72 |
- z kapitálových výnosů | 8,66 | 96,2 | 9,00 | 9,00 | 9,99 | 111,0 | 115,4 | 1,34 |
- ze závislé činnosti | 84,48 | 97,8 | 92,40 | 92,40 | 87,65 | 94,9 | 103,8 | 3,17 |
- z přiznání | 1,35 | 50,1 | 3,20 | 3,20 | 0,57 | 17,8 | 42,1 | -0,78 |
Správní poplatky | 1,69 | 130,8 | 1,20 | 1,20 | 1,13 | 93,9 | 66,7 | -0,56 |
Majetkové daně - v tom: | 9,08 | 93,6 | 9,90 | 9,90 | 9,42 | 95,1 | 103,8 | 0,34 |
- Daň dědická | 0,08 | 75,7 | 0,05 | 0,05 | 0,06 | 117,4 | 77,6 | -0,02 |
- Daň darovací | 0,11 | 36,0 | 0,10 | 0,10 | 0,07 | 74,5 | 69,0 | -0,03 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí (vč. daně z převodu nem.) | 8,89 | 95,6 | 9,75 | 9,75 | 9,29 | 95,2 | 104,4 | 0,39 |
Poplatky za uložení odpadů | 1,56 | 110,9 | 1,46 | 1,46 | 1,56 | 106,6 | 99,7 | 0,00 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,24 | 121,2 | 0,20 | 0,20 | 0,13 | 64,4 | 53,1 | -0,11 |
Odvody z loterií *) | 2,65 | 101,9 | 2,30 | 2,30 | 2,45 | 106,4 | 92,4 | -0,20 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 2,60 | 107,2 | 2,38 | 2,38 | 2,51 | 105,7 | 96,5 | -0,09 |
Pojistné na SZ - z toho: | 372,19 | 98,5 | 382,88 | 382,88 | 382,75 | 100,0 | 102,8 | 10,56 |
- na důchody | 332,46 | 98,6 | 340,33 | 340,33 | 340,33 | 100,0 | 102,4 | 7,87 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 169,46 | 106,8 | 152,82 | 183,02 | 182,03 | 99,5 | 107,4 | 12,57 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 139,64 | 104,7 | 130,72 | 160,92 | 157,97 | 98,2 | 113,1 | 18,33 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 115,06 | 100,6 | 99,02 | 129,22 | 121,64 | 94,1 | 105,7 | 6,58 |
- Přijaté sankční platby | 1,48 | 130,2 | 0,96 | 1,00 | 1,09 | 108,6 | 73,5 | -0,39 |
- Soudní poplatky | 1,38 | 99,5 | 1,35 | 1,33 | 1,33 | 99,8 | 95,8 | -0,06 |
- Dobrovolné pojistné | 0,33 | 113,9 | 0,29 | 0,29 | 0,20 | 68,2 | 59,8 | -0,13 |
- Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 1,46 | 146,0 | 1,50 | 1,50 | 1,84 | 122,8 | 126,1 | 0,38 |
Kapitola Operace SFA | 1,96 | 105,3 | 1,76 | 1,76 | 1,79 | 101,8 | 91,5 | -0,17 |
Kapitola Státní dluh | 6,95 | 102,2 | 7,40 | 7,40 | 7,40 | 100,0 | 106,5 | 0,45 |
Kapitola VPS | 20,91 | 125,2 | 12,94 | 12,94 | 14,86 | 114,8 | 71,1 | -6,05 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) **) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS ****) dopočet do celku |
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 31.12.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.12.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.12.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 727,19 | 96,4 | 755,33 | 750,70 | 99,4 | 769,54 | 779,59 | 101,3 | 23,5 | 28,9 | 103,2 | 103,8 |
DPH | 308,70 | 278,23 | 90,1 | 297,30 | 308,46 | 103,8 | 306,70 | 322,88 | 105,3 | 30,2 | 14,4 | 110,9 | 104,7 |
spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 146,78 | 97,9 | 149,50 | 143,42 | 95,9 | 146,90 | 141,31 | 96,2 | -3,4 | -2,1 | 97,7 | 98,5 |
daně z příjmů PO | 122,90 | 128,00 | 104,2 | 124,90 | 120,72 | 96,7 | 122,10 | 132,40 | 108,4 | -7,3 | 11,7 | 94,3 | 109,7 |
daně z příjmů FO | 135,90 | 136,29 | 100,3 | 147,70 | 141,64 | 95,9 | 157,50 | 146,80 | 93,2 | 5,3 | 5,2 | 103,9 | 103,6 |
- vybíraná srážkou | 12,80 | 13,24 | 103,4 | 13,40 | 12,82 | 95,7 | 13,30 | 14,80 | 111,3 | -0,4 | 2,0 | 96,8 | 115,4 |
- závislá činnost | 117,80 | 119,79 | 101,7 | 128,90 | 126,13 | 97,9 | 137,90 | 130,87 | 94,9 | 6,3 | 4,7 | 105,3 | 103,8 |
- z přiznání | 5,30 | 3,26 | 61,5 | 5,40 | 2,68 | 49,6 | 6,30 | 1,13 | 17,9 | -0,6 | -1,6 | 82,2 | 42,1 |
silniční daň | 5,30 | 5,21 | 98,2 | 5,40 | 5,27 | 97,6 | 5,20 | 5,54 | 106,5 | 0,1 | 0,3 | 101,3 | 105,0 |
daň z nemovitosti | 8,70 | 9,54 | 109,7 | 9,00 | 9,85 | 109,4 | 9,80 | 9,91 | 101,1 | 0,3 | 0,1 | 103,2 | 100,6 |
majetkové daně | 12,20 | 11,10 | 91,0 | 9,70 | 9,08 | 93,6 | 9,90 | 9,42 | 95,1 | -2,0 | 0,3 | 81,8 | 103,8 |
dálniční poplatek ****) | 2,90 | 3,91 | 134,7 | 3,90 | 4,09 | 105,0 | 3,90 | 3,56 | 91,3 | 0,2 | -0,5 | 104,8 | 87,0 |
ostatní daně a poplatky | 7,82 | 8,13 | 103,9 | 7,93 | 8,17 | 103,1 | 7,54 | 7,77 | 103,1 | 0,0 | -0,4 | 100,5 | 95,1 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 167,01 | 172,06 | 177,97 | 5,1 | 5,9 | 103,0 | 103,4 | ||||||
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) *****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příijmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR |
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost prosinec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost prosinec | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 1 173,13 | 98,5 | 1 210,24 | 1 240,44 | 1 211,60 | 97,7 | 103,3 | 38,48 |
Běžné výdaje | 1 070,81 | 99,6 | 1 136,09 | 1 131,48 | 1 099,22 | 97,1 | 102,7 | 28,41 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 92,38 | 100,6 | 94,48 | 95,76 | 96,19 | 100,4 | 104,1 | 3,81 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 114,39 | 94,2 | 128,62 | 121,16 | 112,77 | 93,1 | 98,6 | -1,62 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 57,83 | 98,7 | 64,86 | 59,74 | 55,89 | 93,6 | 96,6 | -1,94 |
- Výdaje na realizaci záruk | 2,17 | 95,2 | 3,01 | 2,14 | 2,05 | 95,7 | 94,5 | -0,12 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 35,03 | 106,3 | 47,60 | 41,76 | 41,51 | 99,4 | 118,5 | 6,48 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 12,81 | 101,5 | 8,81 | 12,83 | 13,34 | 104,0 | 104,2 | 0,53 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 40,46 | 102,6 | 49,55 | 52,79 | 45,14 | 85,5 | 111,6 | 4,68 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 33,83 | 104,5 | 40,01 | 38,62 | 30,27 | 78,4 | 89,5 | -3,56 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 53,69 | 99,4 | 57,93 | 60,43 | 59,88 | 99,1 | 111,5 | 6,19 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 106,48 | 101,8 | 108,09 | 111,10 | 112,11 | 100,9 | 105,3 | 5,63 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 62,04 | 101,1 | 60,43 | 60,37 | 59,22 | 98,1 | 95,5 | -2,82 |
Sociální dávky **) - v tom: | 489,68 | 99,6 | 506,52 | 503,55 | 495,99 | 98,5 | 101,3 | 6,31 |
- Důchody | 382,77 | 99,6 | 391,11 | 388,47 | 385,81 | 99,3 | 100,8 | 3,03 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 9,65 | 89,9 | 10,68 | 10,68 | 9,26 | 86,8 | 96,0 | -0,39 |
- Ostatní soc.dávky | 59,83 | 100,9 | 65,67 | 65,36 | 63,36 | 96,9 | 105,9 | 3,53 |
- Státní soc.podpora | 37,42 | 99,8 | 39,06 | 39,04 | 37,54 | 96,1 | 100,3 | 0,11 |
Stavební spoření | 4,95 | 96,5 | 5,30 | 4,81 | 4,76 | 99,1 | 96,1 | -0,19 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 6,69 | 100,0 | 8,00 | 7,12 | 6,89 | 96,8 | 103,0 | 0,20 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 37,23 | 99,9 | 36,40 | 39,03 | 39,03 | 100,0 | 104,8 | 1,80 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 14,99 | 95,3 | 24,36 | 20,79 | 12,39 | 59,6 | 82,7 | -2,60 |
Kapitálové výdaje | 102,32 | 88,2 | 74,15 | 108,96 | 112,38 | 103,1 | 109,8 | 10,06 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 12,12 | 87,3 | 11,50 | 12,02 | 11,29 | 93,9 | 93,2 | -0,83 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 20,21 | 110,1 | 3,04 | 26,98 | 27,09 | 100,4 | 134,0 | 6,88 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 22,07 | 72,1 | 23,36 | 20,44 | 22,11 | 108,2 | 100,2 | 0,04 |
- Investiční transfery SFDI | 17,52 | 60,1 | 23,36 | 19,02 | 17,46 | 91,8 | 99,7 | -0,05 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 29,33 | 136,8 | 11,19 | 27,06 | 35,15 | 129,9 | 119,8 | 5,82 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 12,00 | 67,0 | 10,06 | 14,21 | 12,87 | 90,6 | 107,2 | 0,87 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 6,59 | 47,9 | 14,99 | 8,25 | 3,88 | 47,0 | 58,8 | -2,72 |
Saldo hospodaření SR | -81,26 | 81,3 | -112,00 | -112,00 | -77,78 | 69,4 | 95,7 | 3,48 |
*) skutečnost v roce 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami) ***) dopočet do celku |