CZ EN

Formuláře a návod

NÁVOD - Jak vyplnit žádost pro Rejstřík fyzických osob vyloučených z účasti na hazardních hrách, videonávod

Tento návod slouží k vyplnění formulářů, které naleznete zde: MF - RVO - formuláře 

Doporučujeme využít formuláře Ministerstva financí, eliminujete tím riziko chyb v žádosti. Žádost můžete sepsat i „vlastní rukou“ (a formulář použít jako vzor). Pokud není možné formulář prostřednictvím tohoto odkazu otevřít, využijte jiný internetový prohlížeč (např. Mozilla Firefox). 

A) Jaký typ formuláře zvolit

  • Žádost o zápis do Rejstříku na vlastní žádost – zápis slouží k zamezení účasti na hazardních hrách. Osobě zapsané v rejstříku nesmí provozovatel hazardní hry umožnit účast na hazardní hře, u které je ze zákona povinná registrace a ověření věku a totožnosti osoby či identifikace návštěvníka při vstupu do herních prostor. Typicky se zákaz týká heren nebo kasin, dále kursových sázek a všech hazardních her, provozovaných po internetu. O výmaz lze požádat nejdříve po uplynutí 1 roku ode dne provedení zápisu. Pokud hráč nepožádá o výmaz, může být zapsán celoživotně. 
  • Žádost o výmaz z Rejstříku – o výmaz se žádá jen u zápisu provedeného na vlastní žádost. Žádost o výmaz z Rejstříku nelze podat dříve než po uplynutí 1 roku ode dne provedení zápisu. U zápisu z moci úřední se žádost o výmaz nepodává, výmaz provede Ministerstvo financí automaticky.
  • Žádost o výpis z Rejstříku – výpis osvědčuje, zda osoba je, nebo není zapsána v Rejstříku a důvod zápisu. 
  • Žádost o ochrannou lhůtu – zapsané fyzické osobě je nastavena ochranná lhůta jednoho roku, po kterou se nemůže nechat z Rejstříku vymazat.

Osoba zapsaná v Rejstříku na vlastní žádost, která chce být chráněna před okamžitým impulzem požádat o výmaz z Rejstříku, si může prodloužit nebo obnovit ochrannou lhůtu, v rámci které nemůže být z Rejstříku vymazána. Žádost o prodloužení nebo obnovení ochranné lze podat, pokud do konce stávající ochranné lhůty zbývají max. 3 měsíce nebo pokud již osoba ochrannou lhůtu v Rejstříku zapsanou nemá. Ochranná lhůta trvá 1 rok ode dne zápisu nebo jejího prodloužení nebo obnovení.

Všechny zmíněné formuláře naleznete zde: MF - RVO - formuláře.

B) Druh podání

„Druh podání“ - vyberte, zda chcete podat žádost, nebo doplnění žádosti. Pro zápis a výmaz je jeden formulář, dbejte proto na to, abyste v případě Žádosti o zápis nebo Žádost o výmaz zvolili správný typ žádosti. „Doplnění žádosti o zápis/výmaz/výpis/ochrannou lhůtu do rejstříku vyloučených osob“ vyberete pouze v případě, že jste již žádost podali a potřebujete doplnit informace. Vyplnění je povinné.  

C) Informace o podateli

Základní údaje
Titul před jménem Můžete uvést získané vědecké a akademické tituly, které jsou uváděny před jménem.
Jméno* Uveďte své křestní jméno/a.
Příjmení* Uveďte své současné příjmení.
Titul za jménem Můžete uvést získané vědecké a akademické tituly, které se uvádějí za jménem.
Datum narození* Uveďte datum svého narození. Označení dne, měsíce a roku se vyplňuje číslovkou (tzn. 20. 10. 1985, nikoliv 20. října 1985). K vyplnění můžete využít připojený kalendář, který se zobrazí po kliknutí na ikonu kalendáře. Kliknutím na položku měsíc a rok nahoře se zobrazí výběr z let (roků).
Státní občanství* Vyberte své státní občanství z předem definovaného výběru. Můžete také začít psát a formulář Vám dle napsaného textu bude nabízet možnosti. V případě, že máte více občanství, uveďte prosím všechna Vaše další občanství do položky Poznámka k podání, kterou naleznete pod „Textem žádosti“ v závěru formuláře (nad zaškrtávacím políčkem „Připojeny přílohy“)
Místo narození – stát* Vyberte stát, ve kterém se nachází místo, kde jste se narodili. Můžete také začít psát a formulář Vám dle napsaného textu bude nabízet možnosti.
Místo narození – obec v ČR Vyplňte toto pole, pokud je Vaše místo narození na území České republiky.
Místo narození mimo ČR Vyplňte toto pole, pokud je Vaše místo narození mimo území České republiky.
E-mail Vyplňte Vaši e-mailovou adresu. Doporučujeme e-mail vyplnit, může to zjednodušit a urychlit případnou komunikaci mezi Vámi a Ministerstvem.
Telefonní číslo Uveďte své telefonní číslo. ! Doporučujeme telefonní číslo vyplnit, může to zjednodušit a urychlit případnou komunikaci mezi Vámi a Ministerstvem.
ID datové schránky Pokud máte osobní datovou schránku, uveďte její identifikátor. ! Upozorňujeme, že pro podání žádosti ani pro doručování nelze použít datovou schránku zřízenou k podnikatelským účelům.
Adresa trvalého pobytu
Stát* Vyberte stát, ve kterém máte místo trvalého pobytu.
Ulice Uveďte ulici místa trvalého pobytu. Pokud se jedná o adresu v České republice, můžete využít našeptávač – uveďte část adresy (ulice, číslo popisné, město) a vyberte z nabízených výsledků. Systém následně automaticky doplní všechny další údaje z adresy. Vyplnění pole „Ulice“ je povinné, je-li adrese přiřazen název ulice nebo veřejného prostranství.
Číslo popisné Uveďte číslo popisné k adrese místa trvalého pobytu.
Číslo orientační Uveďte číslo orientační, pokud jej nemovitost má. Jinak pole nevyplňujte.
Dodatek č. or. Uveďte případné dodatky k číslu orientačnímu. Jinak nechte pole nevyplněné.
Obec* Uveďte název obce, v níž máte místo trvalého pobytu.
Část obce Uveďte část obce, pokud se obec dělí na části. Pokud se obec na části nedělí, pole nevyplňujete.
PSČ* Uveďte poštovní směrovací číslo adresy místa trvalého pobytu.
Kraj Uveďte kraj, ve kterém je Vaše místo trvalého pobytu.
Kód adresního místa Uveďte kód adresního místa, pokud jej znáte. Jedná se o jedinečný identifikátor v registru územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN). Jinak nechejte pole nevyplněné.
Doručovací adresa V případě, že je adresa místa trvalého pobytu odlišná od doručovací adresy, vyplňte tuto doručovací adresu (postup je stejný jako v případě vyplňování adresy trvalého pobytu). Na tuto adresu Vám budeme doručovat sdělení či rozhodnutí, pokud nemáte osobní datovou schránku. Pokud je tato adresa stejná jako adresa trvalého pobytu, zaškrtnete pole „Doručovací adresa je shodná“.

(*) takto označená pole jsou povinnými údaji a bez jejich vyplnění není možné žádost vygenerovat a následně odeslat. Ostatní údaje nejsou povinné.

Ve spodní části formuláře se nachází textové pole, ve kterém se v návaznosti na zvolený druh podání zobrazí text žádosti. Ačkoliv lze text upravovat či doplňovat, nedoporučujeme provádět úpravy textu. 

Pokud nám chcete sdělit nějaké další informace, využijte prosím poznámku pod textem (pole je označeno jako „Poznámka k podání“). Zde uveďte i všechna Vaše další občanství, pokud jste občanem více států.

Připojení příloh - Pokud podáváte žádost pro sebe, nejsou potřeba žádné přílohy. Toto pole bude zaškrtnuto a vyplněno zejména v případech, kdy žádost za žadatele podává na základě plné moci jiná osoba, nebo pokud ji podává opatrovník. Toto pole slouží pouze jako informace, že je k žádosti připojena příloha. Příloha se přikládá až později. Pokud žadatel připojuje přílohy v elektronické verzi, přikládá je k formuláři pro odeslání datovou zprávou až po vygenerování podání. Ministerstvo financí nepožaduje zaslání kopie osobních dokladů.

D) Práce s formulářem

Uložit rozpracované podání

Rozpracovanou žádost můžete uložit kliknutím na tlačítko „ULOŽIT ROZPRACOVANÉ PODÁNÍ“. Žádost pak lze kdykoliv opětovně načíst pro pokračování ve vyplňování formuláře. Uložená rozpracovaná žádost se načte po vložení uložené žádosti do části formuláře označené jako „Načíst rozpracované podání“, a to buď přetažením do pole označeného jako „Sem přetáhněte soubory“, nebo vložením pomocí stisknutí šedivého tlačítka „Načíst rozpracované podání“ výběrem z disku počítače. Před vložením souboru rozpracovaného podání je nezbytné si zkontrolovat, že je vyplněn správný druh podání.

Vygenerovat podání a připojit přílohy

Po vyplnění formuláře klikněte na tlačítko „VYGENEROVAT PODÁNÍ A PŘIPOJIT PŘÍLOHY“. Zobrazí se nová stránka – Potvrzení žádosti. Zde si můžete zkontrolovat svou žádost, a to kliknutím na tlačítko „Zobrazit vygenerované podání“. Pokud budete chtít do žádosti ještě něco doplnit nebo žádost opravit či upravit, klikněte na tlačítko „zpět“ a žádost upravte.

Vyhotovenou žádost doručte Ministerstvu financí.  Žádost můžete doručit některým z níže uvedených způsobů: 

a) Osobní datovou schránkou - stiskněte tlačítko „Připojit přílohy a odeslat do datové schránky“. 

Pokud má Vaše žádost přílohy, připojte je v následujícím kroku „Přílohy k žádosti“  stiskem tlačítka +. K vložené příloze vyplňte požadované údaje, a to: Typ přílohy (výběrem z přednastavených položek), Název přílohy, Datum vystavení přílohy a následně vložte soubor, a to buď přetažením souboru do pole označeného jako „Sem přetáhněte soubory“, nebo vložením pomocí stisknutí šedivého tlačítka „Vybrat soubor“ výběrem z disku počítače. Vloženou přílohu je možné odebrat stiskem červené ikony koše na konci záznamu. Pak stiskněte tlačítko „Odeslat“. Následně Vás webový formulář přesměruje na stránky Ministerstva vnitra pro přihlášení datové schránky, prostřednictvím které odešlete vyplněnou žádost. Pokud osobní datovou schránku nemáte, můžete si ji zdarma zřídit na Zřízení datové schránky (mojedatovaschranka.cz). Datová schránka je v podstatě slouží jako elektronická komunikace se státem a všemi jeho institucemi – například s úřady nebo soudy. Zřízení a používání datového schránky je zdarma. Nesmí se jednat o datovou schránku podnikající fyzické osoby, jelikož datová schránka zřízená podnikateli může být používána pouze pro úkony související s podnikáním, a tudíž ji pro účely žádosti nelze použít.

b) E-mailem s uznávaným elektronickým podpisem - stiskněte tlačítko „Stáhnout podání v PDF do počítače“, a žádost podepište uznávaným elektronickým podpisem a odešlete i s případnými přílohami na e-mail: podatelna@mfcr.cz. Žádost nelze odeslat „obyčejným“ e-mailem, vždy musí být připojen uznávaný elektronický podpis, který je vydán kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru. Jedná se například o Českou poštu s. p., eIdentity, a.s., První certifikační autoritu, a.s.

c) Poštou nebo osobně – Stiskněte tlačítko „Stáhnout podání v PDF do počítače“, žádost vytiskněte a podepište. Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem. Podpis je možné ověřit např. na poště, krajských a obecních úřadech, na všech  kontaktních místech veřejné správy označených logem Czech POINT (Česká pošta, matriky, apod.) nebo u notáře či advokáta. Originál žádosti doručte na adresu Ministerstvo financí, Letenská 525/15, 118 10 Praha 1 - Malá Strana, poštovní službou nebo osobně. 

Žádost opatřenou úředně ověřeným podpisem můžete osobně doručit na adresu Ministerstva financí, Letenská 15, 118 10, Praha. Žádost opatřená úředně ověřeným podpisem se odevzdává na podatelnu (po příchodu do budovy v chodbě před recepcí vpravo). Podání žádosti na podatelně je možné v úředních hodinách podatelny:

  • pondělí, středa 7:30 – 17:00 hod.
  • úterý, čtvrtek, pátek 7:30 – 16:15 hod.

Vyplněnou žádost můžete podepsat a ověřit svou totožnost také přímo v sídle Ministerstva financí na adrese Letenská 15, 118 10 Praha před pověřeným zaměstnancem. K ověření podpisu je nezbytné prokázat se dokladem totožnosti, tj. občanským průkazem, cestovním pasem nebo povolením k trvalému pobytu. Pro ověření totožnosti nelze použít řidičský průkaz. Podepsání žádosti před pověřeným zaměstnancem je možné:

  • pondělí až čtvrtek: 8:00 hod. - 11:00 hod. a 12:00 hod. - 16:00 hod.
  • pátek: 8:00 hod. - 11:00 hod. a 12:00 hod. - 14:00 hod.

Po příchodu do budovy se obraťte na zaměstnance recepce s požadavkem, aby Vám zavolal zaměstnance odboru 73 – Procesní agendy a regulace hazardu ve věci rejstříku vyloučených osob (RVO). Následně za Vámi přijde zaměstnanec, který s Vámi žádost projde, ověří Vás podle Vašeho dokladu totožnosti a žádost od Vás převezme. 

Videonávod


Nevidíte videonávod? Povolte v prohlížeči marketingové cookies, nebo se podívejte rovnou na YouTube

Zobrazit formulář

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.