Výběrové řízení na obsazení místa člena/členky představenstva a náměstka/náměstkyni generálního ředitele pro úsek řízení rizik společnosti Česká exportní banka, a.s.

Vydáno
Témata
- Nominační zákon
- Ministerstvo financí
- ČEB
Datum od: 5.5.2023 Datum do: 30.5.2023
Ministerstvo financí jako akcionář vyhlašuje v souladu se zákonem č. 353/2019 Sb., o výběru osob do řídících a dozorčích orgánů právnických osob s majetkovou účastí státu (nominační zákon) výběrové řízení na místo člena/členky představenstva ve společnosti Česká exportní banka, a.s., se sídlem Praha 1, Vodičkova 34 č.p. 701, PSČ 111 21, IČO 63078333
Charakteristika náplně funkce:
- spolurozhodování ve věcech předmětu podnikání společnosti a spoluřízení jejího chodu;
- realizace strategie společnosti definované akcionářem;
- efektivní řízení svěřeného úseku, řízení rizik za účelem realizace střednědobé strategie podle schválených finančně obchodních a investičních plánů;
- zabezpečení obchodního vedení společnosti ve smyslu platných Stanov společnosti;
- realizace usnesení představenstva vztahující se k řízenému úseku za účelem efektivního plnění jeho cílů;
- vyhodnocování a doporučení postupů v oblasti řízení bankovních rizik;
- návrhy strategie a realizace řešení svěřených obchodních případů a formy zajištění;
- odpovědnost za komplexní řízení a kontrolu správy, restrukturalizace a vymáhání rizikových pohledávek;
- spolupráce s obchodními partnery a zástupci bankovních institucí z ČR i zahraničí, udržování a rozvíjí kontaktů s dozorčí radou ČEB, ČNB a dalšími institucemi;
- překládání návrhů či jiných podnětů představenstvu k rozhodnutí za účelem zlepšení fungování jím řízeného úseku;
- externí reprezentace společnosti za účelem šíření pozitivního obrazu a posilování jejího dobrého jména.
Základní požadavky:
- bezúhonnost;
- ukončené vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu ekonomického, právního nebo technického směru;
- negativní osvědčení podle zákona č. 451/1991 Sb. (osoby narozené před 1. 12. 1971);
- bezdlužnost;
- způsobilost k výkonu funkce.
Odborné požadavky:
- minimálně 5 let prokazatelné praxe ve funkci vrcholového managementu a řízení rizik v bankovní společnosti/společnostech;
- zkušenost s prací ve statutárních orgánech společností a s procesy Corporate Governance;
- znalost bankovních, úvěrových a EGAP produktů především souvisejících s financováním exportu;
- znalost regulatorního prostředí v bankovnictví (zákon o bankách a související prováděcí vyhlášky, zejména vyhláška o řízení rizik);
- orientace v pravidlech pojištění a financování se státní podporou (včetně zákona o pojišťování a financování vývozu se státní podporou);
- znalost principů finančního trhu včetně teorie financí, investičních nástrojů a jejich emisí;
- schopnost posuzovat rizika na základě finančních výkazů;
- zkušenost s vedením organizační jednotky (útvaru) ve vícestupňové organizační struktuře;
- znalost anglického jazyka – min. úroveň C1, znalost dalšího světového jazyka výhodou;
- předpoklady pro výkon funkce podle § 16 odst. 2 zákona č. 21/1992 Sb., o bankách.
Osobnostní předpoklady pro úspěšný výkon funkce:
- vynikající organizační, komunikační a prezentační dovednosti;
- efektivní koordinace činností jím řízeného úseku za účelem realizace cílů a strategie společnosti;
- strategické, analytické a finanční myšlení;
- schopnost vést, motivovat podřízené zaměstnance a vykonávat všechny činnosti s tím spojené (zadávání a kontrola pracovních úkolů, hodnocení, vzdělávání a rozvoj aj.) za účelem efektivního využití lidských zdrojů v jím řízeném úseku;
- kritické myšlení a připravenost vyjednávat;
- schopnost pracovat pod stresem, promptně vyhodnotit okolnosti, adekvátně a včasně reagovat a rozhodnout;
- vysoká výkonnost, cílevědomost, dynamičnost, samostatnost a kreativita;
- profesionální vystupování, důvěryhodnost a integrita.
V případě zájmu zašlete následující dokumenty:
- motivační dopis, ve kterém uveďte:
- jméno, příjmení a titul;
- datum a místo narození;
- státní příslušnost;
- místo trvalého pobytu
- telefonický a e-mailový kontakt;
- datum a podpis.
- životopis ve formátu EUROPASS v českém a anglickém jazyce, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech, dovednostech a referencích;
- koncept na téma: Dlouhodobá vize efektivního řízení a fungování úseku řízení rizik (eliminace rizika, organizace činností, spolupráce s ostatními útvary, další aspekty) v rozsahu maximálně 10 normostran;
- prezentaci konceptu v PowerPoint v rozsahu 10 oken maximálně;
- ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání;
- originál výpisu z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (bez záznamu) nebo poskytnutí souhlasu s využitím osobních údajů pro získání výpisu z evidence Rejstříku trestů ministerstvem (viz přiložený vzor (.DOCX, 16 kB));
- čestné prohlášení o bezdlužnosti:
- u orgánů Finanční správy České republiky,
- u orgánů Celní správy České republiky,
- na pojistném a na penále na všeobecné zdravotní pojištění,
- na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
(Pozn. za bezdlužnou se považuje osoba, která nemá evidován nedoplatek, s výjimkou nedoplatku, u kterého je povoleno posečkání jeho úhrady nebo rozložení jeho úhrady na splátky, jejichž včasné a řádné plnění bude doloženo. Uchazeč, který bude úspěšný ve výběrovém řízení a bude vybrán má za povinnost následně vyhlašovateli předložit originály či ověřené kopie dokladu o bezdlužnosti dle bodu 1-4)
- osvědčení podle zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky (nevztahuje se na občany narozené po 1. prosinci 1971). Vzhledem ke lhůtám pro vydání osvědčení postačí v přihlášce do výběrového řízení doložit „Potvrzení o přijetí žádosti o vydání osvědčení podle zákona č. 451/1991 Sb.“ Vydané osvědčení lze v takovém případě doložit následně;
- čestné prohlášení o způsobilosti k výkonu funkce ve smyslu §152 odst. 2 a §153 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, o splnění podmínek ve smyslu §6 a §8 zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů;
- souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely tohoto řízení;
- kopie dalších dokladů uváděných v životopisu.
Předpokládaný nástup: dohodou
Do výběrového řízení se můžete přihlásit nejpozději do 30. května 2023.
Požadované dokumenty zašlete na adresu:
Ministerstvo financí, odbor 43 – Strategické společnosti a investiční pobídky, Letenská 15, Praha 1, 118 10, s označením NEOTVÍRAT „Výběrové řízení na funkci člena/členky představenstva ve společnosti Česká exportní banka, a.s. (5. - 30. května 2023)"
Ministerstvo financí si vyhrazuje právo nevybrat žádného z uchazečů a právo výběrové řízení zrušit.
Doporučované
- Publikováno Doporučeno 163 Kompenzační bonus pro podnikatele
- Publikováno Doporučeno 127 Jednotný dotační portál
- Publikováno Doporučeno 102 Struktura a vývoj státního dluhu
- Publikováno Doporučeno 67 RISPF
- Publikováno Doporučeno 55 Daňový kalendář
Nejčtenější
- Publikováno Přečteno 5363486 Realizované transakce pro rok 2021
- Publikováno Přečteno 1310287 RISPF
- Publikováno Přečteno 1236611 Realizované transakce pro rok 2022
- Publikováno Přečteno 941586 Daňové tiskopisy
- Publikováno Přečteno 927643 Jednotný dotační portál