CZ EN

Důležité informace k výmazu

Kdo může požádat o výmaz z Rejstříku osob vyloučených z účasti na hazardních hrách?

O výmaz z Rejstříku mohou požádat pouze osoby, které jsou v Rejstříku zapsané na vlastní žádost. Blíže k zápisu na vlastní žádost zde

Osoby, které jsou v Rejstříku zapsané z moci úřední (viz zde), o výmaz nežádají; k výmazu dojde automaticky, stejně jako došlo k zápisu důvodu z moci úřední. Výmaz na základě žádosti nelze u zápisu z moci úřední provést, proto je i zbytečné o něj žádat.

Jak probíhá výmaz osoby, která se zapsala dobrovolně na vlastní žádost

Ministerstvo financí může osobu, která se nechala zapsat do Rejstříku na vlastní žádost, vymazat nejdříve po uplynutí ochranné lhůty. Ochranná lhůta je doba, po kterou osoba zapsaná na vlastní žádost do Rejstříku nemůže požádat o výmaz. Ochranná lhůta trvá 1 rok od zápisu do Rejstříku na vlastní žádost. Datum provedení zápisu je uvedeno ve Sdělení o provedení zápisu, který osoba obdrží. 

Po uplynutí ochranné lhůty zápis osoby v Rejstříku trvá, je však již možné kdykoliv podat žádost o výmaz anebo si ochrannou lhůtu znovu obnovit.

Před podáním žádosti o výmaz důsledně zvažte, zda Vám při obnovení účasti na hazardních hrách nehrozí žádná rizika, a že případná účast na hazardní hře nemůže mít negativní dopad na Váš život, vztahy či finanční situaci. Pokud nepožádáte o výmaz, můžete být zapsán celoživotně. 

Pro výmaz v případě zápisu na vlastní žádost je nezbytné podat žádost o výmaz. Doporučujeme použít formulář Ministerstva financí, který naleznete zde, žádost ale můžete napsat i na papír vlastní rukou a text formulářové žádostí použít jako vzor.

Jak probíhá výmaz osoby, která byla zapsána z moci úřední 

Informace pro provedení výmazu z moci úřední Ministerstvo financí čerpá z příslušných databází spravovaných příslušnými orgány veřejné moci (ministerstvy, soudy). 

Nelze vyloučit, že k zápisu či výmazu z moci úřední může dojít s určitým drobným zpožděním způsobeným prodlevou v získání relevantních informací z příslušných databází či jejich aktualizací. Stejně tak nelze vyloučit ojedinělé případy nepřesných či mylných dat zapsaných v databázích, u nichž není Ministerstvo financí správcem. Při nesrovnalostech v těchto údajích v Rejstříku se doporučuje kontaktovat právě tyto orgány veřejné moci (příslušný soud nebo Úřad práce České republiky).

V případě dávek pomoci v hmotné nouzi (příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení) čerpá Ministerstvo financí informace z databáze OK Nouze, kterou spravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí. Pokud máte za to, že údaje v databázi nejsou správné nebo aktualizované, obraťte se na Váš Úřad práce.

V případě tzv. společně posuzovaných osob pro dávky v hmotné nouzi (příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení) se jedná o databázi OKNouze , kterou spravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí. Pokud máte za to, že údaje v databázi nejsou správné nebo aktualizované, obraťte se na Váš Úřad práce.

V případě soudních rozhodnutí ve věci předběžného opatření zákazu her a sázek, a rozhodnutí ve věci přiměřeného omezení a přiměřené povinnosti zdržet se hazardních her, hraní na hracích přístrojích a sázek nebo ve věci ochranného léčení spočívající v léčbě závislosti na hazardních hrách, dostává Ministerstvo financí informace od příslušných soudů.

V případě osob v úpadku (tzv. insolvenci) čerpá Ministerstvo financí informace z databáze ISIR – Insolvenční rejstřík, kterou spravuje Ministerstvo spravedlnosti. K výmazu dochází na základě pravomocného rozhodnutí, kterým se insolvenční řízení končí. Informaci o tom, zda je již usnesení pravomocné či nikoliv, naleznete na https://isir.justice.cz po zadání Vašeho jména a příjmení v tabulce v oddíle B. Ve sloupci „Popis“ můžete dohledat na příslušném řádku např. „Usnesení o vzetí na vědomí splnění oddlužení“ (či jiné rozhodnutí, kterým se Vaše insolvenční řízení končí) a následně musí být k této události ve sloupci „Datum právní moci“ uvedeno datum. Pokud zde datum uvedeno není, není možné provést výmaz. Pokud zde datum uvedeno je, provede se výmaz automaticky. Pokud máte za to, že údaje v insolvenčním rejstříku nejsou správné, obraťte se na příslušný insolvenční soud.

V případě osob, které mají k nezaopatřenému dítěti vyživovací povinnost, kterou neplní, a tomuto dítěti je přiznáno náhradní výživné, čerpá Ministerstvo financí informace z databáze OKCentrum, kterou spravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí. Pokud máte za to, že údaje v databázi nejsou správné, obraťte se na Váš Úřad práce.

Byl jsem v insolvenci, ale už skončila a chci se z Rejstříku nechat vymazat, co mám dělat?

Nemusíte dělat nic. Ministerstvo financí Vás (resp. tento důvod zápisu vedený u Rejstříku u Vaší osoby) automaticky vymaže, jakmile insolvenční řízení skončí. Insolvenční řízení obvykle končí nabytím právní moci příslušného Rozhodnutí, např. nabytím právní moci Usnesení o vzetí splnění oddlužení na vědomí. Pro výmaz tedy nestačí, že je rozhodnutí/usnesení vydáno, v insolvenčním rejstříku (ISIR) musí být také vyznačena právní moc tohoto usnesení. Obvykle to bývá cca 1 až 2 měsíce po vydání příslušného rozhodnutí/usnesení. 

Jsem v insolvenci a z tohoto důvodu i zapsán v Rejstříku, přesto bych chtěl navštěvovat herny a hrát hazardní hry. Mohu požádat o výmaz z Rejstříku?

O výmaz v tomto případě požádat nelze. K výmazu dojde automaticky po skončení insolvenčního řízení.  Insolvenční řízení končí nabytím právní moci příslušného rozhodnutí (např. nabytím právní moci Usnesení o vzetí splnění oddlužení na vědomí). 

Informaci o tom, zda je již příslušné rozhodnutí/usnesení v právní moci či nikoliv, naleznete na https://isir.justice.cz  po zadání Vašeho jména a příjmení v tabulce v oddíle B. ve sloupci „Popis“ můžete dohledat na příslušném řádku např. „Usnesení o vzetí na vědomí splnění oddlužení“ (či jiné rozhodnutí, kterým se insolvenční řízení končí) a následně musí být k této události ve sloupci „Datum právní moci“ uvedeno datum. Pokud zde datum uvedeno není, není možné provést výmaz. Pokud zde datum uvedeno je, provede se výmaz automatizovaně. 

Pokud jsem byl zapsán do Rejstříku na vlastní žádost, mohu kdykoliv požádat o výmaz z Rejstříku?

Ne, žádost o výmaz můžete podat nejdříve po uplynutí 1 roku ode dne provedení zápisu na vlastní žádost. Do běhu lhůty se nezapočítává den, kdy došlo k provedení zápisu. Upozorňujeme, že žádosti o výmaz, kterou Ministerstvo financí obdrží před touto ochrannou lhůtou nelze vyhovět. Cílem je chránit zejména osoby, které nemají hraní hazardních her zcela pod kontrolou, ale tuto svou situaci si uvědomí a požádají o zápis do Rejstříku. Ochranná lhůta jim brání v tom, aby od této své ochrany při nejbližší příležitosti neupustili. S touto limitací výmazu je nutné počítat.

Ministerstvo financí upozorňuje, že výmazem důvodu zápisu v Rejstříku provedeného na žádost fyzické osoby není dotčen případný zápis fyzické osoby do Rejstříku provedený z moci úřední na základě důvodu dle § 16a zákona o hazardních hrách. Např. Pokud bude osoba zapsána z více důvodů např. pobírání doplatku na bydlení (zápis z moci úřední) a na vlastní žádost a požádá o výmaz důvodu na vlastní žádost, pak i nadále zůstává zapsána v Rejstříku z důvodu pobírání doplatku na bydlení. 

  • Ano, formulář naleznete zde. Formuláře pro ostatní podání ve věci Rejstříku (zápis, výpis, ochranná lhůta) naleznete zde.

  • Návod pro vyplnění žádosti naleznete zde, můžete si také pustit videonávod:


    Nevidíte videonávod? Povolte v prohlížeči marketingové cookies, nebo se podívejte rovnou na YouTube

  • Žádost můžete poslat poštou, elektronicky nebo ji doručit osobně.

    1) Žádost podaná poštou 

    Na vytištěné řádně vyplněné žádosti si nechejte úředně ověřit podpis.

    Kde si nechat úředně ověřit podpis

    Podpis je možné ověřit např. na poště, krajských a obecních úřadech, na všech kontaktních místech veřejné správy Czech POINT (Česká pošta, matriky, apod.) nebo u notáře či advokáta.

    2) Elektronické podání žádosti

    Elektronicky lze žádost podat buď osobní datovou schránkou, nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem.

    Žádost zaslaná datovou schránkou

    Žádost můžete zaslat Vaší osobní datovou schránkou. Nesmí se jednat o datovou schránku podnikající fyzické osoby, jelikož datová schránka zřízená podnikateli může být používána pouze pro úkony související s podnikáním, a tudíž ji pro účely žádosti nelze použít. Vyplněnou žádost zašlete ze své osobní datové schránky do datové schránky Ministerstva financí - ID datové schránky Ministerstva financí je xzeaauv. Pokud osobní datovou schránku nemáte, můžete si ji zdarma zřídit na Zřízení datové schránky (mojedatovaschranka.cz). Datová schránka je v podstatě elektronická komunikace se státem a všemi jeho institucemi – například s úřady nebo soudy. Zřízení a používání datového schránky je zdarma. 

    Žádost zaslaná e-mailem opatřeným uznávaným elektronickým podpisem

    E-mailem lze žádost podat pouze v případě, že bude obsahovat uznávaný elektronický podpis. E-mailem s uznávaným elektronickým podpisem se žádost zasílá na adresu Ministerstva financí podatelna@mfcr.czŽádost není možné podávat obyčejným e mailem bez uznávaného elektronického podpisu. 

    Co je to uznávaný elektronický podpis

    Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu, který je vydán kvalifikovaným poskytovatelem služeb vytvářejících důvěru. Jedná se například o Českou poštu s. p., eIdentity, a.s., První certifikační autoritu, a.s. 

    3) Osobní podání žádosti

    Žádost opatřenou úředně ověřeným podpisem můžete osobně doručit na adresu Ministerstva financí, Letenská 15, 118 10, Praha. Žádost opatřená úředně ověřeným podpisem se odevzdává na podatelnu (po příchodu do budovy v chodbě před recepcí vpravo). Podání žádosti na podatelně je možné v úředních hodinách podatelny:

    • pondělí, středa 7:30 – 17:00 hod.
    • úterý, čtvrtek, pátek 7:30 – 16:15 hod.

    Vyplněnou žádost můžete podepsat a ověřit svou totožnost také přímo v sídle Ministerstva financí na adrese Letenská 15, 118 10 Praha před pověřeným zaměstnancem. K ověření podpisu je nezbytné prokázat se dokladem totožnosti, tj. občanským průkazem, cestovním pasem nebo povolením k trvalému pobytu. Pro ověření totožnosti nelze použít řidičský průkaz. Podepsání žádosti před pověřeným zaměstnancem je možné:

    • pondělí až čtvrtek: 8:00 hod. - 11:00 hod. a 12:00 hod. - 16:00 hod.
    • pátek: 8:00 hod. - 11:00 hod. a 12:00 hod. - 14:00 hod.

    Po příchodu do budovy se obraťte na zaměstnance recepce s požadavkem, aby Vám zavolal zaměstnance odboru 73 – Procesní agendy a regulace hazardu ve věci rejstříku vyloučených osob (RVO). Následně za Vámi přijde zaměstnanec, který s Vámi žádost projde, ověří Vás podle Vašeho dokladu totožnosti a žádost od Vás převezme. 

Zobrazit formulář

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.