CZ EN

Právník/právnička v odd. Metodický dohled a schvalování právního jednání při hospodaření s majetkem státu

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 1044
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: listopad až prosinec 2024
  • obor služby: 4. Hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace a 22. Legislativa a právní činnost
  • termín pro podávání přihlášek do: 9. října 2024

Charakteristika vykonávaných činností

Zajištění zpracování žádostí o poskytnutí schválení, předchozích souhlasů či povolení výjimek při nakládání s majetkem státu obdržených od ostatních státních subjektů v souladu se zákonem č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů. Provádění kontrol u ostatních státních subjektů ohledně dodržení podmínek zákona č. 219/2000 Sb. při nakládání s majetkem státu.

  • koordinace činností a poskytování metodiky a stanovisek pro ÚZSVM, ostatní organizační složky státu a státní organizace v otázkách spojených s obecným postavením státu v právních vztazích, s jeho procesním jednáním a s problematikou hospodaření s majetkem státu s tím související;
  • zajišťování komplexní právní činnosti spojené s výkonem oprávnění Ministerstva financí podle zákona č. 219/2000 Sb. v oblasti schvalování dispozic s majetkem státu;
  • zajišťování komplexní právní činnosti spojené s výkonem odborného dohledu nad činností ÚZSVM ve smyslu § 15 odst. 1 zákona č. 201/2002 Sb.;
  • zajišťování komplexní právní činnosti spojené s prováděním metodických dohlídek u organizačních složek státu a státních organizací v působnosti zákona č. 219/2000 Sb., zaměřených na dodržování zákona č. 219/2000 Sb. a souvisejících právních předpisů při hospodaření s majetkem státu, a tuto kontrolní činnost sám provádí;
  • zajišťování komplexní právní činnosti spojené s přijímáním a vyhodnocováním právních stanovisek zasílaných z ÚZSVM podle § 15 odst. 2 zákona č. 201/2002 Sb. a s vyžádáním informací od ÚZSVM v souladu s § 15 odst. 3 citovaného zákona;
  • zpracovávání materiálů pro poradu vedení a pro jednání vlády k problematice hospodaření s majetkem státu a zpracovávání připomínek k materiálům s tímto zaměřením, pokud se týkají činností uvedených v předchozích bodech, anebo s nimi souvisejí;
  • zpracovávání stanovisek pro ostatní útvary MF, organizační složky státu, státní organizace a právnické a fyzické osoby k problematice, která se týká činností uvedených v předchozích bodech, anebo s nimi souvisí.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova 4 dny v měsíci,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu s odborným zaměřením vzdělání v oboru Právo, právní a veřejnosprávní činnost;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost. 

Kontakty

Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Mgr. Martin Svoboda, +420 257 043 228, Martin.Svoboda@mfcr.cz 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.