Rámcová politika MF
Rámcová politika OSFT
Obecným cílem ministerstva je dosažení stavu, kdy spotřebitel činí na finančním trhu odpovědné a adekvátní rozhodnutí ve vztahu k jeho aktuální situaci, tj. obstarává si služby a pořizuje si produkty, jež nejlépe vyhovují jeho aktuálním potřebám a možnostem. Současně musí být spotřebitel schopen efektivně prosazovat a chránit své zájmy a práva. Tohoto cílového stavu lze dosáhnout aktivitami v rámci tří oblastí, označených jako pilíře ochrany spotřebitele na finančním trhu.
Prvním je informovanost spotřebitele, tedy zajištění adekvátních informací poskytovaných pracovníky s odpovídající odborností. Navazujícím pilířem je oblast finanční gramotnosti, umožňující spotřebiteli s informace správně zpracovat, vyhodnotit a provést na finančním trhu konkrétní rozhodnutí. Třetím pilířem je pak zajištění adekvátního postavení spotřebitele ve vztahu k distributorům finančních produktů a služeb
V konečném důsledku informovanější a odpovědné rozhodování spotřebitelů přispívá nepochybně k efektivnějšímu a stabilnějšímu fungování finančního systému a k celkové efektivnější alokaci zdrojů na FT.