Ředitel/Ředitelka odboru Daňová legislativa (Top manažer)
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 2639
- doba úvazku: doba neurčitá (jmenování do funkce ředitele/ředitelky odboru je na dobu 5 let)
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 15.
- předpokládaný nástup: červen až červenec 2024
- obory služby: 2. Daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění a hazardní hry, 22. Legislativa a právní činnost
- termín pro podávání přihlášek do: 13. května 2024
Charakteristika vykonávaných činností
- tvorba návrhů nejsložitějších systémů právních úprav nebo nejsložitější zákonné úpravy s nejširšími dopady na právní poměry České republiky – v oblasti právní úpravy daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, včetně veřejných pojistných a cel, a v oblasti celnictví (daňové a celní právo);
- zkoumání problematiky v oblasti daňového a celního práva, analýza stávajícího stavu a navrhování v této oblasti opatření k řešení aktuálních otázek a zefektivňování této oblasti;
- řízení koordinace legislativy v oblasti daňového a celního práva z hlediska jednotné terminologie a systematiky a vazby k obecné právní úpravě při respektování principu jednoty a vnitřní bezrozpornosti právního řádu;
- řízení spolupráce s odborem Strategie daňové politiky, spolupráce a správy na koncepci dalšího vývoje daňové politiky a analýzách daňových příjmů a na koncepci fiskální politiky státu;
- zodpovídání za zpracování koncepce fiskální politiky státu a věcných řešení, včetně věcných záměrů a hodnocení dopadů regulace, v oblasti daňového a celního práva;
- řízení spolupráce na zpracování koncepce fiskální politiky státu a věcných řešení, včetně věcných záměrů a hodnocení dopadů regulace;
- zodpovědnost za koncepci fiskální politiky státu a věcných řešení, včetně věcných záměrů a hodnocení dopadů regulace, zpracovaných příslušným útvarem nebo jiným orgánem za zpracování legislativních návrhů v oblasti daňového a celního práva;
- zajišťování ve spolupráci s příslušným útvarem projednání legislativních návrhů v oblasti daňového a celního práva ve vnitřním a vnějším připomínkovém řízení, v poradních orgánech ministerstva, v Legislativní radě vlády a jejích komisích, ve vládě a v Parlamentu;
- zajišťování plnění úkolů (zejména účast a příprava pozic na jednání) plynoucích z členství ČR v orgánech EU, OECD, jiných mezinárodních organizacích a spolupráce se zahraničními orgány a institucemi v oblasti daňového a celního práva;
- dohlížení na metodické postupy orgánů finanční správy a orgánů celní správy a spolupráce s odborem Správní činnosti na metodickém řízení GFŘ a GŘC a s GFŘ a GŘC na přípravě tiskopisů v oblasti daňového a celního práva.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- příplatek za vedení ve výši 18 252 Kč až 20 860 Kč,
- osobní příplatek ve výši 15 000 Kč až 35 000 Kč,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- možnost čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu s odborným zaměřením vzdělání v oboru Právo, právní a veřejnosprávní činnost;
- má potřebnou zdravotní způsobilost
- má vynikající manažerské, komunikační a organizační dovednosti.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Ing. Simona Prošková, +420 257 043 042, Simona.Proskova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Ing. Kouba Stanislav, Ph.D., +420 257 044 062, Stanislav.Kouba@mfcr.cz