Ředitel/Ředitelka odboru Správní činnosti
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 2998
- doba úvazku: doba neurčitá (jmenování do funkce ředitele/ředitelky odboru je na dobu 5 let)
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 15.
- předpokládaný nástup: červen až červenec 2024
- obory služby: 2. Daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění a hazardní hry, 22. Legislativa a právní činnost
- termín pro podávání přihlášek do: 14. května 2024
Charakteristika vykonávaných činností
- v rámci řízení odboru zkoumání problematiky v oblasti výkonu správy daní, cel a jiných obdobných peněžitých plnění a metodického řízení v oblasti daní, cel a jiných obdobných peněžitých plnění v působnosti orgánů Finanční správy České republiky a Celní správy České republiky, a jiných působností vykonávaných těmito orgány, analýza jejich stávajících stavů a navrhování v této oblasti opatření k řešení aktuálních otázek a zefektivňování této oblasti;
- v rámci řízení odboru zajišťování výkonu působnosti Ministerstva financí (dále jen "ministerstvo") jako správního orgánu prvního stupně v oblasti daní, cel, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, a v oblasti vyjmenovaných skutkových podstat přestupků dle zákona o hazardních hrách;
- v rámci řízení odboru zajišťování výkonu působnosti ministerstva jako správního orgánu druhého stupně vůči Generálnímu finančnímu ředitelství, Generálnímu ředitelství cel, Finančnímu analytickému úřadu a v oblasti správy daní (zejména poplatků) i vůči ministerstvu nejblíže podřízeným správcům daně (např. krajským úřadům);
- v rámci řízení odboru zajišťování výroby a distribuce daňových tiskopisů, příkazových bloků a kolkových známek;
- v rámci řízení odboru zajišťování vydávání Finančního zpravodaje;
- v rámci řízení odboru zkoumání problematiky v oblasti místních, správních a soudních poplatků a navrhování věcných řešení pro účely legislativního procesu, včetně věcných záměrů a hodnocení dopadů regulace;
- v rámci řízení odboru metodické řízení výkonu správy poplatků, v jehož rámci je podáváno vysvětlení právní úpravy institutu obecně závazných vyhlášek vydávaných v samostatné působnosti obcemi na základě zmocňovacích ustanovení zákona upravujícího místní poplatky;
- odborné zajišťování konání zkoušek odborné způsobilosti úředních osob územních samosprávných celků v oblasti místních poplatků;
- výkon lektorské činnosti v oblasti místních poplatků;
- v rámci řízení odboru zajišťování činnosti poradní komise ministra financí pro věci související se služebním poměrem příslušníků celní správy.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- příplatek za vedení ve výši 18 252 až 20 860 Kč,
- osobní příplatek ve výši 15 000 až 35 000 Kč,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- možnost čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu v oboru Právo, právní a veřejnosprávní činnost, nebo Ekonomie;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Kateřina Horynová, +420 257 042 205, Katerina.Horynova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Ing. Stanislav Kouba, Ph.D., +420 257 044 062, Stanislav.Kouba@mfcr.cz