Oddělení Daně z příjmů právnických osob připravuje věcné návrhy nových legislativních úprav v oblasti daně z příjmů právnických osob. Připravuje metodická stanoviska a odpovědi na odborné dotazy v této oblasti. Oddělení dále zajišťuje účast na jednáních pracovních skupin Rady EU a pracovních skupin v rámci OECD.
Základní informace o služebním místě
číslo funkčního místa: 1838
doba úvazku: doba neurčitá
místo výkonu: Praha
platová třída: 14.
předpokládaný nástup: srpen až září 2024
obor služby: 2. Daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění a hazardní hry
termín pro podávání přihlášek do: 11. července 2024
Charakteristika vykonávaných činností
zpracovávání návrhu věcného záměru zákona o daních z příjmů a věcných řešení zákona o daních z příjmů včetně jeho úprav s případným dopracováním do paragrafovaného znění ve spolupráci s příslušnými útvary sekce;
zabezpečování svodně metodické a analytické činnosti u daně z příjmů právnických osob se zaměřením na oblast obchodních společností a družstev s důrazem na odpisování hmotného a nehmotného majetku, všechny formy pořízení majetku a zatřiďování majetku pro účely odpisování;
podílení se na zpracovávání zásadních stanovisek k připravovaným novým právním předpisům s celostátní působností z hlediska návaznosti na daň z příjmů právnických osob v uvedené oblasti, iniciování změn souvisejících předpisů k vytvoření legislativních předpokladů pro realizaci legislativních záměrů a zajišťování účinnější spravovatelnosti daně z příjmů právnických osob;
hodnocení působení daňových i navazujících předpisů, vyhodnocování českých judikátů vztahujících se k dani z příjmů právnických osob a využívání výsledků při formulaci návrhů věcného řešení změn na úseku daní z příjmů právnických osob;
zastupování oddělení při jednání uvnitř i mimo ministerstvo (s jinými ústředními orgány, zaměstnavateli a odborovými orgány) k problematice zdaňování právnických osob;
zpracovávání stanovisek v oblasti daně z příjmů právnických osob.
Nabízíme
25 dní dovolené,
5 dní indispozičního volna (sick days),
5 dní studijního volna ročně,
pružná pracovní doba,
možnost práce z domova 4 dny v měsíci,
možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
adaptační proces pro nové zaměstnance,
odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
dosáhl věku 18 let;
je plně svéprávný;
je bezúhonný;
dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
má potřebnou zdravotní způsobilost.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Kateřina Horynová,
+420 257 042 205, Katerina.Horynova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Naděžda Caldrová, +420 257 042 808, Nadezda.Caldrova@mfcr.cz