Legislativní specialista/specialistka
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 3849
- doba úvazku: doba neurčitá
- místo výkonu: Praha - Letenská ulice
- platová třída: 14.
- předpokládaný nástup: březen až duben 2025
- obor služby: 22. Legislativa a právní činnost
- termín pro podávání přihlášek od 19. února 2025 do 11. března 2025
Charakteristika vykonávaných činností
- metodická koordinace tvorby a posuzování návrhů nových systémů právních a zákonných úprav, které jsou připravovány v gesci jiných věcně příslušných útvarů ministerstva;
- zpracovávání vnitřních předpisů s výjimkou služebních předpisů a pracovního řádu a řízení jejich soustavy;
- kontrola formální spádovosti náležitostí vnitřních předpisů, přidělování evidenčních čísel schváleným předpisům;
- zkoumání problematiky v oblasti právní úpravy v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě je příslušný odbor Státní rozpočet, odbor Státní majetek, sekce Finanční trhy nebo sekce Daně a cla, analýza jejího stávajícího stavu a navrhování opatření k řešení aktuálních otázek a zefektivňování;
- na základě koncepcí a věcných řešení zpracovávání legislativních návrhů v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě je příslušný odbor Státní rozpočet, odbor Státní majetek, sekce Finanční trhy nebo sekce Daně a cla, a zajišťování jejich projednání ve vnitřním a vnějším připomínkovém řízení, v poradních orgánech ministerstva, v LRV a jejích komisích, ve vládě a v Parlamentu;
- koordinace zavádění a využívání elektronického systému tvorby právních předpisů podle zákona č. 222/2016 Sb. (dále jen „systém eLegislativa“) v rámci ministerstva;
- výkon lektorské činnosti ve vztahu k systému eLegislativa a v oblastech působnosti odboru;
- spolupráce s jinými útvary a orgány v oblastech působnosti odboru;
- poskytování podpory pro činnosti hlavního uživatele systému eLegislativa;
- poskytování podpory v rámci odboru Legislativní v oblasti legislativy v působnosti odboru zejména při tvorbě společných a standardizovaných legislativních dokumentů v působnosti odboru;
- stanovování jednotných legislativně-technických, systematických a jiných formálních postupů tvorby právních předpisů v oblasti legislativy v působnosti odboru, a to v průběhu celého legislativního procesu, a z hlediska těchto postupů zpracovávání legislativních návrhů v působnosti odboru;
- správa databanky právních názorů, odpovědí a stanovisek odboru;
- provádění organizační a administrativní práce pro činnost odboru.
Nabízíme možnost podílet se na vytváření finančněprávní legislativy České republiky a být tak součástí pestré a tvůrčí práce legislativce. Legislativní materiál obsahuje vedle samotného návrhu zákona také řadu dalších podkladových materiálů, při jejichž přípravě se uplatní absolventi široké řady oborů, nejen právních. Nabízíme proto možnost být u zrodu klíčových právních norem celospolečenského měřítka a tvořit tak část právního řádu, přičemž není nutné být absolventem právnické fakulty. Náplní práce je zejména spolupráce na přípravě návrhů právních předpisů a příprava doprovodných materiálů, jako jsou důvodové zprávy a další legislativní podklady, a zajištění jejich legislativního procesu (spolupráce na přetvoření věcného zadání v právní text, zpracování dokumentů, vypořádání připomínek, účast na jednáních s jinými resorty, v orgánech Legislativní rady vlády a v Parlamentu).
Práce je vhodná pro absolventy všech oborů, včetně čerstvých absolventů, kteří se od počátku stanou plnohodnotnými členy pracovního týmu. Vyžaduje přesnost, pečlivost, samostatnost, analytické a hloubavé myšlení a schopnost přicházet s novým a neotřelým řešením. V rámci adaptačního procesu je nově přijatý státní zaměstnanec dostatečně proškolen.
Státní zaměstnanec si může v mezích termínů zadaných úkolů organizovat práci sám, a tedy lze výkon státní služby kombinovat i s doktorským studiem. Nabízíme možnost získat všestranné zkušenosti v přátelském a mladém pracovním kolektivu. Nejste-li legislativec, práci si osvojíte v rámci psaní jednodušších změn právní úpravy, přípravy a studia právních stanovisek a spolupráce se zkušenějšími kolegy na rozsáhlejších projektech, včetně práce na nových zákonech. Zkušenost lze získat i spoluprací s experty mimo státní sféru, kteří se na klíčových projektech ministerstva taktéž podílejí. Analytický a systematický přístup k řešení úkolů a práce s MS Word výhodou.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3849, ministerský rada v odd. Vnitřní legislativa, v odboru Legislativní“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Mgr. Michal Tuláček, Ph.D., +420 257 043 260, Michal.Tulacek@mfcr.cz