CZ EN

Motivový obrázek

Legislativní specialista/specialistka

Kontakty

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3849
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha - Letenská ulice
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: březen až duben 2025
  • obor služby: 22. Legislativa a právní činnost
  • termín pro podávání přihlášek od 19. února 2025 do 11. března 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • metodická koordinace tvorby a posuzování návrhů nových systémů právních a zákonných úprav, které jsou připravovány v gesci jiných věcně příslušných útvarů ministerstva;
  • zpracovávání vnitřních předpisů s výjimkou služebních předpisů a pracovního řádu a řízení jejich soustavy;
  • kontrola formální spádovosti náležitostí vnitřních předpisů, přidělování evidenčních čísel schváleným předpisům;
  • zkoumání problematiky v oblasti právní úpravy v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě je příslušný odbor Státní rozpočet, odbor Státní majetek, sekce Finanční trhy nebo sekce Daně a cla, analýza jejího stávajícího stavu a navrhování opatření k řešení aktuálních otázek a zefektivňování;
  • na základě koncepcí a věcných řešení zpracovávání legislativních návrhů v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě je příslušný odbor Státní rozpočet, odbor Státní majetek, sekce Finanční trhy nebo sekce Daně a cla, a zajišťování jejich projednání ve vnitřním a vnějším připomínkovém řízení, v poradních orgánech ministerstva, v LRV a jejích komisích, ve vládě a v Parlamentu;
  • koordinace zavádění a využívání elektronického systému tvorby právních předpisů podle zákona č. 222/2016 Sb. (dále jen „systém eLegislativa“) v rámci ministerstva;
  • výkon lektorské činnosti ve vztahu k systému eLegislativa a v oblastech působnosti odboru;
  • spolupráce s jinými útvary a orgány v oblastech působnosti odboru;
  • poskytování podpory pro činnosti hlavního uživatele systému eLegislativa;
  • poskytování podpory v rámci odboru Legislativní v oblasti legislativy v působnosti odboru zejména při tvorbě společných a standardizovaných legislativních dokumentů v působnosti odboru;
  • stanovování jednotných legislativně-technických, systematických a jiných formálních postupů tvorby právních předpisů v oblasti legislativy v působnosti odboru, a to v průběhu celého legislativního procesu, a z hlediska těchto postupů zpracovávání legislativních návrhů v působnosti odboru;
  • správa databanky právních názorů, odpovědí a stanovisek odboru;
  • provádění organizační a administrativní práce pro činnost odboru.

Nabízíme možnost podílet se na vytváření finančněprávní legislativy České republiky a být tak součástí pestré a tvůrčí práce legislativce. Legislativní materiál obsahuje vedle samotného návrhu zákona také řadu dalších podkladových materiálů, při jejichž přípravě se uplatní absolventi široké řady oborů, nejen právních. Nabízíme proto možnost být u zrodu klíčových právních norem celospolečenského měřítka a tvořit tak část právního řádu, přičemž není nutné být absolventem právnické fakulty. Náplní práce je zejména spolupráce na přípravě návrhů právních předpisů a příprava doprovodných materiálů, jako jsou důvodové zprávy a další legislativní podklady, a zajištění jejich legislativního procesu (spolupráce na přetvoření věcného zadání v právní text, zpracování dokumentů, vypořádání připomínek, účast na jednáních s jinými resorty, v orgánech Legislativní rady vlády a v Parlamentu).

Práce je vhodná pro absolventy všech oborů, včetně čerstvých absolventů, kteří se od počátku stanou plnohodnotnými členy pracovního týmu. Vyžaduje přesnost, pečlivost, samostatnost, analytické a hloubavé myšlení a schopnost přicházet s novým a neotřelým řešením. V rámci adaptačního procesu je nově přijatý státní zaměstnanec dostatečně proškolen. 

Státní zaměstnanec si může v mezích termínů zadaných úkolů organizovat práci sám, a tedy lze výkon státní služby kombinovat i s doktorským studiem. Nabízíme možnost získat všestranné zkušenosti v přátelském a mladém pracovním kolektivu. Nejste-li legislativec, práci si osvojíte v rámci psaní jednodušších změn právní úpravy, přípravy a studia právních stanovisek a spolupráce se zkušenějšími kolegy na rozsáhlejších projektech, včetně práce na nových zákonech. Zkušenost lze získat i spoluprací s experty mimo státní sféru, kteří se na klíčových projektech ministerstva taktéž podílejí. Analytický a systematický přístup k řešení úkolů a práce s MS Word výhodou.
 

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3849, ministerský rada v odd. Vnitřní legislativa, v odboru Legislativní“

Kontakty

Simona Prošková Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Mgr. Michal Tuláček, Ph.D., +420 257 043 260, Michal.Tulacek@mfcr.cz 

 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.