Saldo státního rozpočtu za 1. čtvrtletí se meziročně zlepšilo o více než 36 mld. Kč
Ke konci března dosáhly celkové příjmy státního rozpočtu 292,9 mld. Kč, celkové výdaje 278,9 mld. Kč a přebytek hospodaření 14,0 mld. Kč. Saldo se tak meziročně zlepšilo o 36,7 mld. Kč.
„Ačkoli vidíme podstatné zlepšení, je potřeba varovat před přílišným optimismem. Relevantní odhady pro celý rok je možno vytvářet až v průběhu léta,“uvedl ministr financí Miroslav Kalousek. „Je však zřejmé, že vedle úpravy DPH se na výběru této daně pozitivně projevuje transformace daňové správy a vyšší efektivita její práce,“dodal ministr financí.
Ukazatel | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
skutečnost leden - březen |
% plnění |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách |
Skutečnost leden - březen |
% plnění |
Index 2013/2012 |
rozdíl 2013 - 2012 |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
PŘÍJMY CELKEM |
258,45 | 23,8 | 1 080,77 | 1 080,86 | 292,87 | 27,1 | 113,3 | 34,42 |
VÝDAJE CELKEM |
281,13 | 23,6 | 1 180,77 | 1 180,86 | 278,90 | 23,6 | 99,2 | -2,23 |
SALDO |
-22,69 | 21,5 | -100,00 | -100,00 | 13,97 | -14,0 | -61,5 | 36,65 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 34,4 mld. Kč se nejvíce podílely daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení a příjmy z EU.
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 13,6 mld. Kč, tj. o 10,7 %.
Inkaso DPH ve výši 52,4 mld. Kč meziročně vzrostlo o 10,4 mld. Kč, tj. o 24,6 %. Na růstu inkasa DPH se podílí nejen novela zákona o DPH, která zvýšila obě sazby o jeden procentní bod od roku 2013, ale také neustálé zvyšování efektivity práce daňové správy.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 38,9 mld. Kč, což je o 3,8 mld. Kč více než ve stejném období roku 2012. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které meziročně vzrostlo o 5,5 mld. Kč. Zde se projevil vliv předzásobení tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna 2013. Další změnou v oblasti spotřebních daní je pro rok 2013 snížení vrácení daně z minerálních olejů v rámci tzv. zelené nafty z 60 % na 40 %.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti při meziročním růstu o 2,7 % dosáhlo 21,0 mld. Kč. Inkaso ovlivní mimo jiné zavedení tzv. solidární přirážky ve výši 7 % z příjmů převyšujících 4násobek průměrné mzdy.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo 2,5 mld. Kč. To představovalo meziroční pokles o 0,1 mld. Kč. Inkaso této daně v samotném březnu dosáhlo 2,3 mld. Kč (v březnu 2012 to bylo 2,4 mld. Kč) a souvisí s termínem podání daňového přiznání a odvodem daně za rok 2012. Vysoké plnění (na 93,1 % rozpočtu) bude korigováno tradičně v dubnu, kdy dochází k vratkám daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března.
U daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou s dosavadním inkasem ve výši 2,6 mld. Kč by se ve výnosu roku 2013 mělo promítnout zvýšení srážkové daně z 15 % na 35 % u zahraničních daňových rezidentů.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 1. čtvrtletí roku 19,3 mld. Kč. To představovalo meziroční pokles o 4,3 %. V samotném březnu inkasoval státní rozpočet 18,2 mld. Kč (loni to bylo 19,2 mld. Kč), což souvisí s odvodem první čtvrtletní zálohy na daň u větších plátců.
Na meziroční srovnání inkasa DPH, DPPO a DPFO, které náleží státnímu rozpočtu, působí negativně změna v rozpočtovém určení daní. Ta od 1. ledna 2013 posiluje příjmy obcí na úkor státního rozpočtu, což ukazuje následující tabulka:
RUD | 2012 podíl z celostátního inkasa v % |
2013 podíl z celostátního inkasa v % |
Rozdíl v p.b. (2013-2012 |
|
---|---|---|---|---|
DPH | SR | 71,78 | 71,31 | -0,47 |
obce | 19,93 | 20,83 | 0,90 | |
kraje | 8,29 | 7,86 | -0,43 | |
DPPO | SR | 69,68 | 67,50 | -2,18 |
obce | 21,40 | 23,58 | 2,18 | |
kraje | 8,92 | 8,92 | 0,00 | |
DPFO - závislá činnost | SR | 68,18 | 66,98 | -1,20 |
obce | 21,40 | 22,87 | 1,47 | |
obce | 1,50 | 1,50 | 0,00 | |
kraje | 8,92 | 8,65 | -0,27 | |
DPFO - kapitálové výnosy | SR | 69,68 | 67,50 | -2,18 |
obce | 21,40 | 23,58 | 2,18 | |
kraje | 8,92 | 8,92 | 0,00 | |
DPFO - přiznání | SR | 10% a 69,68% z 60% = 51,81 | 10% a 67,5% z 60% = 50,50 | -1,31 |
obce | 30,00 | 30,00 | 0,00 | |
obce | 21,4% z 60% = 12,84 | 23,58% z 60% = 14,15 | 1,31 | |
kraje | 8,92% z 60% = 5,35 | 8,92% z 60% = 5,35 | 0,00 |
U majetkových daní, které zatím dosáhly 1,9 mld. Kč, již není na rozdíl od roku 2012 součástí inkasa darovací daň uvalená za bezúplatné nabytí povolenek na emise skleníkových plynů pro výrobu elektřiny.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním poklesu o 3,5 % dosáhly 88,7 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 1,7 % proti skutečnosti 2012. Dopad zavedení II. pilíře je zatím zanedbatelný.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 63,1 mld. Kč (meziroční růst o 24,1 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 43,9 mld. Kč, a byly tak proti stejnému období roku 2012 vyšší o 16,0 mld. Kč. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh dosáhly 3,5 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 278,9 mld. Kč čerpané ke konci března 2013 byly o 2,2 mld. Kč pod úrovní stejného období roku 2012.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 500,3 mld. Kč, což představuje 42,4 % všech rozpočtovaných výdajů a o 4,0 % více než skutečnost dosažená v roce 2012 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 3,2 %). Proti rozpočtu 2012 jde o růst o 1,8 %. Za 1. čtvrtletí bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 118,5 mld. Kč při meziročním růstu o 0,3 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 32,6 mld. Kč a meziročně byly nižší o 0,8 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 27,8 mld. Kč, což je o 0,2 mld. Kč méně než v roce 2012. Šlo o dvě zálohy regionálnímu školství na leden až duben ve výši 25,8 mld. Kč a dvě čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 2,0 mld. Kč.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 17,3 mld. Kč vykázaly meziroční růst o 4,1 mld. Kč. Tato skutečnost byla ovlivněna lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2013 bude tato částka zúčtována, a to vždy ve výši 2 mld. Kč).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 17,1 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 5,1 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo za 1. čtvrtletí roku 2013 přebytkem ve výši 14,0 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2012 výsledek lepší o 36,7 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 34,4 mld. Kč. Na tom se podílí zejména růst inkasa DPH (o 10,4 mld. Kč), inkasa spotřební daně z tabákových výrobků (o 5,5 mld. Kč) a příjmů z EU (o 16,0 mld. Kč). Na meziroční pokles celkových výdajů o 2,2 mld. Kč nejvíce působí nižší čerpání kapitálových výdajů (o 5,1 mld. Kč).
Hospodaření rozpočtu v samotném březnu skončilo v přebytku 8,4 mld. Kč (v březnu 2012 to byl schodek 6,1 mld. Kč), když příjmy činily 96,3 mld. Kč (v březnu 2012 to bylo 91,0 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 87,9 mld. Kč (v březnu 2012 to bylo 97,1 mld. Kč). Na nižší úroveň výdajů v samotném březnu působila zejména záloha regionálnímu školství na březen a duben, která byla v roce 2012 zaplacena v březnu, zatímco v roce 2013 již v únoru.
v mil. Kč | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-březen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 |
Saldo SR | 8 347 | 2 371 | -15 737 | -31 840 | -7 819 | 8 248 | 15 754 | 11 263 | -13 347 | -2 346 | -45 942 | -25 202 | -22 690 | 13 965 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Tabulkové přílohy
Tabulka č. 1: Plnění příjmů státního rozpočtu (v mld. Kč)
2012 | 2013 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden - březen |
% plnění |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách |
Skutečnost leden- březen |
% plnění |
index 2013/2012 |
rozdíl 2013-2012 |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem |
258,45 | 23,8 | 1 080,77 | 1 080,86 | 292,87 | 27,1 | 113,3 | 34,42 |
v tom: |
||||||||
Daňové příjmy celkem |
219,37 | 23,2 | 932,00 | 932,00 | 229,72 | 24,6 | 104,7 | 10,36 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) |
127,47 | 22,7 | 554,23 | 554,23 | 141,06 | 25,5 | 110,7 | 13,59 |
v tom: |
||||||||
DPH |
42,02 | 19,0 | 212,00 | 212,00 | 52,37 | 24,7 | 124,6 | 10,35 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) |
35,16 | 24,7 | 142,20 | 142,20 | 38,91 | 27,4 | 110,7 | 3,75 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů |
16,95 | 22,4 | 73,30 | 73,30 | 15,79 | 21,5 | 93,2 | -1,16 |
Spotřební daň z tabákových výrobků |
13,46 | 28,6 | 47,80 | 47,80 | 18,98 | 39,7 | 141,0 | 5,52 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření |
0,52 | 12,4 | 6,50 | 6,50 | 0,38 | 5,8 | 72,6 | -0,14 |
Daně z příjmů PO |
20,20 | 23,6 | 84,30 | 84,30 | 19,33 | 22,9 | 95,7 | -0,87 |
Daně z příjmů FO |
25,79 | 28,0 | 98,10 | 98,10 | 26,12 | 26,6 | 101,3 | 0,33 |
v tom: z kapitálových výnosů |
2,69 | 29,9 | 9,00 | 9,00 | 2,60 | 28,8 | 96,5 | -0,09 |
ze závislé činnosti |
20,46 | 25,5 | 86,40 | 86,40 | 21,01 | 24,3 | 102,7 | 0,55 |
z přiznání |
2,64 | 97,6 | 2,70 | 2,70 | 2,51 | 93,1 | 95,3 | -0,12 |
Správní poplatky |
0,51 | 21,1 | 1,29 | 1,29 | 0,43 | 33,6 | 85,6 | -0,07 |
Majetkové daně |
2,18 | 17,9 | 9,70 | 9,70 | 1,92 | 19,8 | 88,1 | -0,26 |
v tom: Daň dědická |
0,01 | 14,8 | 0,10 | 0,10 | 0,01 | 12,3 | 83,1 | 0,00 |
Daň darovací |
0,23 | 5,1 | 0,30 | 0,30 | 0,02 | 6,8 | 8,7 | -0,21 |
Daň z převodu nemovitostí |
1,93 | 25,7 | 9,30 | 9,30 | 1,89 | 20,3 | 97,7 | -0,04 |
Poplatky za uložení odpadů *) |
0,40 | 28,7 | 1,41 | 1,41 | 0,41 | 29,0 | 101,8 | 0,01 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu |
0,05 | 2,7 | 0,20 | 0,20 | 0,11 | 53,2 | 235,5 | 0,06 |
Odvody z loterií **) |
0,00 | x | 2,60 | 2,60 | 0,69 | 26,7 | x | 0,69 |
Ostatní daňové příjmy ****) |
1,17 | 50,2 | 2,43 | 2,43 | 0,76 | 31,2 | 64,6 | -0,41 |
Pojistné na SZ |
91,90 | 23,9 | 377,77 | 377,77 | 88,67 | 23,5 | 96,5 | -3,23 |
z toho: Na důchody |
82,14 | 24,1 | 337,24 | 337,24 | 78,82 | 23,4 | 96,0 | -3,33 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery |
39,08 | 28,0 | 148,77 | 148,86 | 63,14 | 42,4 | 161,6 | 24,06 |
v tom: |
||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) |
33,70 | 30,3 | 126,41 | 126,50 | 52,64 | 41,6 | 156,2 | 18,95 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu ***) |
27,92 | 27,3 | 100,04 | 100,13 | 43,94 | 43,9 | 157,4 | 16,02 |
Přijaté sankční platby |
0,35 | 33,6 | 1,06 | 1,06 | 0,26 | 24,7 | 74,0 | -0,09 |
Soudní poplatky |
0,38 | 59,0 | 1,35 | 1,35 | 0,39 | 28,9 | 101,7 | 0,01 |
Dobrovolné pojistné |
0,07 | 15,3 | 0,34 | 0,34 | 0,05 | 15,2 | 76,0 | -0,02 |
Kapitola Operace SFA |
0,22 | 6,6 | 1,86 | 1,86 | 0,44 | 23,7 | 198,5 | 0,22 |
Kapitola Státní dluh |
3,50 | 53,5 | 3,80 | 3,80 | 3,50 | 92,0 | 99,8 | -0,01 |
Kapitola VPS |
1,66 | 8,9 | 16,69 | 16,69 | 6,56 | 39,3 | 395,8 | 4,91 |
z toho: Výnosy z finančního majetku |
0,00 | 34,6 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 11,1 | 32,0 | 0,00 |
Splátky půjček ze zahraničí |
0,08 | 47,0 | 0,17 | 0,17 | 0,00 | 0,0 | 0,0 | -0,08 |
Příjmy sdílené s EU (clo) |
0,40 | 36,8 | 1,00 | 1,00 | 0,35 | 35,4 | 87,4 | -0,05 |
*) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
**) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
***) dopočet do celku
Tabulka č. 2: Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů (v mld. Kč)
Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | meziroč.přírůstek skut. | meziroč.index skut. | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený |
sk. k 31.3.*) |
% plnění |
Rozpočet schválený |
sk. k 31.3.**) |
% plnění |
Rozpočet schválený |
sk. k 31.3.***) |
% plnění |
2012/2011 | 2013/2012 | 2012/2011 | 2013/2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy |
727,76 | 161,67 | 22,2 | 754,32 | 169,08 | 22,4 | 755,33 | 188,84 | 25,0 | 7,40 | 19,76 | 104,6 | 111,7 |
- DPH |
278,50 | 56,62 | 20,3 | 308,70 | 58,44 | 18,9 | 297,30 | 73,34 | 24,7 | 1,82 | 14,90 | 103,2 | 125,5 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) |
144,20 | 33,63 | 23,3 | 149,90 | 36,84 | 24,6 | 149,50 | 40,49 | 27,1 | 3,21 | 3,65 | 109,5 | 109,9 |
- clo |
1,20 | 0,41 | 34,3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
- daně z příjmů PO |
120,60 | 28,61 | 23,7 | 122,90 | 28,42 | 23,1 | 124,90 | 28,28 | 22,6 | -0,20 | -0,14 | 99,3 | 99,5 |
- daně z příjmů FO |
151,00 | 36,07 | 23,9 | 135,90 | 38,39 | 28,2 | 147,70 | 39,54 | 26,8 | 2,32 | 1,15 | 106,4 | 103,0 |
vybíraná srážkou |
19,30 | 2,37 | 12,3 | 12,80 | 3,82 | 29,8 | 13,40 | 3,81 | 28,4 | 1,45 | -0,01 | 161,0 | 99,7 |
závislá činnost |
121,10 | 28,88 | 23,8 | 117,80 | 30,00 | 25,5 | 128,90 | 31,35 | 24,3 | 1,12 | 1,35 | 103,9 | 104,5 |
z přiznání |
10,60 | 4,82 | 45,5 | 5,30 | 4,57 | 86,3 | 5,40 | 4,39 | 81,2 | -0,25 | -0,19 | 94,8 | 95,9 |
- silniční daň |
5,60 | 0,89 | 16,0 | 5,30 | 0,96 | 18,2 | 5,40 | 0,98 | 18,1 | 0,07 | 0,02 | 107,9 | 101,6 |
- daň z nemovitosti |
9,70 | 0,13 | 1,4 | 8,70 | 0,23 | 2,7 | 9,00 | 0,21 | 2,3 | 0,10 | -0,03 | 175,4 | 88,8 |
- majetkové daně |
8,20 | 1,78 | 21,7 | 12,20 | 2,18 | 17,9 | 9,70 | 1,92 | 19,8 | 0,40 | -0,26 | 122,7 | 88,1 |
- dálniční poplatek ****) |
2,90 | 1,83 | 63,1 | 2,90 | 1,67 | 57,4 | 3,90 | 1,69 | 43,3 | -0,17 | 0,02 | 90,9 | 101,3 |
- ostatní daně a poplatky |
5,86 | 1,69 | 28,9 | 7,82 | 1,95 | 24,9 | 7,93 | 2,40 | 30,3 | 0,25 | 0,45 | 115,0 | 123,1 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti roku 2012 a 2013 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
Tabulka č. 3: Čerpání výdajů státního rozpočtu (v mld. Kč)
2012 | 2013 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden - březen |
% plnění |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách |
Skutečnost leden - březen |
% plnění |
index 2013/2012 |
rozdíl 2013-2012 |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem |
281,13 | 23,6 | 1 180,77 | 1 180,86 | 278,90 | 23,6 | 99,2 | -2,23 |
Běžné výdaje |
258,94 | 23,9 | 1 085,69 | 1 084,00 | 261,81 | 24,2 | 101,1 | 2,87 |
v tom: |
||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné |
14,35 | 16,0 | 90,25 | 90,67 | 14,46 | 15,9 | 100,8 | 0,11 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje |
19,39 | 13,5 | 132,13 | 134,10 | 15,66 | 11,7 | 80,8 | -3,73 |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) |
5,04 | 6,3 | 67,83 | 67,83 | 5,76 | 8,5 | 114,4 | 0,72 |
Výdaje na realizaci záruk |
0,31 | 7,5 | 3,25 | 3,25 | 0,00 | 0,0 | 0,0 | -0,31 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům |
8,63 | 25,5 | 37,96 | 32,42 | 7,89 | 24,3 | 91,4 | -0,74 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím |
3,04 | 30,6 | 7,12 | 9,50 | 4,26 | 44,9 | 140,1 | 1,22 |
Neinvestiční transfery státním fondům |
8,02 | 21,4 | 33,08 | 37,11 | 8,48 | 22,9 | 105,7 | 0,46 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF |
7,85 | 20,9 | 33,08 | 32,11 | 7,23 | 22,5 | 92,1 | -0,62 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. **) |
13,25 | 25,0 | 53,20 | 53,19 | 17,31 | 32,6 | 130,7 | 4,07 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně |
33,42 | 32,0 | 103,04 | 102,69 | 32,65 | 31,8 | 97,7 | -0,77 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím |
21,15 | 38,8 | 56,47 | 56,33 | 23,27 | 41,3 | 110,0 | 2,12 |
Sociální dávky |
118,19 | 24,0 | 500,28 | 496,39 | 118,47 | 23,9 | 100,2 | 0,27 |
v tom: Důchody |
93,12 | 24,3 | 394,13 | 390,52 | 91,43 | 23,4 | 98,2 | -1,69 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti |
2,63 | 21,1 | 9,80 | 9,76 | 2,83 | 29,0 | 107,4 | 0,20 |
Ostatní soc.dávky |
13,55 | 23,1 | 59,44 | 59,24 | 14,93 | 25,2 | 110,2 | 1,39 |
Státní soc.podpora |
8,89 | 23,5 | 36,91 | 36,88 | 9,27 | 25,1 | 104,2 | 0,38 |
Stavební spoření |
0,00 | 0,0 | 5,70 | 5,70 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění |
1,41 | 22,7 | 6,40 | 6,40 | 1,58 | 24,6 | 112,0 | 0,17 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU |
14,45 | 40,9 | 36,00 | 36,00 | 14,40 | 40,0 | 99,7 | -0,04 |
Ostatní běžné výdaje ***) |
3,64 | 18,1 | 24,07 | 23,49 | 3,39 | 14,4 | 93,0 | -0,26 |
Kapitálové výdaje |
22,19 | 21,2 | 95,07 | 96,86 | 17,09 | 17,6 | 77,0 | -5,10 |
v tom: |
||||||||
Investiční nákupy a související výdaje |
0,98 | 8,0 | 9,60 | 10,03 | 1,52 | 15,1 | 154,7 | 0,54 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům |
3,31 | 24,4 | 3,00 | 10,15 | 2,15 | 21,1 | 64,9 | -1,16 |
Investiční transfery státním fondům |
8,15 | 32,2 | 33,69 | 29,66 | 6,06 | 20,4 | 74,4 | -2,09 |
z toho: Investiční transfery SFDI |
6,32 | 25,2 | 33,69 | 28,69 | 5,16 | 18,0 | 81,6 | -1,16 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně |
6,05 | 21,4 | 12,68 | 16,17 | 4,22 | 26,1 | 69,8 | -1,83 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím |
2,97 | 16,3 | 17,90 | 18,71 | 1,84 | 9,9 | 62,0 | -1,13 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) |
0,74 | 10,2 | 18,19 | 12,14 | 1,30 | 10,7 | 176,6 | 0,56 |
Saldo hospodaření SR |
-22,69 | 21,5 | -100,00 | -100,00 | 13,97 | -14,0 | -61,5 | 36,65 |
*) skutečnost v roce 2012 i 2013 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) skutečnost roku 2012 je jen za kapitolu VPS
***) dopočet do celku
Pozn.: Chybějící údaje u některých výdajových položek roku 2012 souvisejí se změnou získávání dat z nového rozpočtového informačního systému (do roku 2012 byly zdrojem zůstatky na účtech ČNB)