Státní rozpočet na konci května zůstává v rekordním přebytku
Významný je především vzestup celostátních daňových příjmů o 10,3 % dokumentující efektivnější výběr daní i pokračující ekonomický růst, který se promítá i do růstu mezd zaměstnanců v podnikatelské sféře. Vykázaný přebytek rozpočtu tak představuje, stejně jako na konci dubna, nejlepší výsledek hospodaření státního rozpočtu od roku 1993.
Ukazatel | 2015 | 2016 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-květen |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-květen |
% plnění | Index 2016/2015 | rozdíl 2016 - 2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 482,81 | 42,4 | 1 180,86 | 1 181,39 | 532,84 | 45,1 | 110,4 | 50,04 |
VÝDAJE CELKEM | 504,94 | 40,8 | 1 250,86 | 1 251,39 | 510,46 | 40,8 | 101,1 | 5,52 |
SALDO | -22,13 | 22,1 | -70,00 | -70,00 | 22,39 | . | . | 44,52 |
Příjmy státního rozpočtu
Meziroční růst celkových příjmů o 50,0 mld. Kč, tj. o 10,4 %, ovlivnily především daňové příjmy včetně pojistného na sociální zabezpečení, které vykázaly meziroční růst o 31,2 mld. Kč, tj. o 8,4 %. O 21,6 mld. Kč byly vyšší příjmy z rozpočtu EU.
Inkaso DPH ve výši 94,1 mld. Kč bylo meziročně vyšší o 4,3 mld. Kč, tj. o 4,7 %. Na úrovni veřejných rozpočtů bylo dosaženo meziročního růstu o 7,8 mld. Kč, tj. o 6,2 %. Nárůst inkasa a zjištění z aplikace kontrolního hlášení potvrzují, že tento institut přináší fiskální efekt. Reálně došlo ke snížení objemu uplatněných nadměrných odpočtů a mírnému zvýšení odvedených daní, obojí v meziročním srovnání. Tento trend tak nasvědčuje tomu, že došlo k poklesu tzv. fiktivních faktur, kterými si plátci snižovali svou vlastní daňovou povinnost a dále k narušení některých řetězových podvodů.
Inkaso DPH pro státní rozpočet je ovlivněno změnou rozpočtového určení daní platného od 1. 1. 2016, kdy došlo k navýšení podílu krajů na celkovém výnosu DPH ze 7,86 % na 8,92 % (odhad celoročního snížení příjmu SR je 3,7 mld. Kč).
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 59,6 mld. Kč, což je o 5,6 mld. Kč více než ve stejném období roku 2015. Inkaso spotřební daně z minerálních olejů dosáhlo 30,0 mld. Kč při meziročním růstu o 1,2 mld. Kč. Pozitivně se zde promítá vyšší spotřeba daná nízkými cenami pohonných hmot. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků zatím dosáhlo 22,6 mld. Kč, což je meziročně o 4,2 mld. Kč více. Důvodem růstu inkasa je zvýšení sazeb daně od ledna 2016.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti při meziročním růstu o 3,3 mld. Kč, tj. o 9,9 %, zatím dosáhlo 37,2 mld. Kč. Vývoj je v letošním roce zásadně ovlivněn navýšením mezd zaměstnanců v podnikatelské sféře, které je odrazem růstu ziskovosti podniků, tj. podílu hrubého provozního přebytku k hrubé přidané hodnotě, která roste již od 1. čtvrtletí 2015.
Nezanedbatelný vliv má také navýšení platů zaměstnanců ve veřejném sektoru a velmi nízká míra nezaměstnanosti. Nové rozpočtové určení daně platné od 1. ledna 2016 předpokládá snížení podílu státního rozpočtu na celostátním inkasu o 0,98 procentního bodu, což snižuje růst celkového inkasa.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání dosáhlo stejně jako na konci května 2015 záporné hodnoty, která souvisí především s doběhem ročního zúčtování záloh na základě podání daňových přiznání za uplynulý rok. I přes zápornou hodnotu inkasa je dosažený výsledek na úrovni veřejných rozpočtů meziročně o 3,2 mld. Kč příznivější. Pozitivní vývoj inkasa této daně je jednak odrazem růstu ekonomiky ČR v období 2015-2016, ale také nižší srovnávací základnou srovnatelného období roku 2015 (doběh vracení slev na dani pro pracující důchodce za roky 2013 a 2014).
U inkasa daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou, které zatím dosáhlo 4,1 mld. Kč, očekáváme, že rozpočtované očekávání bude pro tento rok naplněno.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 5 měsíců roku 26,1 mld. Kč, tj. 25,8 % rozpočtu. To představovalo meziroční růst o 3,4 mld. Kč, tj. o 15,0 %. Dosavadní vývoj tak odráží pokračující dynamiku ekonomiky a efektivnější výběr daně, kdy Finanční správa provedla řadu kontrolních akcí se zaměřením na převodní ceny. V prvních měsících roku bývá u DPPO obvykle nižší plnění, což souvisí s možností podání daňového přiznání na konci pololetí, kdy většina významných poplatníků využívá služby daňových poradců s odkladem podání daňového přiznání. Pro rok 2016 se počítá s povinným vznikem rezolučních fondů ve finančním sektoru (celoroční dopad na úrovni státního rozpočtu očekáván ve výši -0,3 mld. Kč). Inkaso této daně nebudou v roce 2016 ovlivňovat žádné další výraznější legislativní změny.
U inkasa majetkových daní, které zatím dosáhly 5,0 mld. Kč, se v roce 2016 nepočítá s žádnými legislativními změnami, které by měly mít zásadní dopad na inkaso daně. Negativně se v letošním roce projevily další vratky na dani darovací z bezúplatného nabytí emisních povolenek z let 2011 a 2012 ve výši 0,2 mld. Kč (ke konci roku 2015 bylo z tohoto titulu vráceno na základě rozhodnutí odvolacího finančního ředitelství již 4,5 mld. Kč). Inkaso daně z nabytí nemovitých věcí vykázalo meziroční růst o 22,7 %, což souvisí s ekonomickým oživením a nízkými úrokovými sazbami, které mají dopad i na realitní trh.
Pro příjmy z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 6,2 % dosáhly 174,9 mld. Kč, počítá rozpočet s růstem o 4,3 % proti skutečnosti 2015. Rozpočet vycházel z dynamiky meziročního růstu objemu mezd a platů pro rok 2016 o 4,1 %. V odhadu bylo zohledněno i zvýšení platů státních zaměstnanců.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 130,7 mld. Kč (meziroční růst o 18,8 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 111,9 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2015 vyšší o 21,6 mld. Kč, tj. o 23,9 %. V roce 2016 již nejsou rozpočtovány příjmy kapitoly Státní dluh související s řízením likvidity státní pokladny. Dle novely rozpočtových pravidel je možné tyto příjmy vzájemně započíst s výdaji souvisejícími s dluhovou službou (to vysvětluje i výrazně nižší rozpočet na výdajové straně kapitoly Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 510,5 mld. Kč čerpané ke konci května 2016 byly o 5,5 mld. Kč, tj. o 1,1 %, nad úrovní stejného období minulého roku. Rozpočet po změnách počítá s poklesem proti skutečnosti 2015 o 3,5 %. Vykázaná skutečnost obsahuje i čerpání tzv. nároků z nespotřebovaných výdajů minulých let ve výši 39,0 mld. Kč (na konci května 2015 to bylo 35,5 mld. Kč), které z velké části souvisí s financováním společných programů EU a ČR. Na meziroční růst celkových výdajů také působily vyšší výdaje na důchody o 8,6 mld. Kč.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 515,8 mld. Kč, což představuje o 1,9 % více než skutečnost dosažená v roce 2015 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 1,5 %).
K 31.5.2016 bylo na sociálních dávkách vyplaceno 211,2 mld. Kč, což je o 9,6 mld. Kč více než na konci května 2015. Na tom se podílely nejvíce výdaje na důchody, které meziročně vzrostly o 8,6 mld. Kč, tj. o 5,6 %. V nárůstu se výrazně projevil únorový jednorázový příspěvek k důchodům ve výši 1 200 Kč, což představovalo v absolutní výši cca 3,5 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 58,4 mld. Kč, což je o 2,0 mld. Kč více než v květnu 2015. Na jejich výši a vysokém plnění se podílely především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 45,0 mld. Kč. Šlo o tři zálohy regionálnímu školství na prvních šest měsíců roku ve výši 42,7 mld. Kč (v květnu 2015 to bylo o 0,9 mld. Kč méně) a o dvě čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 2,2 mld. Kč (v květnu 2015 to bylo o 0,2 mld. Kč méně).
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 26,1 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 0,5 mld. Kč. Předpokládaný rozpočtový růst těchto výdajů proti skutečnosti roku 2015 o 3,5 % vycházel ze zvýšení plateb z 845 Kč na 870 Kč za měsíc a pojištěnce s platností od 1.1.2016.
Kapitálové výdaje zatím dosáhly 32,8 mld. Kč a byly o 5,8 mld. Kč nižší než ve stejném období minulého roku. Z této částky bylo určeno 24,3 mld. Kč na financování společných programů EU a ČR (z toho 20,1 mld. Kč se týkalo programového období 2007-2013 a z velké části bylo čerpáno z tzv. nároků z nespotřebovaných výdajů minulých let). Schválený rozpočet počítá s kapitálovými výdaji nad úrovní rozpočtu roku 2015, nicméně lze očekávat, že jejich skutečné čerpání v roce 2016 může být nižší než v minulém roce. Je tomu tak proto, že v roce 2015 bylo mimořádně vysoké čerpání prostředků určených na financování společných programů EU a ČR z končícího programového období 2007-2013 a také proto, že pro nové programové období 2014-2020 se s čerpáním prostředků teprve začíná.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci května 2016 přebytkem ve výši 22,4 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2015 výsledek lepší o 44,5 mld. Kč. Na meziroční srovnání působí pozitivně na příjmové straně rozpočtu především růst daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení o 31,2 mld. Kč a také růst EU příjmů o 21,6 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném květnu skončilo schodkem 8,1 mld. Kč (v květnu 2015 schodkem 21,8 mld. Kč), když příjmy činily 105,2 mld. Kč (v květnu 2015 to bylo 82,8 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 113,3 mld. Kč (v květnu 2015 to bylo 104,5 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech v samotném květnu o 22,4 mld. Kč se pozitivně projevily zejména vyšší EU příjmy o 18,1 mld. Kč a také vyšší inkasa DPH (o 2,9 mld. Kč) a pojistného na sociální zabezpečení (o 2,1 mld. Kč).
leden-květen | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
Saldo SR | -28 714 | -32 402 | -74 587 | -45 423 | -27 030 | -12 202 | -25 977 | -38 319 | -71 410 | -95 356 | -81 467 | -79 047 | -39 777 | -9 521 | -22 128 | 22 387 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2015 | 2016 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-květen |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-květen |
% plnění | Index 2016/2015 | Rozdíl 2016-2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 482,81 | 42,4 | 1 180,86 | 1 181,39 | 532,84 | 45,1 | 110,4 | 50,04 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 370,87 | 38,0 | 1 041,71 | 1 041,71 | 402,12 | 38,6 | 108,4 | 31,25 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 206,09 | 35,8 | 619,73 | 619,73 | 227,20 | 36,7 | 110,2 | 21,11 |
v tom: | ||||||||
DPH | 89,84 | 39,2 | 247,70 | 247,70 | 94,10 | 38,0 | 104,7 | 4,26 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 53,98 | 39,9 | 142,00 | 142,00 | 59,56 | 41,9 | 110,3 | 5,57 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 28,81 | 40,0 | 73,90 | 73,90 | 30,03 | 40,6 | 104,3 | 1,23 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 18,42 | 39,2 | 51,70 | 51,70 | 22,59 | 43,7 | 122,6 | 4,16 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,44 | 22,0 | 1,90 | 1,90 | 0,45 | 23,8 | 103,0 | 0,01 |
Daně z příjmů PO | 22,72 | 25,5 | 101,40 | 101,40 | 26,12 | 25,8 | 115,0 | 3,40 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 31,11 | 29,7 | 108,60 | 108,60 | 37,90 | 34,9 | 121,8 | 6,79 |
- z kapitálových výnosů | 4,18 | 46,0 | 11,00 | 11,00 | 4,14 | 37,6 | 98,9 | -0,05 |
- ze závislé činnosti | 33,85 | 36,6 | 95,90 | 95,90 | 37,19 | 38,8 | 109,9 | 3,34 |
- z přiznání | -6,92 | -209,7 | 1,70 | 1,70 | -3,43 | -201,6 | 49,5 | 3,49 |
Správní poplatky | 0,60 | 45,6 | 1,41 | 1,41 | 0,64 | 45,3 | 107,4 | 0,04 |
Majetkové daně - v tom: | 4,29 | 45,2 | 10,30 | 10,30 | 5,01 | 48,7 | 116,7 | 0,72 |
- Daň dědická | 0,02 | x | 0,00 | 0,00 | 0,01 | x | 30,9 | -0,01 |
- Daň darovací | 0,01 | x | 0,00 | 0,00 | -0,23 | x | x | -0,24 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí (vč. daně z převodu nem.) | 4,27 | 44,9 | 10,30 | 10,30 | 5,23 | 50,8 | 122,7 | 0,97 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,67 | 44,7 | 1,55 | 1,55 | 0,61 | 39,1 | 90,2 | -0,07 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,09 | 46,8 | 0,10 | 0,10 | 0,12 | 116,4 | 124,2 | 0,02 |
Odvody z loterií *) | 1,27 | 74,8 | 4,20 | 4,20 | 1,80 | 43,0 | 141,9 | 0,53 |
Ostatní daňové příjmy ***) | 1,52 | 63,7 | 2,46 | 2,46 | 1,35 | 54,6 | 88,8 | -0,17 |
Pojistné na SZ - z toho: | 164,78 | 41,1 | 421,99 | 421,99 | 174,92 | 41,5 | 106,2 | 10,14 |
- na důchody | 146,51 | 41,1 | 375,31 | 375,31 | 155,52 | 41,4 | 106,2 | 9,01 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 111,94 | 69,0 | 139,14 | 139,68 | 130,73 | 93,6 | 116,8 | 18,79 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 103,84 | 77,5 | 121,85 | 122,38 | 124,46 | 101,7 | 119,9 | 20,62 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 90,34 | 84,3 | 93,53 | 94,06 | 111,94 | 119,0 | 123,9 | 21,60 |
- Soudní poplatky | 0,54 | 43,3 | 1,14 | 1,13 | 0,52 | 46,1 | 97,6 | -0,01 |
- Příjmy sdílené s EU | 0,85 | 54,8 | 1,56 | 1,56 | 0,55 | 35,1 | 64,7 | -0,30 |
Kapitola Operace SFA | 0,62 | 36,0 | 0,61 | 0,61 | 0,38 | 62,2 | 60,3 | -0,25 |
Kapitola Státní dluh | 5,83 | 80,9 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | x | 0,0 | -5,83 |
Kapitola VPS | 1,64 | 8,5 | 16,69 | 16,69 | 5,89 | 35,3 | 358,2 | 4,24 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (37 % výnosu pro SR; v roce 2015 to bylo 20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2015 a 2016 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) dopočet do celku
Celkem r. 2014 | Celkem r. 2015 | Celkem r. 2016 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | Skut.* leden-květen | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.** leden-květen | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.*** leden-květen | % plnění | 2015/2014 | 2016/2015 | 2015/2014 | 2016/2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy (vč. poj.na SZ a poj. na VZP) | 530,09 | 526,41 | 570,52 | -3,68 | 44,11 | 99,3 | 108,4 | ||||||
- Daňové příjmy | 769,54 | 300,91 | 39,1 | 790,08 | 285,83 | 36,2 | 857,53 | 315,34 | 36,8 | -15,07 | 29,51 | 95,0 | 110,3 |
- DPH | 306,70 | 135,97 | 44,3 | 321,60 | 125,94 | 39,2 | 352,60 | 133,73 | 37,9 | -10,04 | 7,79 | 92,6 | 106,2 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 146,90 | 63,89 | 43,5 | 142,60 | 56,86 | 39,9 | 149,40 | 62,56 | 41,9 | -7,02 | 5,70 | 89,0 | 110,0 |
- daně z příjmů PO | 122,10 | 31,38 | 25,7 | 131,90 | 33,62 | 25,5 | 150,20 | 38,62 | 25,7 | 2,24 | 4,99 | 107,1 | 114,8 |
- daně z příjmů FO | 157,50 | 52,02 | 33,0 | 157,80 | 50,03 | 31,7 | 165,10 | 58,97 | 35,7 | -1,99 | 8,94 | 96,2 | 117,9 |
- z kapitálových výnosů | 13,30 | 5,96 | 44,8 | 13,50 | 6,12 | 45,3 | 16,20 | 6,06 | 37,4 | 0,16 | -0,06 | 102,8 | 99,0 |
- ze závislé činnosti | 137,90 | 50,38 | 36,5 | 137,90 | 50,52 | 36,6 | 145,40 | 56,33 | 38,7 | 0,14 | 5,81 | 100,3 | 111,5 |
- z přiznání | 6,30 | -4,31 | -68,5 | 6,40 | -6,61 | -103,2 | 3,50 | -3,43 | -97,9 | -2,29 | 3,18 | 153,2 | . |
- silniční daň | 5,20 | 2,45 | 47,1 | 5,40 | 2,57 | 47,6 | 5,70 | 2,68 | 47,1 | 0,12 | 0,11 | 105,0 | 104,4 |
- daň z nemovitých věcí | 9,80 | 5,14 | 52,5 | 10,10 | 5,55 | 55,0 | 10,30 | 6,29 | 61,0 | 0,41 | 0,73 | 107,9 | 113,2 |
- majetkové daně | 9,90 | 3,61 | 36,5 | 9,50 | 4,29 | 45,2 | 10,30 | 5,01 | 48,7 | 0,69 | 0,72 | 119,0 | 116,7 |
- dálniční poplatek ****) | 3,90 | 2,47 | 63,3 | 4,10 | 2,81 | 68,6 | 4,20 | 2,98 | 70,9 | 0,35 | 0,16 | 114,0 | 105,8 |
- ostatní daně a poplatky | 7,54 | 3,97 | 52,7 | 7,08 | 4,15 | 58,5 | 9,73 | 4,51 | 46,4 | 0,18 | 0,36 | 104,5 | 108,8 |
- Pojistné na SZ | 382,88 | 156,44 | 40,9 | 400,67 | 164,78 | 41,1 | 421,99 | 174,92 | 41,5 | 8,34 | 10,14 | 105,3 | 106,2 |
- Pojistné na veřej. zdrav. pojištění *****) | 72,75 | 75,80 | 80,26 | 3,05 | 4,46 | 104,2 | 105,9 |
*) v celost. daních v roce 2014 není zahrn. DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl. a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť. ŽP a ost. odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v celost. daních v roce 2015 není zahrn. DPPO za obce a kraje (5,9 mld. Kč) a dále správní a místní poplatky obcím (7,7 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP (2,8 mld. Kč) a odvody z loterií také obcím (5,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v celost. daních v roce 2016 není zahrn. DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní poplatky obcím (7,7 mld. Kč), popl.za znečišť. ŽP (2,7 mld. Kč) a odvody z loterií také obcím (5,3 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
*****) jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR
2015 | 2016 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-květen |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-květen |
% plnění | Index 2016/2015 | Rozdíl 2016-2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 504,94 | 40,8 | 1 250,86 | 1 251,39 | 510,46 | 40,8 | 101,1 | 5,52 |
Běžné výdaje | 466,42 | 40,9 | 1 172,34 | 1 170,48 | 477,70 | 40,8 | 102,4 | 11,28 |
v tom: | ||||||||
Platy a podobné a související výdaje | 32,24 | 31,8 | 109,28 | 109,52 | 34,07 | 31,1 | 105,7 | 1,83 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 48,38 | 35,9 | 121,81 | 123,43 | 40,04 | 32,4 | 82,8 | -8,33 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 25,95 | 40,3 | 52,29 | 51,94 | 19,92 | 38,4 | 76,8 | -6,03 |
- Výdaje na realizaci záruk | 0,28 | 12,7 | 1,94 | 1,94 | 0,07 | 3,8 | 26,2 | -0,21 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 17,52 | 44,7 | 51,70 | 51,67 | 17,48 | 33,8 | 99,8 | -0,03 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 6,62 | 69,9 | 9,33 | 10,00 | 6,58 | 65,7 | 99,3 | -0,05 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 13,85 | 31,3 | 44,21 | 43,97 | 18,15 | 41,3 | 131,0 | 4,30 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 11,40 | 32,4 | 34,05 | 33,98 | 15,07 | 44,4 | 132,2 | 3,67 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 25,57 | 41,1 | 63,07 | 63,07 | 26,12 | 41,4 | 102,1 | 0,55 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 56,31 | 49,2 | 124,80 | 124,24 | 58,36 | 47,0 | 103,6 | 2,05 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 32,41 | 58,4 | 54,94 | 57,50 | 35,63 | 62,0 | 109,9 | 3,22 |
Sociální dávky **) - v tom: | 201,63 | 39,6 | 515,83 | 510,42 | 211,20 | 41,4 | 104,7 | 9,57 |
- Důchody | 154,56 | 39,5 | 400,98 | 396,13 | 163,17 | 41,2 | 105,6 | 8,61 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 4,00 | 36,4 | 7,48 | 7,46 | 3,86 | 51,7 | 96,5 | -0,14 |
- Ostatní soc.dávky | 27,39 | 40,5 | 67,99 | 67,47 | 28,43 | 42,1 | 103,8 | 1,05 |
- Státní soc.podpora | 15,68 | 39,7 | 39,38 | 39,35 | 15,73 | 40,0 | 100,3 | 0,05 |
Stavební spoření | 4,42 | 85,1 | 4,90 | 4,90 | 4,14 | 84,4 | 93,5 | -0,29 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,41 | 43,7 | 7,20 | 7,20 | 3,40 | 47,2 | 99,7 | -0,01 |
Odvody vlastních zdrojů EU do rozpočtu EU | 18,49 | 47,4 | 40,50 | 40,50 | 14,61 | 36,1 | 79,0 | -3,88 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 5,56 | 31,9 | 24,75 | 24,06 | 7,94 | 33,0 | 142,7 | 2,38 |
Kapitálové výdaje | 38,52 | 39,2 | 78,52 | 80,91 | 32,75 | 40,5 | 85,0 | -5,76 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 2,24 | 16,7 | 11,12 | 12,21 | 2,45 | 20,0 | 109,4 | 0,21 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 9,63 | 69,4 | 6,59 | 6,78 | 5,03 | 74,2 | 52,2 | -4,60 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 7,91 | 36,9 | 29,19 | 29,44 | 3,53 | 12,0 | 44,6 | -4,39 |
- Investiční transfery SFDI | 6,16 | 37,6 | 25,91 | 26,08 | 3,27 | 12,6 | 53,2 | -2,89 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 11,06 | 57,6 | 4,06 | 5,88 | 15,49 | 263,7 | 140,0 | 4,43 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 5,99 | 50,2 | 9,02 | 9,21 | 4,28 | 46,4 | 71,4 | -1,71 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 1,68 | 9,2 | 18,55 | 17,40 | 1,98 | 11,4 | 117,5 | 0,29 |
Saldo hospodaření SR | -22,13 | 22,1 | -70,00 | -70,00 | 22,39 | . | . | 44,52 |
*) skutečnost v roce 2015 i 2016 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami)
***) dopočet do celku