Přebytek rozpočtu dosáhl na konci července rekordních 75,6 mld. Kč
Významný je především vzestup celostátních daňových příjmů o 8,2 % dokumentující efektivnější výběr daní i pokračující ekonomický růst, který se promítá i do růstu mezd zaměstnanců v podnikatelské sféře. Vykázaný přebytek rozpočtu tak představuje, stejně jako na konci března, dubna, května a června, nejlepší výsledek hospodaření státního rozpočtu od roku 1993.
Ukazatel | 2015 | 2016 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-červenec |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-červenec |
% plnění | Index 2016/2015 | rozdíl 2016 - 2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 731,50 | 63,8 | 1 180,86 | 1 181,39 | 762,42 | 64,5 | 104,2 | 30,91 |
VÝDAJE CELKEM | 705,80 | 56,6 | 1 250,86 | 1 251,39 | 686,79 | 54,9 | 97,3 | -19,01 |
SALDO | 25,70 | -25,7 | -70,00 | -70,00 | 75,63 | . | . | 49,92 |
Příjmy státního rozpočtu
Meziroční růst celkových příjmů o 30,9 mld. Kč, tj. o 4,2 %, ovlivnily daňové příjmy, které vykázaly meziroční růst o 25,7 mld. Kč, tj. o 7,7 %, a také inkaso pojistného na sociální zabezpečení, které meziročně rostlo o 13,5 mld. Kč, tj. o 5,8 %.
Inkaso DPH ve výši 139,1 mld. Kč bylo meziročně vyšší o 3,8 mld. Kč, tj. o 2,8 %. Na úrovni veřejných rozpočtů bylo dosaženo meziročního růstu o 8,2 mld. Kč, tj. o 4,3 %. Z analýzy meziročního růstu inkasa, který se skládá z uhrazené daně a vyplácených nadměrných odpočtů, vyplývá, že celkový růst inkasa DPH je tažen zejména výraznějším poklesem vyplácených nadměrných odpočtů. Lze předpokládat, že pokles nadměrných odpočtů je důsledkem zavedení kontrolního hlášení a rozšiřování mechanismu přenesení daňové povinnosti, které jsou zacíleny na neoprávněné nároky a nadměrné odpočty DPH. K růstu inkasa přispěl i meziročně vyšší růst spotřeby domácností a vlády.
Vedle těchto pozitivních vlivů je inkaso DPH pro státní rozpočet negativně ovlivněno změnou rozpočtového určení daní platného od 1. 1. 2016, kdy došlo k navýšení podílu krajů na celkovém výnosu DPH ze 7,86 % na 8,92 % (odhad celoročního snížení příjmu SR je 3,7 mld. Kč).
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 84,1 mld. Kč a bylo tak o 5,7 mld. Kč, tj. o 7,3 %, vyšší než ve stejném období roku 2015. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků zatím dosáhlo 30,5 mld. Kč, což je meziročně o 3,0 mld. Kč více. Důvodem růstu inkasa je zvýšení sazeb daně od ledna 2016. Inkaso spotřební daně z minerálních olejů dosáhlo 43,8 mld. Kč při meziročním růstu o 2,4 mld. Kč. Pozitivně se zde promítá vyšší spotřeba daná relativně nízkými cenami pohonných hmot.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti při meziročním růstu o 4,4 mld. Kč, tj. o 8,8 %, zatím dosáhlo 54,3 mld. Kč. Vývoj je v letošním roce zásadně ovlivněn navýšením mezd zaměstnanců v podnikatelské sféře, které je odrazem růstu ziskovosti podniků, tj. podílu hrubého provozního přebytku k hrubé přidané hodnotě, která roste již od 1. čtvrtletí 2015. Nezanedbatelný vliv má také navýšení platů zaměstnanců ve veřejném sektoru a snižující se míra nezaměstnanosti. Nové rozpočtové určení daně platné od 1. ledna 2016 přitom předpokládá snížení podílu státního rozpočtu na celostátním inkasu o 0,98 procentního bodu, což snižuje růst celkového inkasa.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání na rozdíl od července minulého roku vykazuje kladnou hodnotu. Na úrovni státního rozpočtu vzrostlo inkaso této daně meziročně o 3,3 mld. Kč. Pozitivní vývoj inkasa této daně je jednak odrazem růstu ekonomiky ČR v období 2015-2016, ale také nižší srovnávací základnou stejného období roku 2015 (doběh vracení slev na dani pro pracující důchodce za roky 2013 a 2014).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou dosáhlo za prvních šest měsíců tohoto roku 6,3 mld. Kč.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za sedm měsíců roku 63,1 mld. Kč, tj. 62,2 % rozpočtu. To představovalo meziroční růst o 7,1 mld. Kč, tj. o 12,7 %. Dosavadní vývoj tak odráží pokračující dynamiku ekonomiky a efektivnější výběr daně, kdy Finanční správa provedla řadu kontrolních akcí se zaměřením na převodní ceny, jejichž výsledkem byla doměřená daň ve výši 0,8 mld. Kč. Inkaso této daně v samotném červnu a červenci 2016 činilo 37,0 mld. Kč, což je o 3,7 mld. Kč více než v červnu a červenci 2015 (část inkasa daně od největších plátců se v obou letech projevila nejen v červnu, ale částečně i začátkem července). Pro rok 2016 se počítá s povinným vznikem rezolučních fondů ve finančním sektoru (celoroční dopad na úrovni státního rozpočtu očekáván ve výši -0,3 mld. Kč). Inkaso této daně není v roce 2016 ovlivněno žádnými dalšími výraznějšími legislativními změnami.
U inkasa majetkových daní, které zatím dosáhlo 7,0 mld. Kč, se v roce 2016 nepočítá s žádnými legislativními změnami, které by měly mít zásadní dopad na inkaso daně. Negativně se v letošním roce projevily pouze další vratky na dani darovací z bezúplatného nabytí emisních povolenek z let 2011 a 2012 ve výši 0,2 mld. Kč (ke konci roku 2015 bylo z tohoto titulu vráceno na základě rozhodnutí odvolacího finančního ředitelství již 4,5 mld. Kč). Inkaso daně z nabytí nemovitých věcí vykázalo meziroční růst o 17,1 %, což souvisí s ekonomickým oživením a nízkými úrokovými sazbami, které mají dopad i na realitní trh.
Pro příjmy z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 5,8 % dosáhly 246,8 mld. Kč, počítá rozpočet s růstem o 4,3 % proti skutečnosti 2015. Rozpočet vycházel z dynamiky meziročního růstu objemu mezd a platů pro rok 2016 o 4,1 %. V odhadu bylo zohledněno i zvýšení platů státních zaměstnanců.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 155,6 mld. Kč (meziroční pokles o 8,3 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 129,8 mld. Kč. Byly však oproti stejnému období roku 2015 nižší o 3,6 mld. Kč. V roce 2016 již nejsou rozpočtovány příjmy kapitoly Státní dluh související s řízením likvidity státní pokladny. Dle novely rozpočtových pravidel je možné tyto příjmy vzájemně započíst s výdaji souvisejícími s dluhovou službou (to vysvětluje i výrazně nižší rozpočet na výdajové straně kapitoly Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 686,8 mld. Kč čerpané ke konci července 2016 byly o 19,0 mld. Kč, tj. o 2,7 %, pod úrovní stejného období minulého roku. Rozpočet po změnách počítá s poklesem výdajů proti skutečnosti 2015 o 3,5 %. Vykázaná skutečnost obsahuje i čerpání tzv. nároků z nespotřebovaných výdajů minulých let ve výši 48,8 mld. Kč (na konci července 2015 to bylo 53,3 mld. Kč), které z velké části souvisejí s financováním společných programů EU a ČR. Na meziroční pokles celkových výdajů působily zejména nižší kapitálové výdaje o 24,0 mld. Kč.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 515,8 mld. Kč, což představuje o 1,9 % více než skutečnost dosažená v roce 2015 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 1,5 %).
K 31.7.2016 bylo na sociálních dávkách vyplaceno 294,8 mld. Kč, což je o 5,7 mld. Kč více než na konci července 2015. Na tom se podílely nejvíce výdaje na důchody, které meziročně vzrostly o 4,7 mld. Kč, tj. o 2,1 %. V nárůstu se výrazně projevil únorový jednorázový příspěvek k důchodům ve výši 1 200 Kč, což představovalo v absolutní výši cca 3,5 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 81,3 mld. Kč, což je o 1,3 mld. Kč více než v červenci 2015. Na jejich výši se podílely především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 60,4 mld. Kč. Šlo o čtyři zálohy regionálnímu školství na osm měsíců roku ve výši 57,0 mld. Kč (v červenci 2015 to bylo o 1,9 mld. Kč méně) a o tři čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 3,4 mld. Kč (v červenci 2015 to bylo o 0,2 mld. Kč méně).
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 36,5 mld. Kč zaznamenalo meziroční růst o 0,8 mld. Kč, tj. o 2,1 %. Předpokládaný rozpočtový růst těchto výdajů proti skutečnosti roku 2015 o 3,5 % vycházel ze zvýšení plateb z 845 Kč na 870 Kč za měsíc a pojištěnce s platností od 1.1.2016.
Kapitálové výdaje zatím dosáhly 40,8 mld. Kč a byly tak o 24,0 mld. Kč nižší než ve stejném období minulého roku. Z této částky bylo určeno 25,6 mld. Kč na financování společných programů EU a ČR (z toho 21,2 mld. Kč se týkalo programového období 2007-2013 a z velké části bylo čerpáno z tzv. nároků z nespotřebovaných výdajů minulých let). Schválený rozpočet počítá s kapitálovými výdaji nad úrovní rozpočtu roku 2015, nicméně lze očekávat a stav na konci pololetí to i potvrzuje, že jejich skutečné čerpání v roce 2016 může být nižší než v minulém roce. Je tomu tak proto, že v roce 2015 bylo mimořádně vysoké čerpání prostředků určených na financování společných programů EU a ČR z končícího programového období 2007-2013 a také proto, že pro nové programové období 2014-2020 se s čerpáním prostředků teprve začíná – jejich rozpočet po změnách (běžné i kapitálové výdaje) je ve výši 68,0 mld. Kč, jejich dosavadní čerpání ve výši 11,1 mld. Kč. Mimořádně nízké je především čerpání investičních prostředků ve státních fondech, především v SFDI, vlivem nepřipravenosti staveb.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci července 2016 přebytkem ve výši 75,6 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2015 výsledek lepší o 49,9 mld. Kč. Na meziroční srovnání působí pozitivně na příjmové straně rozpočtu především růst daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení o 39,2 mld. Kč, tj. o 6,9 %. Meziročnímu srovnání pomáhá i nižší čerpání kapitálových výdajů o 24,0 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném červenci skončilo přebytkem 35,0 mld. Kč (v červenci 2015 to bylo 3,1 mld. Kč), když příjmy činily 107,0 mld. Kč (v červenci 2015 to bylo 90,7 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 72,0 mld. Kč (v červenci 2015 to bylo 87,6 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech v samotném červenci o 16,3 mld. Kč se pozitivně projevily zejména vyšší EU příjmy o více než 15 mld. Kč. Nižší červencové výdaje o 15,6 mld. Kč ovlivnily zejména nižší kapitálové výdaje o 9,1 mld. Kč.
leden-červenec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
Saldo SR | -2 126 | -23 519 | -26 854 | -62 113 | -48 798 | 10 259 | -445 | 19 676 | 9 275 | -76 160 | -69 007 | -61 056 | -51 693 | -27 562 | 4 490 | 25 704 | 75 628 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2015 | 2016 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-červenec |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-červenec |
% plnění | Index 2016/2015 | Rozdíl 2016-2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 731,50 | 63,8 | 1 180,86 | 1 181,39 | 762,42 | 64,5 | 104,2 | 30,91 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 567,66 | 58,2 | 1 041,71 | 1 041,71 | 606,86 | 58,3 | 106,9 | 39,20 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 334,45 | 58,2 | 619,73 | 619,73 | 360,10 | 58,1 | 107,7 | 25,65 |
v tom: | ||||||||
DPH | 135,25 | 59,0 | 247,70 | 247,70 | 139,07 | 56,1 | 102,8 | 3,82 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 78,38 | 57,9 | 142,00 | 142,00 | 84,10 | 59,2 | 107,3 | 5,72 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 41,41 | 57,5 | 73,90 | 73,90 | 43,83 | 59,3 | 105,9 | 2,42 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 27,50 | 58,5 | 51,70 | 51,70 | 30,55 | 59,1 | 111,1 | 3,05 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,92 | 46,1 | 1,90 | 1,90 | 0,94 | 49,4 | 101,9 | 0,02 |
Daně z příjmů PO | 55,99 | 62,9 | 101,40 | 101,40 | 63,10 | 62,2 | 112,7 | 7,10 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 53,67 | 51,2 | 108,60 | 108,60 | 61,35 | 56,5 | 114,3 | 7,68 |
- z kapitálových výnosů | 6,26 | 68,8 | 11,00 | 11,00 | 6,28 | 57,1 | 100,3 | 0,02 |
- ze závislé činnosti | 49,92 | 54,0 | 95,90 | 95,90 | 54,28 | 56,6 | 108,8 | 4,37 |
- z přiznání | -2,51 | -76,0 | 1,70 | 1,70 | 0,78 | 46,1 | x | 3,29 |
Správní poplatky | 0,79 | 60,4 | 1,41 | 1,41 | 0,82 | 58,4 | 104,5 | 0,04 |
Majetkové daně - v tom: | 6,22 | 65,4 | 10,30 | 10,30 | 7,02 | 68,1 | 112,9 | 0,80 |
- Daň dědická | 0,02 | x | 0,00 | 0,00 | 0,01 | x | 32,0 | -0,01 |
- Daň darovací | 0,02 | x | 0,00 | 0,00 | -0,23 | x | x | -0,24 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí (vč. daně z převodu nem.) | 6,18 | 65,0 | 10,30 | 10,30 | 7,24 | 70,3 | 117,1 | 1,06 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,90 | 60,1 | 1,55 | 1,55 | 0,83 | 53,8 | 92,6 | -0,07 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,11 | 53,9 | 0,10 | 0,10 | 0,14 | 141,2 | 131,0 | 0,03 |
Odvody z loterií *) | 1,39 | 81,9 | 4,20 | 4,20 | 2,09 | 49,7 | 149,8 | 0,69 |
Ostatní daňové příjmy ***) | 1,75 | 73,6 | 2,46 | 2,46 | 1,59 | 64,5 | 90,8 | -0,16 |
Pojistné na SZ - z toho: | 233,21 | 58,2 | 421,99 | 421,99 | 246,75 | 58,5 | 105,8 | 13,55 |
- na důchody | 207,36 | 58,2 | 375,31 | 375,31 | 219,40 | 58,5 | 105,8 | 12,05 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 163,85 | 95,5 | 139,14 | 139,68 | 155,56 | 111,4 | 94,9 | -8,29 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 151,99 | 106,0 | 121,85 | 122,38 | 146,42 | 119,6 | 96,3 | -5,57 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 133,36 | 114,4 | 93,53 | 94,06 | 129,79 | 138,0 | 97,3 | -3,57 |
- Soudní poplatky | 0,74 | 59,8 | 1,14 | 1,14 | 0,71 | 62,8 | 96,7 | -0,02 |
- Příjmy sdílené s EU | 1,18 | 76,4 | 1,56 | 1,56 | 0,92 | 58,9 | 77,8 | -0,26 |
Kapitola Operace SFA | 1,75 | 101,0 | 0,61 | 0,61 | 0,42 | 69,4 | 24,0 | -1,33 |
Kapitola Státní dluh | 6,05 | 84,0 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | x | 0,0 | -6,05 |
Kapitola VPS | 4,06 | 21,1 | 16,69 | 16,69 | 8,72 | 52,3 | 214,9 | 4,66 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (37 % výnosu pro SR; v roce 2015 to bylo 20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2015 a 2016 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) dopočet do celku
Celkem r. 2014 | Celkem r. 2015 | Celkem r. 2016 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | Skut.* leden-červenec | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.** leden-červenec | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.*** leden-červenec | % plnění | 2015/2014 | 2016/2015 | 2015/2014 | 2016/2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy (vč. poj.na SZ a poj. na VZP) | 779,59 | 805,34 | 859,32 | 25,74 | 53,99 | 103,3 | 106,7 | ||||||
- Daňové příjmy | 769,54 | 455,61 | 59,2 | 790,08 | 462,03 | 58,5 | 857,53 | 499,99 | 58,3 | 6,42 | 37,96 | 101,4 | 108,2 |
- DPH | 306,70 | 192,76 | 62,9 | 321,60 | 189,42 | 58,9 | 352,60 | 197,62 | 56,0 | -3,34 | 8,21 | 98,3 | 104,3 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 146,90 | 82,83 | 56,4 | 142,60 | 82,52 | 57,9 | 149,40 | 88,49 | 59,2 | -0,30 | 5,96 | 99,6 | 107,2 |
- daně z příjmů PO | 122,10 | 75,45 | 61,8 | 131,90 | 83,33 | 63,2 | 150,20 | 93,66 | 62,4 | 7,89 | 10,33 | 110,5 | 112,4 |
- daně z příjmů FO | 157,50 | 81,53 | 51,8 | 157,80 | 81,54 | 51,7 | 165,10 | 93,09 | 56,4 | 0,01 | 11,55 | 100,0 | 114,2 |
- z kapitálových výnosů | 13,30 | 8,69 | 65,3 | 13,50 | 9,22 | 68,3 | 16,20 | 9,23 | 57,0 | 0,53 | 0,01 | 106,1 | 100,1 |
- ze závislé činnosti | 137,90 | 73,25 | 53,1 | 137,90 | 74,51 | 54,0 | 145,40 | 82,23 | 56,6 | 1,26 | 7,72 | 101,7 | 110,4 |
- z přiznání | 6,30 | -0,41 | -6,5 | 6,40 | -2,19 | -34,3 | 3,50 | 1,62 | 46,4 | -1,79 | 3,82 | . | . |
- silniční daň | 5,20 | 3,49 | 67,1 | 5,40 | 3,66 | 67,8 | 5,70 | 3,87 | 67,9 | 0,17 | 0,21 | 104,9 | 105,8 |
- daň z nemovitých věcí | 9,80 | 6,79 | 69,3 | 10,10 | 7,19 | 71,2 | 10,30 | 7,35 | 71,4 | 0,40 | 0,16 | 105,9 | 102,2 |
- majetkové daně | 9,90 | 5,04 | 50,9 | 9,50 | 6,22 | 65,4 | 10,30 | 7,02 | 68,1 | 1,18 | 0,80 | 123,4 | 112,9 |
- dálniční poplatek ****) | 3,90 | 2,84 | 72,9 | 4,10 | 3,21 | 78,2 | 4,20 | 3,41 | 81,3 | 0,36 | 0,21 | 112,8 | 106,4 |
- ostatní daně a poplatky | 7,54 | 4,89 | 64,9 | 7,08 | 4,94 | 69,7 | 9,73 | 5,47 | 56,3 | 0,05 | 0,53 | 101,0 | 110,8 |
- Pojistné na SZ | 382,88 | 220,79 | 57,7 | 400,67 | 233,21 | 58,2 | 421,99 | 246,75 | 58,5 | 12,42 | 13,55 | 105,6 | 105,8 |
- Pojistné na veřej. zdrav. pojištění *****) | 103,19 | 110,10 | 112,58 | 6,91 | 2,48 | 106,7 | 102,3 |
*) v celost. daních v roce 2014 není zahrn. DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl. a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť. ŽP a ost. odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v celost. daních v roce 2015 není zahrn. DPPO za obce a kraje (5,9 mld. Kč) a dále správní a místní poplatky obcím (7,7 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP (2,8 mld. Kč) a odvody z loterií také obcím (5,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v celost. daních v roce 2016 není zahrn. DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní poplatky obcím (7,7 mld. Kč), popl.za znečišť. ŽP (2,7 mld. Kč) a odvody z loterií také obcím (5,3 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
*****) jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR
2015 | 2016 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-červenec |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-červenec |
% plnění | Index 2016/2015 | Rozdíl 2016-2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 705,80 | 56,6 | 1 250,86 | 1 251,39 | 686,79 | 54,9 | 97,3 | -19,01 |
Běžné výdaje | 640,96 | 56,2 | 1 172,34 | 1 170,21 | 645,97 | 55,2 | 100,8 | 5,01 |
v tom: | ||||||||
Platy a podobné a související výdaje | 50,76 | 49,5 | 109,28 | 109,77 | 52,49 | 47,8 | 103,4 | 1,74 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 61,28 | 46,3 | 121,81 | 123,21 | 54,46 | 44,2 | 88,9 | -6,82 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 30,20 | 47,4 | 52,29 | 51,87 | 23,91 | 46,1 | 79,2 | -6,28 |
- Výdaje na realizaci záruk | 0,71 | 32,1 | 1,94 | 1,94 | 0,65 | 33,7 | 92,0 | -0,06 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 20,06 | 53,7 | 51,70 | 51,41 | 18,52 | 36,0 | 92,4 | -1,53 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 8,24 | 81,3 | 9,33 | 10,41 | 8,39 | 80,6 | 101,8 | 0,15 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 17,09 | 38,5 | 44,21 | 43,97 | 21,36 | 48,6 | 125,0 | 4,27 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 12,57 | 35,7 | 34,05 | 33,98 | 18,28 | 53,8 | 145,4 | 5,71 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 35,73 | 57,4 | 63,07 | 63,07 | 36,49 | 57,9 | 102,1 | 0,76 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 79,94 | 68,1 | 124,80 | 124,22 | 81,28 | 65,4 | 101,7 | 1,34 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 41,38 | 73,5 | 54,94 | 57,53 | 42,01 | 73,0 | 101,5 | 0,63 |
Sociální dávky **) - v tom: | 289,06 | 56,8 | 515,83 | 510,42 | 294,75 | 57,7 | 102,0 | 5,69 |
- Důchody | 223,33 | 57,1 | 400,98 | 396,13 | 228,02 | 57,6 | 102,1 | 4,69 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,18 | 49,1 | 7,48 | 7,46 | 5,06 | 67,8 | 97,6 | -0,12 |
- Ostatní soc.dávky | 38,45 | 56,8 | 67,99 | 67,47 | 39,48 | 58,5 | 102,7 | 1,03 |
- Státní soc.podpora | 22,10 | 55,9 | 39,38 | 39,35 | 22,19 | 56,4 | 100,4 | 0,09 |
Stavební spoření | 4,42 | 85,1 | 4,90 | 4,90 | 4,14 | 84,4 | 93,5 | -0,29 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,41 | 43,7 | 7,20 | 7,20 | 3,40 | 47,2 | 99,7 | -0,01 |
Odvody vlastních zdrojů EU do rozpočtu EU | 21,87 | 56,1 | 40,50 | 40,50 | 18,93 | 46,7 | 86,5 | -2,95 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 7,72 | 43,9 | 24,75 | 23,60 | 9,75 | 41,3 | 126,3 | 2,03 |
Kapitálové výdaje | 64,84 | 60,8 | 78,52 | 81,18 | 40,82 | 50,3 | 63,0 | -24,02 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 4,80 | 36,8 | 11,12 | 12,21 | 3,60 | 29,5 | 74,9 | -1,20 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 19,25 | 82,0 | 6,59 | 7,00 | 8,71 | 124,6 | 45,3 | -10,54 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 12,65 | 59,1 | 29,19 | 29,44 | 3,56 | 12,1 | 28,2 | -9,09 |
- Investiční transfery SFDI | 9,96 | 60,8 | 25,91 | 26,08 | 3,27 | 12,6 | 32,9 | -6,69 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 16,90 | 71,5 | 4,06 | 5,82 | 17,07 | 293,3 | 101,0 | 0,17 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 9,24 | 71,3 | 9,02 | 9,50 | 5,58 | 58,8 | 60,4 | -3,66 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 2,00 | 16,5 | 18,55 | 17,22 | 2,29 | 13,3 | 114,6 | 0,29 |
Saldo hospodaření SR | 25,70 | -25,7 | -70,00 | -70,00 | 75,63 | . | . | 49,92 |
*) skutečnost v roce 2015 i 2016 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami)
***) dopočet do celku