Možnost zapojení do společného nákupu
Ministerstvo financí zadává intenzivně centrální veřejné zakázky od roku 2016. Úspěšně jsme zadali veřejné zakázky v řádech miliard Kč pro více než 1000 organizací - od malých obcí po úřady s desítkami tisíc zaměstnanců.
Komu je nabídka určena?
Všem organizacím veřejnoprávního charakteru – organizačním složkám státu, uzemním samosprávním celkům, příspěvkovým organizacím. Pravidelně nakupujeme pro stát, města, obce, nemocnice, školy, neziskové organizace atp.
Co přesně Vám nabízíme?
A) Zapojení do společných nákupů Ministerstva financí
B) Využití dynamických nákupních systému Ministerstva financí
C) Konzultace ohledně postupu při zadávání veřejných zakázek
Co Vás to bude stát?
Nic. Uvedené služby jsou poskytovány bezplatně. Ministerstvo financí má však pouze omezené kapacity. Naším primárním cílem je zjednodušit administrativní proces společným zadáváním. Jednou veřejnou zakázkou tak lze nahradit desítky jiných zadávacích postupů.
A) Zapojení do společných nákupů Ministerstva financí
Výpočetní technika
Ministerstvo financí každoročně připravuje velké zakázky na dodávky notebooků a stolních PC. Tento způsob nákupu je velmi oblíbený a využívaný ze strany menších subjektů, neboť v nich můžou ušetřit cca 30 - 40 % pořizovací ceny výpočetní techniky. Výhodnost postupu dokládá pravidelná účast desítek měst a obcí. Většina z nich se nákupu účastní opakovaně.
Ministerstvo financí dle svých kapacit realizuje také menší zakázky na základě individuálních požadavků zadavatelů. I k těmto poptávkám se lze připojit.
Osobní vozidla
Ministerstvo financí zadává rámcové dohody na většinu typů osobních vozidel. Délka trvání rámcových dohod je aktuálně 18 měsíců s tím, že po uplynutí 11 měsíců má dodavatel možnost rámcovou dohodu vypovědět s výpovědní dobou 14 kalendářních dní. Pro zařazení je třeba být uveden před zahájením zadávání v zadávací dokumentaci. Účast nezakládá povinnost odběru.
Zapojení do rámcových dohod je vhodné pro každou organizaci, která výhledově uvažuje o pořízení osobního vozidla. Se zvolením správné kategorie Vám rádi poradíme.
Kancelářský papír
Ministerstvo financí čtvrtletně pořizuje kancelářský papír pro desítky organizací veřejné správy. Účastí lze díky velkému objemu poptávky získat velmi výhodné ceny, které se pohybují cca na polovině ceny v maloobchodě.
Účast je vhodná zejména pro organizace střední velikosti (např. větší obce, městské úřady), ale zúčastnit se může každý.
Kancelářské potřeby, kancelářský nábytek
Pravidelně soutěžíme rámcové dohody na kancelářské potřeby a nábytek, u nichž je možnost odběru i pro organizace mimo resort Ministerstva financí.
Elektrická energie a plyn
Ministerstvo financí pořizuje centrálně i energie, a to nejen v rámci resortu, ale i pro další organizace státní správy (např. Úřad Vlády ČR, Kancelář Poslanecké sněmovny ČR). Objem zakázky se pohybuje ve stovkách milionů Kč a v posledních letech byly obchody realizovány na komoditní burze Kladno.
Mobilní telekomunikační služby
Nabízíme všem organizacím veřejné správy možnost flexibilního vysoutěžení mobilních telekomunikačních služeb v dynamickém nákupním systému Ministerstva financí. S komoditou máme značné zkušenosti a použití dynamického nákupního systému přináší značné výhody. Pokud máte méně výhodné smlouvy či smlouva končí, můžeme je operativně přesoutěžit = veškeré potřebné dokumenty jsou připravené a otestované. Lze realizovat individuálně pro jednotlivé organizace. Na MF navíc máme rozsáhlé zkušenosti z velké VZ pro tři resorty – vysoutěžené ceny lze porovnat zde.
Ostatní komodity
U výše uvedených komodit máme rozsáhlé zkušenosti s jejich pořizováním včetně technických znalostí. Pokud však máte představu o možnosti nákupu jiné komodity, uvážíme centrální zadávání i jiného zboží či služeb.
B) Využití dynamických nákupních systémů Ministerstva financí
U výše uvedených komodit máme rozsáhlé zkušenosti s jejich pořizováním včetně technických znalostí. Pokud však máte představu o možnosti nákupu jiné komodity, uvážíme centrální zadávání i jiného zboží či služeb.
Ministerstvo financí má zavedené DNS v následujících oblastech:
- dodávky výpočetní techniky (prakticky veškerý HW),
- dodávky osobních vozidel (M1)
- dodávky kancelářského papíru a potřeb,
- služby penetračního testování,
- dodávky tiskáren,
- dodávky elektrospotřebičů,
- dodávky kancelářské techniky,
- služby datových linek IP MPLS,
- služby mobilního operátora.
C) Konzultace ohledně postupu při zadávání veřejných zakázek
Z naší praxe máme dlouholeté zkušenosti s právními aspekty zadávání veřejných zakázek, včetně vyřizování námitek a úspěšného vedení sporů před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Součástí naší práce je i znalost rozsáhlé rozhodovací praxe orgánu dohledu a soudů ve správním soudnictví. Pokud potřebujete postup Vaší organizace či dodavatelů s někým zkonzultovat, můžete se na nás obrátit.
Kontakty
Pro další informace ohledně způsobu zapojení do společného nákupu Ministerstva financí se můžete obrátit na následující kontakty:
Daniel Jirásko, tel. 257 042 463, Veronika Ramaislová, tel. 257 043 446.
Email: verejne.zakazky@mfcr.cz