CZ EN

Finanční správa optimalizuje počet územních pracovišť finančních úřadů a provozování hotovostních pokladen (Tisková zpráva GFŘ)

Informace GFŘ ke změnám od 1. ledna 2016 a od 1. září 2015.
  • Finanční správa od 1. ledna 2016 zeštíhlí o 23 územní pracoviště finančních úřadů na celém území České republiky. Jedná se o ta nejmenší pracoviště finančních úřadů, kde pracuje převážně méně než 11 zaměstnanců, kteří vykonávají jen registrační a vyměřovací činnosti. Všechny ostatní činnosti pak zabezpečují „okresní“ územní pracoviště, která je již dnes řídí. Zajištění fungování nejmenších územních pracovišť je velmi neefektivní, pro stát představuje značnou finanční zátěž a pro Finanční správu zátěž organizační. Veškeré služby pro daňovou veřejnost budou po jejich zrušení plnohodnotně zabezpečeny na nejbližších, zejména „okresních“, územních pracovištích.
  • Dalším krokem k optimalizaci fungování Finanční správy je ukončení provozu pokladen pro výběr hotovostních plateb daní a poplatků na 103 „neokresních“ územních pracovištích finančních úřadů, a to již od 1. září 2015. Důvodem je zejména skutečnost, že náklady na jednu transakci na pokladně územního pracoviště finančního úřadu představují částku ve výši 42,50 korun, přičemž například Česká pošta s.p. nabízí obdobnou službu v komerčním režimu za 29 korun. Navíc v případě zachování pokladen by musela Finanční správa investovat značné prostředky do bezpečnosti pokladen, což by s ohledem na tento záměr nebylo hospodárné.

Všechny informace a přehledy naleznete v tiskové zprávě GFŘ:

Finanční správa optimalizuje počet územních pracovišť finančních úřadů a provozování hotovostních pokladen (Tisková zpráva GFŘ)

Zdroj: Generální finanční ředitelství, publikováno 21.7.2015

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.