CZ EN

Základní informace o Ministerstvu financí v českém znakovém jazyce.

Motivový obrázek

Právník/Právnička - Auditní orgán

Kontakty

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 2565
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha - Voctářova ulice
  • platová třída: 14.
  • předpokládaný nástup: prosinec 2025 až leden 2026
  • obory služby: 3. Audit, 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy a 65. Právní činnost
  • termín pro podávání přihlášek od 14. října 2025 do 28. října 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • právní a metodický dohled nad dodržováním příslušných nařízení a národní legislativy;
  • řešení právních problémů implementace operačních programů za spolupráce všech zainteresovaných subjektů se zaměřením na právní předpisy v oblasti auditu, veřejných zakázek a veřejné podpory;
  • tvorba a úprava koncepce systémových opatření v právní oblasti pro audit prostředků poskytovaných v rámci politiky soudržnosti EU;
  • analýza legislativy EU včetně zpracování stanovisek k právním předpisům, metodickým dokumentům a dalším pracovním materiálům souvisejícím s realizací politiky soudržnosti EU;
  • příprava zadávací dokumentace v rámci odboru a poskytování právní podpory v souvislosti s realizací aktivit Auditního orgánu;
  • spolupráce s útvary orgánů implementační související s prováděním auditu prostředků poskytovaných v rámci politiky soudržnosti EU;
  • zajištění konzultační činnosti pro zaměstnance implementační struktury v oblasti auditu;
  • spolupráce při přípravě zpráv pro Evropskou komisi;
  • účast na národních a meziresortních pracovních skupinách týkajících se čerpání prostředků v rámci politiky soudržnosti EU a poskytování odborných či oponentních stanovisek za Auditní orgán;
  • účast na auditech a kontrolách prováděných auditními nebo kontrolními orgány mezinárodních organizací či jejich zmocněnci.

Náplní práce na této pozici je řešení právních problémů vzniklých v souvislosti s implementací finanční podpory EU včetně poskytování právní podpory auditním týmům atp. Stěžejními oblastmi práva využitelnými na této pozici jsou právo veřejného zadávání (veřejné zakázky), veřejná podpora, evropská legislativa v oblasti ESI Fondů, veřejné finanční právo. Součástí práce je účast na jednáních AO na vnitrostátní a evropské úrovni, případně lektorská prezentační činnost v oblasti spadající do působnosti AO.

V našem týmu pro nastavení a realizaci auditní činnosti odboru rádi zajistíme potřebnou adaptaci a zaškolení do problematiky zabezpečení ochrany finanční podpory poskytované z fondů EU. Kromě základních benefitů MF částečně umožňujeme výkon práce z domova, k dispozici je i komplexní školící projekt MMR „Systém vzdělávání“ pro zaměstnance celé implementační struktury ESIF.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova v režimu týden z domova a týden z kanceláře, 
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání ve studijním programu Právo, právní a veřejnosprávní činnost;
  • znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka - bez certifikátu;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 2565“

Kontakty

Simona Prošková Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Mgr. Karolína Primasová, +420 257 042 960, Karolina.Primasova@mfcr.cz 

Dokumenty ke stažení