Ředitel/ředitelka odboru Daně z příjmů
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 2076
- doba úvazku: doba neurčitá
- funkční období 5 let
- místo výkonu: Praha
- platová třída: 15
- předpokládaný nástup: duben až květen 2025
- obor služby: 2. Daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění a hazardní hry
- termín pro podávání přihlášek: od 18. února do 11. března 2025
Charakteristika vykonávaných činností
- tvorba koncepce fiskální politiky státu v oblasti daní z příjmů a její transformace do ekonomických nástrojů státního rozpočtu na jeho příjmové stránce, a zajišťování, aby koncepce odpovídala požadavkům sbližování soustav daní ve státech EU a požadavkům vyplývajícím z členství ČR v mezinárodních organizacích;
- podílení se na tvorbě návrhů nejsložitějších zákonných úprav s nejširšími dopady na právní poměry České republiky v oblasti daní z příjmů;
- odpovědnost za tvorbu návrhů zákonů a dalších právních předpisů v oblasti daní z příjmů, tvorbu koncepce přípravy a sjednávání smluv zamezení dvojímu zdanění, na této činnosti spolupráce s příslušnými útvary sekce Daně a cla;
- koordinace tvorby a podílení se na tvorbě věcných záměrů a návrhů právních předpisů pro oblast daně z příjmů;
- odpovědnost za plnění rozpracovaných úkolů z usnesení vlády;
- zpracovávání a předkládání podkladů, stanovisek a připomínek k návrhům právních předpisů a k jiným materiálům vyžádaným útvary ministerstva nebo vnějšími orgány;
- schvalování materiálů zpracované odborem, pokud tato pravomoc nebyla přenesena, v dílčích věcech, na vedoucí oddělení;
- zabezpečování koordinace práce odboru s prací ostatních útvarů ministerstva a aktivní účast zaměstnanců odboru na týmové práci při řešení vybraných úkolů.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
- je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Důvěrné[1] v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
- Vize směřování a vedení odboru Daně z příjmů pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont v rozsahu maximálně 3 normostran
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 2076, ředitel/ředitelka odboru Daně z příjmů, v sekci Daně a cla“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Simona Švecová,
+420 257 042 508,
Simona.Svecova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Mgr. Stanislav Kouba, Ph.D., +420 257 044 062, Stanislav.Kouba@mfcr.cz
[1] Pro doložení splnění požadavku na stupeň utajení „Důvěrné“, „Tajné“ nebo „Přísně tajné“ je třeba předložit originál nebo ověřenou kopii platného Osvědčení fyzické osoby pro daný stupeň utajení. Pokud žadatel tento doklad nemá, může doložit, že o něj požádal, a to nejpozději před vydáním rozhodnutí o jeho jmenování. Nedoložení osvědčení není důvodem k vyřazení žádosti, pokud to nevyžadují jiné podmínky podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě.