CZ EN

Motivový obrázek

Vedoucí oddělení Vnitřní legislativa

Kontakty

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3848
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha - Letenská ulice
  • platová třída: 15.
  • předpokládaný nástup: březen až duben 2025
  • obor služby:  22. Legislativa a právní činnost
  • termín pro podávání přihlášek od 18. února 2025 do 28. února 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • metodická koordinace tvorby a posuzování návrhů nových systémů právních a zákonných úprav, které jsou připravovány v gesci jiných věcně příslušných útvarů ministerstva;
  • v součinnosti s odborem Právní služby zpracovávání vyjádření k řešení závažných právních problémů nastalých při aplikaci právních předpisů v gesci ministerstva;
  • zpracovávání vnitřních předpisů s výjimkou služebních a pracovního řádu a řízení jejich soustavy;
  • zkoumání problematiky v oblasti právní úpravy v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě je příslušná sekce Finanční trhy, sekce Daně a cla nebo sekce Majetek státu, analýza jejího stávajícího stavu a navrhování opatření k řešení aktuálních otázek a zefektivňování;
  • na základě koncepcí a věcných řešení zpracovávání legislativních návrhů v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě jsou příslušné jiné útvary ministerstva, spolupráce na zajištění jejich projednávání ve vnitřním a vnějším připomínkovém řízení, v poradních orgánech ministerstva, v LRV a jejích komisích, ve vládě a v Parlamentu;
  • zajišťování souladu právních předpisů v působnosti ministerstva s výjimkou právních předpisů, k jejichž tvorbě je příslušný odbor Státní rozpočet, odbor Státní majetek, sekce Finanční trhy nebo sekce Daně a cla, s právem EU;
  • v součinnosti s odborem Právní služby příprava stanovisek a podkladů pro vyjádření vlády v řízeních vedených před Ústavním soudem;
  • koordinace využívání systému eLegislativa v rámci ministerstva a poskytování podpory pro činnosti hlavního uživatele eLegislativy.

Nabízíme možnost podílet se na vytváření finančněprávní legislativy České republiky a být tak součástí pestré a tvůrčí práce legislativce. Jedná se o netradiční právnickou profesi, která nabízí být u zrodu klíčových právních norem celospolečenského měřítka a tvořit tak část právního řádu, kterou jiné právnické profese aplikují či vykládají. Náplní práce je zejména příprava návrhů právních předpisů a zajištění jejich legislativního procesu (přetvoření věcného zadání v právní text, vypořádání připomínek, účast na jednáních s jinými resorty, v orgánech Legislativní rady vlády a v Parlamentu), připomínky k návrhům právních předpisů jiných resortů a příprava stanovisek k aplikaci stávajících právních předpisů. V neposlední řadě má nabízená práce i mezinárodní přesah, ať již v rámci studia zahraniční úpravy za účelem inspirace pro české řešení určité problematiky, nebo podílení se na tvorbě a implementaci unijních předpisů. 

Hledáme právníky s legislativní praxí. Práce je vhodná zejména pro zkušené legislativce, případně i pro právníky, kteří chtějí vyzkoušet i jinou právní profesi než advokacii. Tato pozice vyžaduje přesnost, pečlivost, samostatnost, analytické a hloubavé myšlení a schopnost přicházet s novým a neotřelým řešením. Analytický a systematický přístup k řešení úkolů a zkušenosti s MS Word výhodou.

Nabízíme možnost získat všestranné zkušenosti a vybudovat nový pracovní kolektiv pracující projektově a zabývající se psaním nových právní předpisů, změn právní úpravy a přípravou právních stanovisek.
 

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci, 
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • žadatel v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání ve studijním programu Právo, právní a veřejnosprávní činnost;
  • je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Důvěrné[3] v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 
  • Vize směřování a vedení oddělení Vnitřní legislativa pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont v rozsahu maximálně 3 normostran

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo FM 3848, vedoucí oddělení Vnitřní legislativa, v odboru Legislativní“

Kontakty

Simona Prošková Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Simona Prošková,
+420 257 043 042,
Simona.Proskova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Mgr. Michal Tuláček, Ph.D., +420 257 043 260, Michal.Tulacek@mfcr.cz 



[3] Pro doložení splnění požadavku na stupeň utajení „Důvěrné“, „Tajné“ nebo „Přísně tajné“ je třeba předložit originál nebo ověřenou kopii platného Osvědčení fyzické osoby pro daný stupeň utajení. Pokud žadatel tento doklad nemá, může doložit, že o něj požádal, a to nejpozději před vydáním rozhodnutí o jeho jmenování. Nedoložení osvědčení není důvodem k vyřazení žádosti, pokud to nevyžadují jiné podmínky podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.