Financování dálnice D 47
Financováním výstavby dálnice D 47 je v roce 2004 zabezpečeno z prostředků státního rozpočtu. Ministerstvo financí nemá žádný zájem na zdržování výstavby. Dokumentaci programu výstavby dálnice D 47 k projednání ve vládě předkládá ministerstvo dopravy, které podle připomínek Ministerstva financí tuto dokumentaci upravilo a znovu předložilo k posouzení dne 14. května 2004. Tyto připomínky se týkaly toho, že i když nejsou beze zbytku splněny podmínky stanovené zákonem č.218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech tj., že parametry financování programu stanoví vláda, Ministerstvo financí výjimečně souhlasí s uvolněním peněz na výstavbu rozestavěných dálničních úseků a na přípravu a zabezpečení výstavby ostatních úseků dálnice.
Po schválení státního rozpočtu na tento rok MF obdrželo nabídku Evropské investiční banky, která se v tomto případě jeví pro financování výstavby dálnice jako výhodnější než emise státních dluhopisů. EIB však nechce financovat celý úsek. Na financování úseku Bělotín – Ostrava hodlá EIB poskytnout 350 mil. EUR. V tuto chvíli probíhají intenzivní jednání. Schvalovací proces v EIB však trvá zhruba pět měsíců, takže potřebné prostředky by mohly být k dispozici koncem tohoto roku. Do té doby bude výstavba dálnice financována z rozpočtu kapitoly Ministerstva dopravy a prostředky budou uvolňovány v souladu s postupy stanovenými zákonem o rozpočtových pravidlech. Ministerstvo dopravy vydá příslušné dokumenty, potvrzené Ministerstvem financí, Ředitelství silnic a dálnic v průběhu tohoto týdne.