Pokračování diskuse o zlepšení postavení klientů
Dne 19. září 2005 se na Ministerstvu financí uskutečnila schůzka s představiteli bank působících na českém retailovém trhu a diskutoval se další postup práce na změnách v bankovním sektoru. Zástupci bank byli seznámeni s dalším plánem prací a s tématy, kterých by se podle názoru Ministerstva financí měla ujmout Česká bankovní asociace (dále jen "ČBA"). "Dáváme přednost tomu, aby experti ČBA navrhli konkrétní způsob řešení těchto oblastí tak, aby byly změny co nejefektivnější a měly minimální dopady do nákladů bank," říká náměstek ministra financí Tomáš Prouza.
Témata, kterých by se měla podle názoru Ministerstva financí ujmout ČBA:
- Kodex práv klientů
- pravidla pro rychlejší, levnější a transparentnější přechod klienta mezi bankami
- zpřístupnění aktuálních a historických ceníků
- vedení jednotné databáze ceníků a umožnění práce s touto databází
- pravidla pro informování veřejnosti o změnách ceníků
- zvýšení povědomí klientů o zpracovávaných osobních údajích
- pravidla přijímání a implementace evropských a světových standardů a doporučení
- garanci výhodnosti balíčků oproti samostatně pořízeným jednotlivým produktům
Představitelé ČBA oznámili, že budou tato témata diskutovat a připraví názor bankovní komunity na jednotlivé otázky.
Diskuse bude pokračovat zítra, kdy budou zástupcům bank představeny konkrétní návrhy řešení jednotlivých námětů, u kterých neexistovala většinová shoda na tom, aby se tématu věnovala ČBA. V úvahu připadá jak návrh legislativních změn, tak i vydání Doporučení bankovnímu sektoru, jehož plnění by Ministerstvo financí pravidelně vyhodnocovalo. Diskuse bude poté pokračovat tak, aby měly banky dostatek času na případnou úpravu svých názorů či zapojení ČBA do dalších diskutovaných oblastí.