Stát v prvních sedmi měsících roku 2006 hospodařil se schodkem 0,4 miliardy Kč
Podle bankovních údajů o pokladním plnění státního rozpočtu ke konci července 2006 bylo hospodaření státního rozpočtu téměř vyrovnané. Celkové příjmy dosáhly 539,5 mld. Kč, celkové výdaje 539,9 mld. Kč a byl tak vykázán schodek 0,4 mld. Kč, což je proti stejnému období minulého roku horší výsledek o 10,7 mld. Kč.
Předstih plnění příjmů před čerpáním výdajů o 4,7 procentního bodu je ve srovnání s rokem 2005 o 2,3 procentního bodu pomalejší. Meziroční dynamika příjmů 108,5 % je proti rozpočtované (102,6 % měřeno ke skutečnosti r. 2005) vyšší o 5,9 procentního bodu. Meziroční index čerpání výdajů 110,9 % je v porovnání s rozpočtovanou dynamikou (104,4 %) vyšší o 6,5 procentního bodu. Rozpočtovaná dynamika počítá s rychlejším tempem výdajů před nárůstem příjmů o 1,8 procentního bodu, zatímco dosažená skutečnost za leden až červenec činí 2,4 procentního bodu.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-červenec 2005 | 2006 | % plnění v r. 2005 | Index 2006/2005 | |||
Schválený rozpočet | SR po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 497,15 | 884,39 | 889,39 | 539,48 | 60,7 | 61,8 | 108,5 |
VÝDAJE CELKEM | 486,89 | 958,79 | 963,79 | 539,93 | 56,0 | 54,8 | 110,9 |
SALDO | 10,26 | -74,40 | -74,40 | -0,44 | 0,6 | -12,3 | -4,3 |
*) SR upravený o rozpočtová opatření k 31.3.2006 a o zákon č. 170/2006 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2006 (navýšení příjmů i výdajů SR o 5,0 mld. Kč, určených na pomoc při likvidaci škod způsobených povodněmi 2006) |
Příjmy státního rozpočtu
Za leden až červenec letošního roku inkasoval státní rozpočet celkové příjmy ve výši 539,5 mld. Kč, t.j. 60,7 % rozpočtu, z toho daňové příjmy představují 279,1 mld. Kč (59,0 % rozpočtu), příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 188,5 mld. Kč (56,0 %) a ostatní příjmy 71,9 mld. Kč (90,0 %).
V porovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění celkových příjmů horší o 1,1 procentního bodu (60,7 % proti 61,8 %) při nižší meziroční dynamice o 9,8 procentního bodu (108,5 % proti 118,3 %).
Plnění příjmů z daní a poplatků je proti loňskému roku nižší o 0,9 procentního bodu (59,0 % v letošním roce proti loňským 59,9 %), při současně nižší meziroční dynamice - o 12,6 procentního bodu (105,6 % proti 118,2 %).
Plnění daňových příjmů ovlivnilo především inkaso daní z příjmů právnických osob ve výši 54,9 mld. Kč, což představuje 62,4 % rozpočtu a meziroční pokles o 1,2 mld. Kč, t.j. o 2,1 % (ve stejném období loňského roku byl rozpočet plněn na 68,7 % při meziročním růstu o 11,1 mld. Kč, t.j. o 24,6 %, přičemž celoroční inkaso převýšilo rozpočet o 18,7 mld. Kč). Rozpočet na rok 2006 počítá s poklesem o 12,2 % proti skutečnosti roku 2005 (vliv snížení sazby daně z 26 % na 24 %).
Inkaso spotřebních daní, které dosáhlo 72,1 mld. Kč, t.j. 60,7 % rozpočtu při srovnatelném meziročním růstu o 9,4 mld. Kč, t.j. o 15,0 % (v lednu až červenci roku 2005 činilo plnění 66,1 % při meziročním růstu o 15,2 mld. Kč, t.j. o 31,9 %).
Inkaso DPH za sedm měsíců letošního roku dosáhlo 92,6 mld. Kč, t.j. 59,1 % rozpočtu a meziročně vzrostlo o 8,9 mld. Kč, t.j. o 10,7 % (v loňském roce činilo plnění 54,2 % při meziročním růstu o 23,6 %). Jeho meziroční růst je proti rozpočtované dynamice (růst o 6,7 % proti skutečnosti 2005) o 4,0 procentního bodu vyšší.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob dosáhlo celkem k 31. červenci 50,8 mld. Kč, t.j. 55,0 % rozpočtu a je tak o 2,9 mld. Kč, t.j. o 5,3 % pod úrovní skutečnosti stejného období roku 2005 (ke konci loňského července bylo plnění 56,2 % při meziročním růstu o 3,6 mld. Kč, t.j. o 7,1 %, přičemž celoročně zůstalo pod úrovní rozpočtu o 0,7 mld. Kč). Rozpočet uvažuje s poklesem o 2,6 % proti skutečnosti roku 2005, což souvisí se snížením daňových sazeb od 1.1.2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 42,3 mld. Kč při plnění rozpočtu na 57,9 % a meziročním růstu o 0,7 mld. Kč, t.j. o 1,7 %. Letošní plnění rozpočtu je vyšší než bylo ve stejném období loňského roku o 3,5 procentního bodu, při nižší meziroční dynamice o 5,8 procentního bodu. Rozpočet 2006 je pod úrovní skutečnosti roku 2005 o 4,4 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 5,5 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 37,3 % (loni to bylo 69,9 %) a proti stejném období roku 2005 je nižší o 4,0 mld. Kč, tj. o 42,3 %. Rozpočet 2006 je nad úrovní skutečnosti roku 2005 o 5,8 %. Na výrazný pokles inkasa daně měly vliv především dva faktory. Jednak to byly vratky daně, které vyplynuly z možnosti uplatnění společného zdanění manželů a dále vratky z titulu uplatnění zvýšených výdajových paušálů.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 3,0 mld. Kč, což představuje 65,1 % rozpočtu (loni plnění na 46,9 %) a meziroční růst o 0,5 mld. Kč, t.j. o 18,3 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 1,8 % proti skutečnosti roku 2005.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly ke konci července vykázány ve výši 0,7 mld. Kč (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do ES).
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo za sedm měsíců letošního roku výše 378,4 mld. Kč, což představuje 58,7 % rozpočtu a meziroční růst o 14,8 mld. Kč, tj. o 4,1 %. Ve stejném období roku 2005 dosáhlo celostátní inkaso daní 363,6 mld. Kč, tj. 59,8 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 54,7 mld. Kč, tj. o 17,7 % (celoročně převýšilo rozpočet o 20,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 188,5 mld. Kč, což představuje 56,0 % rozpočtu (loni to bylo 55,9 %) a meziroční růst o 12,6 mld. Kč, tj. o 7,2 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 8,1 % proti skutečnosti roku 2005. Na důchodové pojištění připadlo 155,2 mld. Kč, t.j. 55,6 % rozpočtu, při meziročním růstu o 10,4 mld. Kč, tj. o 7,2 %.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 71,9 mld. Kč, což je 90,0 % rozpočtu (loni to bylo 116,7 %) a o 14,9 mld. Kč, tj. o 26,2 % více než ke konci července loňského roku. Z této částky představují převody z fondů OSS částku 31,5 mld. Kč, což je o 11,6 mld. Kč více než bylo ve stejném období roku 2005. Ty zahrnují především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2005. Příjmy z rozpočtu EU (přijaté dotace a kompenzační platby) činily 17,5 mld. Kč (plnění na 30,7 %), tj. o 2,4 mld. Kč více než byla dosažená skutečnost za stejné období v roce 2005. Z toho kompenzační platby dosáhly 3,8 mld. Kč, tj. o 2,2 mld. Kč méně než v na konci července 2005.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly ke konci července čerpány ve výši 539,9 mld. Kč, což představuje 56,0 % rozpočtu a meziroční srovnatelný růst o 53,0 mld. Kč, t.j. o 10,9 % (ve stejném období minulého roku byly výdaje čerpány na 54,8 % při meziročním růstu o 17,9 mld. Kč, t.j. o 3,8 %).
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 504,4 mld. Kč, tj. na 58,0 % (loni to bylo 56,0 %). Proti stejnému období minulého roku vzrostly o 43,7 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Z toho na sociální dávky bylo vynaloženo 208,4 mld. Kč, t.j. 60,8 % rozpočtu, při meziročním růstu o 14,8 mld. Kč, t.j. o 7,6 % (ve stejném období m.r. činilo jejich čerpání 193,6 mld. Kč, t.j. 59,5 % rozpočtu, při meziročním růstu o 7,1 mld. Kč, t.j. o 3,8 %).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu činily neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně 75,5 mld. Kč, což představuje již 69,2 % rozpočtu, při meziročním růstu o 4,3 mld. Kč, tj. o 6,0 %. Vyšší plnění ovlivnily především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 53,3 mld. Kč, což je o 3,3 mld. Kč více než v roce 2005, které zahrnují i finanční prostředky na prázdninové platy učitelů ve výši 4,3 mld. Kč a zálohu na celé 3. čtvrtletí ve výši 13,5 mld. Kč.
Nadprůměrné čerpání vykázaly i neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 30,0 mld. Kč, a to na 77,4 % rozpočtu. To bylo ovlivněno dvěma mimořádnými předsunutými platbami ve prospěch Všeobecné zdravotní pojišťovny z nichž první byla poskytnuta v lednu ve výši 3,0 mld. Kč, a o kterou budou v září a prosinci kráceny platby státu do systému veřejného zdravotního pojištění vždy o 1,5 mld. Kč. V dubnu byla nově provedena druhá předsunutá platba ve výši 2,5 mld. Kč, o kterou budou v srpnu a listopadu opět kráceny platby státu do VZP, vždy o 1,25 mld. Kč. Další vliv, který se projevil v této položce od 1. února a následně od 1. dubna t.r., je zvýšení vyměřovacího základu pojistného za státní pojištěnce (podle zákona č. 117/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti veřejného zdravotního pojištění). Pojistné tak vzrostlo v první etapě z 513 Kč na 560 Kč a po druhé úpravě na 636 Kč měsíčně.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly čerpány ve výši 17,2 mld. Kč, tj. 50,2 % rozpočtu, což je o 2,4 mld. Kč více než bylo ke konci července loňského roku.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno zatím 14,9 mld. Kč, což představuje 49,4 % rozpočtované výše, a jejich objem je nad úrovní srovnatelného období minulého roku o 0,2 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 35,6 mld. Kč, což představuje 37,6 % rozpočtu (v roce 2005 to bylo 39,5 %), při meziročním růstu o 9,3 mld. Kč.
Letošní dosavadní kladné výsledky hospodaření státního rozpočtu se ke konci července změnily v mírně záporné saldo, takže byl vykázán schodek 0,4 mld. Kč. Proti rozpočtované poměrné roční části (- 43,4 mld. Kč) je však výsledek lepší o 43,0 mld. Kč, ale v porovnání se stejným obdobím loňského roku (saldo 10,3 mld. Kč) je tento výsledek o 10,7 mld. Kč horší.
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu bylo ovlivněno méně příznivými výsledky v samotném měsíci červenci, kdy příjmy dosáhly 70,7 mld. Kč (dosavadní měsíční průměr za 6 měsíců činil 78,1 mld. Kč) a byly o 0,2 mld. Kč nižší než v loňském roce. Červencové výdaje ve výši 78,8 mld. Kč byly o 14,4 mld. Kč vyšší než v červenci 2005. Výsledek vykázaný v měsíci červenci (schodek 8,1 mld. Kč) byl tedy proti loňskému červenci horší o 14,6 mld. Kč.
Na čerpání výdajů měly vliv i platby, které se v červenci 2005 nevyskytovaly:
- z prostředků kapitoly Ministerstva dopravy byla poskytnuta dotace Státnímu fondu dopravní infrastruktury ve výši 4,6 mld. Kč. Celkem bylo od počátku roku do konce července převedeno do SFDI 6,6 mld. Kč.
- ve výdajích kapitoly OSFA se projevila úhrada druhé splátky za úplatný převod akcií ČEPS, a.s. od společnosti ČEZ, a.s. ve výši 2,8 mld. Kč.
Přílohy
Pokladní plnění příjmů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-červenec 2005 | Index skutečnost 2006/2005 | |||
Skutečnost leden-červenec | Schválený rozpočet | SR po změnách | Skutečnost leden-červenec | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 497,15 | 884,39 | 889,39 | 539,48 | 60,7 | 61,8 | 108,5 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 440,20 | 809,57 | 809,57 | 467,62 | 57,8 | 58,2 | 106,2 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 264,30 | 473,25 | 473,25 | 279,12 | 59,0 | 59,9 | 105,6 |
v tom: | |||||||
- DPH | 83,69 | 156,70 | 156,70 | 92,63 | 59,1 | 54,2 | 110,7 |
- spotřební daně | 62,71 | 118,90 | 118,90 | 72,14 | 60,7 | 66,1 | 115,0 |
- daně z příjmů PO | 56,08 | 88,00 | 88,00 | 54,89 | 62,4 | 68,7 | 97,9 |
- daně z příjmů FO | 53,63 | 92,30 | 92,30 | 50,77 | 55,0 | 56,2 | 94,7 |
vybíraná srážkou (z kapitálových výnosů) | 2,53 | 4,60 | 4,60 | 2,99 | 65,1 | 46,9 | 118,3 |
ze závislé činnosti | 41,59 | 73,00 | 73,00 | 42,29 | 57,9 | 54,4 | 101,7 |
z přiznání | 9,51 | 14,70 | 14,70 | 5,48 | 37,3 | 69,9 | 57,7 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,31 | 4,10 | 4,10 | 2,39 | 58,2 | 56,3 | 103,4 |
- majetkové daně | 4,68 | 10,30 | 10,30 | 4,66 | 45,3 | 54,4 | 99,6 |
- clo | 0,65 | 1,20 | 1,20 | 0,67 | 55,8 | 92,9 | 103,0 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,55 | 1,75 | 1,75 | 0,97 | 55,5 | 32,4 | 176,5 |
Pojistné SZ | 175,90 | 336,32 | 336,32 | 188,50 | 56,0 | 55,9 | 107,2 |
z toho: na důchody | 144,86 | 279,08 | 279,08 | 155,24 | 55,6 | 55,5 | 107,2 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 56,95 | 74,82 | 79,82 | 71,86 | 90,0 | 116,7 | 126,2 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 33,67 | 56,24 | 56,24 | 50,21 | 89,3 | 129,2 | 149,1 |
z toho: dotace přijaté od EU | 9,08 | 50,92 | 50,92 | 13,63 | 26,8 | 43,0 | 150,1 |
převod z fondů OSS | 19,91 | 0,00 | 0,00 | 31,54 | x | x | 158,4 |
- kapitola Operace SFA | 2,79 | 4,87 | 4,87 | 4,48 | 92,0 | 73,2 | 160,7 |
- VPS | 20,49 | 13,71 | 18,71 | 17,16 | 91,7 | 108,4 | 83,7 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 1,70 | 0,49 | 0,49 | 0,19 | 39,3 | 354,2 | 11,2 |
- splátky půjček ze zahraničí | 2,92 | 0,18 | 0,18 | 0,73 | 409,6 | 117,3 | 24,8 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 4,14 | 0,00 | 0,00 | 4,21 | x | x | 101,7 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 6,00 | 6,00 | 6,00 | 3,82 | 63,6 | 63,5 | 63,6 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,49 | 0,62 | 0,62 | 0,45 | 72,0 | 81,7 | 91,1 |
- přijaté sankční platby | 0,71 | 1,20 | 1,20 | 0,90 | 75,0 | 59,2 | 126,7 |
- ostatní příjmy VPS**) | 4,53 | 5,23 | 10,23 | 6,87 | 67,1 | 96,7 | 151,7 |
*) dopočet do celku (v rozpočtu vč.poplatků a odvodů v oblasti životního prostředí ve výši 1,35 mld. Kč,ve skutečnosti vykazováno v kapitole OSFA) **) dopočet do celku. Ve sloupci SR po změnách je zahrnuta i změna zákona o stát.rozpočtu (tj. navýšení příjmů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Pokladní čerpání výdajů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-červenec 2005 | Index skutečnost 2006/2005 | |||
Skutečnost leden-červenec | Schválený rozpočet | SR po změnách | Skutečnost leden-červenec | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 486,89 | 958,79 | 963,79 | 539,93 | 56,0 | 54,8 | 110,9 |
běžné výdaje | 460,62 | 864,54 | 869,17 | 504,36 | 58,0 | 56,0 | 109,5 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost platby za proved.práci (vč.povinného pojistného) | 41,30 | 91,06 | 90,75 | 43,09 | 47,5 | 46,1 | 104,3 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. | 21,15 | 36,28 | 38,76 | 30,01 | 77,4 | 62,2 | 141,9 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně | 71,21 | 106,81 | 109,04 | 75,50 | 69,2 | 78,3 | 106,0 |
- neinv.trans.příspěvk. apod. organ. | 22,35 | 43,96 | 45,48 | 26,19 | 57,6 | 57,7 | 117,2 |
- neinvest.dotace státním fondům (SZIF, SFDI) | 7,99 | 27,77 | 28,41 | 11,35 | 39,9 | 31,9 | 141,9 |
- dotace občanským sdružením na činnost | 1,25 | 2,45 | 2,90 | 1,74 | 59,9 | 51,0 | 139,0 |
- sociální dávky | 193,60 | 343,09 | 343,04 | 208,41 | 60,8 | 59,5 | 107,6 |
v tom: | |||||||
důchody | 146,35 | 263,51 | 263,51 | 159,51 | 60,5 | 59,6 | 109,0 |
pasivní politika zaměstnanosti | 4,23 | 7,30 | 7,30 | 4,46 | 61,0 | 56,4 | 105,3 |
ostatní soc.dávky | 23,55 | 38,45 | 38,41 | 24,47 | 63,7 | 63,5 | 103,9 |
státní soc.podpora | 19,47 | 33,83 | 33,83 | 19,97 | 59,0 | 55,7 | 102,6 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 2,16 | 7,71 | 7,71 | 2,49 | 32,2 | 37,0 | 115,1 |
- ochrana zam.při plat.neschop.zaměstnavatelů | 0,09 | 0,30 | 0,30 | 0,13 | 42,3 | 36,0 | 141,1 |
- stavební spoření | 15,42 | 15,40 | 15,40 | 15,05 | 97,7 | 104,2 | 97,6 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 1,72 | 3,98 | 3,98 | 1,96 | 49,3 | 52,9 | 114,0 |
- převod do fondu státních záruk | 4,15 | 11,24 | 11,24 | 4,13 | 36,7 | 18,7 | 99,5 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 14,69 | 30,14 | 30,14 | 14,88 | 49,4 | 53,8 | 101,3 |
- kapitola Státní dluh | 14,81 | 34,18 | 34,18 | 17,16 | 50,2 | 44,0 | 115,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,46 | 2,63 | 2,43 | 0,63 | 25,9 | 15,8 | 136,6 |
- ostatní běžné výdaje*) | 48,27 | 107,55 | 110,40 | 51,66 | 46,8 | 45,5 | 107,0 |
kapitálové výdaje | 26,27 | 94,25 | 94,63 | 35,57 | 37,6 | 39,5 | 135,4 |
z toho: | |||||||
- investič.dotace PO | 3,52 | 18,05 | 17,49 | 4,01 | 22,9 | 12,7 | 113,9 |
- investič.nákupy a související výdaje | 5,68 | 22,22 | 21,75 | 8,02 | 36,8 | 28,3 | 141,1 |
- poskytnutí záloh ČKA, ČMZRB a ČS, a.s. | 10,82 | 0,00 | 0,00 | 11,76 | x | x | 108,6 |
- kapitola Operace SFA | 1,50 | 12,81 | 11,73 | 2,85 | 24,3 | 12,4 | 189,9 |
SALDO SR CELKEM | 10,26 | -74,40 | -74,40 | -0,44 | 0,6 | -12,3 | -4,3 |
*) dopočet do celku. Ve sloupci SR po změnách je zahrnuta i změna zákona o stát.rozpočtu (tj. navýš.výdajů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
mld Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celostátní daňové příjmy | Celkem r.2004 | Celkem r. 2005 | Celkem r. 2006 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 31.7.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.7.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.7.***) | % plnění | 2005/2004 | 2006/2005 | 2005/2004 | 2006/2005 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 553,38 | 308,88 | 55,8 | 608,30 | 363,55 | 59,8 | 644,95 | 378,38 | 58,7 | 54,67 | 14,83 | 117,7 | 104,1 |
- DPH | 174,80 | 96,42 | 55,2 | 218,90 | 118,73 | 54,2 | 222,30 | 131,28 | 59,1 | 22,31 | 12,55 | 123,1 | 110,6 |
- spotřební daň | 97,00 | 50,76 | 52,3 | 101,10 | 66,58 | 65,9 | 126,20 | 76,04 | 60,3 | 15,82 | 9,46 | 131,2 | 114,2 |
- clo | 4,40 | 4,40 | 100,0 | 0,70 | 0,65 | 92,9 | 1,20 | 0,67 | 55,8 | -3,75 | 0,02 | 14,8 | 103,0 |
- daně z příjmů PO | 110,80 | 64,29 | 58,0 | 115,70 | 79,96 | 69,1 | 124,80 | 77,94 | 62,5 | 15,67 | -2,02 | 124,4 | 97,5 |
- daně z příjmů FO | 133,70 | 76,41 | 57,2 | 144,60 | 82,09 | 56,8 | 140,40 | 75,98 | 54,1 | 5,68 | -6,11 | 107,4 | 92,6 |
vybíraná srážkou | 5,90 | 4,14 | 70,2 | 7,70 | 3,56 | 46,2 | 6,50 | 4,21 | 64,8 | -0,58 | 0,65 | 86,0 | 118,3 |
závislá činnost | 102,20 | 16,20 | 15,9 | 110,90 | 60,26 | 54,3 | 105,80 | 61,28 | 57,9 | 44,06 | 1,02 | 372,0 | 101,7 |
z přiznání | 25,60 | 56,07 | 219,0 | 26,00 | 18,27 | 70,3 | 28,10 | 10,49 | 37,3 | -37,80 | -7,78 | 32,6 | 57,4 |
- silniční daň | 5,90 | 3,38 | 57,3 | 5,90 | 3,12 | 52,9 | 5,60 | 3,24 | 57,8 | -0,26 | 0,12 | 92,3 | 103,8 |
- daň z nemovitosti | 4,70 | 2,59 | 55,1 | 4,80 | 2,84 | 59,2 | 5,10 | 2,90 | 56,9 | 0,25 | 0,06 | 109,7 | 102,2 |
- majetkové daně | 14,30 | 6,03 | 42,2 | 8,60 | 4,68 | 54,4 | 10,30 | 4,66 | 45,3 | -1,35 | -0,02 | 77,6 | 99,6 |
- dálniční poplatek | 1,80 | 1,82 | 101,1 | 2,20 | 2,04 | 92,7 | 3,20 | 2,31 | 72,2 | 0,22 | 0,27 | 112,1 | 113,2 |
- ostatní daně a poplatky | 5,98 | 2,78 | 46,5 | 5,80 | 2,86 | 49,3 | 5,85 | 3,36 | 57,4 | 0,08 | 0,50 | 102,9 | 117,4 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2004 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,3 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 3,8 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozpočtu celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní poplatky obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišť.ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |