Stát v prvních devíti měsících roku 2006 hospodařil s přebytkem 1,5 miliardy Kč
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci září celkové příjmy státního rozpočtu výše 673,5 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 672,0 mld. Kč a vykázaný přebytek činil 1,5 mld. Kč, což je proti stejnému období minulého roku horší výsledek o 24,3 mld. Kč.
v mld. Kč |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-září 2005 | 2006 | % plnění v r. 2005 | Index 2006/2005 | |||
Schválený rozpočet *) | SR po změnách**) | Skutečnost leden-září | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 634,07 | 889,39 | 889,39 | 673,50 | 75,7 | 78,8 | 106,2 |
VÝDAJE CELKEM | 608,32 | 963,79 | 963,79 | 672,01 | 69,7 | 68,5 | 110,5 |
SALDO | 25,75 | -74,40 | -74,40 | 1,49 | -2,0 | -30,8 | 5,8 |
*) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2006 (navýšení příjmů i výdajů SR o 5 mld. Kč určených na pomoc při likvidaci škod způsobených povodněmi 2006) **) SR upravený o rozpočtová opatření k 30.6.2006 |
Meziroční růst u příjmů dosáhl 6,2 %, a je tak o 3,6 procentního bodu nad rozpočtovanou dynamikou (měřeno ke skutečnosti roku 2005) a o 9,7 procentního bodu nižší než ve stejném období minulého roku. U výdajů dosáhl meziroční růst 10,5 % což je o 6,1 procentního bodu více než bylo předpokládáno v rozpočtu a o 6,9 procentního bodu více než v loňském roce.
Příjmy státního rozpočtu
Za devět měsíců letošního roku inkasoval státní rozpočet celkové příjmy ve výši 673,5 mld. Kč, t.j. 75,7 % rozpočtu, z toho daňové příjmy představují 344,1 mld. Kč (72,7 % rozpočtu), příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 244,0 mld. Kč (72,5 %) a ostatní příjmy 85,4 mld. Kč (107,0 %).
Plnění daňových příjmů ovlivnilo především inkaso daní z příjmů právnických osob, které ve výši 73,3 mld. Kč představuje 83,3 % rozpočtu a meziroční pokles o 4,7 mld. Kč, t.j. o 6,0 % (ve stejném období loňského roku byl rozpočet plněn na 95,5 % při meziročním růstu o 15,4 mld. Kč, t.j. o 24,6 %, přičemž celoroční inkaso převýšilo rozpočet o 18,7 mld. Kč). Rozpočet na rok 2006 počítá s poklesem o 12,2 % proti skutečnosti roku 2005 (vliv snížení sazby daně z 26 % na 24 %).
Inkaso spotřebních daní dosáhlo 85,7 mld. Kč, t.j. 72,1 % rozpočtu při meziročním růstu o 3,5 mld. Kč, t.j. o 4,3 % (v lednu až září roku 2005 činilo plnění 86,6 % při meziročním růstu o 17,3 mld. Kč, t.j. o 26,7 %).
Inkaso DPH ke konci září letošního roku dosáhlo 108,3 mld. Kč, t.j. 69,1 % rozpočtu a meziročně vzrostlo o 6,9 mld. Kč, t.j. o 6,8 % (v loňském roce činilo plnění 65,7 % při meziročním růstu o 14,2 mld. Kč, tj. o 16,3 %). Jeho meziroční růst téměř odpovídá rozpočtované dynamice (6,7 %).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob dosáhlo celkem ke konci září 66,0 mld. Kč, t.j. 71,5 % rozpočtu a je tak o 3,3 mld. Kč, t.j. o 4,7 % pod úrovní skutečnosti stejného období roku 2005 (ke konci loňského září bylo plnění 72,5 % při meziročním růstu o 5,2 mld. Kč, t.j. o 8,1 %, přičemž celoročně zůstalo pod úrovní rozpočtu o 0,7 mld. Kč). Rozpočet uvažuje s poklesem o 2,6 % proti skutečnosti roku 2005, což souvisí se snížením daňových sazeb od 1.1.2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 55,2 mld. Kč při plnění rozpočtu na 75,7 % a meziročním růstu o 0,6 mld. Kč, t.j. o 1,0 %. Letošní plnění rozpočtu je vyšší než bylo ve stejném období loňského roku (71,5 %) o 4,2 rocentního bodu, při nižší meziroční dynamice o 7,4 procentního bodu. Rozpočet 2006 je pod úrovní skutečnosti roku 2005 o 4,4 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 6,9 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 46,9 % (loni to bylo 82,3 %) a proti stejném období roku 2005 je nižší o 4,3 mld. Kč, tj. o 38,3 %. Rozpočet 2006 je nad úrovní skutečnosti roku 2005 o 5,8 %. Na výrazný pokles inkasa daně měly vliv především dva faktory. Jednak to byly vratky daně, které vyplynuly z možnosti uplatnění společného zdanění manželů a dále vratky z titulu uplatnění zvýšených výdajových paušálů.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 3,8 mld. Kč, což představuje 83,1 % rozpočtu (loni plnění na 62,6 %) a meziroční růst o 0,4 mld. Kč, t.j. o 13,1 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 1,8 % proti skutečnosti roku 2005.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly za devět měsíců vykázány ve výši 0,9 mld. Kč (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU).
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo výše 467,3 mld. Kč, což představuje 72,5 % rozpočtu a meziroční růst o 1,4 mld. Kč, tj. o 0,3 %. Ve stejném období roku 2005 dosáhlo celostátní inkaso daní 465,9 mld. Kč, tj. 76,6 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 62,6 mld. Kč, tj. o 15,5 % (celoročně převýšilo rozpočet o 20,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 244,0 mld. Kč, což představuje 72,5 % rozpočtu (loni to bylo 72,4 %) a meziroční růst o 16,3 mld. Kč, tj. o 7,1 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 8,1 % proti skutečnosti roku 2005. Na důchodové pojištění připadlo 200,9 mld. Kč, t.j. 72,0 % rozpočtu, při meziročním růstu o 13,4 mld. Kč, tj. o 7,1 %.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 85,4 mld. Kč, což je 107,0 % rozpočtu (loni to bylo 134,2 %) a o 19,9 mld. Kč, tj. o 30,4 % více než ke konci září loňského roku. Z této částky představují převody z fondů OSS u kapitol (bez kapitoly VPS) částku 35,2 mld. Kč, což je o 14,4 mld. Kč více než bylo ve stejném období roku 2005. Ty zahrnují především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2005. Příjmy z rozpočtu EU (přijaté dotace a kompenzační platby) činily 21,5 mld. Kč (plnění na 37,8 %), tj. o 4,3 mld. Kč více než byla dosažená skutečnost za stejné období v roce 2005. Z toho kompenzační platby dosáhly 4,8 mld. Kč, tj. o 2,7 mld. Kč méně než na konci září 2005.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za devět měsíců čerpány ve výši 672,0 mld. Kč, což představuje 69,7% rozpočtu a meziroční růst o 63,7 mld. Kč, t.j. o 10,5 % (ve stejném období minulého roku byly výdaje čerpány na 68,5 % při meziročním růstu o 20,9 mld. Kč, t.j. o 3,6 %).
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 623,2 mld. Kč, tj. na 71,7 % (loni to bylo 69,7 %). Proti stejnému období minulého roku vzrostly o 50,4 mld. Kč, tj. o 8,8 %. Z toho na sociální dávky bylo vynaloženo 265,9 mld. Kč, t.j. 77,6 % rozpočtu, při meziročním růstu o 16,8 mld. Kč, t.j. o 6,7 % (ve stejném období m.r. činilo jejich čerpání 249,1 mld. Kč, t.j. 76,6 % rozpočtu při meziročním růstu o 11,4 mld. Kč, t.j. o 4,8 %).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu činily neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně 81,8 mld. Kč, což představuje 73,8 % rozpočtu, při meziročním růstu o 5,2 mld. Kč, tj. o 6,8 %. Z toho převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji činily 53,3 mld. Kč, což je o 3,3 mld. Kč více než v roce 2005. V těchto transferech ale není zahrnuta záloha na 4. čtvrtletí roku, která bude MŠMT převedena krajům a obcím na začátku měsíce října.
Nadprůměrné čerpání vykázaly neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 34,7 mld. Kč, a to na 88,9 % rozpočtu. To bylo ovlivněno dvěma mimořádnými předsunutými platbami ve prospěch Všeobecné zdravotní pojišťovny z nichž první byla poskytnuta v lednu ve výši 3,0 mld. Kč. Recipročně byla krácena o 1,5 mld. Kč zářijová platba státu do systému veřejného zdravotního pojištění. Druhá platba bude krácena v měsíci prosinci rovněž o 1,5 mld. Kč. V dubnu byla nově provedena druhá předsunutá platba ve výši 2,5 mld. Kč. Srpnová platba pak byla o zálohovanou částku ve výši 1,25 mld. Kč krácena (druhá krácená platba bude uskutečněna ještě v měsíci listopadu). Dalším vlivem, který se projevil v této položce od 1. února a následně od 1. dubna t.r., bylo zvýšení vyměřovacího základu pojistného za státní pojištěnce (podle zákona č. 117/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti veřejného zdravotního pojištění). Pojistné tak vzrostlo v první etapě z 513 Kč na 560 Kč a po druhé úpravě na 636 Kč měsíčně.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly čerpány ve výši 23,3 mld. Kč, tj. 68,7 % rozpočtu, což je o 5,0 mld. Kč více než bylo ke konci září loňského roku.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 19,5 mld. Kč, což představuje 64,6 % rozpočtované výše, a jejich objem je nad úrovní srovnatelného období minulého roku o 1,1 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 48,8 mld. Kč, což představuje 51,3 % rozpočtu (v roce 2005 to bylo 53,0 %), při meziročním růstu o 13,3 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Celkový přebytek hospodaření státního rozpočtu ke konci září 2006 činil 1,5 mld. Kč. Dosažený výsledek je o 24,3 mld. Kč horší než byl za devět měsíců v roce 2005 (kladné saldo 25,8 mld. Kč). Proti rozpočtovanému schodku, odpovídajícímu poměrné roční části (- 55,8 mld. Kč) je výsledek lepší o 57,3 mld. Kč.
Graf - Vývoj salda SR
Přílohy
Pokladní plnění příjmů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-září 2005 |
Index skutečnost 2006/2005 |
|||
Skutečnost leden-září | Schválený rozpočet **) | SR po změnách | Skutečnost leden-září | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 634,07 | 889,39 | 889,39 | 673,50 | 75,7 | 78,8 | 106,2 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 568,60 | 809,57 | 809,57 | 588,09 | 72,6 | 75,2 | 103,4 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 340,87 | 473,25 | 473,25 | 344,10 | 72,7 | 77,2 | 100,9 |
v tom: | |||||||
- DPH | 101,41 | 156,70 | 156,70 | 108,29 | 69,1 | 65,7 | 106,8 |
- spotřební daně | 82,17 | 118,90 | 118,90 | 85,71 | 72,1 | 86,6 | 104,3 |
- daně z příjmů PO | 77,93 | 88,00 | 88,00 | 73,27 | 83,3 | 95,5 | 94,0 |
- daně z příjmů FO | 69,24 | 92,30 | 92,30 | 65,96 | 71,5 | 72,5 | 95,3 |
vybíraná srážkou (z kapitálových výnosů) | 3,38 | 4,60 | 4,60 | 3,82 | 83,1 | 62,6 | 113,1 |
ze závislé činnosti | 54,67 | 73,00 | 73,00 | 55,24 | 75,7 | 71,5 | 101,0 |
z přiznání | 11,19 | 14,70 | 14,70 | 6,90 | 46,9 | 82,3 | 61,7 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,73 | 4,10 | 4,10 | 2,93 | 71,5 | 66,6 | 107,3 |
- majetkové daně | 5,98 | 10,30 | 10,30 | 6,07 | 58,9 | 69,5 | 101,5 |
- clo | 0,87 | 1,20 | 1,20 | 0,86 | 71,9 | 124,3 | 99,1 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,54 | 1,75 | 1,75 | 1,01 | 57,7 | 31,8 | 186,9 |
Pojistné SZ | 227,73 | 336,32 | 336,32 | 243,99 | 72,5 | 72,4 | 107,1 |
z toho: na důchody | 187,54 | 279,08 | 279,08 | 200,93 | 72,0 | 71,9 | 107,1 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 65,48 | 79,82 | 79,82 | 85,41 | 107,0 | 134,2 | 130,4 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 36,16 | 56,24 | 56,24 | 58,59 | 104,2 | 138,7 | 162,0 |
z toho: dotace přijaté od EU | 9,69 | 50,92 | 50,92 | 16,72 | 32,8 | 45,9 | 172,6 |
převod z fondů OSS | 20,83 | 0,00 | 0,00 | 35,20 | x | x | 169,0 |
- kapitola Operace SFA | 3,12 | 4,87 | 4,87 | 5,05 | 103,5 | 81,9 | 161,7 |
- VPS | 26,20 | 18,71 | 18,71 | 21,78 | 116,4 | 138,6 | 83,1 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 2,04 | 0,49 | 0,49 | 0,20 | 41,1 | 425,0 | 9,8 |
- splátky půjček ze zahraničí | 4,29 | 0,18 | 0,18 | 0,74 | 418,2 | 172,3 | 17,3 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 5,20 | 0,00 | 0,00 | 5,41 | x | x | 104,0 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 7,48 | 6,00 | 6,00 | 4,77 | 79,4 | 79,2 | 63,7 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,64 | 0,62 | 0,62 | 0,57 | 91,3 | 106,7 | 88,5 |
- přijaté sankční platby | 0,89 | 1,20 | 1,20 | 1,09 | 90,8 | 74,2 | 122,4 |
- ostatní příjmy VPS*) | 5,66 | 10,23 | 10,23 | 9,01 | 88,1 | 120,9 | 159,2 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.6.2006 *) dopočet do celku (v rozpočtu vč.poplatků a odvodů v oblasti životního prostředí ve výši 1,35 mld. Kč,ve skutečnosti vykazováno v kapitole OSFA) **) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb. (tj. navýšení příjmů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Pokladní čerpání výdajů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu |
2005 | 2006 | % plnění SR leden-září 2005 |
Index skutečnost 2006/2005 | |||
Skutečnost leden-září | Schválený rozpočet**) | SR po změnách | Skutečnost leden-září |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 608,32 | 963,79 | 963,79 | 672,01 | 69,7 | 68,5 | 110,5 |
běžné výdaje | 572,85 | 869,54 | 868,79 | 623,23 | 71,7 | 69,7 | 108,8 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost platby za proved.práci (vč.povinného pojistného) | 55,24 | 91,06 | 90,51 | 57,61 | 63,7 | 61,8 | 104,3 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. | 26,76 | 36,28 | 39,01 | 34,67 | 88,9 | 78,8 | 129,6 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně | 76,55 | 106,81 | 110,79 | 81,76 | 73,8 | 83,9 | 106,8 |
- neinv.trans.příspěvk. apod. organ. | 28,62 | 43,96 | 46,34 | 32,25 | 69,6 | 71,9 | 112,7 |
- neinvest. dotace státním fondům (SZIF a SFDI) | 8,62 | 27,77 | 29,96 | 12,50 | 41,7 | 34,4 | 145,1 |
- dotace občanským sdružením na činnost | 1,52 | 2,45 | 2,95 | 2,20 | 74,8 | 59,6 | 144,9 |
- sociální dávky | 249,13 | 343,09 | 342,93 | 265,94 | 77,6 | 76,6 | 106,7 |
v tom: | |||||||
důchody | 189,61 | 263,51 | 263,47 | 204,26 | 77,5 | 77,2 | 107,7 |
pasivní politika zaměstnanosti | 5,38 | 7,30 | 7,25 | 5,63 | 77,7 | 71,7 | 104,7 |
ostatní soc.dávky | 29,13 | 38,45 | 38,41 | 30,29 | 78,9 | 78,6 | 104,0 |
státní soc.podpora | 25,01 | 33,83 | 33,80 | 25,77 | 76,2 | 71,5 | 103,0 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 2,75 | 7,71 | 8,09 | 3,46 | 42,8 | 47,2 | 126,0 |
- ochrana zam.při plat.neschop.zaměstnavatelů | 0,12 | 0,30 | 0,27 | 0,15 | 56,5 | 48,0 | 127,2 |
- stavební spoření | 15,69 | 15,40 | 15,40 | 15,16 | 98,4 | 106,0 | 96,6 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,63 | 3,98 | 3,98 | 2,98 | 75,1 | 80,9 | 113,4 |
- převod do fondu státních záruk | 5,84 | 11,24 | 11,24 | 5,11 | 45,4 | 26,3 | 87,5 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 18,39 | 30,14 | 30,14 | 19,46 | 64,6 | 67,3 | 105,8 |
- kapitola Státní dluh | 18,25 | 34,18 | 33,90 | 23,29 | 68,7 | 54,2 | 127,6 |
- kapitola Operace SFA | 0,84 | 2,63 | 2,35 | 1,44 | 61,3 | 33,1 | 171,2 |
- ostatní běžné výdaje*) | 61,90 | 112,55 | 105,94 | 65,24 | 61,6 | 59,2 | 105,4 |
kapitálové výdaje | 35,47 | 94,25 | 95,00 | 48,78 | 51,3 | 53,0 | 137,5 |
z toho: | |||||||
- investič.dotace PO | 6,05 | 18,05 | 17,70 | 6,21 | 35,1 | 22,9 | 102,7 |
- investič.nákupy a související výdaje | 8,30 | 22,22 | 21,79 | 10,99 | 50,4 | 41,6 | 132,4 |
- poskytnutí záloh ČKA, ČMZRB a ČS, a.s. | 14,07 | 0,00 | 0,00 | 17,50 | x | x | 124,4 |
- kapitola Operace SFA | 1,53 | 12,81 | 9,54 | 2,86 | 30,0 | 20,7 | 186,8 |
SALDO SR CELKEM | 25,75 | -74,40 | -74,40 | 1,49 | -2,0 | -30,8 | 5,8 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.6.2006. *) dopočet do celku. **) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb. (tj. navýš.výdajů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2004 | Celkem r. 2005 | 2006 | meziroč.přírůstek | meziroční index | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 29.9.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 29.9.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 29.9.***) | % plnění | skutečnost | skutečnost % | |||
2005/2004 | 2006/2005 | 2005/2004 | 2006/2005 | ||||||||||
Daňové příjmy | 553,38 | 403,26 | 72,9 | 608,30 | 465,87 | 76,6 | 644,95 | 467,29 | 72,5 | 62,6 | 1,4 | 115,5 | 100,3 |
- DPH | 174,80 | 123,96 | 70,9 | 218,90 | 143,93 | 65,8 | 222,30 | 153,55 | 69,1 | 20,0 | 9,6 | 116,1 | 106,7 |
- spotřební daň | 97,00 | 69,21 | 71,4 | 101,10 | 87,19 | 86,2 | 126,20 | 90,82 | 72,0 | 18,0 | 3,6 | 126,0 | 104,2 |
- clo | 4,40 | 4,58 | 104,1 | 0,70 | 0,87 | 124,3 | 1,20 | 0,86 | 71,9 | -3,7 | 0,0 | 19,0 | 99,1 |
- daně z příjmů PO | 110,80 | 88,66 | 80,0 | 115,70 | 110,13 | 95,2 | 124,80 | 103,79 | 83,2 | 21,5 | -6,3 | 124,2 | 94,2 |
- daně z příjmů FO | 133,70 | 97,30 | 72,8 | 144,60 | 105,34 | 72,8 | 140,40 | 98,57 | 70,2 | 8,0 | -6,8 | 108,3 | 93,6 |
vybíraná srážkou | 5,90 | 5,11 | 86,6 | 7,70 | 4,76 | 61,8 | 6,50 | 5,38 | 82,8 | -0,4 | 0,6 | 93,2 | 113,1 |
závislá činnost | 102,20 | 73,10 | 71,5 | 110,90 | 79,22 | 71,4 | 105,80 | 80,03 | 75,6 | 6,1 | 0,8 | 108,4 | 101,0 |
z přiznání | 25,60 | 19,09 | 74,6 | 26,00 | 21,36 | 82,2 | 28,10 | 13,15 | 46,8 | 2,3 | -8,2 | 111,9 | 61,6 |
- silniční daň | 5,90 | 3,55 | 60,2 | 5,90 | 3,30 | 55,9 | 5,60 | 3,41 | 61,0 | -0,3 | 0,1 | 93,0 | 103,4 |
- daň z nemovitosti | 4,70 | 3,54 | 75,3 | 4,80 | 3,68 | 76,7 | 5,10 | 3,68 | 72,1 | 0,1 | 0,0 | 104,0 | 99,9 |
- majetkové daně | 14,30 | 7,69 | 53,8 | 8,60 | 5,98 | 69,5 | 10,30 | 6,07 | 58,9 | -1,7 | 0,1 | 77,8 | 101,5 |
- dálniční poplatek | 1,80 | 2,05 | 113,9 | 2,20 | 2,18 | 99,1 | 3,20 | 2,61 | 81,4 | 0,1 | 0,4 | 106,3 | 119,5 |
- ostatní daně a poplatky | 5,98 | 3,22 | 53,8 | 5,80 | 3,27 | 56,4 | 5,85 | 3,94 | 67,3 | 0,0 | 0,7 | 101,6 | 120,5 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2004 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,3 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 3,8 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozpočtu celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní poplatky obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišť.ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |