Stát v deseti měsících roku 2006 hospodařil se schodkem 12,7 miliardy Kč
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci října celkové příjmy státního rozpočtu výše 748,8 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 761,4 mld. Kč a vykázaný schodek činil 12,7 mld. Kč, což je proti stejnému období minulého roku horší výsledek o 27,9 mld. Kč.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-říjen 2005 | 2006 | % plnění v r. 2005 | Index 2006/2005 | |||
Schválený rozpočet *) | SR po změnách**) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 703,36 | 889,39 | 889,39 | 748,76 | 84,2 | 87,4 | 106,5 |
VÝDAJE CELKEM | 688,18 | 963,79 | 963,79 | 761,43 | 79,0 | 77,5 | 110,6 |
SALDO | 15,18 | -74,40 | -74,40 | -12,67 | 17,0 | -18,2 | -83,5 |
*) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2006 (navýšení příjmů i výdajů SR o 5 mld. Kč určených na pomoc při likvidaci škod způsobených povodněmi 2006) **) SR upravený o rozpočtová opatření k 30.6.2006 |
Meziroční růst u příjmů dosáhl 6,5 %, a je tak o 3,9 procentního bodu nad rozpočtovanou dynamikou (měřeno ke skutečnosti roku 2005) a o 8,7 procentního bodu nižší než ve stejném období minulého roku. U výdajů dosáhl meziroční růst 10,6 % což je o 6,2 procentního bodu více než bylo předpokládáno v rozpočtu a o 7,9 procentního bodu více než v loňském roce.
Příjmy státního rozpočtu
K 30. říjnu letošního roku inkasoval státní rozpočet celkové příjmy ve výši 748,8 mld. Kč, t.j. 84,2 % rozpočtu, z toho daňové příjmy představují 385,9 mld. Kč (81,5 % rozpočtu), příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 272,0 mld. Kč (80,9 %) a ostatní příjmy 90,9 mld. Kč (113,9 %).
Plnění daňových příjmů ovlivnilo především inkaso daní z příjmů právnických osob, které ve výši 75,5 mld. Kč představuje 85,8 % rozpočtu a meziroční pokles o 3,8 mld. Kč, t.j. o 4,8 % (ve stejném období loňského roku byl rozpočet plněn na 97,2 % při meziročním růstu o 15,7 mld. Kč, t.j. o 24,6 %, přičemž celoroční inkaso převýšilo rozpočet o 18,7 mld. Kč). Rozpočet na rok 2006 počítá s poklesem o 12,2 % proti skutečnosti roku 2005 (vliv snížení sazby daně z 26 % na 24 %).
Inkaso DPH za deset měsíců letošního roku dosáhlo 130,9 mld. Kč, t.j. 83,5 % rozpočtu a meziročně vzrostlo o 8,7 mld. Kč, t.j. o 7,1 % (v loňském roce činilo plnění 79,2 % při meziročním růstu o 15,9 mld. Kč, tj. o 15,0 %). Jeho meziroční růst téměř odpovídá rozpočtované dynamice (6,7 %).
Inkaso spotřebních daní dosáhlo 94,3 mld. Kč, t.j. 79,3 % rozpočtu při meziročním růstu o 5,6 mld. Kč, t.j. o 6,3 % (v lednu až říjnu roku 2005 činilo plnění 93,5 % při meziročním růstu o 15,1 mld. Kč, t.j. o 20,5 %).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob dosáhlo celkem ke konci října 73,2 mld. Kč, t.j. 79,3 % rozpočtu a je tak o 3,2 mld. Kč, t.j. o 4,1 % pod úrovní skutečnosti stejného období roku 2005 (ke konci loňského října bylo plnění 79,9 % při meziročním růstu o 5,9 mld. Kč, t.j. o 8,3 %, přičemž celoročně zůstalo pod úrovní rozpočtu o 0,7 mld. Kč). Rozpočet uvažuje s poklesem o 2,6 % proti skutečnosti roku 2005, což souvisí se snížením daňových sazeb od 1.1.2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 61,6 mld. Kč při plnění rozpočtu na 84,4 % a meziročním růstu o 0,5 mld. Kč, t.j. o 0,8 %. Letošní plnění rozpočtu je vyšší než bylo ve stejném období loňského roku o 4,5 procentního bodu, při nižší meziroční dynamice o 7,7 procentního bodu. Rozpočet 2006 je pod úrovní skutečnosti roku 2005 o 4,4 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 7,1 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 48,5 % (loni to bylo 84,0 %) a proti stejném období roku 2005 je nižší o 4,3 mld. Kč, tj. o 37,7 %. Rozpočet 2006 je nad úrovní skutečnosti roku 2005 o 5,8 %. Na výrazný pokles inkasa daně měly vliv především dva faktory. Jednak to byly vratky daně, které vyplynuly z možnosti uplatnění společného zdanění manželů a dále vratky z titulu uplatnění zvýšených výdajových paušálů.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 4,4 mld. Kč, což představuje 95,6 % rozpočtu (loni plnění na 69,4 %) a meziroční růst o 0,7 mld. Kč, t.j. o 17,3 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 1,8 % proti skutečnosti roku 2005.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly za deset měsíců vykázány ve výši 1,0 mld. Kč (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU).
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo výše 524,8 mld. Kč, což představuje 81,4 % rozpočtu a meziroční růst o 7,3 mld. Kč, tj. o 1,4 %. Ve stejném období roku 2005 dosáhlo celostátní inkaso daní 517,5 mld. Kč, tj. 85,1 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 64,0 mld. Kč, tj. o 14,1 % (celoročně převýšilo rozpočet o 20,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 272,0 mld. Kč, což představuje 80,9 % rozpočtu, což je téměř stejné plnění jako v roce 2005 (80,5 %), a meziroční růst o 18,5 mld. Kč, tj. o 7,3 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 8,1 % proti skutečnosti roku 2005. Na důchodové pojištění připadlo 224,0 mld. Kč, t.j. 80,3 % rozpočtu, při meziročním růstu o 15,2 mld. Kč, tj. o 7,3 %.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 90,9 mld. Kč, což je 113,9 % rozpočtu (loni to bylo 147,9 %) a o 18,8 mld. Kč, tj. o 26,0 % více než ke konci října loňského roku. Z této částky představují převody z fondů OSS u kapitol (bez kapitoly VPS) částku 36,7 mld. Kč, což je o 14,8 mld. Kč více než bylo ve stejném období roku 2005. Ty zahrnují především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2005. Příjmy z rozpočtu EU (přijaté dotace a kompenzační platby) činily 23,2 mld. Kč (plnění na 40,8 %), tj. o 2,5 mld. Kč více než byla dosažená skutečnost za stejné období v roce 2005. Z toho kompenzační platby dosáhly 5,2 mld. Kč, tj. o 3,0 mld. Kč méně než na konci září 2005.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za leden až říjen čerpány ve výši 761,4 mld. Kč, což představuje 79,0 % rozpočtu a meziroční růst o 73,3 mld. Kč, t.j. o 10,6 % (ve stejném období minulého roku byly výdaje čerpány na 77,5 % při meziročním růstu o 17,9 mld. Kč, t.j. o 2,7 %).
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 705,3 mld. Kč, tj. na 81,2 % (loni to bylo 78,8 %). Proti stejnému období minulého roku vzrostly o 58,2 mld. Kč, tj. o 9,0 %. Z toho na sociální dávky bylo vynaloženo 294,7 mld. Kč, t.j. 85,9 % rozpočtu, při meziročním růstu o 20,2 mld. Kč, t.j. o 7,3 % (ve stejném období m.r. činilo jejich čerpání 274,5 mld. Kč, t.j. 84,4 % rozpočtu při meziročním růstu o 11,7 mld. Kč, t.j. o 4,5 %).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu činily neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně 101,5 mld. Kč, což představuje 91,7 % rozpočtu, při meziročním růstu o 6,2 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Z toho převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji činily 70,2 mld. Kč, což je o 3,1 mld. Kč více než v roce 2005 (67,05 mld. Kč). V těchto transferech je zahrnuta záloha na 4. čtvrtletí roku, která činila 16,9 mld. Kč.
Nadprůměrné čerpání vykázaly neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 38,4 mld. Kč, a to na 98,4 % rozpočtu. To bylo ovlivněno dvěma mimořádnými předsunutými platbami ve prospěch Všeobecné zdravotní pojišťovny z nichž první byla poskytnuta v lednu ve výši 3,0 mld. Kč. Recipročně byla krácena o 1,5 mld. Kč zářijová platba státu do systému veřejného zdravotního pojištění. Druhá platba bude krácena v měsíci prosinci rovněž o 1,5 mld. Kč. V dubnu byla nově provedena druhá předsunutá platba ve výši 2,5 mld. Kč. Srpnová platba pak byla o zálohovanou částku ve výši 1,25 mld. Kč krácena (druhá krácená platba bude uskutečněna ještě v měsíci listopadu). Dalším vlivem, který se projevil v této položce od 1. února a následně od 1. dubna t.r., bylo zvýšení vyměřovacího základu pojistného za státní pojištěnce (podle zákona č.117/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti veřejného zdravotního pojištění). Pojistné tak vzrostlo v první etapě z 513 Kč na 560 Kč a po druhé úpravě na 636 Kč měsíčně.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly čerpány ve výši 29,2 mld. Kč, tj. 86,2 % rozpočtu, což je o 5,8 mld. Kč více než bylo ke konci října loňského roku.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 21,7 mld. Kč, což představuje 72,1 % rozpočtované výše, a jejich objem je nad úrovní srovnatelného období minulého roku o 0,1 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 56,2 mld. Kč, což představuje 59,1 % rozpočtu (v roce 2005 to bylo 61,3 %), při meziročním růstu o 15,1 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Celkový schodek hospodaření státního rozpočtu ke konci října 2006 činil 12,7 mld. Kč. Dosažený výsledek je o 27,9 mld. Kč horší než byl za deset měsíců v roce 2005 (kladné saldo 15,2 mld. Kč). Proti rozpočtovanému schodku, odpovídajícímu poměrné roční části (- 62,0 mld. Kč), je výsledek lepší o 49,3 mld. Kč. Proti výsledku ke konci září (přebytek 1,5 mld. Kč) se saldo zhoršilo o 14,2 mld. Kč, což bylo ovlivněno převedem zálohy krajům a obcím na čtvrté čtvrtletí roku (úhrada přímých nákladů škol ve výši 16,9 mld. Kč).
Graf - Vývoj salda SR
Přílohy
Pokladní plnění příjmů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-říjen 2005 |
Index |
|||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet **) | SR po změnách | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 703,36 | 889,39 | 889,39 | 748,76 | 84,2 | 87,4 | 106,5 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 631,22 | 809,57 | 809,57 | 657,84 | 81,3 | 83,5 | 104,2 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 377,71 | 473,25 | 473,25 | 385,87 | 81,5 | 85,6 | 102,2 |
v tom: | |||||||
- DPH | 122,21 | 156,70 | 156,70 | 130,92 | 83,5 | 79,2 | 107,1 |
- spotřební daně | 88,75 | 118,90 | 118,90 | 94,31 | 79,3 | 93,5 | 106,3 |
- daně z příjmů PO | 79,33 | 88,00 | 88,00 | 75,53 | 85,8 | 97,2 | 95,2 |
- daně z příjmů FO | 76,30 | 92,30 | 92,30 | 73,16 | 79,3 | 79,9 | 95,9 |
vybíraná srážkou (z kapitálových výnosů) | 3,75 | 4,60 | 4,60 | 4,40 | 95,6 | 69,4 | 117,3 |
ze závislé činnosti | 61,12 | 73,00 | 73,00 | 61,63 | 84,4 | 79,9 | 100,8 |
z přiznání | 11,43 | 14,70 | 14,70 | 7,12 | 48,5 | 84,0 | 62,3 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,94 | 4,10 | 4,10 | 3,15 | 76,8 | 71,7 | 107,1 |
- majetkové daně | 6,66 | 10,30 | 10,30 | 6,81 | 66,1 | 77,4 | 102,2 |
- clo | 0,98 | 1,20 | 1,20 | 0,96 | 80,1 | 140,0 | 98,1 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,54 | 1,75 | 1,75 | 1,03 | 59,0 | 31,8 | 191,2 |
Pojistné SZ | 253,51 | 336,32 | 336,32 | 271,97 | 80,9 | 80,5 | 107,3 |
z toho: na důchody | 208,78 | 279,08 | 279,08 | 223,98 | 80,3 | 80,0 | 107,3 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 72,14 | 79,82 | 79,82 | 90,92 | 113,9 | 147,9 | 126,0 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 40,92 | 56,24 | 56,24 | 61,90 | 110,1 | 157,0 | 151,3 |
z toho: dotace přijaté od EU | 12,56 | 50,92 | 50,92 | 18,00 | 35,4 | 59,5 | 143,3 |
převod z fondů OSS | 21,92 | 0,00 | 0,00 | 36,74 | x | x | 167,6 |
- kapitola Operace SFA | 3,34 | 4,87 | 4,87 | 5,29 | 108,5 | 87,7 | 158,3 |
- VPS | 27,88 | 18,71 | 18,71 | 23,73 | 126,8 | 147,5 | 85,1 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 2,05 | 0,49 | 0,49 | 0,20 | 41,9 | 427,1 | 9,9 |
- splátky půjček ze zahraničí | 4,57 | 0,18 | 0,18 | 0,75 | 425,2 | 183,5 | 16,5 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 5,82 | 0,00 | 0,00 | 5,98 | x | x | 102,8 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 8,22 | 6,00 | 6,00 | 5,24 | 87,4 | 87,0 | 63,8 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,70 | 0,62 | 0,62 | 0,65 | 105,6 | 116,7 | 93,5 |
- přijaté sankční platby | 0,97 | 1,20 | 1,20 | 1,20 | 100,3 | 80,8 | 124,0 |
- ostatní příjmy VPS*) | 5,55 | 10,23 | 10,23 | 9,69 | 94,7 | 118,6 | 174,6 |
|
Pokladní čerpání výdajů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-říjen 2005 |
Index skutečnost 2006/2005 |
|||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet**) | SR po změnách | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 688,18 | 963,79 | 963,79 | 761,43 | 79,0 | 77,5 | 110,6 |
běžné výdaje | 647,13 | 869,54 | 868,79 | 705,28 | 81,2 | 78,8 | 109,0 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost platby za proved.práci (vč.povinného pojistného) |
62,44 | 91,06 | 90,51 | 65,16 | 72,0 | 69,8 | 104,4 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. | 29,55 | 36,28 | 39,01 | 38,37 | 98,4 | 87,0 | 129,8 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně | 95,34 | 106,81 | 110,79 | 101,54 | 91,7 | 104,5 | 106,5 |
- neinv.trans.příspěvk. apod. organ. | 32,07 | 43,96 | 46,34 | 35,84 | 77,3 | 80,6 | 111,7 |
- neinvest. dotace státním fondům (SZIF a SFDI) | 9,28 | 27,77 | 29,96 | 13,34 | 44,5 | 37,0 | 143,8 |
- dotace občanským sdružením na činnost | 1,83 | 2,45 | 2,95 | 2,45 | 83,1 | 71,8 | 133,7 |
- sociální dávky | 274,50 | 343,09 | 342,93 | 294,65 | 85,9 | 84,4 | 107,3 |
v tom: | |||||||
důchody | 208,85 | 263,51 | 263,47 | 226,65 | 86,0 | 85,0 | 108,5 |
pasivní politika zaměstnanosti | 5,94 | 7,30 | 7,25 | 6,19 | 85,4 | 79,2 | 104,3 |
ostatní soc.dávky | 32,03 | 38,45 | 38,41 | 33,26 | 86,6 | 86,5 | 103,8 |
státní soc.podpora | 27,68 | 33,83 | 33,80 | 28,55 | 84,5 | 79,2 | 103,2 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 3,09 | 7,71 | 8,09 | 3,91 | 48,3 | 53,0 | 126,4 |
- ochrana zam.při plat.neschop.zaměstnavatelů | 0,13 | 0,30 | 0,27 | 0,16 | 58,9 | 52,0 | 122,4 |
- stavební spoření | 16,09 | 15,40 | 15,40 | 15,77 | 102,4 | 108,7 | 98,0 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,63 | 3,98 | 3,98 | 2,98 | 75,1 | 80,9 | 113,4 |
- převod do fondu státních záruk | 5,84 | 11,24 | 11,24 | 5,68 | 50,5 | 26,3 | 97,3 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 21,62 | 30,14 | 30,14 | 21,73 | 72,1 | 79,1 | 100,5 |
- kapitola Státní dluh | 23,44 | 34,18 | 33,90 | 29,21 | 86,2 | 69,6 | 124,6 |
- kapitola Operace SFA | 0,84 | 2,63 | 2,35 | 2,20 | 93,6 | 33,1 | 261,5 |
- ostatní běžné výdaje*) | 77,72 | 112,55 | 105,94 | 72,29 | 68,2 | 74,4 | 93,0 |
kapitálové výdaje | 41,05 | 94,25 | 95,00 | 56,15 | 59,1 | 61,3 | 136,8 |
z toho: | |||||||
- investič.dotace PO | 7,06 | 18,05 | 17,70 | 6,72 | 38,0 | 26,7 | 95,3 |
- investič.nákupy a související výdaje | 9,62 | 22,22 | 21,79 | 13,27 | 60,9 | 48,2 | 138,0 |
- poskytnutí záloh ČMZRB a ČS, a.s. | 16,43 | 0,00 | 0,00 | 21,19 | x | x | 129,0 |
- kapitola Operace SFA | 1,56 | 12,81 | 9,54 | 2,87 | 30,1 | 21,1 | 183,9 |
SALDO SR CELKEM | 15,18 | -74,40 | -74,40 | -12,67 | 17,0 | -18,2 | -83,5 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.6.2006 *) dopočet do celku. **) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb. (tj. navýš.výdajů kapitoly VPS o 5,0 mld. Kč - povodně 2006) |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celostátní daňové příjmy | Celkem r. 2004 | Celkem r. 2005 | Celkem r. 2006 | meziroč.přírůstek skutečnost | meziroční index skutečnost % |
||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 31.10.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.10.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.10.***) | % plnění | 2005/2004 | 2006/2005 | 2005/2004 | 2006/2005 | |
Daňové příjmy | 553,38 | 453,57 | 82,0 | 608,30 | 517,53 | 85,1 | 644,95 | 524,78 | 81,4 | 63,96 | 7,25 | 114,1 | 101,4 |
- DPH | 174,80 | 150,88 | 86,3 | 218,90 | 173,35 | 79,2 | 222,30 | 185,62 | 83,5 | 22,47 | 12,27 | 114,9 | 107,1 |
- spotřební daň | 97,00 | 78,69 | 81,1 | 101,10 | 94,40 | 93,4 | 126,20 | 100,07 | 79,3 | 15,71 | 5,67 | 120,0 | 106,0 |
- clo | 4,40 | 4,68 | 106,4 | 0,70 | 0,98 | 140,0 | 1,20 | 0,96 | 80,1 | -3,70 | -0,02 | 20,9 | 98,1 |
- daně z příjmů PO | 110,80 | 90,29 | 81,5 | 115,70 | 112,50 | 97,2 | 124,80 | 106,88 | 85,6 | 22,21 | -5,62 | 124,6 | 95,0 |
- daně z příjmů FO | 133,70 | 106,61 | 79,7 | 144,60 | 115,68 | 80,0 | 140,40 | 109,08 | 77,7 | 9,07 | -6,60 | 108,5 | 94,3 |
vybíraná srážkou | 5,90 | 5,50 | 93,2 | 7,70 | 5,30 | 68,8 | 6,50 | 6,17 | 94,9 | -0,20 | 0,87 | 96,4 | 116,4 |
závislá činnost | 102,20 | 81,64 | 79,9 | 110,90 | 88,54 | 79,8 | 105,80 | 89,31 | 84,4 | 6,90 | 0,77 | 108,5 | 100,9 |
z přiznání | 25,60 | 19,47 | 76,1 | 26,00 | 21,84 | 84,0 | 28,10 | 13,60 | 48,4 | 2,37 | -8,24 | 112,2 | 62,3 |
- silniční daň | 5,90 | 4,52 | 76,6 | 5,90 | 4,23 | 71,7 | 5,60 | 4,44 | 79,3 | -0,29 | 0,21 | 93,6 | 104,9 |
- daň z nemovitosti | 4,70 | 3,82 | 81,3 | 4,80 | 3,95 | 82,3 | 5,10 | 4,00 | 78,5 | 0,13 | 0,05 | 103,4 | 101,3 |
- majetkové daně | 14,30 | 8,51 | 59,5 | 8,60 | 6,66 | 77,4 | 10,30 | 6,81 | 66,1 | -1,85 | 0,15 | 78,3 | 102,2 |
- dálniční poplatek | 1,80 | 2,15 | 119,4 | 2,20 | 2,29 | 104,1 | 3,20 | 2,74 | 85,6 | 0,14 | 0,45 | 106,5 | 119,7 |
- ostatní daně a poplatky | 5,98 | 3,42 | 57,2 | 5,80 | 3,49 | 60,2 | 5,85 | 4,18 | 71,5 | 0,07 | 0,69 | 102,0 | 119,8 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2004 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,3 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 3,8 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozpočtu celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní poplatky obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišť.ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |