Stát v jedenácti měsících roku 2006 hospodařil se schodkem téměř 31 miliard Kč
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci listopadu 2006 celkové příjmy státního rozpočtu výše 821,2 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 852,1 mld. Kč a vykázaný schodek činil 30,9 mld. Kč, což je proti stejnému období minulého roku horší výsledek o 31,1 mld. Kč.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-listopad 2005 | 2006 | % plnění v r. 2005 | Index 2006/2005 | |||
Schválený rozpočet *) | SR po změnách**) | Skutečnost leden-listopad | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 769,79 | 889,39 | 889,36 | 821,23 | 92,3 | 95,6 | 106,7 |
VÝDAJE CELKEM | 769,59 | 963,79 | 963,76 | 852,15 | 88,4 | 86,6 | 110,7 |
SALDO | 0,20 | -74,40 | -74,40 | -30,92 | 41,6 | -0,2 | -15457,8 |
*) SR včetně zákona č. 170/2006 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2006 (navýšení příjmů i výdajů SR o 5 mld. Kč určených na pomoc při likvidaci škod způsobených povodněmi 2006) **) SR upravený o rozpočtová opatření k 30.9.2006 |
Meziroční růst u příjmů dosáhl 6,7 %, a je tak o 4,1 procentního bodu nad rozpočtovanou dynamikou (měřeno ke skutečnosti roku 2005) a o 8,4 procentního bodu nižší než ve stejném období minulého roku. U výdajů dosáhl meziroční růst 10,7 %, což je o 6,3 procentního bodu více než bylo předpokládáno v rozpočtu a o 6,0 procentního bodu více než v loňském roce.
Příjmy státního rozpočtu
K 30. listopadu letošního roku inkasoval státní rozpočet celkové příjmy ve výši 821,2 mld. Kč, t.j. 92,3 % rozpočtu, z toho daňové příjmy představují 414,9 mld. Kč (87,7 % rozpočtu), příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 300,9 mld. Kč (89,5 %) a ostatní příjmy 105,5 mld. Kč (132,2 %).
Plnění daňových příjmů ovlivnilo především inkaso DPH, které za jedenáct měsíců letošního roku dosáhlo 141,2 mld. Kč, t.j. 90,1 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 8,1 mld. Kč, t.j. o 6,1 % (v loňském roce činilo plnění 86,2 % při meziročním růstu o 16,6 mld. Kč, tj. o 14,2 %, přičemž celoroční rozpočet nebyl naplněn o 7,5 mld. Kč). Jeho meziroční růst je mírně pod rozpočtovanou dynamikou (6,7 %).
Inkaso spotřebních daní dosáhlo 102,9 mld. Kč, t.j. 86,5 % rozpočtu při meziročním růstu o 6,6 mld. Kč, t.j. o 6,9 % (v lednu až listopadu roku 2005 činilo plnění 101,4 % při meziročním růstu o 13,8 mld. Kč, t.j. o 16,7 %; celoročně byl rozpočet překročen o 8,7 mld. Kč).
Inkaso daní z příjmů právnických osob představuje 77,1 mld. Kč, t.j. 87,6 % rozpočtu, a meziroční pokles o 4,3 mld. Kč, t.j. o 5,3 % (ve stejném období loňského roku byl rozpočet plněn na 99,7 % při meziročním růstu o 17,1 mld. Kč, t.j. o 26,5 %, přičemž celoroční inkaso převýšilo rozpočet o 18,7 mld. Kč). Rozpočet na rok 2006 počítá s poklesem o 12,2 % proti skutečnosti roku 2005 (vliv snížení sazby daně z 26 % na 24 %).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob dosáhlo celkem ke konci listopadu 80,6 mld. Kč, t.j. 87,4 % rozpočtu, a je tak o 3,0 mld. Kč, t.j. o 3,6 % pod úrovní skutečnosti stejného období roku 2005 (ke konci loňského listopadu bylo plnění 87,6 % při meziročním růstu o 6,4 mld. Kč, t.j. o 8,3 %, přičemž celoročně zůstalo pod úrovní rozpočtu o 0,7 mld. Kč). Rozpočet uvažuje s poklesem o 2,6 % proti skutečnosti roku 2005, což souvisí především se snížením daňových sazeb od 1.1.2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 68,5 mld. Kč při plnění rozpočtu na 93,9 % a meziročním růstu o 0,7 mld. Kč, t.j. o 1,0 %. Letošní plnění rozpočtu je vyšší než bylo ve stejném období loňského roku o 5,2 procentního bodu, při nižší meziroční dynamice o 7,4 procentního bodu. Rozpočet 2006 je pod úrovní skutečnosti roku 2005 o 4,4 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 7,4 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 50,0 % (loni to bylo 85,7 %) a proti stejném období roku 2005 je nižší o 4,3 mld. Kč, tj. o 36,9 %. Rozpočet 2006 je nad úrovní skutečnosti roku 2005 o 5,8 %. Na výrazný pokles inkasa daně měly vliv především dva faktory. Jednak to byly vratky daně, které vyplynuly z možnosti uplatnění společného zdanění manželů a dále vratky z titulu uplatnění zvýšených výdajových paušálů.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 4,8 mld. Kč, což představuje 103,3 % rozpočtu (loni plnění na 76,1 %) a meziroční růst o 0,6 mld. Kč, t.j. o 15,6 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 1,8 % proti skutečnosti roku 2005.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly za jedenáct měsíců vykázány ve výši 1,1 mld. Kč, tj. 91,2 % rozpočtu (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU).
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo výše 564,1 mld. Kč, což představuje 87,5 % rozpočtu a meziroční růst o 7,4 mld. Kč, tj. o 1,3 %. Ve stejném období roku 2005 dosáhlo celostátní inkaso daní 556,7 mld. Kč, tj. 91,5 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 66,0 mld. Kč, tj. o 13,5 % (celoročně převýšilo rozpočet o 20,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 300,9 mld. Kč, což představuje 89,5 % rozpočtu, což je proti plnění v roce 2005 o 0,4 procentního bodu více, a meziroční růst o 20,5 mld. Kč, tj. o 7,3 %. Rozpočet 2006 počítá s růstem o 8,1 % proti skutečnosti roku 2005. Na důchodové pojištění připadlo 247,8 mld. Kč, t.j. 88,8 % rozpočtu, při meziročním růstu o 16,9 mld. Kč, tj. o 7,3 %.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 105,5 mld. Kč, což je 132,2 % rozpočtu (loni to bylo 170,0 %) a o 22,5 mld. Kč, tj. o 27,2 % více než ke konci listopadu loňského roku. Z této částky představují převody z fondů OSS u kapitol (bez kapitoly VPS) částku 38,0 mld. Kč, což je o 15,1 mld. Kč více než bylo ve stejném období roku 2005. Ty zahrnují především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP, nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2005 a transfery od mezinárodních institucí. Příjmy z rozpočtu EU (přijaté dotace a kompenzační platby) činily 25,0 mld. Kč (plnění na 44,0 %), tj. o 3,2 mld. Kč více než byla dosažená skutečnost za stejné období v roce 2005. Z toho kompenzační platby dosáhly 5,7 mld. Kč, tj. o 3,2 mld. Kč méně než na konci listopadu 2005.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za leden až listopad čerpány ve výši 852,1 mld. Kč, což představuje 88,4 % rozpočtu a meziroční růst o 82,6 mld. Kč, t.j. o 10,7 % (ve stejném období minulého roku byly výdaje čerpány na 86,6 % při meziročním růstu o 34,4 mld. Kč, t.j. o 4,7 %).
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 783,1 mld. Kč, tj. na 90,2 % (loni to bylo 87,9 %). Proti stejnému období minulého roku vzrostly o 61,6 mld. Kč, tj. o 8,5 %. Z toho na sociální dávky bylo vynaloženo 324,4 mld. Kč, t.j. 94,6 % rozpočtu, při meziročním růstu o 22,5 mld. Kč, t.j. o 7,4 % (ve stejném období m.r. činilo jejich čerpání 301,9 mld. Kč, t.j. 92,9 % rozpočtu při meziročním růstu o 13,7 mld. Kč, t.j. o 4,8 %).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu činily neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně 105,1 mld. Kč, což představuje 94,4 % rozpočtu, při meziročním růstu o 6,2 mld. Kč, tj. o 6,3 %. Z toho převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji činily 70,2 mld. Kč, což je o 3,1 mld. Kč více než v roce 2005 (67,05 mld. Kč). V těchto transferech je zahrnuta záloha na 4. čtvrtletí roku, která činila 16,9 mld. Kč.
Nadprůměrné čerpání vykázaly neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 40,8 mld. Kč, a to na 104,4 % rozpočtu. To bylo částečně ovlivněno první mimořádnou předsunutou platbou ve prospěch Všeobecné zdravotní pojišťovny, která byla poskytnuta v lednu ve výši 3,0 mld. Kč. Recipročně pak byla krácena o 1,5 mld. Kč zářijová platba státu do systému veřejného zdravotního pojištění. Druhá platba bude krácena v měsíci prosinci rovněž o 1,5 mld. Kč. V dubnu byla provedena druhá předsunutá platba ve výši 2,5 mld. Kč. O tuto částku byly platby státu kráceny, a to o 1,25 mld. Kč v srpnu a o stejnou částku nyní v listopadu. Dalším vlivem, který se projevil v této položce od 1. února a následně od 1. dubna t.r., bylo zvýšení vyměřovacího základu pojistného za státní pojištěnce (podle zákona č. 117/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti veřejného zdravotního pojištění). Pojistné tak vzrostlo v první etapě z 513 Kč na 560 Kč a po druhé úpravě na 636 Kč měsíčně.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly čerpány ve výši 30,0 mld. Kč, tj. 88,7 % rozpočtu, což je o 6,0 mld. Kč více než bylo ke konci listopadu loňského roku.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 24,0 mld. Kč, což představuje 79,5 % rozpočtované výše, a jejich objem je nad úrovní srovnatelného období minulého roku o 0,2 mld. Kč.
V měsíci listopadu se projevily v hospodaření státu další finanční operace. Došlo k převodu prostředků vyčíslených jako rozdíl mezi příjmy z pojistného na důchodové pojištění a výdaji na dávky důchodového pojištění za rok 2005 na zvláštní účet důchodového pojištění ve výši 6,6 mld. Kč. To se projevilo na straně výdajů v kapitole VPS a ve stejné výši na straně příjmů v kapitole OSFA (§ 36 odst. 3 zákona č. 218/2000 Sb.).
Z kapitoly VPS byla dále poskytnuta státní dotace na penzijní pojištění ve výši 1,1 mld. Kč a z téže kapitoly byly v listopadu převedeny 4,0 mld. Kč do Fondu státních záruk. Z toho 3,0 mld. Kč bylo použito na realizaci státní záruky, vyplývající z konsolidace a stabilizace bank.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 69,0 mld. Kč, což představuje 72,0 % rozpočtu (v roce 2005 to bylo 70,7 %), při meziročním růstu o 21,0 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Celkový schodek hospodaření státního rozpočtu ke konci listopadu 2006 činil 30,9 mld. Kč. Dosažený výsledek je o 31,1 mld. Kč horší než byl za jedenáct měsíců v roce 2005 (kladné saldo 0,2 mld. Kč). Proti rozpočtovanému schodku, odpovídajícímu poměrné roční části (- 68,2 mld. Kč), je výsledek lepší o 37,3 mld. Kč. V prosinci lze však očekávat zhoršení schodku vlivem již tradičního zvýšeného čerpání výdajů (především kapitálových výdajů a převodů do rezervních fondů, jakož i vyšších výdajů na důchody a úhradu státní záruky ve prospěch ČNB, související s konsolidací a stabilizací bankovního sektoru dle zákona č. 547/2005 Sb.).
Graf - Vývoj salda SR
Přílohy
Pokladní plnění příjmů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-listopad 2005 | Index skutečnost 2006/2005 | |||
Skutečnost leden-listopad | Schválený rozpočet **) | SR po změnách | Skutečnost leden-listopad | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 769,79 | 889,39 | 889,36 | 821,23 | 92,3 | 95,6 | 106,7 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 686,86 | 809,57 | 809,57 | 715,77 | 88,4 | 90,8 | 104,2 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 406,54 | 473,25 | 473,25 | 414,91 | 87,7 | 92,1 | 102,1 |
v tom: | |||||||
- DPH | 133,07 | 156,70 | 156,70 | 141,19 | 90,1 | 86,2 | 106,1 |
- spotřební daně | 96,27 | 118,90 | 118,90 | 102,88 | 86,5 | 101,4 | 106,9 |
- daně z příjmů PO | 81,39 | 88,00 | 88,00 | 77,09 | 87,6 | 99,7 | 94,7 |
- daně z příjmů FO | 83,64 | 92,30 | 92,30 | 80,63 | 87,4 | 87,6 | 96,4 |
vybíraná srážkou (z kapitálových výnosů) | 4,11 | 4,60 | 4,60 | 4,75 | 103,3 | 76,1 | 115,6 |
ze závislé činnosti | 67,87 | 73,00 | 73,00 | 68,52 | 93,9 | 88,7 | 101,0 |
z přiznání | 11,66 | 14,70 | 14,70 | 7,35 | 50,0 | 85,7 | 63,1 |
- správní poplatky vč. kolků | 3,18 | 4,10 | 4,10 | 3,38 | 82,4 | 77,6 | 106,3 |
- majetkové daně | 7,32 | 10,30 | 10,30 | 7,61 | 73,8 | 85,1 | 103,9 |
- clo | 1,11 | 1,20 | 1,20 | 1,09 | 91,2 | 158,6 | 98,6 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,56 | 1,75 | 1,75 | 1,05 | 59,8 | 32,9 | 186,8 |
Pojistné SZ | 280,32 | 336,32 | 336,32 | 300,86 | 89,5 | 89,1 | 107,3 |
z toho: na důchody | 230,85 | 279,08 | 279,08 | 247,77 | 88,8 | 88,5 | 107,3 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 82,93 | 79,82 | 79,79 | 105,46 | 132,2 | 170,0 | 127,2 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 42,66 | 56,24 | 56,21 | 64,98 | 115,6 | 163,6 | 152,3 |
z toho: dotace přijaté od EU | 12,87 | 50,92 | 50,92 | 19,32 | 37,9 | 64,9 | 150,1 |
převod z fondů OSS a transf.od mezin.instit. | 22,96 | 0,00 | 0,00 | 38,04 | x | x | 165,7 |
- kapitola Operace SFA | 3,54 | 4,87 | 4,87 | 12,15 | 249,3 | 92,9 | 343,2 |
- VPS | 36,73 | 18,71 | 18,71 | 28,33 | 151,4 | 194,3 | 77,1 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 2,05 | 0,49 | 0,49 | 0,22 | 46,1 | 427,1 | 10,9 |
- splátky půjček ze zahraničí | 4,86 | 0,18 | 0,18 | 0,78 | 439,6 | 195,2 | 16,0 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 13,22 | 0,00 | 0,00 | 9,62 | x | x | 72,7 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 8,94 | 6,00 | 6,00 | 5,71 | 95,2 | 94,6 | 63,9 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,77 | 0,62 | 0,62 | 0,74 | 119,0 | 128,3 | 95,8 |
- přijaté sankční platby | 1,09 | 1,20 | 1,20 | 1,31 | 108,9 | 90,8 | 119,9 |
- ostatní příjmy VPS*) | 5,80 | 10,23 | 10,23 | 9,96 | 97,3 | 123,9 | 171,7 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.9.2006 *) dopočet do celku (v rozpočtu vč.poplatků a odvodů v oblasti životního prostředí ve výši 1,35 mld. Kč,ve skutečnosti vykazováno v kapitole OSFA) |
Pokladní čerpání výdajů
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2005 | 2006 | % plnění SR leden-listopad 2005 | Index skutečnost 2006/2005 | |||
Skutečnost leden-listopad | Schválený rozpočet**) | SR po změnách | Skutečnost leden-listopad | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 769,59 | 963,79 | 963,76 | 852,15 | 88,4 | 86,6 | 110,7 |
běžné výdaje | 721,53 | 869,54 | 867,91 | 783,13 | 90,2 | 87,9 | 108,5 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost platby za proved.práci (vč.povinného pojistného) | 69,73 | 91,06 | 90,53 | 72,67 | 80,3 | 79,4 | 104,2 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. | 32,34 | 36,28 | 39,08 | 40,81 | 104,4 | 95,2 | 126,2 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně | 98,84 | 106,81 | 111,32 | 105,06 | 94,4 | 96,8 | 106,3 |
- neinv.trans.příspěvk. apod. organ. | 35,13 | 43,96 | 46,47 | 41,00 | 88,2 | 87,4 | 116,7 |
- neinvest. dotace státním fondům (SZIF a SFDI) | 13,03 | 27,77 | 30,06 | 15,57 | 51,8 | 52,0 | 119,5 |
- dotace občanským sdružením na činnost | 2,03 | 2,45 | 3,14 | 2,76 | 88,0 | 77,8 | 136,1 |
- sociální dávky | 301,94 | 343,09 | 342,90 | 324,41 | 94,6 | 92,9 | 107,4 |
v tom: | |||||||
důchody | 229,88 | 263,51 | 263,47 | 249,74 | 94,8 | 93,6 | 108,6 |
pasivní politika zaměstnanosti | 6,49 | 7,30 | 7,25 | 6,75 | 93,1 | 86,5 | 104,0 |
ostatní soc.dávky | 35,26 | 38,45 | 38,41 | 36,63 | 95,4 | 95,2 | 103,9 |
státní soc.podpora | 30,32 | 33,83 | 33,78 | 31,29 | 92,6 | 86,7 | 103,2 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 3,53 | 7,71 | 8,09 | 4,49 | 55,5 | 58,5 | 127,3 |
- ochrana zam.při plat.neschop.zaměstnavatelů | 0,14 | 0,30 | 0,27 | 0,17 | 61,4 | 56,0 | 118,5 |
- stavební spoření | 16,09 | 15,40 | 15,77 | 15,77 | 100,0 | 100,0 | 98,0 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,57 | 3,98 | 3,98 | 4,04 | 101,6 | 109,8 | 113,1 |
- převod do fondu státních záruk | 13,54 | 11,24 | 11,24 | 9,68 | 86,1 | 61,0 | 71,5 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 23,78 | 30,14 | 30,14 | 23,95 | 79,5 | 87,0 | 100,7 |
- kapitola Státní dluh | 24,02 | 34,18 | 33,84 | 30,02 | 88,7 | 71,3 | 125,0 |
- kapitola Operace SFA | 0,85 | 2,63 | 2,26 | 2,20 | 97,5 | 40,5 | 259,0 |
- ostatní běžné výdaje*) | 96,00 | 112,55 | 103,83 | 90,54 | 87,2 | 81,6 | 94,3 |
kapitálové výdaje | 48,06 | 94,25 | 95,86 | 69,01 | 72,0 | 70,7 | 143,6 |
z toho: | |||||||
- investič.dotace PO | 7,96 | 18,05 | 17,89 | 7,32 | 40,9 | 29,6 | 91,9 |
- investič.nákupy a související výdaje | 11,66 | 22,22 | 21,69 | 15,57 | 71,8 | 58,2 | 133,5 |
- poskytnutí záloh ČMZRB a ČS, a.s. | 19,12 | 0,00 | 0,00 | 27,33 | x | x | 143,0 |
- kapitola Operace SFA | 1,59 | 12,81 | 6,82 | 2,89 | 42,4 | 43,7 | 181,8 |
SALDO SR CELKEM | 0,20 | -74,40 | -74,40 | -30,92 | 41,6 | -0,2 | -15457,8 |
Pozn.: SR po změnách s rozpočtovými opatřeními k 30.9.2006 *) dopočet do celku. |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celostátní daňové příjmy | Celkem r. 2004 | Celkem r. 2005 | Celkem r. 2006 | meziroč.přírůstek skutečnost | meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 30.11.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 30.11.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 30.11.***) | % plnění | 2005/2004 | 2006/2005 | 2005/2004 | 2006/2005 | |
Daňové příjmy | 553,38 | 490,71 | 88,7 | 608,30 | 556,73 | 91,5 | 644,95 | 564,10 | 87,5 | 66,0 | 7,4 | 113,5 | 101,3 |
- DPH | 174,80 | 165,52 | 94,7 | 218,90 | 188,89 | 86,3 | 222,30 | 200,25 | 90,1 | 23,4 | 11,4 | 114,1 | 106,0 |
- spotřební daň | 97,00 | 88,16 | 90,9 | 101,10 | 102,55 | 101,4 | 126,20 | 109,25 | 86,6 | 14,4 | 6,7 | 116,3 | 106,5 |
- clo | 4,40 | 4,77 | 108,4 | 0,70 | 1,11 | 158,6 | 1,20 | 1,09 | 91,2 | -3,7 | 0,0 | 23,3 | 98,6 |
- daně z příjmů PO | 110,80 | 91,23 | 82,3 | 115,70 | 115,40 | 99,7 | 124,80 | 109,35 | 87,6 | 24,2 | -6,1 | 126,5 | 94,8 |
- daně z příjmů FO | 133,70 | 116,59 | 87,2 | 144,60 | 126,41 | 87,4 | 140,40 | 120,05 | 85,5 | 9,8 | -6,4 | 108,4 | 95,0 |
vybíraná srážkou | 5,90 | 6,00 | 101,7 | 7,70 | 5,80 | 75,3 | 6,50 | 6,72 | 103,4 | -0,2 | 0,9 | 96,7 | 115,9 |
závislá činnost | 102,20 | 90,70 | 88,7 | 110,90 | 98,35 | 88,7 | 105,80 | 99,29 | 93,8 | 7,6 | 0,9 | 108,4 | 101,0 |
z přiznání | 25,60 | 19,89 | 77,7 | 26,00 | 22,26 | 84,0 | 28,10 | 14,03 | 49,9 | 2,4 | -8,2 | 111,9 | 63,0 |
- silniční daň | 5,90 | 4,64 | 78,6 | 5,90 | 4,34 | 73,6 | 5,60 | 4,55 | 81,3 | -0,3 | 0,2 | 93,5 | 104,9 |
- daň z nemovitosti | 4,70 | 4,51 | 96,0 | 4,80 | 4,57 | 95,2 | 5,10 | 4,66 | 91,4 | 0,1 | 0,1 | 101,3 | 102,0 |
- majetkové daně | 14,30 | 9,34 | 65,3 | 8,60 | 7,31 | 85,0 | 10,30 | 7,61 | 73,8 | -2,0 | 0,3 | 78,3 | 104,0 |
- dálniční poplatek | 1,80 | 2,26 | 125,6 | 2,20 | 2,40 | 109,1 | 3,20 | 2,87 | 89,6 | 0,1 | 0,5 | 106,2 | 119,4 |
- ostatní daně a poplatky | 5,98 | 3,69 | 61,7 | 5,80 | 3,75 | 64,7 | 5,85 | 4,43 | 75,7 | 0,1 | 0,7 | 101,6 | 118,0 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2004 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 6,3 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 3,8 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozpočtu celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní poplatky obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišť.ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |