Stát v prvních dvou měsících roku 2007 hospodařil se schodkem 6,7 miliardy Kč
Státní rozpočet na rok 2007 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 622/2006 Sb. ze dne 13. prosince 2006, který stanovil příjmy ve výši 949,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 040,8 mld. Kč a schodek ve výši 91,3 mld. Kč.
Podle bankovních údajů o pokladním plnění státního rozpočtu ke konci února 2007 vykázal státní rozpočet celkové příjmy ve výši 147,6 mld. Kč, celkové výdaje ve výši 154,3 mld. Kč a schodek hospodaření ve výši 6,7 mld. Kč (v únoru 2006 vykázán schodek 0,6 mld. Kč).
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost únor 2006 | 2007 | % plnění v roce 2006 | Index 2007/2006 | ||
Schválený rozpočet | Skutečnost únor | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 148,83 | 949,48 | 147,57 | 15,5 | 16,8 | 99,2 |
VÝDAJE CELKEM | 149,39 | 1040,78 | 154,30 | 14,8 | 15,6 | 103,3 |
SALDO | -0,56 | -91,30 | -6,73 | 7,4 | 0,7 | 1207,2 |
Dosažené celkové příjmy 147,6 mld. Kč představovaly 15,5 % schváleného rozpočtu (loni plnění na 16,8 %) a jsou proti únoru 2006 nižší o 1,3 mld. Kč, tj. o 0,8 %.
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 68,5 mld. Kč, což představuje 13,2 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 1,9 mld. Kč, tj. o 2,7 % (rozpočet počítá s růstem 10,2 % proti skutečnosti roku 2006). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,6 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn především nižším inkasem daně z přidané hodnoty. To představovalo 27,1 mld. Kč, tj. 16,6 % rozpočtu a je o 3,8 procentního bodu horší než bylo plnění v únoru minulého roku. Meziroční pokles o 4,9 mld. Kč, tj. o 15,4 %, je proti rozpočtované dynamice (6,6 % měřeno ke skutečnosti za rok 2006) výrazně nižší. To bylo způsobeno vyššími vratkami daně, které v letošním roce činily cca 29,0 mld. Kč, což je proti stavu ke konci února roku 2006 (cca 13 mld. Kč) o 16 mld. Kč více.
Inkaso spotřebních daní dosáhlo výše 20,0 mld. Kč, což představuje 15,2 % rozpočtu (loni to bylo 15,7 %) a meziroční růst o 1,3 mld. Kč, tj. o 7,1 %. Rozpočet počítá s růstem o 16,6 % proti skutečnosti roku 2006.
Daně z příjmů právnických osob svým objemem 2,0 mld. Kč představovaly 1,8 % rozpočtu a byly nad úrovní loňského únorového inkasa o 0,3 mld. Kč. Rozpočet počítá s růstem o 12,6 % proti skutečnosti roku 2006. Nízké lednové a únorové inkaso souvisí především s platebním kalendářem, kdy zálohy daně platí větší plátci až v polovině 3. měsíce příslušného čtvrtletí.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 16,2 mld. Kč, tj. 16,6 % rozpočtu (loni plnění na 16,3 %) při meziročním růstu o 1,2 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 7,1 % proti skutečnosti roku 2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 14,8 mld. Kč při plnění rozpočtu na 17,7 % (loni to bylo 18,7 %) a meziročním růstu o 1,2 mld. Kč, tj. o 8,4 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2006 o 8,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 0,5 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 5,4 % (loni to bylo 3,6 %) a jeho výše byla stejná jako v únoru 2006. Rozpočet 2007 je nad úrovní skutečnosti roku 2006 o 1,8 %. Dosavadní nízké plnění souvisí rovněž s platebním kalendářem, kdy většina příjmů z této daně plyne do státního rozpočtu na konci každého čtvrtletí.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 0,9 mld. Kč, což představuje 17,9 % rozpočtu (loni 17,7 %) a meziročně je nepatrně vyšší. Rozpočet 2007 počítá s poklesem o 4,6 % proti skutečnosti roku 2006.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2007 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 699,4 mld. Kč je proti rozpočtu na rok 2006 vyšší o 54,5 mld. Kč, tj. o 8,4 %, a proti skutečnosti roku 2006 o 60,1 mld. Kč, tj. o 9,4 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2006) u spotřebních daní – o 19,2 mld. Kč (o 16,0 %), u daní z příjmů právnických osob – o 17,1 mld. Kč (o 12,6 %), u DPH – o 14,3 mld. Kč (o 6,6 %) a u daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti o 9,6 mld. Kč (o 8,6 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 28.2.2007 výše 91,1 mld. Kč, což představuje 13,0 % rozpočtu a meziroční růst o 2,9 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 88,2 mld. Kč, tj. 13,7 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 13,6 mld. Kč, tj. o 18,2 % (celoročně bylo pod úrovní rozpočtu o 5,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 58,7 mld. Kč, což představuje 16,5 % rozpočtu (loni to bylo 15,9 %) a meziroční růst o 5,2 mld. Kč, tj. o 9,7 %. Rozpočet počítá s růstem o 6,4 % proti skutečnosti roku 2006. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 48,4 mld. Kč, tj. 16,4 % rozpočtu, při meziročním růstu o 4,3 mld. Kč, tj. o 9,7 % (rozpočet počítá s růstem o 6,4 %).
Ke konci února 2007 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace výše 20,4 mld. Kč, což je 26,3 % rozpočtu a o 4,5 mld. Kč, tj. o 18,2 % méně než v únoru loňského roku (rozpočet uvažuje s meziroční poklesem o 35,4 % proti skutečnosti 2006, resp. o 2,7 % proti rozpočtu 2006). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) částku 8,5 mld. Kč. Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2006. Příjmy z rozpočtu EU (přijaté dotace od EU a Národního fondu) činily 7,8 mld. Kč (plnění na 12,7 %), tj. o 0,9 mld. Kč více než byla dosažená skutečnost za stejné období v roce 2006.
Celkové výdaje v objemu 154,3 mld. Kč čerpané ke konci února představují 14,8 % rozpočtu (v únoru 2006 to bylo 15,6 %), což znamená meziroční růst o 4,9 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2006, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 2,0 %, resp. 7,0 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 148,3 mld. Kč, tj. na 15,6 % rozpočtu (loni to bylo na 16,7 %). Proti loňskému únoru vzrostly o 3,9 mld. Kč, tj. o 2,7 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 3,9 % proti skutečnosti 2006, resp. o 8,3 % proti rozpočtu 2006).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou tyto výdaje zapracovány ve výši 387,6 mld. Kč, což představuje 37,2 % (loni 35,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a meziroční růst o 9,4 % proti skutečnosti 2006 (především vliv zvýšení rodičovského příspěvku a příspěvku na bydlení v oblasti státní sociální podpory – růst rozpočtu 2007 proti skutečnosti 2006 o 59,5 %, tj. o 20,3 mld. Kč). Ke konci února 2007 bylo vyčerpáno 62,0 mld. Kč, tj. 16,0 % rozpočtu (loni to bylo 18,0 %), při meziročním růstu o 0,2 mld. Kč, tj. o 0,3 %. Z toho na důchody připadlo 46,6 mld. Kč, tj. 16,2 % rozpočtu (loni to bylo 18,1 %), při meziročním poklesu o 1,2 mld. Kč, tj. o 2,5 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. To je spojeno s finančními prostředky poskytovanými územním samosprávným celkům v předstihu na celé 1. čtvrtletí. Jejich únorová výše 29,7 mld. Kč představuje 24,6 % rozpočtu a proti konci února 2006 je téměř o 5,6 mld. Kč vyšší. Z toho lednová čtvrtletní záloha pro školství činila 18,7 mld. Kč, což je o 1,0 mld. Kč více než v roce 2006, a dalších 7,0 mld. Kč představují transfery obcím na sociální služby a dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 8,0 mld. Kč, tj. 16,8 % rozpočtu, při meziročním poklesu o 1,3 mld. Kč. Zatím nebyla realizována žádná předsunutá platba jako v minulém roce.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci února 2007 čerpány ve výši 3,3 mld. Kč, tj. 8,8 % rozpočtu, a jsou pod úrovní konce února 2006 o 1,4 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 7,3 mld. Kč, což představuje 24,4 % rozpočtované výše a meziroční růst o 0,5 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 6,0 mld. Kč, což představuje 6,7 % rozpočtu (v roce 2006 to bylo 5,3 %), při meziročním růstu o 1,0 mld. Kč.
Schodek státního rozpočtu ke konci února 2007 dosáhl 6,7 mld. Kč a je lepší o 8,5 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-15,2 mld. Kč). Proti výsledku vykázanému ve stejném období roku 2006 je ale horší o 6,2 mld. Kč. Na jeho výši mělo významný vliv hospodaření v samotném měsíci únoru, kdy příjmy činily 64,4 mld. Kč, výdaje byly čerpány ve výši 76,2 mld. Kč a schodek za samotný měsíc únor činil tedy 11,8 mld. Kč. V něm se především odrazilo inkaso DPH, kdy únorové příjmy z této daně byly nižší o 7,5 mld. Kč proti stejnému období roku 2006 (vliv vysokých vratek).
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2006 | 2007 | % plnění SR za únor 2006 | Index skutečnost 2007/2006 | ||
Skutečnost únor | Schválený rozpočet | Skutečnost únor | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
Příjmy celkem | 148,83 | 949,48 | 147,57 | 15,5 | 16,8 | 99,2 |
v tom: | ||||||
Daňové příjmy celkem | 123,90 | 871,85 | 127,17 | 14,6 | 15,3 | 102,6 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 70,37 | 516,90 | 68,45 | 13,2 | 14,9 | 97,3 |
v tom: | ||||||
- DPH | 32,04 | 163,60 | 27,10 | 16,6 | 20,4 | 84,6 |
- spotřební daně | 18,68 | 131,30 | 19,99 | 15,2 | 15,7 | 107,1 |
- daně z příjmů PO | 1,65 | 107,50 | 1,97 | 1,8 | 1,9 | 119,6 |
- daně z příjmů FO | 15,02 | 98,10 | 16,24 | 16,6 | 16,3 | 108,1 |
vybíraná srážkou | 0,81 | 5,00 | 0,90 | 17,9 | 17,7 | 110,4 |
ze závislé činnosti | 13,68 | 83,60 | 14,83 | 17,7 | 18,7 | 108,4 |
z přiznání | 0,53 | 9,50 | 0,51 | 5,4 | 3,6 | 97,5 |
- správní poplatky vč. kolků | 0,57 | 4,60 | 0,59 | 12,7 | 13,9 | 102,9 |
- majetkové daně | 1,15 | 9,00 | 1,59 | 17,6 | 11,2 | 137,3 |
- clo | 0,18 | 1,20 | 0,21 | 17,6 | 15,4 | 114,3 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 0,22 | 1,30 | 0,00 | 0,0 | 16,6 | 0,0 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,85 | 0,30 | 0,77 | 255,0 | 212,4 | 90,1 |
Pojistné SZ | 53,53 | 354,95 | 58,72 | 16,5 | 15,9 | 109,7 |
z toho: na důchody | 44,09 | 294,44 | 48,36 | 16,4 | 15,8 | 109,7 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 24,93 | 77,63 | 20,41 | 26,3 | 33,3 | 81,8 |
v tom: | ||||||
- kapitoly | 20,15 | 67,82 | 18,32 | 27,0 | 35,8 | 90,9 |
z toho: dotace přijaté od EU a Národního fondu | 6,93 | 61,58 | 7,82 | 12,7 | 13,6 | 112,8 |
převod z fondů OSS a transf.od mezin.instit. | 11,14 | 0,00 | 8,46 | x | x | 75,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,51 | 1,29 | 0,28 | 22,1 | 10,4 | 56,3 |
- VPS | 4,28 | 8,52 | 1,80 | 21,2 | 31,2 | 42,2 |
v tom : | ||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,01 | 0,81 | 0,02 | 2,6 | 1,2 | x |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,50 | 0,77 | 0,05 | 6,0 | 281,8 | 9,2 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 1,57 | 0,00 | 0,56 | x | x | 35,7 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 1,44 | 0,00 | 0,00 | x | 24,0 | 0,0 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,15 | 0,70 | 0,17 | 23,9 | 23,4 | 115,2 |
- přijaté sankční platby | 0,15 | 1,25 | 0,18 | 14,8 | 12,1 | 126,8 |
- ostatní příjmy VPS*) | 0,47 | 4,99 | 0,82 | 16,5 | 9,0 | 174,5 |
*) dopočet do celku |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celkem r. 2005 | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | |||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 28.2.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 28.2.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 28.2.***) | % plnění | 2006/2005 | 2007/2006 | 2006/2005 | 2007/2006 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 608,30 | 74,61 | 12,3 | 644,95 | 88,16 | 13,7 | 699,40 | 91,05 | 13,0 | 13,55 | 2,89 | 118,2 | 103,3 |
- DPH | 218,90 | 27,85 | 12,7 | 222,30 | 39,38 | 17,7 | 232,10 | 38,22 | 16,5 | 11,53 | -1,17 | 141,4 | 97,0 |
- spotřební daň | 101,10 | 19,69 | 19,5 | 126,20 | 19,81 | 15,7 | 138,70 | 21,17 | 15,3 | 0,12 | 1,35 | 100,6 | 106,8 |
- clo | 0,70 | 0,18 | 25,7 | 1,20 | 0,18 | 15,4 | 1,20 | 0,21 | 17,6 | 0,00 | 0,03 | 102,6 | 114,3 |
- daně z příjmů PO | 115,70 | 1,77 | 1,5 | 124,80 | 2,35 | 1,9 | 152,50 | 2,75 | 1,8 | 0,58 | 0,40 | 132,7 | 117,0 |
- daně z příjmů FO | 144,60 | 20,99 | 14,5 | 140,40 | 21,87 | 15,6 | 146,60 | 23,64 | 16,1 | 0,88 | 1,77 | 104,2 | 108,1 |
vybíraná srážkou | 7,70 | 1,01 | 13,1 | 6,50 | 1,13 | 17,4 | 7,10 | 1,25 | 17,6 | 0,12 | 0,12 | 111,9 | 110,4 |
závislá činnost | 110,90 | 18,93 | 17,1 | 105,80 | 19,78 | 18,7 | 121,20 | 21,45 | 17,7 | 0,85 | 1,67 | 104,5 | 108,4 |
z přiznání | 26,00 | 1,05 | 4,0 | 28,10 | 0,95 | 3,4 | 18,30 | 0,94 | 5,1 | -0,10 | -0,01 | 90,6 | 98,7 |
- silniční daň | 5,90 | 0,66 | 11,2 | 5,60 | 0,66 | 11,8 | 5,70 | 0,83 | 14,6 | 0,00 | 0,17 | 100,1 | 125,6 |
- daň z nemovitosti | 4,80 | 0,16 | 3,3 | 5,10 | 0,13 | 2,6 | 5,40 | 0,14 | 2,7 | -0,03 | 0,01 | 83,3 | 108,0 |
- majetkové daně | 8,60 | 1,18 | 13,7 | 10,30 | 1,15 | 11,2 | 9,00 | 1,59 | 17,6 | -0,03 | 0,43 | 97,9 | 137,3 |
- dálniční poplatek | 2,20 | 1,22 | 55,5 | 3,20 | 1,19 | 37,3 | 2,00 | 1,16 | 57,8 | -0,03 | -0,04 | 97,7 | 97,0 |
- mýtné | x | x | x | x | x | x | 2,80 | 0,36 | 12,8 | x | x | x | x |
- ostatní daně a poplatky | 5,80 | 0,91 | 15,7 | 5,85 | 1,42 | 24,2 | 6,20 | 1,35 | 21,8 | 0,51 | -0,07 | 155,9 | 95,2 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2006 | 2007 | % plnění SR za únor 2006 |
Index skutečnost 2007/2006 |
||
Skutečnost únor | Schválený rozpočet | Skutečnost únor | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
Výdaje celkem | 149,39 | 1040,78 | 154,30 | 14,8 | 15,6 | 103,3 |
Běžné výdaje | 144,41 | 951,36 | 148,29 | 15,6 | 16,7 | 102,7 |
v tom: | ||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 6,96 | 96,01 | 7,48 | 7,8 | 7,6 | 107,4 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 9,28 | 47,21 | 7,95 | 16,8 | 25,6 | 85,7 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 24,07 | 120,67 | 29,66 | 24,6 | 22,5 | 123,3 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 8,49 | 50,17 | 7,60 | 15,1 | 19,3 | 89,5 |
- neinvest. transfery státním fondům | 3,70 | 33,81 | 6,16 | 18,2 | 13,3 | 166,5 |
- neinvest. transfery občanským sdružením **) | 0,26 | x | 0,31 | x | 10,4 | 122,5 |
- sociální dávky | 61,82 | 387,63 | 62,02 | 16,0 | 18,0 | 100,3 |
z toho: | 0,00 | |||||
důchody | 47,74 | 287,38 | 46,55 | 16,2 | 18,1 | 97,5 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 1,30 | 7,23 | 1,31 | 18,1 | 17,8 | 100,6 |
ostatní soc.dávky | 7,23 | 38,58 | 7,21 | 18,7 | 18,8 | 99,7 |
státní soc.podpora | 5,54 | 54,44 | 6,95 | 12,8 | 16,4 | 125,3 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 0,39 | 5,35 | 0,61 | 11,3 | 5,1 | 155,1 |
- prostředky na insolventnost | 0,04 | 0,30 | 0,02 | 6,8 | 13,0 | x |
- stavební spoření | 0,00 | 13,70 | 0,00 | 0,0 | 0,0 | x |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 0,96 | 4,50 | 1,09 | 24,2 | 24,2 | x |
- převod do fondu státních záruk | 1,60 | 12,16 | 0,00 | 0,0 | 14,2 | 0,0 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 6,87 | 30,01 | 7,32 | 24,4 | 22,8 | 106,6 |
- kapitola Státní dluh | 4,71 | 38,10 | 3,34 | 8,8 | 13,8 | 70,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,02 | 1,10 | 0,02 | 1,5 | 0,6 | x |
- ostatní běžné výdaje*) | 15,26 | 110,63 | 14,71 | 13,3 | 14,2 | 96,4 |
Kapitálové výdaje | 4,98 | 89,42 | 6,02 | 6,7 | 5,3 | 120,8 |
z toho: | ||||||
- investič. transfery příspěvkovým organiz. | 0,60 | 23,69 | 0,04 | 0,2 | 3,3 | 6,4 |
- investič.nákupy a související výdaje | 0,75 | 22,23 | 2,32 | 10,4 | 3,4 | 311,5 |
- poskytnutí záloh ČMZRB, HVB Bank a ČSOB | 2,00 | 0,00 | 1,77 | x | x | 88,8 |
- kapitola Operace SFA | 0,00 | 8,01 | 0,01 | 0,1 | 0,0 | x |
SALDO SR CELKEM | -0,56 | -91,30 | -6,73 | 7,4 | 0,7 | 1207,1 |
|