Předběžné výsledky pokladního plnění státního rozpočtu ČR za rok 2007
- Poznámka: V následujících analýzách je dosažená skutečnost hospodaření státního rozpočtu srovnávána k rozpočtu po změnách k 30.9.2007. U rozpočtu po změnách k 31.12.2007 jsou zatím známy rozpočty celkových příjmů (966,0 mld. Kč – změna se týká pouze nedaňových a ostatních příjmů) a celkových výdajů (1 057,9 mld. Kč) při schodku 91,9 mld. Kč. Podrobnější údaje o rozpočtu po změnách k 31.12.2007 budou známy později.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci roku 2007 celkové příjmy státního rozpočtu výše 1025,9 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 1092,3 mld. Kč a schodek dosáhl hodnoty 66,4 mld. Kč, což je proti výsledku minulého roku výsledek lepší o 30,9 mld. Kč.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-prosinec 2006 |
2007 | % plnění v roce 2006 |
Index 2007/2006 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách *) |
Skutečnost leden - prosinec |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 923,32 | 949,48 | 964,44 | 1025,88 | 106,4 | 103,8 | 111,1 |
VÝDAJE CELKEM | 1020,63 | 1040,78 | 1056,25 | 1092,27 | 103,4 | 104,9 | 107,0 |
SALDO | -97,30 | -91,30 | -91,81 | -66,39 | 72,3 | 116,2 | 68,2 |
*) SR upravený k 30.9.2007 |
Příjmy státního rozpočtu
Celkové příjmy dosáhly ke konci roku 2007 výše 1025,9 mld. Kč, tj. 106,4 % rozpočtu (překročení rozpočtu o 61,4 mld. Kč), při meziročním růstu o 102,6 mld. Kč, tj. 11,1 % (v roce 2006 to bylo o 6,5 %). Z celkové částky připadlo na daňové příjmy 533,5 mld. Kč (52,0 % celkových příjmů, v roce 2006 to bylo 50,8 %), na příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 367,3 mld. Kč (35,8 % celkových příjmů, v roce 2006 to bylo 36,2 %) a na nedaňové a ostatní příjmy 125,1 mld. Kč (12,2 % celkových příjmů, v roce 2006 to bylo 13,0 %).
Daňové příjmy ve výši 533,5 mld. Kč byly plněny na 103,2 % a převýšily tak svou rozpočtovanou výši o 16,6 mld. Kč. Meziročně vzrostly o 64,0 mld. Kč, tj. o 13,6 % (v roce 2006 to bylo o 1,9 %).
Na překročení rozpočtu daňových příjmů a na jejich meziročním růstu se nejvíce podílelo inkaso daní z příjmů právnických osob, které dosáhlo 114,8 mld. Kč, tj. 106,7 % rozpočtu (překročení rozpočtu o 7,3 mld. Kč), při meziročním růstu o 19,3 mld. Kč, tj. o 20,2 %. Rozpočet počítal s růstem o 12,6 % proti skutečnosti roku 2006 (v roce 2006 byly tyto příjmy plněny na 108,5 % při meziročním poklesu o 4,8 %).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob dosáhlo celkem 102,1 mld. Kč, tj. 104,1 % rozpočtu (překročení o 4,0 mld. Kč), a je tak o 10,5 mld. Kč, tj. o 11,4 %, nad úrovní skutečnosti roku 2006. V roce 2006 činilo plnění těchto příjmů 99,3 % při meziročním poklesu o 3,3 %. Rozpočet 2007 uvažoval s růstem o 7,1 % proti skutečnosti roku 2006.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 87,2 mld. Kč při plnění rozpočtu na 104,3 % (překročení o 3,6 mld. Kč) a meziročním růstu o 10,1 mld. Kč, tj. o 13,2 %. Rozpočet byl nad úrovní skutečnosti roku 2006 o 8,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 8,9 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 93,8 % (nenaplnění o 0,6 mld. Kč) a proti roku 2006 je nižší o 0,5 mld. Kč, tj. o 4,9 %. Rozpočet 2007 byl nad úrovní skutečnosti roku 2006 o 1,8 %. Důvod nižšího výnosu souvisí s vyšší mírou využití daňové výhody společného zdanění manželů než tomu bylo v minulém roce.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 6,1 mld. Kč, což představuje 121,0 % rozpočtu (překročení o 1,1 mld. Kč) a meziroční růst o 0,8 mld. Kč, tj. o 15,3 %. Rozpočet 2007 počítal s poklesem o 4,6 % proti skutečnosti roku 2006.
Plnění a meziroční růst daňových příjmů pozitivně ovlivnilo i inkaso DPH, které za celý rok 2007 dosáhlo 166,6 mld. Kč, tj. 101,9 % rozpočtu (překročení o 3,0 mld. Kč), a meziročně vzrostlo o 13,0 mld. Kč, tj. o 8,4 %. Rozpočet počítal s růstem o 6,7 % proti skutečnosti roku 2006. V roce 2006 činil meziroční růst této daně 4,7 %.
Inkaso spotřebních daní dosáhlo 131,6 mld. Kč, tj. 100,2 % rozpočtu (překročení rozpočtu o 0,3 mld. Kč) při meziročním růstu o 19,0 mld. Kč, tj. o 16,9 % (v roce 2006 činil 8,6 %). Rozpočet počítal s růstem o 16,6 % proti skutečnosti roku 2006.
Inkaso nepřímých daní tak dosáhlo výše 298,2 mld. Kč a jejich podíl na daňových příjmech tak činil 55,9 % (v roce 2006 to bylo 56,7 %). Příjmy z daní právnických a fyzických osob dosáhly 216,9 mld. Kč, což představuje podíl na daňových příjmech 40,7 % (v roce 2006 to bylo 39,9 %).
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly za rok 2007 vykázány ve výši 1,4 mld. Kč, tj. 119,6 % rozpočtu (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU).
Celostátní inkaso všech daní dosáhlo výše 721,9 mld. Kč, což představuje 103,2 % rozpočtu a meziroční růst o 83,9 mld. Kč, tj. o 13,2 %. V roce 2006 dosáhlo celostátní inkaso daní 638,0 mld. Kč, tj. 98,9 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 6,7 mld. Kč, tj. o 1,1 %.
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly výše 367,3 mld. Kč, což představuje 103,5 % rozpočtu (překročení o 12,3 mld. Kč), a meziroční růst o 33,5 mld. Kč, tj. o 10,0 % (v roce 2006 činil meziroční růst 7,2 %). Rozpočet 2007 počítal s růstem o 6,4 % proti skutečnosti roku 2006. Na důchodové pojištění připadlo 302,5 mld. Kč, tj. 102,7 % rozpočtu, při meziročním růstu o 27,6 mld. Kč, tj. o 10,0 %.
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace dosáhly výše 125,1 mld. Kč, což je 135,1 % rozpočtu (překročení o 32,5 mld. Kč), a o 5,0 mld. Kč, tj. o 4,2 % více než ke konci roku 2006. Z této částky představují převody z fondů OSS (nejsou rozpočtovány) částku 38,3 mld. Kč, což je o 1,0 mld. Kč více než bylo v roce 2006. Ty zahrnují především převody z rezervních fondů, dále převody prostředků z FKSP a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2006.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za rok 2007 čerpány ve výši 1092,3 mld. Kč, což představuje 103,4 % rozpočtu (překročení o 36,0 mld. Kč) a meziroční růst o 71,6 mld. Kč, tj. o 7,0 % (v roce 2006 meziročně vzrostly o 10,6 %).
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 973,9 mld. Kč, tj. na 101,9 % (překročení o 18,5 mld. Kč). Proti stejnému období roku 2006 vzrostly o 61,8 mld. Kč, tj. o 6,8 %.
Z toho na sociální dávky bylo vynaloženo 387,6 mld. Kč, tj. 100,2 % rozpočtu (překročení o 0,9 mld. Kč), při meziročním růstu o 32,5 mld. Kč, tj. o 9,2 % (v roce 2006 činil jejich meziroční růst 8,7 %). Na důchody připadlo 289,9 mld. Kč, tj. 100,9 % rozpočtu (překročení o 2,5 mld. Kč), při meziročním růstu o 16,9 mld. Kč, tj. o 6,2 % (v roce 2006 meziročně vzrostly o 10,3 %).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu činily neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně 119,9 mld. Kč, což představuje 97,0 % rozpočtu (nedočerpání o 3,7 mld. Kč), při meziročním růstu o 11,4 mld. Kč, tj. o 10,5 %. Čerpání ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 73,7 mld. Kč, což je o 3,5 mld. Kč více než v roce 2006 (70,2 mld. Kč). Dalších 24,5 mld. Kč představovaly transfery obcím na sociální služby a dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 47,5 mld. Kč, tj. 100,5 % rozpočtu (překročení o 0,3 mld. Kč), při meziročním růstu o 4,5 mld. Kč, tj. o 10,4 %.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly čerpány ve výši 34,1 mld. Kč, tj. 89,6 % rozpočtu.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 27,4 mld. Kč, což představuje 91,2 % rozpočtované výše (nesplnění o 2,6 mld. Kč), a jejich objem je nad úrovní minulého roku o 1,2 mld. Kč, tj. o 4,6 %.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 118,4 mld. Kč, což představuje 117,3 % rozpočtu (překročení rozpočtu o 17,5 mld. Kč), při meziročním růstu o 9,9 mld. Kč, tj. o 9,1 %.
Saldo státního rozpočtu
Celkové saldo hospodaření státního rozpočtu za rok 2007 vykázalo schodek ve výši 66,4 mld. Kč. Tento výsledek je o 30,9 mld. Kč lepší než v roce 2006 a o 25,5 mld. Kč lepší než činila rozpočtovaná výše (k rozpočtu po změnách k 31.12.2007).
Proti stavu na konci listopadu (přebytek 12,8 mld. Kč) došlo v samotném prosinci k propadu hospodaření státního rozpočtu o 79,2 mld. Kč (příjmy činily 117,7 mld. Kč a výdaje 196,8 mld. Kč). Stejně jako v minulých letech to bylo způsobeno především vyšším čerpáním kapitálových výdajů (47,4 mld. Kč) a převody nevyčerpaných prostředků do rezervních fondů OSS (předběžný odhad činí cca 79 mld. Kč).
Na relativně pozitivním hospodaření státního rozpočtu mělo vliv především inkaso daňových příjmů včetně příjmů z pojistného za sociální zabezpečení (překročení rozpočtu o 28,9 mld. Kč). Na překročení rozpočtu nedaňových a ostatních příjmů (o 32,5 mld. Kč) a celkových výdajů (o 36,0 mld. Kč) měly vliv především nerozpočtované příjmy a výdaje související s převody prostředků z rezervních fondů do příjmů kapitol (cca 38 mld. Kč) a také s převody z fondu státních záruk (cca 8 mld. Kč) – tyto operace nemají vliv na saldo státního rozpočtu.
v mil. Kč | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-prosinec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 |
Saldo SR | -46 061 | -67 705 | -45 716 | -109 053 | -93 684 | -56 338 | -97 302 | -66 391 |
Graf - Vývoj salda SR
Přílohy
Pokladní plnění příjmů:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2006 | 2007 | % plnění SR leden-prosinec 2006 |
Index skutečnost 2007/2006 |
|||
Skutečnost leden-prosinec |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách**) |
Skutečnost leden-prosinec |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 923,32 | 949,48 | 964,44 | 1025,88 | 106,4 | 103,8 | 111,1 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 803,27 | 871,85 | 871,85 | 900,79 | 103,3 | 99,2 | 112,1 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 469,45 | 516,90 | 516,90 | 533,50 | 103,2 | 99,2 | 113,6 |
v tom: | |||||||
- DPH | 153,67 | 163,60 | 163,60 | 166,63 | 101,9 | 98,1 | 108,4 |
- spotřební daně | 112,58 | 131,30 | 131,30 | 131,59 | 100,2 | 94,7 | 116,9 |
- daně z příjmů PO | 95,50 | 107,50 | 107,50 | 114,75 | 106,7 | 108,5 | 120,2 |
- daně z příjmů FO | 91,65 | 98,10 | 98,10 | 102,14 | 104,1 | 99,3 | 111,4 |
vybíraná srážkou | 5,25 | 5,00 | 5,00 | 6,05 | 121,0 | 114,1 | 115,3 |
ze závislé činnosti | 77,05 | 83,60 | 83,60 | 87,20 | 104,3 | 105,5 | 113,2 |
z přiznání | 9,35 | 9,50 | 9,50 | 8,89 | 93,6 | 63,6 | 95,1 |
- správní poplatky vč. kolků | 3,95 | 4,60 | 4,60 | 4,12 | 89,5 | 96,3 | 104,3 |
- majetkové daně | 8,52 | 9,00 | 9,00 | 10,58 | 117,5 | 82,7 | 124,2 |
- clo | 1,22 | 1,20 | 1,20 | 1,44 | 119,6 | 101,5 | 117,8 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 1,31 | 1,30 | 1,30 | 1,31 | 100,8 | 96,7 | 100,3 |
- ostatní daňové příjmy*) | 1,06 | 0,30 | 0,30 | 0,95 | 317,7 | 266,0 | 89,6 |
Pojistné SZ | 333,82 | 354,95 | 354,95 | 367,29 | 103,5 | 99,3 | 110,0 |
z toho: na důchody | 274,91 | 294,44 | 294,44 | 302,47 | 102,7 | 98,5 | 110,0 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 120,05 | 77,63 | 92,60 | 125,09 | 135,1 | 150,5 | 104,2 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 69,32 | 67,82 | 68,86 | 85,93 | 124,8 | 123,3 | 124,0 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 23,42 | 61,58 | 62,63 | 38,84 | 62,0 | 46,0 | 165,8 |
převod z fondů OSS | 37,26 | 0,00 | 0,00 | 38,28 | x | x | 102,7 |
- kapitola Operace SFA | 18,69 | 1,29 | 1,29 | 1,77 | 137,3 | 383,6 | 9,5 |
- VPS | 32,04 | 8,52 | 22,45 | 37,39 | 166,6 | 171,2 | 116,7 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 1,88 | 0,81 | 0,81 | 3,03 | 374,7 | 387,5 | 161,2 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,80 | 0,77 | 0,77 | 0,25 | 32,6 | 454,7 | 31,2 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 10,51 | 0,00 | 0,00 | 8,35 | x | x | 79,5 |
- přijaté kompenzační platby z rozpočtu EU | 5,71 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | x | 95,2 | 0,0 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,83 | 0,70 | 0,70 | 0,94 | 134,3 | 133,1 | 113,9 |
- přijaté sankční platby | 1,21 | 1,25 | 1,25 | 2,25 | 179,9 | 100,4 | 186,7 |
- ostatní příjmy VPS*) | 11,10 | 4,99 | 18,92 | 22,57 | 119,3 | 108,5 | 203,3 |
*) dopočet do celku **) SR upravený k 30.9.2007 Pozn.: V ost.příjmech kap.VPS se v rozp.po změnách a skutečnosti roku 2007 projevilo usn.vl.č.629/2007, které zvýšilo příjmy kap.VPS o 13,9 mld. Kč |
Pokladní čerpání výdajů:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2006 | 2007 | % plnění SR leden-prosinec 2006 |
Index skutečnost 2007/2006 | |||
Skutečnost leden-prosinec |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách**) |
Skutečnost leden- prosinec |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 1020,63 | 1040,78 | 1056,25 | 1092,27 | 103,4 | 104,9 | 107,0 |
Běžné výdaje | 912,08 | 951,36 | 955,32 | 973,85 | 101,9 | 104,0 | 106,8 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 89,99 | 96,01 | 96,88 | 95,76 | 98,8 | 99,4 | 106,4 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 43,00 | 47,21 | 47,21 | 47,46 | 100,5 | 110,0 | 110,4 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 108,45 | 120,67 | 123,60 | 119,88 | 97,0 | 97,4 | 110,5 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 46,58 | 50,17 | 49,28 | 40,64 | 82,5 | 100,2 | 87,2 |
- neinvest. transfery státním fondům | 36,94 | 33,81 | 33,51 | 51,19 | 152,8 | 122,9 | 138,6 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 3,02 | 2,40 | 2,79 | 3,24 | 116,1 | 96,1 | 107,4 |
- sociální dávky | 355,10 | 387,63 | 386,66 | 387,60 | 100,2 | 100,8 | 109,2 |
z toho: | |||||||
důchody | 272,95 | 287,38 | 287,31 | 289,86 | 100,9 | 100,1 | 106,2 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 7,36 | 7,23 | 7,23 | 7,24 | 100,1 | 101,5 | 98,3 |
ostatní soc.dávky | 40,43 | 38,58 | 38,65 | 41,04 | 106,2 | 105,3 | 101,5 |
státní soc.podpora | 34,35 | 54,44 | 53,48 | 49,47 | 92,5 | 101,7 | 144,0 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 7,48 | 5,35 | 5,11 | 7,75 | 151,7 | 92,4 | 103,7 |
- prostředky na insolventnost | 0,24 | 0,30 | 0,30 | 0,30 | 98,5 | 87,5 | 125,0 |
- stavební spoření | 15,77 | 13,70 | 14,30 | 14,98 | 104,7 | 100,0 | 94,9 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,04 | 4,50 | 4,50 | 4,53 | 100,6 | 101,6 | 112,1 |
- převod do fondu státních záruk | 11,24 | 12,16 | 12,16 | 12,16 | 100,0 | 100,0 | 108,2 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 26,17 | 30,01 | 30,01 | 27,37 | 91,2 | 86,8 | 104,6 |
- kapitola Státní dluh | 31,61 | 38,10 | 38,10 | 34,13 | 89,6 | 93,4 | 108,0 |
- kapitola Operace SFA | 2,22 | 1,10 | 0,91 | 0,07 | 7,2 | 98,5 | 3,0 |
- ostatní běžné výdaje*) | 130,25 | 108,23 | 109,99 | 126,81 | 115,3 | 125,5 | 97,4 |
Kapitálové výdaje | 108,54 | 89,42 | 100,94 | 118,42 | 117,3 | 113,2 | 109,1 |
z toho: | |||||||
- investič. transfery příspěvkovým organiz. | 10,10 | 23,69 | 25,34 | 8,11 | 32,0 | 56,5 | 80,3 |
- investič.nákupy a související výdaje | 38,39 | 22,23 | 22,24 | 39,98 | 179,7 | 177,0 | 104,1 |
- poskytnutí záloh ČMZRB, HVB Bank a ČSOB | 36,51 | 0,00 | 0,00 | 36,21 | x | x | 99,2 |
- kapitola Operace SFA | 2,91 | 8,01 | 3,02 | 0,95 | 31,3 | 42,6 | 32,5 |
SALDO SR CELKEM | -97,30 | -91,30 | -91,81 | -66,39 | 72,3 | 116,2 | 68,2 |
*) dopočet do sumy běžných výdajů **) SR upravený k 30.9.2007 Pozn.: V rozp.po změn. a skut.roku 2007 se i ve výdajích (především kapitálových) projevilo usn.vl.č.629/2007 (navýšení výdajů o 13,9 mld. Kč) |
Celostátní daňové příjmy:
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2005 | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Meziroč.přírůstek skutečnost |
Meziroční index skutečnost % |
||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 30.12.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 29.12.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.12.***) | % plnění | 2006/2005 | 2007/2006 | 2006/2005 | 2007/2006 | |
Daňové příjmy | 608,30 | 631,26 | 103,8 | 644,95 | 637,99 | 98,9 | 699,40 | 721,93 | 103,2 | 6,7 | 83,9 | 101,1 | 113,2 |
- DPH | 218,90 | 208,41 | 95,2 | 222,30 | 217,78 | 98,0 | 232,10 | 236,38 | 101,8 | 9,4 | 18,6 | 104,5 | 108,5 |
- spotřební daň | 101,10 | 110,52 | 109,3 | 126,20 | 119,55 | 94,7 | 138,70 | 138,95 | 100,2 | 9,0 | 19,4 | 108,2 | 116,2 |
- clo | 0,70 | 1,25 | 178,6 | 1,20 | 1,22 | 101,5 | 1,20 | 1,44 | 119,6 | 0,0 | 0,2 | 97,5 | 117,8 |
- daně z příjmů PO | 115,70 | 142,25 | 122,9 | 124,80 | 135,44 | 108,5 | 152,50 | 162,79 | 106,7 | -6,8 | 27,4 | 95,2 | 120,2 |
- daně z příjmů FO | 144,60 | 143,67 | 99,4 | 140,40 | 136,92 | 97,5 | 146,60 | 151,97 | 103,7 | -6,8 | 15,1 | 95,3 | 111,0 |
z kapitálových výnosů | 7,70 | 6,42 | 83,4 | 6,50 | 7,43 | 114,3 | 7,10 | 8,58 | 120,9 | 1,0 | 1,2 | 115,8 | 115,5 |
závislá činnost | 110,90 | 110,67 | 99,8 | 105,80 | 111,63 | 105,5 | 121,20 | 126,39 | 104,3 | 1,0 | 14,8 | 100,9 | 113,2 |
z přiznání | 26,00 | 26,58 | 102,2 | 28,10 | 17,85 | 63,5 | 18,30 | 17,00 | 92,9 | -8,7 | -0,9 | 67,2 | 95,2 |
- silniční daň | 5,90 | 5,19 | 88,0 | 5,60 | 5,43 | 96,9 | 5,70 | 5,92 | 103,8 | 0,2 | 0,5 | 104,6 | 109,0 |
- daň z nemovitosti | 4,80 | 4,99 | 104,0 | 5,10 | 5,02 | 98,4 | 5,40 | 5,12 | 94,9 | 0,0 | 0,1 | 100,5 | 102,1 |
- majetkové daně | 8,60 | 8,11 | 94,3 | 10,30 | 8,52 | 82,7 | 9,00 | 10,58 | 117,5 | 0,4 | 2,1 | 105,0 | 124,2 |
- dálniční poplatek | 2,20 | 2,55 | 115,9 | 3,20 | 3,10 | 96,8 | 2,00 | 2,40 | 119,9 | 0,5 | -0,7 | 121,5 | 77,4 |
- ostatní daně a poplatky | 5,80 | 4,32 | 74,5 | 5,85 | 5,01 | 85,7 | 6,20 | 6,38 | 102,9 | 0,7 | 1,4 | 116,1 | 127,3 |
*) v rozpočtu celostátních daní v roce 2005 není zahrnuta DPPO za obce ve výši 5,8 mld Kč a dále správní a místní poplatky ve výši 5,1 mld Kč a ostatní daně ve výši 4,2 mld Kč (ve skutečnosti je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |