Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až červen 2008
-
Státní rozpočet na rok 2008 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 360/2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007, který stanovil příjmy ve výši 1 036,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 107,3 mld. Kč a schodek ve výši 70,8 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 31.3.2008) nedošlo v celkových příjmech a výdajích k žádným úpravám. Změny se týkaly pouze některých položek především na výdajové straně.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 30. červnu 2008 celkové příjmy státního rozpočtu 536,6 mld. Kč, celkové výdaje 542,2 mld. Kč a schodek hospodaření 5,65 mld. Kč (v červnu 2007 vykázán přebytek 1,3 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-červen 2007 |
2008 | % plnění v roce 2007 |
Index 2008/2007 |
|||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-červen |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 483,32 | 1036,51 | 1036,51 | 536,57 | 51,8 | 50,9 | 111,0 |
VÝDAJE CELKEM | 482,04 | 1107,31 | 1107,31 | 542,22 | 49,0 | 46,3 | 112,5 |
SALDO | 1,27 | -70,80 | -70,80 | -5,65 | 8,0 | -1,4 | -443,5 |
*) Rozpočet upravený k 31.3.2008 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 536,6 mld. Kč představovaly 51,8 % schváleného rozpočtu (v červnu 2007 plněny na 50,9 %) a proti stejnému období minulého roku tak byly vyšší o 53,3 mld. Kč, tj. o 11,0 %. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z daní a poplatků (růst o 20,0 mld. Kč, tj. o 8,1 %) a nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery (růst o 18,9 mld. Kč, tj. o 31,0 %).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 265,2 mld. Kč, což představuje 48,1 % schváleného rozpočtu a meziroční růst o 20,0 mld. Kč, tj. o 8,1 % (rozpočet počítá s růstem o 3,3 % proti skutečnosti roku 2007). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 0,7 procentního bodu lepší.
Meziroční růst byl ovlivněn především vyšším inkasem daní z příjmů právnických osob.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 69,0 mld. Kč představovala 58,5 % rozpočtu (loni to bylo na 49,8 %), což představuje meziroční růst o 15,5 mld. Kč, tj. o 28,9 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2007. V červnu se projevila úhrada daně za rok 2007 u poplatníků, kteří mají povinný audit nebo jim přiznání zpracovává a předkládá daňový poradce. Vysoký meziroční růst je částečně ovlivněn splatností daně v roce 2007 (splatnost až 2.7.2007), kdy velká část daní byla inkasována až počátkem července.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 45,1 mld. Kč, tj. 50,0 % rozpočtu (loni plnění na 47,4 %) při meziročním poklesu o 1,4 mld. Kč, tj. o 3,0 %. Rozpočet uvažuje s poklesem o 11,7 % proti skutečnosti roku 2007 (vliv zavedení rovné patnáctiprocentní daně z tzv. superhrubé mzdy).
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 37,3 mld. Kč při plnění rozpočtu na 47,9 % (loni to bylo 47,8 %) a meziročním poklesu o 2,6 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Rozpočet je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 10,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti inkasovaná ve výši 4,4 mld. Kč znamená meziroční růst o 0,6 mld. Kč a plnění rozpočtu na 53,5 % (loni to bylo na 40,7 %). Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 6,7 %. V samotném červnu rozpočet inkasoval 4,0 mld. Kč.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 3,3 mld. Kč, což představuje 84,7 % rozpočtu (loni 53,4 %) a meziročně byla vyšší o 0,6 mld. Kč. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 35,5 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso spotřebních daní dosáhlo 57,8 mld. Kč, což představuje 42,9 % rozpočtu (loni to bylo 42,6 %) a meziroční růst o 1,8 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,4 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso DPH činilo 83,4 mld. Kč, tj. 43,5 % rozpočtu, což je o 5,6 procentního bodu nižší plnění než v červnu minulého roku. Meziroční růst o 3,2 mld. Kč, tj. o 3,9 %, je proti rozpočtované dynamice (15,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2007 - vysoký růst souvisí se zvýšením snížené sazby DPH z 5 % na 9 %) nižší.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2008 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 751,2 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2007 o 29,3 mld. Kč, tj. o 4,1 %, vyšší. Od roku 2008 platí novela zákona o rozpočtovém určení daní, kterou se posílily podíly obcí z celostátního výnosu daní (z 20,59 % na 21,4 %) na úkor podílu státního rozpočtu. Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.6.2008 výše 358,9 mld. Kč, což představuje 47,8 % rozpočtu a meziroční růst o 26,8 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 332,1 mld. Kč, tj. 47,5 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 7,9 mld. Kč, tj. o 2,4 % (celoročně převýšilo rozpočet o 22,5 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 191,5 mld. Kč, což představuje 49,5 % rozpočtu (loni to bylo 49,9 %) a meziroční růst o 14,4 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Rozpočet počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti roku 2007. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 157,7 mld. Kč, tj. 49,1 % rozpočtu, při meziročním růstu o 11,8 mld. Kč, tj. o 8,1 % (rozpočet počítá s růstem o 6,2 %).
Ke konci června 2008 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 79,8 mld. Kč, což je 81,3 % rozpočtu (loni plnění na 78,5 %) a o 18,9 mld. Kč, tj. o 31,0 %, více než v červnu loňského roku (rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 26,5 % proti rozpočtu 2007; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) částku 33,7 mld. Kč, což je o 7,9 mld. Kč více než loni. Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2007.
Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu) činily 19,5 mld. Kč (plnění na 25,7 %), což je o 1,7 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Od letošního roku jsou rozpočtovány nedaňové příjmy i u kapitoly Státní dluh (ve výši 1,5 mld. Kč). Jedná se o výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny a jejich výše ke konci června dosáhla již 3,4 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 542,2 mld. Kč čerpané ke konci června 2008 představují 49,0 % rozpočtu (v červnu 2007 to bylo 46,3 %), což znamená meziroční růst o 60,2 mld. Kč, tj. o 12,5 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2007, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 1,4 %, resp. 6,4 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 487,5 mld. Kč, tj. na 49,2 % rozpočtu (loni to bylo na 47,7 %). Proti loňskému červnu vzrostly o 33,5 mld. Kč, tj. o 7,4 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 0,5 % proti skutečnosti 2007, resp. o 2,9 % proti rozpočtu 2007).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou tyto výdaje zapracovány ve výši 394,0 mld. Kč, což představuje 35,6 % (loni 37,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a o 1,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2007 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,4 %). K 30.6.2008 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 197,3 mld. Kč, tj. 50,1 % rozpočtu (loni to bylo 50,3 %), při meziročním růstu o 2,5 mld. Kč, tj. o 1,3 %. Z toho na důchody připadlo 151,6 mld. Kč, tj. 49,6 % rozpočtu (loni to bylo 50,7 %), při meziročním růstu o 5,9 mld. Kč, tj. o 4,1 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich červnová výše 77,3 mld. Kč představuje 65,2 % rozpočtu a proti červnu 2007 je vyšší o 14,6 mld. Kč, tj. o 23,3 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 52,4 mld. Kč (v červnu byla již zaplacena velká část zálohy na 3. čtvrtletí ve výši 14,4 mld. Kč; v červnu 2007 to bylo jen 3,5 mld. Kč), což je o 11,6 mld. Kč více než v roce 2007. Dalších 13,2 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 23,7 mld. Kč, tj. 49,5 % rozpočtu. Meziročně klesly o 0,2 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci června 2008 čerpány ve výši 19,9 mld. Kč, tj. 43,7 % rozpočtu, a jsou nad úrovní června 2007 o 2,8 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 15,5 mld. Kč, což představuje 51,8 % rozpočtované výše a meziroční růst o 2,8 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 54,8 mld. Kč, což představuje 46,8 % rozpočtu (v roce 2007 to bylo 31,3 %), při meziročním růstu o 26,7 mld. Kč, tj. o 94,9 %.
Vysoký meziroční růst byl způsoben především transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury, které již dosáhly 18,6 mld. Kč (za leden až červen 2007 to bylo 2,0 mld. Kč) a také usnesením vlády č. 476/2008, resp. usnesením rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny č. 461/2008, na jejichž základě došlo v květnu k transferu 12,0 mld. Kč na „drážní dopravu“.
Saldo hospodaření státního rozpočtu
Saldo státního rozpočtu ke konci června 2008 dosáhlo záporné hodnoty 5,65 mld. Kč a je lepší o 29,7 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-35,4 mld. Kč). Proti stejném období roku 2007 je to výsledek horší o 6,9 mld. Kč. Proti stavu ke konci května se hospodaření státního rozpočtu zlepšilo o 32,7 mld. Kč.
V samotném měsíci červnu dosáhlo hospodaření státního rozpočtu přebytek 32,7 mld. Kč (loni to bylo 27,3 mld. Kč). Příjmy dosáhly 124,1 mld. Kč, což je o 18,9 mld. Kč více než v samotném červnu 2007. To ovlivnily především příjmy z daní právnických osob, které za samotný červen 2008 dosáhly 40,2 mld. Kč, tj. o 11,2 mld. Kč více než v červnu 2007. Výdaje dosáhly 91,4 mld. Kč, což je o 13,5 mld. Kč více než v samotném červnu 2007. To ovlivnily především již zmíněné převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji, které za samotný červen 2008 dosáhly 14,4 mld. Kč, tj. o 10,9 mld. Kč více než v červnu 2007.
v mil. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-červen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Saldo SR | -4 933 | -29 653 | -915 | -53 399 | -49 702 | 3 763 | 7 642 | 1 275 | -5 652 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-červen 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 |
|||
Skutečnost leden-červen |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-červen |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Příjmy celkem | 483,32 | 1036,51 | 1036,51 | 536,57 | 51,8 | 50,9 | 111,0 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 422,36 | 938,35 | 938,35 | 456,73 | 48,7 | 48,4 | 108,1 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 245,26 | 551,30 | 551,30 | 265,24 | 48,1 | 47,4 | 108,1 |
v tom: | |||||||
- DPH | 80,25 | 191,90 | 191,90 | 83,40 | 43,5 | 49,1 | 103,9 |
- spotřební daně**) | 55,96 | 134,80 | 134,80 | 57,79 | 42,9 | 42,6 | 103,3 |
- daně z příjmů PO | 53,55 | 117,90 | 117,90 | 69,03 | 58,5 | 49,8 | 128,9 |
- daně z příjmů FO | 46,50 | 90,20 | 90,20 | 45,09 | 50,0 | 47,4 | 97,0 |
vybíraná srážkou | 2,67 | 3,90 | 3,90 | 3,30 | 84,7 | 53,4 | 123,7 |
ze závislé činnosti | 39,97 | 78,00 | 78,00 | 37,35 | 47,9 | 47,8 | 93,4 |
z přiznání | 3,86 | 8,30 | 8,30 | 4,44 | 53,5 | 40,7 | 115,0 |
- správní poplatky vč. kolků | 1,93 | 4,60 | 4,60 | 1,98 | 43,0 | 42,0 | 102,3 |
- majetkové daně | 4,89 | 8,80 | 8,80 | 5,15 | 58,5 | 54,3 | 105,3 |
- clo | 0,69 | 1,30 | 1,30 | 1,33 | 102,3 | 57,2 | 193,7 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 0,63 | 1,30 | 1,30 | 0,72 | 55,1 | 48,7 | 113,1 |
- ostatní daňové příjmy***) | 0,86 | 0,50 | 0,50 | 0,76 | 151,9 | 287,1 | 88,2 |
Pojistné SZ | 177,10 | 387,05 | 387,05 | 191,48 | 49,5 | 49,9 | 108,1 |
z toho: na důchody | 145,85 | 321,29 | 321,29 | 157,69 | 49,1 | 49,5 | 108,1 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 60,96 | 98,16 | 98,16 | 79,85 | 81,3 | 78,5 | 131,0 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 48,18 | 86,38 | 86,38 | 58,97 | 68,3 | 71,0 | 122,4 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 17,80 | 76,04 | 76,04 | 19,52 | 25,7 | 28,9 | 109,7 |
převody z fondů OSS | 25,86 | 0,00 | 0,00 | 33,75 | x | x | 130,5 |
- kapitola Operace SFA | 0,84 | 2,61 | 2,61 | 1,32 | 50,6 | 65,0 | 157,3 |
- kapitola Státní dluh | 0,00 | 1,46 | 1,46 | 3,37 | 230,8 | x | x |
- VPS | 11,94 | 7,71 | 7,71 | 19,55 | 253,4 | 140,2 | 163,7 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,04 | 0,07 | 0,07 | 0,05 | 76,0 | 4,6 | 134,2 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,15 | 0,69 | 0,69 | 0,12 | 17,1 | 20,1 | 76,4 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 3,79 | 0,00 | 0,00 | 4,88 | x | x | 128,6 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,47 | 0,70 | 0,70 | 0,45 | 63,7 | 67,9 | 93,9 |
- přijaté sankční platby | 0,86 | 1,43 | 1,43 | 0,66 | 46,4 | 69,2 | 76,7 |
- ostatní příjmy VPS***) | 6,62 | 4,83 | 4,83 | 13,40 | 277,6 | 132,6 | 202,4 |
*) Rozpočet upravený k 31.3.2008 **) včetně tzv. ekologických daní (daň z elektřiny, zemního plynu a některých dalších plynů a pevných paliv) vybíraných od roku 2008 ***) dopočet do celku |
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený |
sk.k 30.6.*) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 29.6.**) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 30.6.***) | % plnění | 2007/2006 | 2008/2007 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 644,95 | 324,20 | 50,3 | 699,40 | 332,13 | 47,5 | 751,20 | 358,93 | 47,8 | 7,93 | 26,80 | 102,4 | 108,1 |
- DPH | 222,30 | 101,85 | 45,8 | 232,10 | 114,03 | 49,1 | 274,50 | 119,62 | 43,6 | 12,18 | 5,59 | 112,0 | 104,9 |
- spotřební daň | 126,20 | 68,63 | 54,4 | 138,70 | 59,41 | 42,8 | 142,30 | 61,39 | 43,1 | -9,21 | 1,98 | 86,6 | 103,3 |
- clo | 1,20 | 0,60 | 50,0 | 1,20 | 0,69 | 57,2 | 1,30 | 1,33 | 102,3 | 0,09 | 0,64 | 114,3 | 193,7 |
- daně z příjmů PO | 124,80 | 74,97 | 60,1 | 152,50 | 73,93 | 48,5 | 168,60 | 93,57 | 55,5 | -1,04 | 19,64 | 98,6 | 126,6 |
- daně z příjmů FO | 140,40 | 64,20 | 45,7 | 146,60 | 68,44 | 46,7 | 135,40 | 67,19 | 49,6 | 4,25 | -1,26 | 106,6 | 98,2 |
vybíraná srážkou | 6,50 | 3,42 | 52,6 | 7,10 | 3,76 | 52,9 | 5,60 | 4,67 | 83,4 | 0,34 | 0,91 | 109,9 | 124,3 |
závislá činnost | 105,80 | 51,60 | 48,8 | 121,20 | 57,90 | 47,8 | 114,00 | 54,73 | 48,0 | 6,30 | -3,17 | 112,2 | 94,5 |
z přiznání | 28,10 | 9,18 | 32,7 | 18,30 | 6,79 | 37,1 | 15,80 | 7,79 | 49,3 | -2,39 | 1,00 | 73,9 | 114,8 |
- silniční daň | 5,60 | 2,27 | 40,6 | 5,70 | 2,59 | 45,5 | 6,10 | 2,77 | 45,4 | 0,32 | 0,17 | 113,9 | 106,7 |
- daň z nemovitosti | 5,10 | 2,67 | 52,3 | 5,40 | 3,06 | 56,7 | 5,50 | 3,17 | 57,6 | 0,39 | 0,11 | 114,8 | 103,5 |
- majetkové daně | 10,30 | 4,00 | 38,8 | 9,00 | 4,89 | 54,3 | 8,80 | 5,15 | 58,5 | 0,89 | 0,26 | 122,3 | 105,3 |
- dálniční poplatek | 3,20 | 2,16 | 67,4 | 2,00 | 1,66 | 83,0 | 2,30 | 2,01 | 87,3 | -0,50 | 0,35 | 77,0 | 121,0 |
- ostatní daně a poplatky | 5,85 | 2,86 | 48,9 | 6,20 | 3,43 | 55,3 | 6,40 | 2,74 | 42,8 | 0,57 | -0,69 | 119,9 | 79,8 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-červen 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 |
|||
Skutečnost leden-červen |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-červen |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Výdaje celkem | 482,04 | 1107,31 | 1107,31 | 542,22 | 49,0 | 46,3 | 112,5 |
Běžné výdaje | 453,94 | 978,94 | 990,32 | 487,46 | 49,2 | 47,7 | 107,4 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 37,92 | 98,49 | 98,79 | 37,73 | 38,2 | 39,4 | 99,5 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 23,84 | 47,75 | 47,75 | 23,66 | 49,5 | 50,5 | 99,2 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 62,71 | 123,86 | 118,61 | 77,31 | 65,2 | 50,6 | 123,3 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 19,60 | 46,54 | 51,56 | 22,20 | 43,1 | 40,7 | 113,3 |
- neinvest. transfery státním fondům | 8,65 | 36,99 | 47,81 | 14,77 | 30,9 | 25,7 | 170,7 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 1,47 | 2,67 | 3,64 | 1,88 | 51,6 | 56,8 | 127,9 |
- sociální dávky | 194,78 | 393,97 | 393,75 | 197,27 | 50,1 | 50,3 | 101,3 |
z toho: | |||||||
důchody | 145,69 | 305,60 | 305,38 | 151,60 | 49,6 | 50,7 | 104,1 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 3,78 | 7,00 | 7,00 | 3,56 | 50,8 | 52,6 | 94,2 |
ostatní soc.dávky | 21,48 | 35,67 | 35,67 | 20,60 | 57,7 | 55,7 | 95,9 |
státní soc.podpora | 23,83 | 45,70 | 45,70 | 21,52 | 47,1 | 43,8 | 90,3 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 2,22 | 6,94 | 6,94 | 2,91 | 41,9 | 41,5 | 130,9 |
- prostředky na insolventnost | 0,08 | 0,20 | 0,20 | 0,07 | 36,5 | 26,9 | 90,5 |
- stavební spoření | 14,18 | 15,00 | 15,00 | 13,38 | 89,2 | 103,5 | 94,3 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,20 | 5,10 | 5,10 | 2,44 | 47,9 | 48,8 | 111,2 |
- převod do fondu státních záruk | 2,80 | 8,48 | 0,00 | 0,00 | x | 23,0 | x |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 12,66 | 29,87 | 29,87 | 15,48 | 51,8 | 42,2 | 122,3 |
- kapitola Státní dluh | 17,05 | 45,46 | 45,46 | 19,87 | 43,7 | 44,7 | 116,6 |
- kapitola Operace SFA | 0,04 | 1,62 | 1,62 | 0,03 | 1,9 | 3,4 | 83,9 |
- ostatní běžné výdaje**) | 53,74 | 118,67 | 201,16 | 58,46 | 29,1 | 49,3 | 108,8 |
Kapitálové výdaje | 28,10 | 128,37 | 116,99 | 54,76 | 46,8 | 31,3 | 194,9 |
SALDO SR CELKEM | 1,27 | -70,80 | -70,80 | -5,65 | 8,0 | -1,4 | -443,5 |
*) Rozpočet upravený k 31.3.2008 **) dopočet do celku |