Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až červenec 2008
-
Státní rozpočet na rok 2008 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 360/2007 Sb.Sb. ze dne 5. prosince 2007, který stanovil příjmy ve výši 1 036,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 107,3 mld. Kč a schodek ve výši 70,8 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.6.2008) došlo v celkových příjmech a výdajích ke změnám. Po úpravách stanovil rozpočet celkové příjmy ve výši 1 040,6 mld. Kč, celkové výdaje 1111,9 mld. Kč a schodek 71,3 mld. Kč. Ke zvýšení rozpočtovaného schodku došlo na základě § 2, odst. 2 zákona o státním rozpočtu.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 31. červenci 2008 celkové příjmy státního rozpočtu 627,8 mld. Kč, celkové výdaje 618,5 mld. Kč a přebytek hospodaření 9,3 mld. Kč (v červenci 2007 vykázán přebytek 19,7 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-červenec 2007 |
2008 | % plnění v roce 2007 |
Index 2008/2007 |
|||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-červenec |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 581,18 | 1036,51 | 1040,56 | 627,78 | 60,3 | 61,2 | 108,0 |
VÝDAJE CELKEM | 561,50 | 1107,31 | 1111,90 | 618,50 | 55,6 | 53,9 | 110,2 |
SALDO | 19,68 | -70,80 | -71,34 | 9,27 | -13,0 | -21,5 | 47,1 |
*) Rozpočet upravený k 31.3.2008 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 627,8 mld. Kč představovaly 60,3 % schváleného rozpočtu (v červenci 2007 plněny na 61,2 %) a proti stejnému období minulého roku byly vyšší o 46,6 mld. Kč, tj. o 8,0 %. Meziroční růst ovlivnily především nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery (růst o 16,4 mld. Kč, tj. o 23,7 %) a příjmy z pojistného na sociální zabezpečení (růst o 16,3 mld. Kč, tj. o 7,8 %).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 317,7 mld. Kč, což představuje 57,6 % schváleného rozpočtu a meziroční růst o 13,9 mld. Kč, tj. o 4,6 % (rozpočet počítá s růstem o 3,3 % proti skutečnosti roku 2007). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,2 procentního bodu horší.
Meziroční růst byl ovlivněn především vyšším inkasem daní z příjmů právnických osob.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 75,9 mld. Kč představovala 64,3 % rozpočtu (loni to bylo na 62,7 %), což představuje meziroční růst o 8,4 mld. Kč, tj. o 12,5 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 53,4 mld. Kč, tj. 59,1 % rozpočtu (loni plnění na 56,9 %) při meziročním poklesu o 2,4 mld. Kč, tj. o 4,4 %. Rozpočet uvažuje s poklesem o 11,7 % proti skutečnosti roku 2007 (vliv zavedení rovné patnáctiprocentní daně z tzv. superhrubé mzdy).
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 44,1 mld. Kč při plnění rozpočtu na 56,6 % (loni to bylo 57,0 %) a meziročním poklesu o 3,5 mld. Kč, tj. o 7,4 %. Rozpočet je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 10,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti inkasovaná ve výši 5,1 mld. Kč znamená meziroční růst o 0,3 mld. Kč a plnění rozpočtu na 61,1 % (loni to bylo na 50,4 %). Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 6,7 %.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 4,2 mld. Kč, což představuje 106,7 % rozpočtu (loni 67,2 %) a meziročně byla vyšší o 0,8 mld. Kč. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 35,5 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso spotřebních daní (včetně tzv. ekologických daní) dosáhlo 67,4 mld. Kč, což představuje 50,0 % rozpočtu (loni to bylo 50,7 %) a meziroční růst o 0,8 mld. Kč, tj. o 1,2 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,4 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso DPH činilo 109,5 mld. Kč, tj. 57,1 % rozpočtu, což je o 6,1 procentního bodu nižší plnění než v červenci minulého roku. Meziroční růst o 6,1 mld. Kč, tj. o 5,9 %, je proti rozpočtované dynamice (15,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2007 - vysoký růst souvisí se zvýšením snížené sazby DPH z 5 % na 9 %) nižší.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2008 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 751,2 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2007 o 29,3 mld. Kč, tj. o 4,1 %, vyšší. Od roku 2008 platí novela zákona o rozpočtovém určení daní, kterou se posílily podíly obcí z celostátního výnosu daní (z 20,59 % na 21,4 %) na úkor podílu státního rozpočtu. Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.7.2008 výše 436,7 mld. Kč, což představuje 58,1 % rozpočtu a meziroční růst o 21,7 mld. Kč, tj. o 5,2 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 415,0 mld. Kč, tj. 59,3 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 36,6 mld. Kč, tj. o 9,7 % (celoročně převýšilo rozpočet o 22,5 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 224,2 mld. Kč, což představuje 57,9 % rozpočtu (loni to bylo 58,6 %) a meziroční růst o 16,3 mld. Kč, tj. o 7,8 %. Rozpočet počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti roku 2007. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 184,7 mld. Kč, tj. 57,5 % rozpočtu, při meziročním růstu o 13,4 mld. Kč, tj. o 7,8 % (rozpočet počítá s růstem o 6,2 %).
Ke konci července 2008 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 85,9 mld. Kč, což je 84,0 % rozpočtu (loni plnění na 89,4 %) a o 16,4 mld. Kč, tj. o 23,7 %, více než v červenci loňského roku (rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 31,7 % proti rozpočtu 2007; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) částku 36,2 mld. Kč, což je o 7,1 mld. Kč více než loni. Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2007. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu) činily 20,5 mld. Kč (plnění na 25,9 %), což je o 0,5 mld. Kč méně než ve stejném období minulého roku. Od letošního roku jsou rozpočtovány nedaňové příjmy i u kapitoly Státní dluh (ve výši 1,5 mld. Kč). Jedná se o výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny a jejich výše ke konci července dosáhla již 4,1 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 618,5 mld. Kč čerpané ke konci července 2008 představují 55,6 % rozpočtu (v červenci 2007 to bylo 53,9 %), což znamená meziroční růst o 57,0 mld. Kč, tj. o 10,2 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2007, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 1,8 %, resp. 6,8 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 556,1 mld. Kč, tj. na 56,1 % rozpočtu (loni to bylo na 55,5 %). Proti loňskému červenci vzrostly o 28,4 mld. Kč, tj. o 5,4 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 1,5 % proti skutečnosti 2007, resp. o 4,2 % proti rozpočtu 2007).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly tyto výdaje zapracovány ve výši 394,0 mld. Kč, což představovalo 35,6 % (loni 37,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a o 1,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2007 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,4 %). K 31.7.2008 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 230,6 mld. Kč, tj. 58,6 % rozpočtu (loni to bylo 57,8 %), při meziročním růstu o 6,5 mld. Kč, tj. o 2,9 %. Z toho na důchody připadlo 177,9 mld. Kč, tj. 58,3 % rozpočtu (loni to bylo 58,2 %), při meziročním růstu o 10,8 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Na základě usnesení vlády č. 683/2008 došlo k převodu prostředků z rezervních fondů kapitol do příjmů kapitoly VPS ve výši 4,3 mld. Kč, které jsou určeny na pokrytí mimořádného zvýšení výdajů na důchody od srpna 2008.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich červencová výše 80,9 mld. Kč představuje 67,0 % rozpočtu a proti červenci 2007 je nižší o 1,4 mld. Kč, tj. o 1,7 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 57,0 mld. Kč (v červnu byla již zaplacena celá záloha na 3. čtvrtletí ve výši 19,0 mld. Kč), což je o 1,1 mld. Kč více než v roce 2007. Dalších 15,0 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 27,6 mld. Kč, tj. 57,8 % rozpočtu. Meziročně klesly o 0,2 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci července 2008 čerpány ve výši 20,3 mld. Kč, tj. 44,7 % rozpočtu, a jsou nad úrovní července 2007 o 3,2 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 16,6 mld. Kč, což představuje 55,4 % rozpočtované výše a meziroční růst o 2,3 mld. Kč.
V červenci došlo k platbě náhrady škody ve prospěch společnosti Nomura ve výši 3,6 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 62,4 mld. Kč, což představuje 51,6 % rozpočtu (v roce 2007 to bylo 37,8 %), při meziročním růstu o 28,6 mld. Kč, tj. o 84,6 %. Vysoký meziroční růst byl způsoben především transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury, které již dosáhly 21,4 mld. Kč (za leden až červenec 2007 to byly 2,0 mld. Kč) a také usnesením vlády č. 476/2008, resp. usnesením rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny č. 461/2008, na jejichž základě došlo v květnu k transferu 12,0 mld. Kč na „drážní dopravu“.
Saldo hospodaření státního rozpočtu
Saldo státního rozpočtu ke konci července 2008 dosáhlo přebytku 9,3 mld. Kč a je lepší o 50,9 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-35,4 mld. Kč). Proti stejnému období roku 2007 je to výsledek horší o 10,4 mld. Kč. Proti stavu ke konci června se hospodaření státního rozpočtu zlepšilo o 14,9 mld. Kč.
v mil. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-červenec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Saldo SR | - 2 126 | - 23 519 | - 26 854 | - 62 113 | - 48 798 | 10 259 | - 445 | 19 676 | 9 275 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu za 7 měsíců roku 2007 a 2008
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-červenec 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 |
|||
Skutečnost leden-červenec |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-červenec |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Příjmy celkem | 581,18 | 1036,51 | 1040,56 | 627,78 | 60,3 | 61,2 | 108,0 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 511,75 | 938,35 | 938,35 | 541,92 | 57,8 | 58,7 | 105,9 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 303,81 | 551,30 | 551,30 | 317,70 | 57,6 | 58,8 | 104,6 |
v tom: | |||||||
- DPH | 103,46 | 191,90 | 191,90 | 109,54 | 57,1 | 63,2 | 105,9 |
- spotřební daně**) | 66,60 | 134,80 | 134,80 | 67,37 | 50,0 | 50,7 | 101,2 |
- daně z příjmů PO | 67,43 | 117,90 | 117,90 | 75,85 | 64,3 | 62,7 | 112,5 |
- daně z příjmů FO | 55,79 | 90,20 | 90,20 | 53,35 | 59,1 | 56,9 | 95,6 |
vybíraná srážkou | 3,36 | 3,90 | 3,90 | 4,16 | 106,7 | 67,2 | 123,8 |
ze závislé činnosti | 47,65 | 78,00 | 78,00 | 44,12 | 56,6 | 57,0 | 92,6 |
z přiznání | 4,78 | 8,30 | 8,30 | 5,07 | 61,1 | 50,4 | 106,0 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,43 | 4,60 | 4,60 | 2,46 | 53,5 | 52,8 | 101,4 |
- majetkové daně | 5,66 | 8,80 | 8,80 | 6,07 | 69,0 | 62,9 | 107,2 |
- clo | 0,83 | 1,30 | 1,30 | 1,46 | 112,1 | 69,0 | 176,0 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 0,73 | 1,30 | 1,30 | 0,82 | 63,1 | 56,3 | 112,0 |
- ostatní daňové příjmy***) | 0,88 | 0,50 | 0,50 | 0,78 | 155,6 | 292,2 | 88,8 |
Pojistné SZ | 207,94 | 387,05 | 387,05 | 224,22 | 57,9 | 58,6 | 107,8 |
z toho: na důchody | 171,25 | 321,29 | 321,29 | 184,65 | 57,5 | 58,2 | 107,8 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 69,43 | 98,16 | 102,21 | 85,85 | 84,0 | 89,4 | 123,7 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 55,15 | 86,38 | 89,69 | 63,50 | 70,8 | 81,3 | 115,1 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 21,00 | 76,04 | 79,17 | 20,52 | 25,9 | 34,1 | 97,7 |
převody z fondů OSS | 29,18 | 0,00 | 0,00 | 36,24 | x | x | 124,2 |
- kapitola Operace SFA | 1,32 | 2,61 | 2,61 | 1,56 | 59,7 | 102,7 | 117,6 |
- kapitola Státní dluh | 0,00 | 1,46 | 1,46 | 4,09 | 280,1 | x | x |
- VPS | 12,96 | 7,71 | 8,46 | 20,79 | 245,7 | 152,1 | 160,5 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,05 | 0,07 | 0,07 | 0,06 | 89,7 | 6,1 | 118,3 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,17 | 0,69 | 0,69 | 0,15 | 21,5 | 21,5 | 89,8 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 3,81 | 0,00 | 0,00 | 4,88 | x | x | 127,9 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,52 | 0,70 | 0,70 | 0,54 | 76,9 | 74,3 | 103,4 |
- přijaté sankční platby | 1,51 | 1,43 | 1,43 | -0,15 | -10,7 | 121,0 | -10,1 |
- ostatní příjmy VPS***) | 6,90 | 4,83 | 7,00 | 15,32 | 218,8 | 138,2 | 222,1 |
*) Rozpočet upravený k 31.6.2008 **) včetně tzv. ekologických daní (daň z elektřiny, zemního plynu a některých dalších plynů a pevných paliv) vybíraných od roku 2008 ***) dopočet do celku |
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený |
sk.k 31.7.*) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 31.7.**) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 31.7.***) | % plnění | 2007/2006 | 2008/2007 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 644,95 | 378,38 | 58,7 | 699,40 | 415,02 | 59,3 | 751,20 | 436,69 | 58,1 | 36,64 | 21,67 | 109,7 | 105,2 |
- DPH | 222,30 | 131,28 | 59,1 | 232,10 | 146,66 | 63,2 | 274,50 | 159,99 | 57,2 | 15,38 | 10,33 | 111,7 | 107,0 |
- spotřební daň | 126,20 | 76,04 | 60,3 | 138,70 | 70,70 | 51,0 | 142,30 | 71,65 | 50,3 | -5,33 | 0,94 | 93,0 | 101,3 |
- clo | 1,20 | 0,67 | 55,8 | 1,20 | 0,83 | 69,0 | 1,30 | 1,46 | 112,1 | 0,16 | 0,63 | 123,7 | 176,0 |
- daně z příjmů PO | 124,80 | 77,94 | 62,5 | 152,50 | 95,72 | 62,8 | 168,60 | 107,69 | 63,9 | 17,77 | 11,98 | 122,8 | 112,5 |
- daně z příjmů FO | 140,40 | 75,980 | 54,1 | 146,60 | 82,90 | 56,6 | 135,40 | 80,36 | 59,3 | 6,92 | -2,55 | 109,1 | 96,9 |
vybíraná srážkou | 6,50 | 4,21 | 64,8 | 7,10 | 4,73 | 66,7 | 5,60 | 5,84 | 104,2 | 0,52 | 1,10 | 112,4 | 123,3 |
závislá činnost | 105,80 | 61,28 | 57,9 | 121,20 | 69,03 | 57,0 | 14,00 | 64,66 | 56,7 | 7,76 | -4,37 | 112,7 | 93,7 |
z přiznání | 28,10 | 10,49 | 37,3 | 18,30 | 9,14 | 49,9 | 15,80 | 9,85 | 62,4 | -1,35 | 0,72 | 87,1 | 107,9 |
- silniční daň | 5,60 | 3,24 | 57,8 | 5,70 | 3,61 | 63,3 | 6,10 | 3,85 | 66,2 | 0,37 | 0,24 | 111,5 | 106,8 |
- daň z nemovitosti | 5,10 | 2,90 | 56,9 | 5,40 | 3,13 | 58,1 | 5,50 | 3,24 | 59,0 | 0,23 | 0,11 | 108,0 | 103,4 |
- majetkové daně | 10,30 | 4,66 | 45,3 | 9,00 | 5,66 | 62,1 | 8,80 | 6,07 | 69,0 | 1,00 | 0,41 | 121,5 | 107,2 |
- dálniční poplatek | 3,20 | 2,31 | 72,2 | 2,00 | 1,76 | 88,0 | 2,30 | 2,14 | 93,2 | -0,55 | 0,38 | 76,2 | 121,7 |
- ostatní daně a poplatky | 5,85 | 2,36 | 57,4 | 6,20 | 4,04 | 65,1 | 6,40 | 3,24 | 50,6 | 0,68 | -0,80 | 120,2 | 80,3 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-červenec 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 |
|||
Skutečnost leden-červenec |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-červenec |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Výdaje celkem | 561,50 | 1107,31 | 1111,90 | 618,50 | 55,6 | 53,9 | 110,2 |
Běžné výdaje | 527,68 | 978,94 | 990,99 | 556,06 | 56,1 | 55,5 | 105,4 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 45,82 | 98,49 | 99,14 | 45,95 | 46,3 | 47,4 | 100,3 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 27,79 | 47,75 | 47,75 | 27,58 | 57,8 | 58,9 | 99,2 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 82,26 | 123,86 | 120,73 | 80,89 | 67,0 | 66,1 | 98,3 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 23,73 | 46,54 | 53,31 | 26,80 | 50,3 | 48,8 | 112,9 |
- neinvest. transfery státním fondům | 8,83 | 36,99 | 42,431 | 15,21 | 35,9 | 26,3 | 172,3 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 1,83 | 2,67 | 5,33 | 2,36 | 44,2 | 72,2 | 128,7 |
- sociální dávky | 224,14 | 393,97 | 393,65 | 230,60 | 58,6 | 57,8 | 102,9 |
z toho: | |||||||
důchody | 167,11 | 305,60 | 305,38 | 177,88 | 58,3 | 58,2 | 106,4 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 4,31 | 7,00 | 7,00 | 4,10 | 58,5 | 59,6 | 95,0 |
ostatní soc.dávky | 24,67 | 35,67 | 35,67 | 23,59 | 66,1 | 63,8 | 95,6 |
státní soc.podpora | 28,05 | 45,70 | 45,60 | 25,03 | 54,9 | 51,7 | 89,2 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 2,83 | 6,94 | 9,20 | 3,57 | 38,8 | 55,3 | 126,2 |
- prostředky na insolventnost | 0,11 | 0,20 | 0,20 | 0,09 | 42,7 | 38,0 | 74,9 |
- stavební spoření | 14,18 | 15,00 | 15,00 | 13,38 | 89,2 | 100,0 | 94,3 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,20 | 5,10 | 5,10 | 2,44 | 47,9 | 48,8 | 111,2 |
- převod do fondu státních záruk | 2,80 | 8,48 | 0,00 | 0,00 | x | 23,0 | x |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 14,24 | 29,87 | 29,87 | 16,56 | 55,4 | 47,4 | 116,3 |
- kapitola Státní dluh | 17,08 | 45,46 | 45,45 | 20,32 | 44,7 | 44,8 | 119,0 |
- kapitola Operace SFA | 0,04 | 1,62 | 1,64 | 0,04 | 2,3 | 4,2 | 93,1 |
- ostatní běžné výdaje**) | 59,81 | 118,67 | 122,19 | 70,29 | 57,5 | 56,7 | 117,5 |
Kapitálové výdaje | 33,82 | 128,37 | 120,91 | 62,44 | 51,6 | 37,8 | 184,6 |
SALDO SR CELKEM | 19,68 | -70,80 | -71,34 | 9,27 | -13,0 | -21,5 | 47,1 |
*) Rozpočet upravený k 31.6.2008 **) dopočet do celku |