Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až srpen 2008
Státní rozpočet na rok 2008 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 360/2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007, který stanovil příjmy ve výši 1 036,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 107,3 mld. Kč a schodek ve výši 70,8 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.6.2008) došlo v celkových příjmech a výdajích ke změnám. Po úpravách stanovil rozpočet celkové příjmy ve výši 1 040,6 mld. Kč, celkové výdaje 1111,9 mld. Kč a schodek 71,3 mld. Kč. Ke zvýšení rozpočtovaného schodku došlo na základě § 2, odst. 2 zákona o státním rozpočtu.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 31. srpnu 2008 celkové příjmy státního rozpočtu 691,4 mld. Kč, celkové výdaje 686,1 mld. Kč a přebytek hospodaření 5,3 mld. Kč (v srpnu 2007 vykázán přebytek 22,2 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-srpen 2007 |
2008 | % plnění v roce 2007 | Index 2008/2007 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 656,66 | 1036,51 | 1040,56 | 691,40 | 66,4 | 69,2 | 105,3 |
VÝDAJE CELKEM | 634,44 | 1107,31 | 1111,90 | 686,08 | 61,7 | 60,9 | 108,1 |
SALDO | 22,23 | -70,80 | -71,34 | 5,32 | -7,5 | -24,3 | 23,9 |
*) Rozpočet upravený k 30.6.2008 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 691,4 mld. Kč představovaly 66,4 % schváleného rozpočtu (v srpnu 2007 plněny na 69,2 %) a proti stejnému období minulého roku byly vyšší o 34,7 mld. Kč, tj. o 5,3 %. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z pojistného na sociální zabezpečení (růst o 17,3 mld. Kč, tj. o 7,2 %) a příjmy z daní a poplatků (růst o 14,1 mld. Kč, tj. o 4,3 %).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 342,4 mld. Kč, což představuje 62,1 % schváleného rozpočtu a meziroční růst o 14,1 mld. Kč, tj. o 4,3 % (rozpočet počítá s růstem o 3,3 % proti skutečnosti roku 2007). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,4 procentního bodu horší.
Meziroční růst byl ovlivněn především vyšším inkasem daní z příjmů právnických osob a DPH.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 74,6 mld. Kč představovala 63,3 % rozpočtu (loni to bylo na 62,8 %), což představuje meziroční růst o 7,1 mld. Kč, tj. o 10,5 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2007. Relativně nízké plnění souvisí s daňovým kalendářem, kdy většina daní je odváděna v posledním měsíci každého čtvrtletí v roce.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 60,9 mld. Kč, tj. 67,5 % rozpočtu (loni plnění na 65,6 %) při meziročním poklesu o 3,4 mld. Kč, tj. o 5,3 %. Rozpočet uvažuje s poklesem o 11,7 % proti skutečnosti roku 2007 (vliv zavedení rovné patnáctiprocentní daně z tzv. superhrubé mzdy).
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 50,9 mld. Kč při plnění rozpočtu na 65,2 % (loni to bylo 66,4 %) a meziročním poklesu o 4,6 mld. Kč, tj. o 8,3 %. Rozpočet je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 10,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti inkasovaná ve výši 5,3 mld. Kč znamená meziroční růst o 0,4 mld. Kč (tj. o 7,9 %) a plnění rozpočtu na 64,1 % (loni to bylo na 52,0 %). Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 6,7 %.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 4,7 mld. Kč, což představuje 120,6 % rozpočtu (loni 78,0 %) a meziročně byla vyšší o 0,8 mld. Kč. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 35,5 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso spotřebních daní (včetně tzv. ekologických daní) dosáhlo 78,9 mld. Kč, což představuje 58,6 % rozpočtu (loni to bylo 59,0 %) a meziroční růst o 1,4 mld. Kč, tj. o 1,9 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,4 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso DPH činilo 115,1 mld. Kč, tj. 60,0 % rozpočtu, což je o 5,5 procentního bodu nižší plnění než v srpnu minulého roku. Meziroční růst o 8,0 mld. Kč, tj. o 7,5 %, je proti rozpočtované dynamice (15,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2007 - vysoký růst souvisí se zvýšením snížené sazby DPH z 5 % na 9 %) nižší.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2008 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 751,2 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2007 o 29,3 mld. Kč, tj. o 4,1 %, vyšší. Od roku 2008 platí novela zákona o rozpočtovém určení daní, kterou se posílily podíly obcí z celostátního hrubého výnosu daní (z 20,59 % na 21,4 %) na úkor podílu státního rozpočtu. Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.8.2008 výše 469,5 mld. Kč, což představuje 62,5 % rozpočtu a meziroční růst o 23,2 mld. Kč, tj. o 5,2 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 446,3 mld. Kč, tj. 63,8 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 39,7 mld. Kč, tj. o 9,8 % (celoročně převýšilo rozpočet o 22,5 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 256,3 mld. Kč, což představuje 66,2 % rozpočtu (loni to bylo 67,3 %) a meziroční růst o 17,3 mld. Kč, tj. o 7,2 %. Rozpočet počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti roku 2007. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 211,1 mld. Kč, tj. 65,7 % rozpočtu, při meziročním růstu o 14,2 mld. Kč, tj. o 7,2 % (rozpočet počítá s růstem o 6,2 %).
Ke konci srpna 2008 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 92,7 mld. Kč, což je 90,7 % rozpočtu (loni plnění na 115,0 %) a o 3,4 mld. Kč, tj. o 3,8 %, více než v srpnu loňského roku (rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 31,7 % proti rozpočtu 2007; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) částku 37,5 mld. Kč, což je o 7,1 mld. Kč více než loni. Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2007.
Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu) činily 24,5 mld. Kč (plnění na 30,9 %), což je stejně jako ve stejném období minulého roku. Od letošního roku jsou rozpočtovány nedaňové příjmy i u kapitoly Státní dluh (ve výši 1,5 mld. Kč). Jedná se o výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny a jejich výše ke konci srpna dosáhla již 4,8 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 686,1 mld. Kč čerpané ke konci srpna 2008 představují 61,7 % rozpočtu (v srpnu 2007 to bylo 60,9 %), což znamená meziroční růst o 51,6 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2007, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 1,8 %, resp. 6,8 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 619,0 mld. Kč, tj. na 62,5 % rozpočtu (loni to bylo na 62,6 %). Proti loňskému srpnu vzrostly o 23,8 mld. Kč, tj. o 4,0 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 1,5 % proti skutečnosti 2007, resp. o 4,2 % proti rozpočtu 2007).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly tyto výdaje zapracovány ve výši 394,0 mld. Kč, což představovalo 35,6 % (loni 37,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a o 1,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2007 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,4 %). K 31.8.2008 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 263,9 mld. Kč, tj. 67,0 % rozpočtu (loni to bylo 66,6 %), při meziročním růstu o 5,9 mld. Kč, tj. o 2,3 %. Z toho na důchody připadlo 204,2 mld. Kč, tj. 66,9 % rozpočtu (loni to bylo 67,3 %), při meziročním růstu o 11,0 mld. Kč, tj. o 5,7 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich srpnová výše 83,5 mld. Kč představuje 69,2 % rozpočtu a proti srpnu 2007 je nižší o 1,5 mld. Kč, tj. o 1,8 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 57,0 mld. Kč (v červnu byla již zaplacena celá záloha na 3. čtvrtletí ve výši 19,0 mld. Kč), což je o 1,1 mld. Kč více než v roce 2007. Dalších 16,8 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 31,5 mld. Kč, tj. 66,0 % rozpočtu. Meziročně klesly o 0,2 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci srpna 2008 čerpány ve výši 22,9 mld. Kč, tj. 50,4 % rozpočtu, a jsou nad úrovní srpna 2007 o 2,4 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 18,0 mld. Kč, což představuje 60,2 % rozpočtované výše a meziroční růst o 1,5 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 67,1 mld. Kč, což představuje 55,5 % rozpočtu (v roce 2007 to bylo 43,9 %), při meziročním růstu o 27,8 mld. Kč, tj. o 70,7 %. Vysoký meziroční růst byl způsoben především transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury, které již dosáhly 21,4 mld. Kč (za leden až srpen 2007 to bylo 3,7 mld. Kč) a také usnesením vlády č. 476/2008, resp. usnesením rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny č. 461/2008, na jejichž základě došlo v květnu k transferu 12,0 mld. Kč na „drážní dopravu“.
Saldo hospodaření státního rozpočtu
Saldo státního rozpočtu ke konci srpna 2008 dosáhlo přebytku 5,3 mld. Kč a je lepší o 52,9 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-47,6 mld. Kč). Proti stejnému období roku 2007 je to výsledek horší o 16,9 mld. Kč.
V samotném měsíci srpnu se hospodaření státního rozpočtu zhoršilo o 4,0 mld. Kč (příjmy činily 63,6 mld. Kč a výdaje 67,6 mld. Kč). V roce 2007 skončilo hospodaření v samotném srpnu přebytkem 2,5 mld. Kč (příjmy ve výši 75,5 mld. Kč a výdaje 72,9 mld. Kč). Výrazně nižní příjmy proti srpnu 2007 (o 11,9 mld. Kč) souvisí s loňským usnesením vlády č. 629/2007, kterým se do příjmů kapitoly VPS převedlo z rezervních fondů kapitol 13,9 mld. Kč.
v mil. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-srpen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Saldo SR | -12 367 | -25 565 | -32 956 | -71 885 | -50 687 | 10 008 | -6 440 | 22 226 | 5 318 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-srpen 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 |
|||
Skutečnost leden-srpen |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-srpen |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Příjmy celkem | 656,66 | 1036,51 | 1040,56 | 691,40 | 66,4 | 69,2 | 105,3 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 567,37 | 938,35 | 938,35 | 598,71 | 63,8 | 65,1 | 105,5 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 328,35 | 551,30 | 551,30 | 342,42 | 62,1 | 63,5 | 104,3 |
v tom: | |||||||
- DPH | 107,14 | 191,90 | 191,90 | 115,13 | 60,0 | 65,5 | 107,5 |
- spotřební daně**) | 77,51 | 134,80 | 134,80 | 78,95 | 58,6 | 59,0 | 101,9 |
- daně z příjmů PO | 67,54 | 117,90 | 117,90 | 74,63 | 63,3 | 62,8 | 110,5 |
- daně z příjmů FO | 64,31 | 90,20 | 90,20 | 60,90 | 67,5 | 65,6 | 94,7 |
vybíraná srážkou | 3,90 | 3,90 | 3,90 | 4,70 | 120,6 | 78,0 | 120,6 |
ze závislé činnosti | 55,48 | 78,00 | 78,00 | 50,87 | 65,2 | 66,4 | 91,7 |
z přiznání | 4,94 | 8,30 | 8,30 | 5,32 | 64,1 | 52,0 | 107,9 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,69 | 4,60 | 4,60 | 2,66 | 57,9 | 58,5 | 98,9 |
- majetkové daně | 6,48 | 8,80 | 8,80 | 6,82 | 77,5 | 72,0 | 105,3 |
- clo | 0,92 | 1,30 | 1,30 | 1,59 | 122,0 | 76,8 | 172,1 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 0,86 | 1,30 | 1,30 | 0,95 | 73,1 | 65,9 | 111,0 |
- ostatní daňové příjmy***) | 0,89 | 0,50 | 0,50 | 0,79 | 158,4 | 296,8 | 89,0 |
Pojistné SZ | 239,03 | 387,05 | 387,05 | 256,29 | 66,2 | 67,3 | 107,2 |
z toho: na důchody | 196,84 | 321,29 | 321,29 | 211,06 | 65,7 | 66,9 | 107,2 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 89,29 | 98,16 | 102,21 | 92,69 | 90,7 | 115,0 | 103,8 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 60,28 | 86,38 | 89,69 | 69,15 | 77,1 | 88,8 | 114,7 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 24,49 | 76,04 | 79,17 | 24,46 | 30,9 | 39,7 | 99,9 |
převody z fondů OSS | 30,39 | 0,00 | 0,00 | 37,46 | x | x | 123,2 |
- kapitola Operace SFA | 1,32 | 2,61 | 2,61 | 1,59 | 60,9 | 102,7 | 119,9 |
- kapitola Státní dluh | 0,00 | 1,46 | 1,46 | 4,84 | 331,2 | x | x |
- VPS | 27,69 | 7,71 | 8,46 | 21,95 | 259,5 | 325,0 | 79,3 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,06 | 0,07 | 0,07 | 0,07 | 104,0 | 6,9 | 120,9 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,18 | 0,69 | 0,69 | 0,15 | 21,5 | 23,7 | 81,3 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 3,83 | 0,00 | 0,00 | 4,88 | x | x | 127,2 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,60 | 0,70 | 0,70 | 0,61 | 87,8 | 86,2 | 101,8 |
- přijaté sankční platby | 2,03 | 1,43 | 1,43 | -0,05 | -3,5 | 162,0 | -2,5 |
- ostatní příjmy VPS***) | 20,99 | 4,83 | 7,00 | 16,30 | 232,7 | 420,6 | 77,6 |
*) Rozpočet upravený k 30.6.2008 **) včetně tzv. ekologických daní (daň z elektřiny, zemního plynu a některých dalších plynů a pevných paliv) vybíraných od roku 2008 ***) dopočet do celku |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.***) | % plnění | 2007/2006 | 2008/2007 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 644,95 | 406,63 | 63,0 | 699,40 | 446,32 | 63,8 | 751,20 | 469,53 | 62,5 | 39,7 | 23,2 | 109,8 | 105,2 |
- DPH | 222,30 | 139,69 | 62,8 | 232,10 | 152,02 | 65,5 | 274,50 | 165,20 | 60,2 | 12,3 | 13,2 | 108,8 | 108,7 |
- spotřební daň | 126,20 | 83,53 | 66,2 | 138,70 | 82,23 | 59,3 | 142,30 | 83,84 | 58,9 | -1,3 | 1,6 | 98,4 | 102,0 |
- clo | 1,20 | 0,76 | 63,5 | 1,20 | 0,92 | 76,8 | 1,30 | 1,59 | 122,0 | 0,2 | 0,7 | 121,0 | 172,1 |
- daně z příjmů PO | 124,80 | 78,25 | 62,7 | 152,50 | 95,79 | 62,8 | 168,60 | 107,34 | 63,7 | 17,5 | 11,5 | 122,4 | 112,0 |
- daně z příjmů FO | 140,40 | 86,36 | 61,5 | 146,60 | 95,31 | 65,0 | 135,40 | 91,52 | 67,6 | 8,9 | -3,8 | 110,4 | 96,0 |
vybíraná srážkou | 6,50 | 4,80 | 73,9 | 7,10 | 5,50 | 77,5 | 5,60 | 6,68 | 119,3 | 0,7 | 1,2 | 114,6 | 121,5 |
závislá činnost | 105,80 | 70,78 | 66,9 | 121,20 | 80,39 | 66,3 | 114,00 | 74,58 | 65,4 | 9,6 | -5,8 | 113,6 | 92,8 |
z přiznání | 28,10 | 10,78 | 38,4 | 18,30 | 9,42 | 51,5 | 15,80 | 10,25 | 64,9 | -1,4 | 0,8 | 87,3 | 108,9 |
- silniční daň | 5,60 | 3,33 | 59,4 | 5,70 | 3,73 | 65,4 | 6,10 | 3,94 | 64,6 | 0,4 | 0,2 | 112,0 | 105,7 |
- daň z nemovitosti | 5,10 | 3,30 | 64,6 | 5,40 | 3,52 | 65,2 | 5,50 | 3,55 | 64,6 | 0,2 | 0,0 | 106,8 | 100,9 |
- majetkové daně | 10,30 | 5,32 | 51,7 | 9,00 | 6,48 | 72,0 | 8,80 | 6,82 | 77,5 | 1,2 | 0,3 | 121,8 | 105,3 |
- dálniční poplatek | 3,20 | 2,46 | 76,9 | 2,00 | 1,88 | 93,9 | 2,30 | 2,27 | 98,7 | -0,6 | 0,4 | 76,3 | 120,8 |
- ostatní daně a poplatky | 5,85 | 3,63 | 62,0 | 6,20 | 4,44 | 71,6 | 6,40 | 3,46 | 54,0 | 0,8 | -1,0 | 122,4 | 77,8 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-srpen 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 | |||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Výdaje celkem | 634,44 | 1107,31 | 1111,90 | 686,08 | 61,7 | 60,9 | 108,1 |
Běžné výdaje | 595,13 | 978,94 | 990,99 | 618,96 | 62,5 | 62,6 | 104,0 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 53,54 | 98,49 | 99,14 | 53,74 | 54,2 | 55,3 | 100,4 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 31,75 | 47,75 | 47,75 | 31,52 | 66,0 | 67,3 | 99,3 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 85,05 | 123,86 | 120,73 | 83,53 | 69,2 | 68,3 | 98,2 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 27,01 | 46,54 | 53,31 | 30,16 | 56,6 | 55,6 | 111,7 |
- neinvest. transfery státním fondům | 9,19 | 36,99 | 42,43 | 15,48 | 36,5 | 27,3 | 168,5 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 2,05 | 2,67 | 5,33 | 2,56 | 47,9 | 80,9 | 124,6 |
- sociální dávky | 258,00 | 393,97 | 393,65 | 263,88 | 67,0 | 66,6 | 102,3 |
z toho: | |||||||
důchody | 193,22 | 305,60 | 305,38 | 204,18 | 66,9 | 67,3 | 105,7 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 4,87 | 7,00 | 7,00 | 4,68 | 66,8 | 67,3 | 96,1 |
ostatní soc.dávky | 27,71 | 35,67 | 35,67 | 26,56 | 74,4 | 71,7 | 95,8 |
státní soc.podpora | 32,20 | 45,70 | 45,60 | 28,47 | 62,4 | 59,3 | 88,4 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 3,35 | 6,94 | 9,20 | 4,10 | 44,5 | 65,6 | 122,2 |
- prostředky na insolventnost | 0,12 | 0,20 | 0,20 | 0,09 | 46,7 | 41,1 | 75,8 |
- stavební spoření | 14,18 | 15,00 | 15,00 | 13,38 | 89,2 | 100,0 | 94,3 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,35 | 5,10 | 5,10 | 3,70 | 72,6 | 74,4 | 110,6 |
- převod do fondu státních záruk | 2,80 | 8,48 | 0,00 | 0,00 | x | 23,0 | x |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 16,52 | 29,87 | 29,87 | 17,97 | 60,2 | 55,0 | 108,8 |
- kapitola Státní dluh | 20,47 | 45,46 | 45,45 | 22,89 | 50,4 | 53,7 | 111,8 |
- kapitola Operace SFA | 0,04 | 1,62 | 1,64 | 0,06 | 3,8 | 4,4 | 148,2 |
- ostatní běžné výdaje**) | 67,70 | 118,67 | 122,19 | 75,90 | 62,1 | 64,1 | 112,1 |
Kapitálové výdaje | 39,31 | 128,37 | 120,91 | 67,12 | 55,5 | 43,9 | 170,7 |
SALDO SR CELKEM | 22,23 | -70,80 | -71,34 | 5,32 | -7,5 | -24,3 | 23,9 |
*) Rozpočet upravený k 30.6.2008 **) dopočet do celku |