Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až září 2008
Státní rozpočet na rok 2008 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 360/2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007, který stanovil příjmy ve výši 1 036,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 107,3 mld. Kč a schodek ve výši 70,8 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.6.2008) došlo v celkových příjmech a výdajích k úpravám - celkové příjmy byly stanoveny ve výši 1 040,6 mld. Kč, celkové výdaje 1 111,9 mld. Kč a schodek 71,3 mld. Kč. Ke zvýšení rozpočtovaného schodku došlo na základě § 2, odst. 2 zákona o státním rozpočtu.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 30. září 2008 celkové příjmy státního rozpočtu 794,5 mld. Kč, celkové výdaje 784,0 mld. Kč a přebytek hospodaření 10,5 mld. Kč (v září 2007 vykázán přebytek 36,3 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-září 2007 | 2008 | % plnění v roce 2007 | Index 2008/2007 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-září | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 748,52 | 1036,51 | 1040,56 | 794,46 | 76,3 | 78,8 | 106,1 |
VÝDAJE CELKEM | 712,21 | 1107,31 | 1111,90 | 783,98 | 70,5 | 68,4 | 110,1 |
SALDO | 36,32 | -70,80 | -71,34 | 10,47 | -14,7 | -39,7 | 28,8 |
*) Rozpočet upravený k 30.6.2008 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 794,5 mld. Kč představovaly 76,3 % schváleného rozpočtu (v září 2007 plněny na 78,8 %) a proti stejnému období minulého roku byly vyšší o 45,9 mld. Kč, tj. o 6,1 %. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z daní a poplatků (růst o 22,6 mld. Kč, tj. o 5,9 %) a příjmy z pojistného na sociální zabezpečení (růst o 18,6 mld. Kč, tj. o 6,9 %).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 406,5 mld. Kč, což představuje 73,7 % schváleného rozpočtu a meziroční růst o 22,6 mld. Kč, tj. o 5,9 % (rozpočet počítá s růstem o 3,3 % proti skutečnosti roku 2007). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 0,6 procentního bodu horší.
Meziroční růst byl ovlivněn především inkasem daní z příjmů právnických osob a DPH.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 103,0 mld. Kč představovala 87,3 % rozpočtu (loni to bylo na 82,5 %), což představuje meziroční růst o 14,3 mld. Kč, tj. o 16,1 %. Rozpočet 2008 počítá s růstem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2007. Vysoké inkaso této daně v samotném měsíci září (28,3 mld. Kč) souvisí s odvodem čtvrtletní zálohy na daň u větších plátců.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 68,9 mld. Kč, tj. 76,4 % rozpočtu (loni plnění na 74,5 %) při meziročním poklesu o 4,1 mld. Kč, tj. o 5,6 %. Rozpočet 2008 uvažuje s poklesem o 11,7 % proti skutečnosti roku 2007 (vliv zavedení rovné patnáctiprocentní daně z tzv. superhrubé mzdy).
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 57,0 mld. Kč při plnění rozpočtu na 73,1 % (loni to bylo 74,7 %) a meziročním poklesu o 5,4 mld. Kč, tj. o 8,7 %. Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 10,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti inkasovaná ve výši 6,7 mld. Kč znamená meziroční růst o 0,4 mld. Kč (tj. o 6,4 %) a plnění rozpočtu na 80,5 % (loni to bylo na 66,1 %). Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 6,7 %.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 5,3 mld. Kč, což představuje 134,9 % rozpočtu (loni 86,9 %); meziročně byla vyšší o 0,9 mld. Kč. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 35,5 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso spotřebních daní (včetně tzv. ekologických daní) dosáhlo 92,5 mld. Kč, což představuje 68,6 % rozpočtu (loni to bylo 68,2 %) a meziroční růst o 3,0 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Rozpočet 2008 počítá s růstem o 2,4 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso DPH činilo 127,7 mld. Kč, tj. 66,5 % rozpočtu, což je o 6,6 procentního bodu nižší plnění než v září minulého roku. Meziroční růst o 8,1 mld. Kč, tj. o 6,8 %, je proti rozpočtované dynamice (15,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2007 - vysoký růst souvisí se zvýšením snížené sazby DPH z 5 % na 9 %) nižší.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2008 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 751,2 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2007 o 29,3 mld. Kč, tj. o 4,1 %, vyšší. Od roku 2008 platí novela zákona o rozpočtovém určení daní, kterou se posílily podíly obcí z celostátního hrubého výnosu daní (z 20,59 % na 21,4 %) na úkor podílu státního rozpočtu. Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.9.2008 výše 555,1 mld. Kč, což představuje 73,9 % rozpočtu a meziroční růst o 34,1 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 521,0 mld. Kč, tj. 74,5 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 53,7 mld. Kč, tj. o 11,5 % (celoročně převýšilo rozpočet o 22,5 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 287,0 mld. Kč, což představuje 74,2 % rozpočtu (loni to bylo 75,6 %) a meziroční růst o 18,6 mld. Kč, tj. o 6,9 %. Rozpočet počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti roku 2007. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 236,4 mld. Kč, tj. 73,6 % rozpočtu (loni to bylo 75,1 %), při meziročním růstu o 15,3 mld. Kč, tj. o 6,9 % (rozpočet počítá s růstem o 6,2 % proti skutečnosti roku 2007).
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery dosáhly ke konci září 2008 celkem 100,9 mld. Kč, což je 98,7 % rozpočtu (loni plnění na 123,8 %) a o 4,7 mld. Kč, tj. o 4,9 %, více než v září loňského roku (rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 31,7 % proti rozpočtu 2007; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) 41,5 mld. Kč, což je o 7,2 mld. Kč více než loni. Jsou zde obsaženy především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2007. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu) činily 26,9 mld. Kč (plnění na 33,9 %), což je o 1,3 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Od letošního roku jsou rozpočtovány nedaňové příjmy i u kapitoly Státní dluh (ve výši 1,5 mld. Kč). Jedná se o výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny a jejich výše ke konci září dosáhla již 5,5 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 784,0 mld. Kč čerpané ke konci září 2008 představují 70,5 % rozpočtu (v září 2007 to bylo 68,4 %), což znamená meziroční růst o 71,8 mld. Kč, tj. o 10,1 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2007, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 1,8 %, resp. 6,8 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 707,0 mld. Kč, tj. na 71,3 % rozpočtu (loni to bylo na 69,1 %). Proti loňskému září vzrostly o 49,7 mld. Kč, tj. o 7,6 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 1,5 % proti skutečnosti 2007, resp. o 4,2 % proti rozpočtu 2007).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly tyto výdaje zapracovány ve výši 394,0 mld. Kč, což představovalo 35,6 % (loni 37,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a o 1,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2007 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,4 %). K 30.9.2008 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 298,0 mld. Kč, tj. 75,7 % rozpočtu (loni to bylo 74,4 %), při meziročním růstu o 9,8 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Z toho na důchody připadlo 231,1 mld. Kč, tj. 75,7 % rozpočtu (loni to bylo 75,0 %), při meziročním růstu o 15,4 mld. Kč, tj. o 7,2 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 105,6 mld. Kč představuje 87,5 % rozpočtu a proti roku 2007 je vyšší o 17,7 mld. Kč, tj. o 20,1 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 75,0 mld. Kč (v září 2008 byla zaplacena velká část zálohy na 4. čtvrtletí ve výši 18,0 mld. Kč, zatímco v roce 2007 byla zaplacena až v říjnu), což je o 19,1 mld. Kč více než v roce 2007. Dalších 18,6 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 35,4 mld. Kč, tj. 74,2 % rozpočtu. Meziročně klesly o 0,2 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci září 2008 čerpány ve výši 29,9 mld. Kč, tj. 65,9 % rozpočtu, a jsou nad úrovní stejného období roku 2007 o 4,9 mld. Kč, tj. o 19,4 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 19,6 mld. Kč, což představuje 65,7 % rozpočtované výše a meziroční růst o 0,8 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 76,9 mld. Kč, což představuje 63,6 % rozpočtu po změnách (v roce 2007 to bylo 61,2 %), při meziročním růstu o 22,1 mld. Kč, tj. o 40,3 %. Vysoký meziroční růst byl způsoben především transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury, které již dosáhly 24,1 mld. Kč (za leden až září 2007 to bylo 13,7 mld. Kč) a také usnesením vlády č. 476/2008, resp. usnesením rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny č. 461/2008, na jejichž základě došlo v květnu k transferu 12,0 mld. Kč na „drážní dopravu“.
Saldo hospodaření státního rozpočtu
Saldo státního rozpočtu ke konci září 2008 dosáhlo přebytku 10,5 mld. Kč a je lepší o 64,0 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-53,5 mld. Kč). Proti stejnému období roku 2007 je to výsledek horší o 25,8 mld. Kč.
V samotném měsíci září se hospodaření státního rozpočtu zlepšilo o 5,2 mld. Kč (příjmy činily 103,1 mld. Kč a výdaje 97,9 mld. Kč). V roce 2007 skončilo hospodaření v samotném září přebytkem 14,1 mld. Kč (příjmy ve výši 91,9 mld. Kč a výdaje 77,8 mld. Kč). Vyšší příjmy proti září 2007 (o 11,2 mld. Kč) ovlivnilo především vyšší inkaso daní z příjmů právnických osob (o 7,2 mld. Kč). Vyšší výdaje proti září 2007 (o 20,1 mld. Kč) způsobila především výše uvedená zářijová záloha na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 18,0 mld. Kč, která byla v roce 2007 zaplacena až v říjnu.
v mil. Kč | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-září | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Saldo SR | -22 551 | -21 434 | -80 267 | -40 516 | 25 748 | 1 489 | 36 316 | 10 473 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu za 9 měsíců roku 2007 a 2008:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-září 2007 |
Index skutečnost 2008/2007 |
|||
Skutečnost leden-září | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-září | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Příjmy celkem | 748,52 | 1036,51 | 1040,56 | 794,46 | 76,3 | 78,8 | 106,1 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 652,35 | 938,35 | 938,35 | 693,55 | 73,9 | 74,8 | 106,3 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 383,88 | 551,30 | 551,30 | 406,51 | 73,7 | 74,3 | 105,9 |
v tom: | |||||||
- DPH | 119,55 | 191,90 | 191,90 | 127,70 | 66,5 | 73,1 | 106,8 |
- spotřební daně**) | 89,56 | 134,80 | 134,80 | 92,52 | 68,6 | 68,2 | 103,3 |
- daně z příjmů PO | 88,66 | 117,90 | 117,90 | 102,97 | 87,3 | 82,5 | 116,1 |
- daně z příjmů FO | 73,04 | 90,20 | 90,20 | 68,95 | 76,4 | 74,5 | 94,4 |
vybíraná srážkou | 4,35 | 3,90 | 3,90 | 5,26 | 134,9 | 86,9 | 121,1 |
ze závislé činnosti | 62,42 | 78,00 | 78,00 | 57,01 | 73,1 | 74,7 | 91,3 |
z přiznání | 6,28 | 8,30 | 8,30 | 6,68 | 80,5 | 66,1 | 106,4 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,92 | 4,60 | 4,60 | 2,95 | 64,1 | 63,5 | 101,0 |
- majetkové daně | 7,24 | 8,80 | 8,80 | 7,84 | 89,0 | 80,5 | 108,2 |
- clo | 1,04 | 1,30 | 1,30 | 1,74 | 133,5 | 86,5 | 167,2 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 0,96 | 1,30 | 1,30 | 1,06 | 81,2 | 74,1 | 109,6 |
- ostatní daňové příjmy***) | 0,90 | 0,50 | 0,50 | 0,80 | 160,2 | 298,9 | 89,3 |
Pojistné SZ | 268,47 | 387,05 | 387,05 | 287,04 | 74,2 | 75,6 | 106,9 |
z toho: na důchody | 221,09 | 321,29 | 321,29 | 236,38 | 73,6 | 75,1 | 106,9 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 96,18 | 98,16 | 102,21 | 100,91 | 98,7 | 123,8 | 104,9 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 65,69 | 86,38 | 89,69 | 76,24 | 85,0 | 96,8 | 116,1 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 25,56 | 76,04 | 79,17 | 26,87 | 33,9 | 41,5 | 105,1 |
převody z fondů OSS | 34,31 | 0,00 | 0,00 | 41,54 | x | x | 121,1 |
- kapitola Operace SFA | 1,49 | 2,61 | 2,61 | 1,61 | 61,8 | 115,9 | 107,8 |
- kapitola Státní dluh | 0,00 | 1,46 | 1,46 | 5,49 | 376,3 | x | x |
- VPS | 28,99 | 7,71 | 8,46 | 23,06 | 272,6 | 340,3 | 79,5 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,07 | 0,07 | 0,07 | 0,08 | 121,2 | 8,2 | 119,3 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,18 | 0,69 | 0,69 | 0,16 | 23,2 | 23,8 | 87,3 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 4,79 | 0,00 | 0,00 | 4,88 | x | x | 101,8 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,68 | 0,70 | 0,70 | 0,70 | 100,5 | 96,9 | 103,8 |
- přijaté sankční platby | 2,11 | 1,43 | 1,43 | 0,05 | 3,6 | 169,0 | 2,4 |
- ostatní příjmy VPS***) | 21,16 | 4,83 | 7,00 | 17,19 | 245,5 | 424,0 | 81,2 |
*) Rozpočet upravený k 30.6.2008 **) včetně tzv. ekologických daní (daň z elektřiny, zemního plynu a některých dalších plynů a pevných paliv) vybíraných od roku 2008 ***) dopočet do celku |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 29.9.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 27.9.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 30.9.***) | % plnění | 2007/2006 | 2008/2007 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
Daňové příjmy | 644,95 | 467,29 | 72,5 | 699,40 | 521,01 | 74,5 | 751,20 | 555,15 | 73,9 | 53,7 | 34,1 | 111,5 | 106,6 |
- DPH | 222,30 | 153,55 | 69,1 | 232,10 | 169,40 | 73,0 | 274,50 | 183,19 | 66,7 | 15,8 | 13,8 | 110,3 | 108,1 |
- spotřební daň | 126,20 | 90,82 | 72,0 | 138,70 | 94,95 | 68,5 | 142,30 | 98,07 | 68,9 | 4,1 | 3,1 | 104,5 | 103,3 |
- clo | 1,20 | 0,86 | 71,9 | 1,20 | 1,04 | 86,5 | 1,30 | 1,74 | 133,5 | 0,2 | 0,7 | 120,3 | 167,2 |
- daně z příjmů PO | 124,80 | 103,79 | 83,2 | 152,50 | 125,61 | 82,4 | 168,60 | 146,46 | 86,9 | 21,8 | 20,9 | 121,0 | 116,6 |
- daně z příjmů FO | 140,40 | 98,57 | 70,2 | 146,60 | 108,56 | 74,1 | 135,40 | 103,92 | 76,7 | 10,0 | -4,6 | 110,1 | 95,7 |
vybíraná srážkou | 6,50 | 5,38 | 82,8 | 7,10 | 6,13 | 86,4 | 5,60 | 7,51 | 134,1 | 0,8 | 1,4 | 114,0 | 122,4 |
závislá činnost | 105,80 | 80,03 | 75,6 | 121,20 | 90,44 | 74,6 | 114,00 | 83,57 | 73,3 | 10,4 | -6,9 | 113,0 | 92,4 |
z přiznání | 28,10 | 13,15 | 46,8 | 18,30 | 11,98 | 65,5 | 15,80 | 12,84 | 81,3 | -1,2 | 0,9 | 91,1 | 107,2 |
- silniční daň | 5,60 | 3,41 | 61,0 | 5,70 | 3,78 | 66,4 | 6,10 | 4,03 | 66,0 | 0,4 | 0,2 | 110,8 | 106,4 |
- daň z nemovitosti | 5,10 | 3,68 | 72,1 | 5,40 | 3,66 | 67,9 | 5,50 | 3,76 | 68,4 | 0,0 | 0,1 | 99,6 | 102,6 |
- majetkové daně | 10,30 | 6,07 | 58,9 | 9,00 | 7,24 | 80,5 | 8,80 | 7,84 | 89,0 | 1,2 | 0,6 | 119,3 | 108,2 |
- dálniční poplatek | 3,20 | 2,61 | 81,4 | 2,00 | 1,99 | 99,6 | 2,30 | 2,40 | 104,3 | -0,6 | 0,4 | 76,4 | 120,5 |
- ostatní daně a poplatky | 5,85 | 3,94 | 67,3 | 6,20 | 4,78 | 77,1 | 6,40 | 3,75 | 58,6 | 0,8 | -1,0 | 121,3 | 78,5 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-září 2007 | Index skutečnost 2008/2007 | |||
Skutečnost leden-září | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-září | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | ||
Výdaje celkem | 712,21 | 1107,31 | 1111,90 | 783,98 | 70,5 | 68,4 | 110,1 |
Běžné výdaje | 657,36 | 978,94 | 990,99 | 707,04 | 71,3 | 69,1 | 107,6 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 61,35 | 98,49 | 99,14 | 61,44 | 62,0 | 63,4 | 100,2 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 35,68 | 47,75 | 47,75 | 35,45 | 74,2 | 75,6 | 99,3 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 87,94 | 123,86 | 120,73 | 105,62 | 87,5 | 70,7 | 120,1 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 28,42 | 46,54 | 53,31 | 33,30 | 62,5 | 58,5 | 117,2 |
- neinvest. transfery státním fondům | 9,25 | 36,99 | 42,43 | 15,99 | 37,7 | 27,5 | 172,8 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 2,22 | 2,67 | 5,33 | 2,66 | 49,9 | 87,6 | 120,0 |
- sociální dávky | 288,18 | 393,97 | 393,65 | 298,01 | 75,7 | 74,4 | 103,4 |
z toho: | |||||||
důchody | 215,63 | 305,60 | 305,38 | 231,07 | 75,7 | 75,0 | 107,2 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,44 | 7,00 | 7,00 | 5,29 | 75,6 | 75,2 | 97,3 |
ostatní soc.dávky | 30,70 | 35,67 | 35,67 | 29,67 | 83,2 | 79,4 | 96,6 |
státní soc.podpora | 36,41 | 45,70 | 45,60 | 31,98 | 70,1 | 67,1 | 87,8 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 3,84 | 6,94 | 9,20 | 4,54 | 49,4 | 75,1 | 118,3 |
- prostředky na insolventnost | 0,14 | 0,20 | 0,20 | 0,10 | 50,8 | 45,3 | 74,8 |
- stavební spoření | 14,30 | 15,00 | 15,00 | 13,47 | 89,8 | 100,8 | 94,2 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,35 | 5,10 | 5,10 | 3,70 | 72,6 | 74,4 | 110,6 |
- převod do fondu státních záruk | 4,30 | 8,48 | 0,00 | 0,00 | x | 35,4 | x |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 18,79 | 29,87 | 29,87 | 19,62 | 65,7 | 62,6 | 104,4 |
- kapitola Státní dluh | 25,08 | 45,46 | 45,45 | 29,95 | 65,9 | 65,8 | 119,4 |
- kapitola Operace SFA | 0,04 | 1,62 | 1,64 | 0,08 | 5,0 | 4,4 | 193,4 |
- ostatní běžné výdaje**) | 74,47 | 118,67 | 122,19 | 83,11 | 68,0 | 70,6 | 111,6 |
Kapitálové výdaje | 54,85 | 128,37 | 120,91 | 76,95 | 63,6 | 61,2 | 140,3 |
SALDO SR CELKEM | 36,32 | -70,80 | -71,34 | 10,47 | -14,7 | -39,7 | 28,8 |
*) Rozpočet upravený k 30.6.2008 **) dopočet do celku |