Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až říjen 2008
Státní rozpočet na rok 2008 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 360/2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007, který stanovil příjmy ve výši 1 036,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 107,3 mld. Kč a schodek ve výši 70,8 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.9.2008) došlo v celkových příjmech a výdajích k úpravám - celkové příjmy byly stanoveny ve výši 1 050,3 mld. Kč, celkové výdaje 1 121,6 mld. Kč a schodek 71,3 mld. Kč. Ke zvýšení rozpočtovaného schodku došlo na základě § 2, odst. 2 zákona o státním rozpočtu a na základě § 24 odst. 1d a 4 a § 48 odst. 7 rozpočtových pravidel.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 31. říjnu 2008 celkové příjmy státního rozpočtu 880,5 mld. Kč, celkové výdaje 869,5 mld. Kč a přebytek hospodaření 10,9 mld. Kč (v říjnu 2007 vykázán přebytek 27,2 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-říjen 2007 | 2008 | % plnění v roce 2007 | Index 2008/2007 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 835,37 | 1036,51 | 1050,29 | 880,48 | 83,8 | 86,6 | 105,4 |
VÝDAJE CELKEM | 808,17 | 1107,31 | 1121,63 | 869,54 | 77,5 | 76,5 | 107,6 |
SALDO | 27,20 | -70,80 | -71,34 | 10,94 | -15,3 | -29,6 | 40,2 |
*) Rozpočet upravený k 30.9.2008 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 880,5 mld. Kč představovaly 83,8 % schváleného rozpočtu (v říjnu 2007 plněny na 86,6 %) a proti stejnému období minulého roku byly vyšší o 45,1 mld. Kč, tj. o 5,4 %. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z daní a poplatků (růst o 20,6 mld. Kč, tj. o 4,7 %) a příjmy z pojistného na sociální zabezpečení (růst o 19,5 mld. Kč, tj. o 6,5 %).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 455,2 mld. Kč, což představuje 82,6 % schváleného rozpočtu a meziroční růst o 20,6 mld. Kč, tj. o 4,7 % (rozpočet počítá s růstem o 3,3 % proti skutečnosti roku 2007). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,5 procentního bodu horší.
Meziroční růst byl ovlivněn především inkasem daní z příjmů právnických osob a DPH.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 104,1 mld. Kč představovala 88,3 % rozpočtu (loni to bylo na 85,3 %), což představuje meziroční růst o 12,4 mld. Kč, tj. o 13,6 %. Rozpočet 2008 počítá s růstem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 76,5 mld. Kč, tj. 84,8 % rozpočtu (loni plnění na 82,8 %) při meziročním poklesu o 4,7 mld. Kč, tj. o 5,8 %. Rozpočet 2008 uvažuje s poklesem o 11,7 % proti skutečnosti roku 2007 (vliv zavedení rovné patnáctiprocentní daně z tzv. superhrubé mzdy).
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 63,5 mld. Kč při plnění rozpočtu na 81,4 % (loni to bylo 83,4 %) a meziročním poklesu o 6,2 mld. Kč, tj. o 8,9 %. Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 10,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti inkasovaná ve výši 7,0 mld. Kč znamená meziroční růst o 0,4 mld. Kč (tj. o 6,2 %) a plnění rozpočtu na 83,9 % (loni to bylo na 69,0 %). Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 6,7 %.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 6,1 mld. Kč, což představuje 155,4 % rozpočtu (loni 99,9 %); meziročně byla vyšší o 1,1 mld. Kč, tj. o 21,3 %. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 35,5 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso spotřebních daní (včetně tzv. ekologických daní) dosáhlo 102,9 mld. Kč, což představuje 76,3 % rozpočtu (loni to bylo 78,7 %) a meziroční pokles o 0,5 mld. Kč, tj. o 0,5 %. Rozpočet 2008 počítá s růstem o 2,4 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso DPH činilo 156,1 mld. Kč, tj. 81,3 % rozpočtu, což je o 6,6 procentního bodu nižší plnění než v říjnu minulého roku. Meziroční růst o 12,3 mld. Kč, tj. o 8,5 %, je proti rozpočtované dynamice (15,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2007 - vysoký růst souvisí se zvýšením snížené sazby DPH z 5 % na 9 %) nižší.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2008 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 751,2 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2007 o 29,3 mld. Kč, tj. o 4,1 %, vyšší. Od roku 2008 platí novela zákona o rozpočtovém určení daní, kterou se posílily podíly obcí z celostátního hrubého výnosu daní (z 20,59 % na 21,4 %) na úkor podílu státního rozpočtu. Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.10.2008 výše 622,9 mld. Kč, což představuje 82,9 % rozpočtu a meziroční růst o 34,0 mld. Kč, tj. o 5,8 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 588,9 mld. Kč, tj. 84,2 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 64,2 mld. Kč, tj. o 12,2 % (celoročně převýšilo rozpočet o 22,5 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 318,6 mld. Kč, což představuje 82,3 % rozpočtu (loni to bylo 84,3 %) a meziroční růst o 19,5 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Rozpočet počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti roku 2007. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 262,4 mld. Kč, tj. 81,7 % rozpočtu (loni to bylo 83,7 %), při meziročním růstu o 16,1 mld. Kč, tj. o 6,5 % (rozpočet počítá s růstem o 6,2 % proti skutečnosti roku 2007).
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery dosáhly ke konci října 2008 celkem 106,6 mld. Kč, což je 95,3 % rozpočtu (loni plnění na 109,7 %) a o 5,0 mld. Kč, tj. o 5,0 %, více než v říjnu loňského roku (rozpočet po změnách uvažuje s meziročním růstem o 20,9 % proti rozpočtu po změnách roku 2007; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) 43,8 mld. Kč, což je o 8,4 mld. Kč více než loni. Jsou zde obsaženy především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2007. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu) činily 28,0 mld. Kč (plnění na 33,2 %), což je mírně pod úrovní stejného období minulého roku. Od letošního roku jsou rozpočtovány nedaňové příjmy i u kapitoly Státní dluh (ve výši 1,5 mld. Kč). Jedná se o výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny a jejich výše ke konci října dosáhla již 5,8 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 869,5 mld. Kč čerpané ke konci října 2008 představují 77,5 % rozpočtu (v říjnu 2007 to bylo 76,5 %), což znamená meziroční růst o 61,4 mld. Kč, tj. o 7,6 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu po změnách 2007, předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 2,7 %, resp. 6,2 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 787,6 mld. Kč, tj. na 79,2 % rozpočtu (loni to bylo na 78,0 %). Proti loňskému říjnu vzrostly o 42,1 mld. Kč, tj. o 5,6 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 1,8 % proti skutečnosti 2007, resp. o 4,1 % proti rozpočtu po změnách 2007).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly tyto výdaje zapracovány ve výši 394,0 mld. Kč, což představovalo 35,6 % (loni 37,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a o 1,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2007 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,4 %). K 31.10.2008 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 334,1 mld. Kč, tj. 85,0 % rozpočtu (loni to bylo 82,8 %), při meziročním růstu o 13,8 mld. Kč, tj. o 4,3 %. Z toho na důchody připadlo 260,1 mld. Kč, tj. 85,2 % rozpočtu (loni to bylo 83,5 %), při meziročním růstu o 20,1 mld. Kč, tj. o 8,4 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 108,8 mld. Kč představuje 89,4 % rozpočtu a proti roku 2007 je nižší o 1,5 mld. Kč, tj. o 1,4 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 75,0 mld. Kč, což je o 1,3 mld. Kč více než v roce 2007 (v září 2008 byla zaplacena velká část zálohy na 4. čtvrtletí). Dalších 20,3 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 39,4 mld. Kč, tj. 82,5 % rozpočtu. Meziročně klesly o 0,2 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci října 2008 čerpány ve výši 38,1 mld. Kč, tj. 85,8 % rozpočtu, a jsou nad úrovní stejného období roku 2007 o 8,3 mld. Kč, tj. o 28,0 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 24,5 mld. Kč, což představuje 84,3 % rozpočtované výše a meziroční růst o 2,8 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 81,9 mld. Kč, což představuje 64,4 % rozpočtu po změnách (v roce 2007 to bylo 62,1 %), při meziročním růstu o 19,3 mld. Kč, tj. o 30,8 %. Vysoký meziroční růst byl způsoben především transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury, které již dosáhly 24,1 mld. Kč (za leden až říjen 2007 to bylo 13,7 mld. Kč) a také usnesením vlády č. 476/2008, resp. usnesením rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny č. 461/2008, na jejichž základě došlo v květnu k transferu 12,0 mld. Kč na „drážní dopravu“.
Saldo hospodaření státního rozpočtu
Saldo státního rozpočtu ke konci října 2008 dosáhlo přebytku 10,9 mld. Kč a je lepší o 70,4 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-59,4 mld. Kč). Proti stejnému období roku 2007 je to výsledek horší o 16,3 mld. Kč.
V samotném měsíci říjnu se hospodaření státního rozpočtu zlepšilo o 0,5 mld. Kč (příjmy činily 86,0 mld. Kč a výdaje 85,5 mld. Kč). V roce 2007 skončilo hospodaření v samotném říjnu schodkem 9,1 mld. Kč (příjmy ve výši 86,9 mld. Kč a výdaje 96,0 mld. Kč). Nižší výdaje proti říjnu 2007 (o 10,4 mld. Kč) způsobila především záloha na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji, která byla v roce 2008 poskytnuta již v září, zatímco v roce 2007 až v říjnu (ve výši 17,8 mld. Kč).
v mil. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-říjen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Saldo SR | -11 317 | -35 432 | -32 320 | -82 942 | -59 466 | 15 181 | -12 675 | 27 199 | 10 941 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-říjen 2007 | Index skutečnost 2008/2007 | |||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 835,37 | 1036,51 | 1050,29 | 880,48 | 83,8 | 86,6 | 105,4 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 733,76 | 938,35 | 938,35 | 773,83 | 82,5 | 84,2 | 105,5 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 434,68 | 551,30 | 551,30 | 455,24 | 82,6 | 84,1 | 104,7 |
v tom: | |||||||
- DPH | 143,80 | 191,90 | 191,90 | 156,09 | 81,3 | 87,9 | 108,5 |
- spotřební daně**) | 103,38 | 134,80 | 134,80 | 102,88 | 76,3 | 78,7 | 99,5 |
- daně z příjmů PO | 91,66 | 117,90 | 117,90 | 104,09 | 88,3 | 85,3 | 113,6 |
- daně z příjmů FO | 81,25 | 90,20 | 90,20 | 76,51 | 84,8 | 82,8 | 94,2 |
vybíraná srážkou | 4,99 | 3,90 | 3,90 | 6,06 | 155,4 | 99,9 | 121,3 |
ze závislé činnosti | 69,70 | 78,00 | 78,00 | 63,49 | 81,4 | 83,4 | 91,1 |
z přiznání | 6,55 | 8,30 | 8,30 | 6,96 | 83,9 | 69,0 | 106,2 |
- správní poplatky vč. kolků | 3,17 | 4,60 | 4,60 | 3,20 | 69,5 | 68,9 | 101,0 |
- majetkové daně | 8,25 | 8,80 | 8,80 | 8,61 | 97,8 | 91,7 | 104,4 |
- clo | 1,19 | 1,30 | 1,30 | 1,90 | 145,9 | 98,8 | 160,0 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 1,06 | 1,30 | 1,30 | 1,16 | 89,2 | 81,3 | 109,6 |
- ostatní daňové příjmy***) | 0,93 | 0,50 | 0,50 | 0,81 | 162,7 | 309,1 | 87,7 |
Pojistné SZ | 299,08 | 387,05 | 387,05 | 318,60 | 82,3 | 84,3 | 106,5 |
z toho: na důchody | 246,30 | 321,29 | 321,29 | 262,37 | 81,7 | 83,7 | 106,5 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 101,61 | 98,16 | 111,94 | 106,64 | 95,3 | 109,7 | 105,0 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 69,90 | 86,38 | 94,72 | 80,36 | 84,8 | 101,5 | 115,0 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 28,01 | 76,04 | 84,20 | 27,97 | 33,2 | 44,7 | 99,9 |
převody z fondů OSS | 35,38 | 0,00 | 0,18 | 43,80 | x | x | 123,8 |
- kapitola Operace SFA | 1,49 | 2,61 | 2,61 | 1,65 | 63,2 | 115,9 | 110,4 |
- kapitola Státní dluh | 0,00 | 1,46 | 1,46 | 5,82 | 398,8 | x | x |
- VPS | 30,22 | 7,71 | 13,16 | 24,63 | 187,2 | 134,6 | 81,5 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,07 | 0,07 | 0,07 | 0,09 | 135,3 | 8,9 | 121,8 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,19 | 0,69 | 0,69 | 0,44 | 63,7 | 25,0 | 228,7 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 5,34 | 0,00 | 0,00 | 4,88 | x | x | 91,3 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0,77 | 0,70 | 0,70 | 0,79 | 112,3 | 109,7 | 102,4 |
- přijaté sankční platby | 2,24 | 1,43 | 1,43 | 0,21 | 14,4 | 179,3 | 9,2 |
- ostatní příjmy VPS***) | 21,60 | 4,83 | 10,27 | 18,23 | 177,5 | 114,2 | 84,4 |
*) Rozpočet upravený k 30.9.2008 **) včetně tzv. ekologických daní (daň z elektřiny, zemního plynu a některých dalších plynů a pevných paliv) vybíraných od roku 2008 ***) dopočet do celku |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.10.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.10.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.10.***) | % plnění | 2007/2006 | 2008/2007 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
Daňové příjmy | 644,95 | 524,78 | 81,4 | 699,40 | 588,95 | 84,2 | 751,20 | 622,91 | 82,9 | 64,16 | 33,97 | 112,2 | 105,8 |
- DPH | 222,30 | 185,62 | 83,5 | 232,10 | 203,93 | 87,9 | 274,50 | 223,82 | 81,5 | 18,30 | 19,89 | 109,9 | 109,8 |
- spotřební daň | 126,20 | 100,07 | 79,3 | 138,70 | 109,45 | 78,9 | 142,30 | 109,09 | 76,7 | 9,38 | -0,36 | 109,4 | 99,7 |
- clo | 1,20 | 0,96 | 80,1 | 1,20 | 1,19 | 98,8 | 1,30 | 1,90 | 145,9 | 0,22 | 0,71 | 123,3 | 160,0 |
- daně z příjmů PO | 124,80 | 106,88 | 85,6 | 152,50 | 129,75 | 85,1 | 168,60 | 149,07 | 88,4 | 22,87 | 19,32 | 121,4 | 114,9 |
- daně z příjmů FO | 140,40 | 109,08 | 77,7 | 146,60 | 120,53 | 82,2 | 135,40 | 115,08 | 85,0 | 11,45 | -5,45 | 110,5 | 95,5 |
vybíraná srážkou | 6,50 | 6,17 | 94,9 | 7,10 | 7,01 | 98,8 | 5,60 | 8,60 | 153,6 | 0,84 | 1,59 | 113,7 | 122,7 |
závislá činnost | 105,80 | 89,31 | 84,4 | 121,20 | 101,01 | 83,3 | 114,00 | 93,10 | 81,7 | 11,70 | -7,91 | 113,1 | 92,2 |
z přiznání | 28,10 | 13,60 | 48,4 | 18,30 | 12,51 | 68,3 | 15,80 | 13,38 | 84,7 | -1,09 | 0,87 | 92,0 | 107,0 |
- silniční daň | 5,60 | 4,44 | 79,3 | 5,70 | 4,87 | 85,5 | 6,10 | 5,03 | 82,5 | 0,44 | 0,16 | 109,8 | 103,2 |
- daň z nemovitosti | 5,10 | 4,00 | 78,5 | 5,40 | 3,74 | 69,3 | 5,50 | 3,82 | 69,5 | -0,26 | 0,08 | 93,5 | 102,1 |
- majetkové daně | 10,30 | 6,81 | 66,1 | 9,00 | 8,25 | 91,7 | 8,80 | 8,61 | 97,8 | 1,44 | 0,36 | 121,2 | 104,4 |
- dálniční poplatek | 3,20 | 2,74 | 85,6 | 2,00 | 2,09 | 104,3 | 2,30 | 2,49 | 108,4 | -0,65 | 0,41 | 76,1 | 119,5 |
- ostatní daně a poplatky | 5,85 | 4,18 | 71,5 | 6,20 | 5,15 | 83,1 | 6,40 | 4,01 | 62,7 | 0,97 | -1,14 | 123,2 | 77,9 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-říjen 2007 | Index skutečnost 2008/2007 | |||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 808,17 | 1107,31 | 1121,63 | 869,54 | 77,5 | 76,5 | 107,6 |
Běžné výdaje | 745,54 | 978,94 | 994,39 | 787,63 | 79,2 | 78,0 | 105,6 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 69,24 | 98,49 | 98,62 | 69,98 | 71,0 | 71,5 | 101,1 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 39,61 | 47,75 | 47,75 | 39,38 | 82,5 | 83,9 | 99,4 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 110,32 | 123,86 | 121,72 | 108,81 | 89,4 | 89,3 | 98,6 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 31,60 | 46,54 | 53,66 | 38,21 | 71,2 | 64,1 | 120,9 |
- neinvest. transfery státním fondům | 11,03 | 36,99 | 42,68 | 17,35 | 40,7 | 32,9 | 157,3 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 2,55 | 2,67 | 5,37 | 3,14 | 58,5 | 91,2 | 123,3 |
- sociální dávky | 320,32 | 393,97 | 393,25 | 334,11 | 85,0 | 82,8 | 104,3 |
z toho: | |||||||
důchody | 239,97 | 305,60 | 305,38 | 260,10 | 85,2 | 83,5 | 108,4 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,97 | 7,00 | 7,00 | 5,87 | 83,9 | 82,6 | 98,4 |
ostatní soc.dávky | 33,89 | 35,67 | 36,03 | 32,78 | 91,0 | 87,7 | 96,7 |
státní soc.podpora | 40,49 | 45,70 | 44,84 | 35,36 | 78,9 | 75,7 | 87,3 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 4,46 | 6,94 | 9,20 | 4,97 | 54,0 | 87,2 | 111,3 |
- prostředky na insolventnost | 0,17 | 0,20 | 0,20 | 0,12 | 59,6 | 56,3 | 70,6 |
- stavební spoření | 14,98 | 15,00 | 15,00 | 14,22 | 94,8 | 104,7 | 95,0 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,35 | 5,10 | 5,10 | 3,70 | 72,6 | 74,4 | 110,6 |
- převod do fondu státních záruk | 4,30 | 8,48 | 0,00 | 0,00 | x | 35,4 | x |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 21,70 | 29,87 | 29,02 | 24,47 | 84,3 | 72,3 | 112,8 |
- kapitola Státní dluh | 29,78 | 45,46 | 44,43 | 38,11 | 85,8 | 78,2 | 128,0 |
- kapitola Operace SFA | 0,04 | 1,62 | 1,63 | 0,18 | 10,9 | 4,9 | 400,3 |
- ostatní běžné výdaje**) | 82,09 | 118,67 | 126,78 | 90,89 | 71,7 | 74,6 | 110,7 |
Kapitálové výdaje | 62,64 | 128,37 | 127,24 | 81,90 | 64,4 | 62,1 | 130,8 |
SALDO SR CELKEM | 27,20 | -70,80 | -71,34 | 10,94 | -15,3 | -29,6 | 40,2 |
*) Rozpočet upravený k 30.9.2008 **) dopočet do celku |