Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až listopad 2008
Státní rozpočet na rok 2008 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 360/2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007, který stanovil příjmy ve výši 1 036,5 mld. Kč, výdaje ve výši 1 107,3 mld. Kč a schodek ve výši 70,8 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.9.2008) došlo v celkových příjmech a výdajích k úpravám - celkové příjmy byly stanoveny ve výši 1 050,3 mld. Kč, celkové výdaje 1 121,6 mld. Kč a schodek 71,3 mld. Kč. Ke zvýšení rozpočtovaného schodku došlo na základě § 2, odst. 2 zákona o státním rozpočtu a na základě § 24 odst. 1d a 4 a § 48 odst. 7 rozpočtových pravidel.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 30. listopadu 2008 celkové příjmy státního rozpočtu 947,0 mld. Kč, celkové výdaje 953,5 mld. Kč a schodek hospodaření 6,5 mld. Kč (v listopadu 2007 vykázán přebytek 12,8 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-listopad 2007 | 2008 | % plnění v roce 2007 | Index 2008/2007 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-listopad | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 908,23 | 1036,51 | 1050,29 | 946,98 | 90,2 | 94,2 | 104,3 |
VÝDAJE CELKEM | 895,46 | 1107,31 | 1121,63 | 953,49 | 85,0 | 84,8 | 106,5 |
SALDO | 12,77 | -70,80 | -71,34 | - 6,52 | 9,1 | -13,9 | - 51,0 |
*) Rozpočet upravený k 30.9.2008 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 947,0 mld. Kč představovaly 90,2 % rozpočtu (v listopadu 2007 plněny na 94,2 %) a proti stejnému období minulého roku byly vyšší o 38,7 mld. Kč, tj. o 4,3 %. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z daní a poplatků (růst o 16,9 mld. Kč, tj. o 3,6 %) a příjmy z pojistného na sociální zabezpečení (růst o 19,4 mld. Kč, tj. o 5,9 %).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 484,0 mld. Kč, což představuje 87,8 % schváleného rozpočtu a meziroční růst o 16,9 mld. Kč, tj. o 3,6 % (rozpočet počítá s růstem o 3,3 % proti skutečnosti roku 2007). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 2,6 procentního bodu horší.
Meziroční růst byl ovlivněn především inkasem daní z příjmů právnických osob a DPH.
Daně z příjmů právnických osob svým objemem 104,7 mld. Kč představovaly 88,8 % rozpočtu (loni to bylo na 86,3 %), což představuje meziroční růst o 12,0 mld. Kč, tj. o 12,9 %. Rozpočet 2008 počítá s růstem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 84,0 mld. Kč, tj. 93,2 % rozpočtu (loni plnění na 91,6 %) při meziročním poklesu o 5,8 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Rozpočet 2008 uvažuje s poklesem o 11,7 % proti skutečnosti roku 2007 (vliv zavedení rovné patnáctiprocentní daně z tzv. superhrubé mzdy).
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 70,3 mld. Kč při plnění rozpočtu na 90,1 % (loni to bylo 92,8 %) a meziročním poklesu o 7,3 mld. Kč, tj. o 9,4 %. Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 10,5 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti inkasovaná ve výši 7,1 mld. Kč znamená meziroční růst o 0,4 mld. Kč (tj. o 5,2 %) a plnění rozpočtu na 85,9 % (loni to bylo na 71,3 %). Rozpočet 2008 je pod úrovní skutečnosti roku 2007 o 6,7 %.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 6,6 mld. Kč, což představuje 169,6 % rozpočtu (loni 109,7 %); meziročně byla vyšší o 1,1 mld. Kč, tj. o 20,6 %. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 35,5 % proti skutečnosti roku 2007.
Inkaso DPH činilo 164,2 mld. Kč, tj. 85,6 % rozpočtu, což je o 7,1 procentního bodu nižší plnění než v listopadu minulého roku. Meziroční růst o 12,5 mld. Kč, tj. o 8,2 %, je proti rozpočtované dynamice (15,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2007 - vysoký růst souvisí se zvýšením snížené sazby DPH z 5 % na 9 %) nižší.
Inkaso spotřebních daní (včetně tzv. ekologických daní) dosáhlo 114,0 mld. Kč, což představuje 84,6 % rozpočtu (loni to bylo 88,7 %) a meziroční pokles o 2,4 mld. Kč, tj. o 2,1 %. Rozpočet 2008 počítá s růstem o 2,4 % proti skutečnosti roku 2007.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2008 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 751,2 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2007 o 29,3 mld. Kč, tj. o 4,1 %, vyšší. Od roku 2008 platí novela zákona o rozpočtovém určení daní, kterou se posílily podíly obcí z celostátního hrubého výnosu daní (z 20,59 % na 21,4 %) na úkor podílu státního rozpočtu. Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.11.2008 výše 660,7 mld. Kč, což představuje 88,0 % rozpočtu a meziroční růst o 29,5 mld. Kč, tj. o 4,7 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 631,2 mld. Kč, tj. 90,2 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 67,1 mld. Kč, tj. o 11,9 % (celoročně převýšilo rozpočet o 22,5 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 350,2 mld. Kč, což představuje 90,5 % rozpočtu (loni to bylo 93,2 %) a meziroční růst o 19,4 mld. Kč, tj. o 5,9 %. Rozpočet počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti roku 2007. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 288,4 mld. Kč, tj. 89,8 % rozpočtu (loni to bylo 92,5 %), při meziročním růstu o 16,0 mld. Kč, tj. o 5,9 % (rozpočet počítá s růstem o 6,2 % proti skutečnosti roku 2007).
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery dosáhly ke konci listopadu 2008 celkem 112,8 mld. Kč, což je 100,8 % rozpočtu (loni plnění na 119,2 %) a o 2,4 mld. Kč, tj. o 2,2 %, více než v listopadu loňského roku (rozpočet po změnách uvažuje s meziročním růstem o 20,9 % proti rozpočtu po změnách roku 2007; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Z této částky představují převody z fondů OSS (bez kapitoly VPS) 45,9 mld. Kč, což je o 8,8 mld. Kč více než loni. Jsou zde obsaženy především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2007. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu) činily 29,7 mld. Kč (plnění na 35,3 %), což je o 3,6 mld. Kč pod úrovní stejného období minulého roku. Od letošního roku jsou rozpočtovány nedaňové příjmy i u kapitoly Státní dluh (ve výši 1,5 mld. Kč). Jedná se o výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny a jejich výše ke konci listopadu dosáhla již 6,2 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 953,5 mld. Kč čerpané ke konci listopadu 2008 představují 85,0 % rozpočtu (v listopadu 2007 to bylo 84,8 %), což znamená meziroční růst o 58,0 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu po změnách 2007, předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 2,7 %, resp. 6,2 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 860,6 mld. Kč, tj. na 86,5 % rozpočtu (loni to bylo na 86,3 %). Proti loňskému listopadu vzrostly o 36,2 mld. Kč, tj. o 4,4 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 1,8 % proti skutečnosti 2007, resp. o 4,1 % proti rozpočtu po změnách 2007).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly tyto výdaje zapracovány ve výši 394,0 mld. Kč, což představovalo 35,6 % (loni 37,8 %) všech rozpočtovaných výdajů a o 1,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2007 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,4 %). K 30.11.2008 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 366,4 mld. Kč, tj. 93,2 % rozpočtu (loni to bylo 91,7 %), při meziročním růstu o 11,8 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Z toho na důchody připadlo 285,3 mld. Kč, tj. 93,4 % rozpočtu (loni to bylo 92,7 %), při meziročním růstu o 19,0 mld. Kč, tj. o 7,1 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 113,0 mld. Kč představuje 92,9 % rozpočtu a proti roku 2007 je nižší o 1,0 mld. Kč, tj. o 0,9 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 76,0 mld. Kč, což je o 2,3 mld. Kč více než v roce 2007 (již byla zaplacena záloha na 4. čtvrtletí). Dalších 22,1 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 43,3 mld. Kč, tj. 90,7% rozpočtu. Meziročně klesly o 0,2 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh byly ke konci listopadu 2008 čerpány ve výši 41,4 mld. Kč, tj. 93,1 % rozpočtu, a jsou nad úrovní stejného období roku 2007 o 9,6 mld. Kč, tj. o 30,1 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 27,1 mld. Kč, což představuje 93,3 % rozpočtované výše a meziroční růst o 3,0 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 92,9 mld. Kč, což představuje 73,0 % rozpočtu po změnách (v roce 2007 to bylo 70,4 %), při meziročním růstu o 21,9 mld. Kč, tj. o 30,8 %. Vysoký meziroční růst byl způsoben především transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury, které již dosáhly 28,0 mld. Kč (za leden až listopad 2007 to bylo 9,9 mld. Kč) a také usnesením vlády č. 476/2008, resp. usnesením rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny č. 461/2008, na jejichž základě došlo v květnu k transferu 12,0 mld. Kč na „drážní dopravu“.
Saldo hospodaření státního rozpočtu
Saldo státního rozpočtu ke konci listopadu 2008 dosáhlo schodku 6,5 mld. Kč a je lepší o 58,9 mld. Kč než by odpovídalo úrovni rozpočtované alikvoty (-65,4 mld. Kč). Proti stejnému období roku 2007 je to výsledek horší o 19,3 mld. Kč.
V samotném měsíci listopadu se hospodaření státního rozpočtu zhoršilo o 17,5 mld. Kč (příjmy činily 66,5 mld. Kč a výdaje 84,0 mld. Kč). V roce 2007 skončilo hospodaření v samotném listopadu schodkem 14,4 mld. Kč (příjmy ve výši 72,9 mld. Kč a výdaje 87,3 mld. Kč). Nižší příjmy proti listopadu 2007 (o 6,4 mld. Kč) způsobily především nižší daňové příjmy (o 3,6 mld. Kč – z toho o 1,9 mld. Kč spotřební daně a o 1,1 mld. Kč daně z příjmů fyzických osob).
v mil. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-listopad | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Saldo SR | -19 098 | -59 796 | -41 726 | -92 209 | -66 376 | 201 | -30 916 | 12 768 | -6 517 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-listopad 2007 | Index skutečnost 2008/2007 | |||
Skutečnost leden-listopad | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-listopad | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 908,23 | 1036,51 | 1050,29 | 946,98 | 90,2 | 94,2 | 104,3 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 797,88 | 938,35 | 938,35 | 834,19 | 88,9 | 91,5 | 104,6 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 467,05 | 551,30 | 551,30 | 483,96 | 87,8 | 90,4 | 103,6 |
v tom: | |||||||
- DPH | 151,73 | 191,90 | 191,90 | 164,20 | 85,6 | 92,7 | 108,2 |
- spotřební daně**) | 116,41 | 134,80 | 134,80 | 114,01 | 84,6 | 88,7 | 97,9 |
- daně z příjmů PO | 92,74 | 117,90 | 117,90 | 104,71 | 88,8 | 86,3 | 112,9 |
- daně z příjmů FO | 89,88 | 90,20 | 90,20 | 84,03 | 93,2 | 91,6 | 93,5 |
vybíraná srážkou | 5,48 | 3,90 | 3,90 | 6,61 | 169,6 | 109,7 | 120,6 |
ze závislé činnosti | 77,62 | 78,00 | 78,00 | 70,29 | 90,1 | 92,8 | 90,6 |
z přiznání | 6,78 | 8,30 | 8,30 | 7,13 | 85,9 | 71,3 | 105,2 |
- správní poplatky vč. kolků | 3,45 | 4,60 | 4,60 | 3,44 | 74,8 | 74,9 | 99,9 |
- majetkové daně | 9,39 | 8,80 | 8,80 | 9,45 | 107,4 | 104,4 | 100,6 |
- clo | 1,33 | 1,30 | 1,30 | 2,04 | 157,0 | 110,6 | 153,8 |
- poplatky a odvody v oblasti životního prostředí | 1,18 | 1,30 | 1,30 | 1,25 | 96,4 | 90,9 | 106,0 |
- ostatní daňové příjmy***) | 0,94 | 0,50 | 0,50 | 0,82 | 164,4 | 315,0 | 87,0 |
Pojistné SZ | 330,82 | 387,05 | 387,05 | 350,23 | 90,5 | 93,2 | 105,9 |
z toho: na důchody | 272,44 | 321,29 | 321,29 | 288,42 | 89,8 | 92,5 | 105,9 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 110,35 | 98,16 | 111,94 | 112,78 | 100,8 | 119,2 | 102,2 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 77,97 | 86,38 | 94,72 | 84,87 | 89,6 | 113,2 | 108,9 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 33,33 | 76,04 | 84,20 | 29,70 | 35,3 | 53,2 | 89,1 |
převody z fondů OSS | 37,13 | 0,00 | 0,18 | 45,92 | x | x | 123,7 |
- kapitola Operace SFA | 1,51 | 2,61 | 2,61 | 1,92 | 73,7 | 117,5 | 126,9 |
- kapitola Státní dluh | 0,00 | 1,46 | 1,46 | 6,22 | 426,2 | x | x |
- VPS | 30,87 | 7,71 | 13,16 | 25,99 | 197,6 | 137,6 | 84,2 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,09 | 0,07 | 0,07 | 0,10 | 154,7 | 10,7 | 116,6 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,21 | 0,69 | 0,69 | 0,48 | 69,1 | 27,8 | 223,6 |
- příjmy za realizaci záruk (převod z FSZ) | 5,74 | 0,00 | 0,00 | 4,88 | x | x | 84,9 |
- soudní poplatky vč. kolků | 0867 | 0,70 | 0,70 | 0,87 | 124,2 | 122,4 | 101,4 |
- přijaté sankční platby | 2,13 | 1,43 | 1,43 | 0,30 | 21,2 | 170,7 | 142,2 |
- ostatní příjmy VPS***) | 21,84 | 4,83 | 10,27 | 19,37 | 188,6 | 115,5 | 88,7 |
*) Rozpočet upravený k 30.9.2008 **) včetně tzv. ekologických daní (daň z elektřiny, zemního plynu a některých dalších plynů a pevných paliv) vybíraných od roku 2008 ***) dopočet do celku |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2006 | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.11.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.11.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 28.11.***) | % plnění | 2007/2006 | 2008/2007 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
Daňové příjmy | 644,95 | 564,10 | 87,5 | 699,40 | 631,20 | 90,2 | 751,20 | 660,73 | 88,0 | 67,1 | 29,5 | 111,9 | 104,7 |
- DPH | 222,30 | 200,25 | 90,1 | 232,10 | 215,28 | 92,8 | 274,50 | 235,46 | 85,8 | 15,0 | 20,2 | 107,5 | 109,4 |
- spotřební daň | 126,20 | 109,25 | 86,6 | 138,70 | 123,10 | 88,8 | 142,30 | 120,85 | 84,9 | 13,9 | -2,2 | 112,7 | 98,2 |
- clo | 1,20 | 1,09 | 91,2 | 1,20 | 1,33 | 110,6 | 1,30 | 2,04 | 157,0 | 0,2 | 0,7 | 121,2 | 153,8 |
- daně z příjmů PO | 124,80 | 109,35 | 87,6 | 152,50 | 131,55 | 86,3 | 168,60 | 150,25 | 89,1 | 22,2 | 18,7 | 120,3 | 114,2 |
- daně z příjmů FO | 140,40 | 120,05 | 85,5 | 146,60 | 133,15 | 90,8 | 135,40 | 126,22 | 93,02 | 13,1 | -6,9 | 110,9 | 94,8 |
vybíraná srážkou | 6,50 | 6,72 | 103,4 | 7,10 | 7,74 | 109,0 | 5,60 | 9,42 | 168,2 | 1,0 | 1,7 | 115,1 | 121,7 |
závislá činnost | 105,80 | 99,29 | 93,8 | 121,20 | 112,48 | 92,8 | 114,00 | 103,06 | 90,4 | 13,2 | -9,4 | 113,3 | 91,6 |
z přiznání | 28,10 | 14,03 | 49,9 | 18,30 | 12,93 | 70,7 | 15,80 | 13,74 | 86,9 | -1,1 | 0,8 | 92,1 | 106,2 |
- silniční daň | 5,60 | 4,55 | 81,3 | 5,70 | 4,99 | 87,5 | 6,10 | 5,12 | 83,9 | 0,4 | 0,1 | 109,5 | 102,6 |
- daň z nemovitosti | 5,10 | 4,66 | 91,4 | 5,40 | 4,68 | 86,6 | 5,50 | 4,50 | 81,8 | 0,0 | -0,2 | 100,4 | 96,2 |
- majetkové daně | 10,30 | 7,61 | 73,8 | 9,00 | 9,39 | 104,4 | 8,80 | 9,45 | 107,4 | 1,8 | 0,1 | 123,5 | 100,6 |
- dálniční poplatek | 3,20 | 2,87 | 89,6 | 2,00 | 2,15 | 107,6 | 2,30 | 2,57 | 111,8 | -0,7 | 0,4 | 75,1 | 119,5 |
- ostatní daně a poplatky | 5,85 | 4,43 | 75,7 | 6,20 | 5,57 | 89,9 | 6,40 | 4,26 | 66,6 | 1,1 | -1,3 | 125,9 | 76,5 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2006 není zahrnuta DPPO za obce a kraje ve výši 6,1 mld Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 5,9 mld Kč a poplatky za znečišťování ŽP ve výši 5,1 mld Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2007 | 2008 | % plnění SR leden-listopad 2007 | Index skutečnost 2008/2007 | |||
Skutečnost leden-listopad | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-listopad | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 895,46 | 1107,31 | 1121,63 | 953,49 | 85,0 | 84,8 | 106,5 |
Běžné výdaje | 824,42 | 978,94 | 994,39 | 860,59 | 86,5 | 86,3 | 104,4 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved. práci (vč.povinného pojistného) | 77,36 | 98,49 | 98,62 | 78,23 | 79,3 | 79,9 | 101,1 |
- neinv. trans. fondům soc.a zdrav. pojiš. | 43,53 | 47,75 | 47,75 | 43,31 | 90,7 | 92,2 | 99,5 |
- neinv. trans. veř. rozpočt. územ. úrovně | 114,08 | 123,86 | 121,72 | 113,05 | 92,9 | 92,3 | 99,1 |
- neinv. trans.příspěvk. apod. organ. | 35,80 | 46,54 | 53,66 | 42,56 | 79,3 | 72,6 | 118,9 |
- neinvest. transfery státním fondům | 20,24 | 36,99 | 42,68 | 19,89 | 46,6 | 60,4 | 98,3 |
- neinvest. transfery občanským sdružením | 2,70 | 2,67 | 5,37 | 3,31 | 61,6 | 96,7 | 122,5 |
- sociální dávky | 354,70 | 393,97 | 393,25 | 366,45 | 93,2 | 91,7 | 103,3 |
z toho: | |||||||
důchody | 266,25 | 305,60 | 305,38 | 285,25 | 93,4 | 92,7 | 107,1 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,49 | 7,00 | 7,00 | 6,47 | 92,4 | 89,8 | 99,7 |
ostatní soc.dávky | 37,44 | 35,67 | 36,03 | 36,10 | 100,2 | 96,9 | 96,4 |
státní soc.podpora | 44,52 | 45,70 | 44,84 | 38,62 | 86,1 | 83,2 | 86,8 |
- aktivní pol.zaměstnanosti | 5,01 | 6,94 | 9,20 | 5,45 | 59,2 | 97,9 | 108,8 |
- prostředky na insolventnost | 0,18 | 0,20 | 0,20 | 0,14 | 68,2 | 60,5 | 75,2 |
- stavební spoření | 14,98 | 15,00 | 15,00 | 14,22 | 94,8 | 104,7 | 95,0 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,53 | 5,10 | 5,10 | 4,99 | 97,9 | 100,6 | 110,3 |
- převod do fondu státních záruk | 4,80 | 8,48 | 0,00 | 0,00 | x | 39,5 | x |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 24,04 | 29,87 | 29,02 | 27,08 | 93,3 | 80,1 | 112,6 |
- kapitola Státní dluh | 31,78 | 45,46 | 44,43 | 41,35 | 93,1 | 83,4 | 130,1 |
- kapitola Operace SFA | 0,06 | 1,62 | 1,63 | 0,20 | 12,1 | 6,8 | 319,8 |
- ostatní běžné výdaje**) | 90,63 | 118,67 | 126,78 | 100,39 | 79,2 | 82,4 | 110,8 |
Kapitálové výdaje | 71,05 | 128,37 | 127,24 | 92,90 | 73,0 | 70,4 | 130,8 |
SALDO SR CELKEM | 12,77 | -70,80 | -71,34 | -6,52 | 9,1 | -13,9 | -51,0 |
*) Rozpočet upravený k 30.9.2008 **) dopočet do celku |