Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za únor 2009
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci února 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 183,7 mld. Kč, celkové výdaje 178,3 mld. Kč a přebytek hospodaření 5,4 mld. Kč (v únoru 2008 vykázán schodek 5,0 mld. Kč).
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-únor 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | ||
Schválený rozpočet | Skutečnost leden-únor |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 168,12 | 1114,00 | 183,74 | 16,5 | 16,2 | 109,3 |
VÝDAJE CELKEM | 173,09 | 1152,10 | 178,35 | 15,5 | 15,6 | 103,0 |
SALDO | -4,97 | -38,10 | 5,40 | -14,2 | 7,0 | -108,6 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 183,7 mld. Kč představovaly 16,5 % schváleného rozpočtu (v únoru 2008 plněny na 16,2 %) a byly tak proti únoru 2008 vyšší o 15,6 mld. Kč, tj. o 9,3 %. Na meziročním růstu se podílely především nedaňové a ostatní příjmy (o 26,9 mld. Kč) – vliv usnesení vlády č. 122/2009 (popsáno dále).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 65,2 mld. Kč, což představuje 11,0 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 8,5 mld. Kč, tj. o 11,5 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 2,4 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn především nižším inkasem spotřebních daní.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 17,0 mld. Kč, což představuje 11,8 % rozpočtu (loni to bylo 17,4 %) a meziroční pokles o 6,5 mld. Kč, tj. o 27,6 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008).
Inkaso DPH představovalo 27,2 mld. Kč, tj. 14,0 % rozpočtu, což je o 0,3 procentního bodu vyšší plnění než v únoru minulého roku. Meziroční růst o 0,9 mld. Kč, tj. o 3,6 %, je proti rozpočtované dynamice (9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 5,6 procentního bodu.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 1,8 mld. Kč představovala 1,4 % rozpočtu (loni to bylo na 2,2 %) a meziroční pokles o 0,8 mld. Kč. Rozpočet této daně počítá s 2,5 % růstem proti skutečnosti roku 2008. Relativně nízké inkaso souvisí s platebním kalendářem, kdy zálohy daně platí větší plátci až v polovině 3. měsíce příslušného čtvrtletí. V roce 2009 se projeví efekt časově posunutých dopadů snížení sazby z 24 % na 21 %.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 16,0 mld. Kč, tj. 14,9 % rozpočtu (loni plnění na 19,0 %) při meziročním poklesu o 1,2 mld. Kč, tj. o 7,1 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 14,5 mld. Kč při plnění rozpočtu na 16,6 % (loni to bylo 19,6 %) a meziročním poklesu o 0,8 mld. Kč, tj. o 5,4 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 0,4 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 3,1 % a byla tak o 0,3 mld. Kč pod úrovní února 2008. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Relativně nízké plnění souvisí s platebním kalendářem, kdy většina příjmů z této daně plyne do státního rozpočtu na konci každého čtvrtletí.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 1,1 mld. Kč, což představuje 15,9 % rozpočtu (loni 31,1 %) a meziročně byla nižší o 0,1 mld. Kč, tj. o 10,8 %. Rozpočet 2008 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 69,0 mld. Kč, tj. o 9,2 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,4 mld. Kč (o 9,2 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 28.2.2009 výše 88,4 mld. Kč, což představuje 10,8 % rozpočtu a meziroční pokles o 9,2 mld. Kč, tj. o 9,4 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 97,6 mld. Kč, tj. 13,0 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 6,5 mld. Kč, tj. o 7,2 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 4,3 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 61,4 mld. Kč, což představuje 15,5 % rozpočtu (loni to bylo 16,6 %) a meziroční pokles o 2,8 mld. Kč, tj. o 4,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 54,5 mld. Kč, tj. 15,5 % rozpočtu, při meziročním růstu o 1,7 mld. Kč, tj. o 3,2 % (rozpočet počítá s růstem o 9,7 %).
Ke konci února 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 57,2 mld. Kč, což je 46,9 % rozpočtu a o 26,9 mld. Kč, tj. o 89,2 % více než v únoru loňského roku (rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na výrazný meziroční růst mělo vliv usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil více jak 32 mld. Kč. Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 5,2 mld. Kč (loni to bylo o 9,2 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 11,5 mld. Kč (plnění na 12,0 %), což je o 0,9 mld. Kč více než v únoru 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 1,2 mld. Kč a byly tak plněny na 18,2 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 178,3 mld. Kč čerpané ke konci února 2009 představují 15,5 % rozpočtu (v únoru 2008 to bylo 15,6 %), což znamená meziroční růst o 5,3 mld. Kč, tj. o 3,0 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2008, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 6,3 %, resp. o 4,0 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci února čerpány ve výši 162,3 mld. Kč, tj. na 15,6 % rozpočtu (loni to bylo na 16,2 %). Proti loňskému roku vzrostly o 3,9 mld. Kč, tj. o 2,4 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 6,4 % proti skutečnosti 2008, resp. o 6,0 % proti rozpočtu 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). K 28.2.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 69,4 mld. Kč, tj. 16,4 % rozpočtu (loni to bylo 17,4 %), při meziročním růstu o 1,0 mld. Kč, tj. o 1,4 %. Z toho na důchody připadlo 53,3 mld. Kč, tj. 16,1 % rozpočtu (loni to bylo 16,9 %), při meziročním růstu o 2,7 mld. Kč, tj. o 5,3 %.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich únorová výše 28,5 mld. Kč představuje 21,2 % rozpočtu a proti únoru 2008 je vyšší o 1,6 mld. Kč, tj. o 6,1 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 19,3 mld. Kč (lednová záloha na 1. čtvrtletí), což je o 0,3 mld. Kč více než v roce 2008. Dalších 4,9 mld. Kč představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 8,0 mld. Kč, tj. 16,8 % rozpočtu. Zůstaly tak mírně nad skutečností února 2008.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci února 2009 hrazeny ve výši 4,3 mld. Kč, tj. 8,8 % rozpočtu, a jsou nad úrovní února 2008 o 0,2 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 9,2 mld. Kč, což představuje 26,3 % rozpočtované výše a meziroční růst o 1,1 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 16,0 mld. Kč, což představuje 14,1 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 11,4 %), při meziročním růstu o 1,4 mld. Kč, tj. o 9,4 %.
Saldo státního rozpočtu
Přebytek státního rozpočtu ke konci února 2009 dosáhl 5,4 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek lepší o 10,4 mld. Kč.
Na relativně pozitivní výsledek mělo významný vliv výše uvedené usnesení vlády č. 122/2009. Hospodaření rozpočtu v samotném únoru tak skončilo v přebytku 4,9 mld. Kč, když příjmy činily 98,7 mld. Kč (v únoru 2008 to bylo 69,3 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 93,8 mld. Kč (v únoru 2008 to bylo 84,0 mld. Kč).
Tabulka - Saldo státního rozpočtu Přílohy
v mil. Kč
leden-únor
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
Saldo SR
3 205
3 248
-24 924
-24 941
-2 852
-2 584
-558
-6 730
-4 970
5 398
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden - únor 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
||
Skutečnost leden-únor |
Schválený rozpočet | Skutečnost leden-únor |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
Příjmy celkem | 168,12 | 1114,00 | 183,74 | 16,5 | 16,2 | 109,3 |
v tom: | ||||||
Daňové příjmy celkem | 137,89 | 992,20 | 126,57 | 12,8 | 14,7 | 91,8 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 73,51 | 595,52 | 65,22 | 11,0 | 13,4 | 88,5 |
v tom: | ||||||
- DPH | 26,28 | 194,10 | 27,22 | 14,0 | 13,7 | 103,6 |
- spotřební daně(vč.tzv.ekologických daní) | 23,51 | 143,90 | 17,03 | 11,8 | 17,4 | 72,4 |
- daně z příjmů PO | 2,56 | 130,30 | 1,80 | 1,4 | 2,2 | 70,2 |
- daně z příjmů FO | 17,17 | 107,20 | 15,96 | 14,9 | 19,0 | 92,9 |
vybíraná srážkou | 1,21 | 6,80 | 1,08 | 15,9 | 31,1 | 89,2 |
ze závislé činnosti | 15,30 | 87,40 | 14,47 | 16,6 | 19,6 | 94,6 |
z přiznání | 0,66 | 13,00 | 0,41 | 3,1 | 7,9 | 61,8 |
- správní poplatky vč. kolků | 0,63 | 2,41 | 0,43 | 17,8 | 13,7 | 68,1 |
- majetkové daně | 1,63 | 11,80 | 1,38 | 11,7 | 18,5 | 85,0 |
- clo | 0,79 | 1,60 | 0,26 | 16,3 | 60,5 | 33,2 |
- poplatky za uložení odpadů | 0,27 | 1,35 | 0,25 | 18,6 | 20,6 | 93,8 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,87 | 2,86 | 0,89 | 31,2 | 174,8 | 102,1 |
Pojistné SZ | 64,18 | 396,68 | 61,35 | 15,5 | 16,6 | 95,6 |
z toho: na důchody | 52,86 | 352,61 | 54,54 | 15,5 | 16,5 | 103,2 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 30,22 | 121,80 | 57,17 | 46,9 | 30,8 | 189,2 |
v tom: | ||||||
- kapitoly | 28,16 | 107,31 | 19,40 | 18,1 | 32,6 | 68,9 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 10,68 | 96,25 | 11,55 | 12,0 | 14,0 | 108,1 |
převody z fondů OSS | 14,33 | 0,00 | 5,17 | x | x | 36,1 |
přijaté sankční platby | 0,20 | 1,24 | 0,21 | 16,9 | 14,2 | 103,7 |
soudní poplatky | 0,16 | 0,60 | 0,19 | 32,2 | 23,1 | 119,6 |
dobrovolné pojistné | 0,07 | 0,82 | 0,05 | 6,5 | 7,8 |
70,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,02 | 3,50 | 0,53 | 15,1 | 0,7 | 2928,0 |
- kapitola Státní dluh | 1,05 | 6,68 | 1,21 | 18,2 | 71,8 | 115,8 |
- VPS | 0,99 | 4,31 | 36,03 | 835,4 | 12,9 | 3621,5 |
v tom : | ||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,02 | 0,07 | 0,01 | 12,1 | 35,3 | 34,4 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,03 | 0,16 | 0,24 | 152,0 | 4,3 | 817,2 |
- ostatní příjmy VPS*) | 0,94 | 4,09 | 35,78 | 875,2 | 13,5 | 3797,3 |
*) dopočet do celku |
Meziroční porovnání celostátních daňových příjmů
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční porovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený |
sk.k 28.2.*) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 29.2**) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 27.2.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2007/2006 | 2008/2007 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 91,05 | 13,0 | 751,20 | 97,56 | 13,0 | 815,82 | 88,40 | 10,8 | 6,51 | -9,16 | 107,2 | 90,6 |
- DPH | 232,10 | 38,22 | 16,5 | 274,50 | 37,70 | 13,7 | 278,60 | 39,10 | 14,0 | -0,52 | 1,40 | 98,6 | 103,7 |
- spotřební daň | 138,70 | 21,17 | 15,8 | 142,30 | 24,75 | 17,4 | 151,80 | 18,17 | 12,0 | 3,58 | -6,58 | 116,9 | 73,4 |
- clo | 1,20 | 0,21 | 17,6 | 1,30 | 0,79 | 60,5 | 1,60 | 0,26 | 16,3 | 0,58 | -0,53 | 372,7 | 33,2 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 2,75 | 1,8 | 168,60 | 3,46 | 2,1 | 187,00 | 2,56 | 1,4 | 0,71 | -0,90 | 126,0 | 74,0 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 23,64 | 16,1 | 135,40 | 25,21 | 18,6 | 162,90 | 23,50 | 14,4 | 1,57 | -1,72 | 106,7 | 93,2 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 1,25 | 17,6 | 5,60 | 1,69 | 30,2 | 9,80 | 1,54 | 15,8 | 0,44 | -0,15 | 135,6 | 91,2 |
závislá činnost | 121,20 | 21,45 | 17,7 | 114,00 | 22,38 | 19,6 | 128,10 | 21,19 | 16,5 | 0,92 | -1,18 | 104,3 | 94,7 |
z přiznání | 18,30 | 0,94 | 5,1 | 15,80 | 1,15 | 7,3 | 25,00 | 0,76 | 3,0 | 0,21 | -0,39 | 122,1 | 66,2 |
- silniční daň | 5,70 | 0,83 | 14,6 | 6,10 | 0,80 | 13,1 | 6,50 | 0,58 | 8,9 | -0,03 | -0,22 | 95,9 | 72,4 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 0,14 | 2,7 | 5,50 | 0,28 | 5,1 | 6,40 | 0,11 | 1,7 | 0,14 | -0,17 | 196,1 | 39,6 |
- majetkové daně | 9,00 | 1,59 | 17,6 | 8,80 | 1,63 | 18,5 | 11,80 | 1,38 | 11,7 | 0,04 | -0,24 | 102,6 | 85,0 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,16 | 57,8 | 2,30 | 1,17 | 50,8 | 2,60 | 1,17 | 44,9 | 0,01 | 0,00 | 101,1 | 99,8 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 1,35 | 21,8 | 6,40 | 1,77 | 27,7 | 6,62 | 1,57 | 23,8 | 0,42 | -0,20 | 131,2 | 88,8 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-únor 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
||
Skutečnost leden-únor |
Schválený rozpočet |
Skutečnost |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
Výdaje celkem | 173,09 | 1152,10 | 178,35 | 15,5 | 15,6 | 103,0 |
Běžné výdaje | 158,43 | 1038,01 | 162,31 | 15,6 | 16,2 | 102,4 |
v tom: | ||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 7,39 | 102,73 | 7,53 | 7,3 | 7,5 | 101,8 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 7,89 | 47,40 | 7,98 | 16,8 | 16,5 | 101,2 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 26,85 | 134,49 | 28,48 | 21,2 | 21,7 | 106,1 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. *) | 5,66 | 53,80 | 6,63 | 12,3 | 12,2 | 117,2 |
- neinvest. transfery státním fondům | 6,95 | 32,05 | 8,29 | 25,9 | 18,8 | 119,3 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) **) | 0,26 | x | 0,17 | x | 9,9 | 64,5 |
- sociální dávky | 68,39 | 422,01 | 69,36 | 16,4 | 17,4 | 101,4 |
z toho: | ||||||
důchody | 51,60 | 336,57 | 54,34 | 16,1 | 16,9 | 105,3 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 1,22 | 5,00 | 1,80 | 36,0 | 17,5 | 147,2 |
ostatní soc.dávky | 7,97 | 36,03 | 6,46 | 17,9 | 22,3 | 81,1 |
státní soc.podpora | 7,60 | 44,40 | 6,76 | 15,2 | 16,6 | 89,0 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 0,48 | 5,73 | 0,30 | 5,2 | 7,0 | 61,5 |
- prostředky na insolventnost | 0,03 | 0,22 | 0,04 | 16,6 | 14,2 | 129,0 |
- stavební spoření | 0,00 | 14,60 | 0,00 | 0,0 | 0,0 | x |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 1,21 | 6,40 | 1,31 | 20,4 | 23,7 | 107,9 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 8,02 | 34,85 | 9,16 | 26,3 | 26,8 | 114,3 |
- kapitola Státní dluh | 4,03 | 48,61 | 4,28 | 8,8 | 8,9 | 106,1 |
- kapitola Operace SFA | 0,01 | 0,74 | 0,01 | 1,8 | 0,6 | 140,2 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 21,26 | 134,39 | 18,78 | 14,0 | 17,1 | 88,3 |
Kapitálové výdaje | 14,66 | 114,09 | 16,04 | 14,1 | 11,4 | 109,4 |
SALDO SR CELKEM | -4,97 | -38,10 | 5,40 | -14,2 | 7,0 | -108,6 |
*) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím (jejich rozpočet zatím není známý) |