Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až duben 2009
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci dubna 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 341,2 mld. Kč, celkové výdaje 396,9 mld. Kč a schodek hospodaření 55,7 mld. Kč (v dubnu 2008 vykázán schodek 28,1 mld. Kč).
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-duben 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | ||
Schválený rozpočet | Skutečnost leden-duben |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 348,64 | 1114,00 | 341,25 | 30,6 | 33,6 | 97,9 |
VÝDAJE CELKEM | 376,73 | 1152,10 | 396,91 | 34,5 | 34,0 | 105,4 |
SALDO | -28,09 | -38,10 | -55,66 | 146,1 | 39,7 | 198,2 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 341,2 mld. Kč představovaly 30,6 % schváleného rozpočtu (v dubnu 2008 plněny na 33,6 %) a byly tak proti dubnu 2008 nižší o 7,4 mld. Kč, tj. o 2,1 %. Na meziročním poklesu se podílely především daňové příjmy (pokles o 16,0 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 145,9 mld. Kč, což představuje 24,5 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 16,0 mld. Kč, tj. o 9,9 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 4,9 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn nižším inkasem všech „velkých“ daní (DPH, SD, DPPO, DPFO).
Inkaso DPH představovalo 62,2 mld. Kč, tj. 32,1 % rozpočtu, což je o 1,0 procentního bodu nižší plnění než v dubnu minulého roku. Meziroční pokles o 1,2 mld. Kč, tj. o 1,9 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 11,1 procentního bodu. V samotném dubnu bylo meziročně vybráno o 1,5 mld. Kč více.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 34,0 mld. Kč, což představuje 23,6 % rozpočtu (loni to bylo 28,2 %) a meziroční pokles o 4,0 mld. Kč, tj. o 10,5 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V samotném březnu (splatnost za leden 2009) bylo inkaso meziročně vyšší o 2,4 mld. Kč a v dubnu (splatnost za únor 2009) o 0,1 mld. Kč.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 21,8 mld. Kč představovala 16,8 % rozpočtu (loni plnění na 23,1 %) a meziročně tak klesla o 5,4 mld. Kč, tj. o 19,7 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. Nízké plnění rozpočtu této daně souvisí s platebním kalendářem (nejvyšší zálohy na daň jsou odváděny na konci jednotlivých čtvrtletí).
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 22,1 mld. Kč, tj. 20,6 % rozpočtu (loni plnění na 29,2 %) při meziročním poklesu o 4,3 mld. Kč, tj. o 16,2 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 23,0 mld. Kč při plnění rozpočtu na 26,4 % (loni to bylo 31,4 %) a meziročním poklesu o 1,5 mld. Kč, tj. o 5,9 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti „inkasovaná“ v záporné výši 3,1 mld. Kč znamená meziroční pokles o 2,7 mld. Kč. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Záporné plnění v roce 2009 souvisí s vratkami daně, které probíhají tradičně v měsíci dubnu (inkaso této daně ve výši -6,5 mld. Kč).
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 2,1 mld. Kč, což představuje 31,3 % rozpočtu (loni 55,8 %) a meziročně byla mírně pod úrovní roku 2008 (o 2,3 %). Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.4.2009 výše 200,3 mld. Kč, což představuje 24,6 % rozpočtu a meziroční pokles o 21,2 mld. Kč, tj. o 9,6 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 221,4 mld. Kč, tj. 29,5 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 7,4 mld. Kč, tj. o 3,4 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 121,4 mld. Kč, což představuje 30,6 % rozpočtu (loni to bylo 32,9 %) a meziroční pokles o 5,8 mld. Kč, tj. o 4,6 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 107,9 mld. Kč, tj. 30,6 % rozpočtu, při meziročním růstu o 3,1 mld. Kč, tj. o 3,0 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 %).
Ke konci dubna 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 73,9 mld. Kč, což je 60,7 % rozpočtu a o 14,5 mld. Kč, tj. o 24,4 % více než v dubnu loňského roku (rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na výrazný meziroční růst mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil cca 32 mld. Kč. Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 6,4 mld. Kč (loni to bylo o 18,7 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 21,6 mld. Kč (plnění na 22,4 %), což je o 4,3 mld. Kč více než v dubnu 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 2,2 mld. Kč a byly tak plněny na 32,7 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 396,9 mld. Kč čerpané ke konci dubna 2009 představují 34,5 % rozpočtu (v dubnu 2008 to bylo 34,0 %), což znamená meziroční růst o 20,2 mld. Kč, tj. o 5,4 %. Proti skutečnosti, resp. rozpočtu 2008, předpokládá letošní rozpočet nárůst o 6,3 %, resp. o 4,0 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci dubna čerpány ve výši 359,5 mld. Kč, tj. na 34,6 % rozpočtu (loni to bylo na 34,8 %). Proti loňskému roku vzrostly o 18,8 mld. Kč, tj. o 5,5 % (rozpočtovaná dynamika počítá s nárůstem o 6,0 % proti skutečnosti i rozpočtu 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). K 30.4.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 143,4 mld. Kč, tj. 34,0 % rozpočtu (loni to bylo 34,5 %), při meziročním růstu o 7,6 mld. Kč, tj. o 5,6 %. Z toho na důchody připadlo 113,1 mld. Kč, tj. 33,6 % rozpočtu (loni to bylo 34,0 %), při meziročním růstu o 9,1 mld. Kč, tj. o 8,7 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 56,0 mld. Kč, což představuje 41,6 % rozpočtu, a proti dubnu 2008 byly vyšší o 3,3 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 38,8 mld. Kč (v dubnu zaplacena záloha na 2. čtvrtletí ve výši 19,5 mld. Kč), což je o 0,8 mld. Kč více než v roce 2008. Dalších 9,0 mld. Kč (loni to bylo 9,6 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 16,1 mld. Kč, tj. 33,9 % rozpočtu, při meziročním růstu o 0,3 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci dubna 2009 hrazeny ve výši 20,2 mld. Kč, tj. 41,6 % rozpočtu, a jsou nad úrovní dubna 2008 o 6,1 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 14,7 mld. Kč, což představuje 42,2 % rozpočtované výše a meziroční růst o 1,9 mld. Kč.
V dubnu byla již tradičně provedena platba příspěvku státu na stavební spoření ve výši 12,4 mld. Kč, což znamená čerpání rozpočtu na 84,7 %. Meziročně tak objem těchto prostředků klesl o 1,0 mld. Kč, tj. o 7,6 %.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 37,4 mld. Kč, což představuje 32,8 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 28,1 %), a meziročně vzrostly o 1,4 mld. Kč, tj. o 3,8 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci dubna 2009 dosáhl 55,7 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 27,6 mld. Kč. Zhoršení hospodaření státního rozpočtu během měsíce dubna (na konci března činil schodek 2,3 mld. Kč) způsobilo především zaplacení čtvrtletní zálohy na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji, dále platba příspěvku státu na stavební spoření a také úhrada úroků v rámci kapitoly Státní dluh (v samotném dubnu ve výši 11,3 mld. Kč).
Hospodaření rozpočtu v samotném dubnu skončilo ve schodku 53,3 mld. Kč (v dubnu 2008 to bylo 14,7 mld. Kč), když příjmy činily 69,7 mld. Kč (v dubnu 2008 to bylo 78,5 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 123,0 mld. Kč (v dubnu 2008 to bylo 93,2 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-duben | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -4 416 | -16 809 | -41 863 | -64 422 | -38 070 | -22 492 | -19 955 | -17 006 | -28 089 | -55 660 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-duben 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
||
Skutečnost leden-duben |
Schválený rozpočet | Skutečnost leden-duben |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
Příjmy celkem | 348,64 | 1114,00 | 341,25 | 30,6 | 33,6 | 97,9 |
v tom: | ||||||
Daňové příjmy celkem | 289,19 | 992,20 | 267,31 | 26,9 | 30,8 | 92,4 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 161,98 | 595,52 | 145,94 | 24,5 | 29,4 | 90,1 |
v tom: | ||||||
- DPH | 63,42 | 194,10 | 62,24 | 32,1 | 33,1 | 98,1 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 37,98 | 143,90 | 33,98 | 23,6 | 28,2 | 89,5 |
- daně z příjmů PO | 27,20 | 130,30 | 21,84 | 16,8 | 23,1 | 80,3 |
- daně z příjmů FO | 26,33 | 107,20 | 22,08 | 20,6 | 29,2 | 83,8 |
vybíraná srážkou | 2,17 | 6,80 | 2,13 | 31,3 | 55,8 | 97,7 |
ze závislé činnosti | 24,49 | 87,40 | 23,03 | 26,4 | 31,4 | 94,1 |
z přiznání | -0,33 | 13,00 | -3,08 | -23,7 | -4,0 | 932,4 |
- správní poplatky vč. kolků | 1,26 | 2,41 | 0,70 | 29,3 | 27,4 | 55,9 |
- majetkové daně | 3,45 | 11,80 | 2,88 | 24,4 | 39,2 | 83,5 |
- clo | 1,07 | 1,60 | 0,51 | 31,9 | 82,4 | 47,7 |
- poplatky za uložení odpadů | 0,50 | 1,35 | 0,49 | 36,6 | 38,7 | 98,2 |
- ostatní daňové příjmy*) | 0,76 | 2,86 | 1,20 | 41,9 | 151,6 | 157,9 |
Pojistné SZ | 127,21 | 396,68 | 121,37 | 30,6 | 32,9 | 95,4 |
z toho: na důchody | 104,76 | 352,61 | 107,89 | 30,6 | 32,6 | 103,0 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 59,45 | 121,80 | 73,94 | 60,7 | 60,6 | 124,4 |
v tom: | ||||||
- kapitoly | 46,65 | 107,31 | 32,07 | 29,9 | 54,0 | 68,7 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 17,26 | 96,25 | 21,56 | 22,4 | 22,7 | 124,9 |
převody z fondů OSS | 25,20 | 0,00 | 6,45 | x | x | 25,6 |
přijaté sankční platby **) | 0,44 | 1,24 | 0,52 | 42,1 | 30,8 | 118,5 |
soudní poplatky **) | 0,30 | 0,60 | 0,40 | 65,9 | 42,9 | 131,8 |
dobrovolné pojistné | 0,23 | 0,82 | 0,17 | 21,0 | 23,8 | 75,4 |
- kapitola Operace SFA | 0,31 | 3,50 | 1,53 | 43,6 | 12,0 | 486,7 |
- kapitola Státní dluh | 2,25 | 6,68 | 2,18 | 32,7 | 154,0 | 97,2 |
- VPS | 10,24 | 4,31 | 38,17 | 884,9 | 132,7 | 372,8 |
v tom : | ||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,03 | 0,07 | 0,02 | 26,4 | 53,6 | 49,2 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,09 | 0,16 | 0,31 | 193,7 | 12,3 | 363,8 |
- ostatní příjmy VPS*) | 10,12 | 4,09 | 37,84 | 925,6 | 145,4 | 374,0 |
*) dopočet do celku **) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený |
sk.k 30.4.*) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 30.4.**) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk. k 30.4.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 214,08 | 30,6 | >751,20 | 221,45 | 29,5 | 815,82 | 200,29 | 24,6 | 7,37 | -21,16 | 103,4 | 90,4 |
- DPH | 232,10 | 87,65 | 37,8 | 274,50 | 90,92 | 33,1 | 278,60 | 89,30 | 32,1 | 3,27 | -1,62 | 103,7 | 98,2 |
- spotřební daň | 138,70 | 41,42 | 29,9 | 142,30 | 40,31 | 28,3 | 151,80 | 36,15 | 23,8 | -1,11 | -4,16 | 97,3 | 89,7 |
- clo | 1,20 | 0,46 | 38,1 | 1,30 | 1,07 | 82,4 | 1,60 | 0,51 | 31,9 | 0,61 | -0,56 | 234,5 | 47,7 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 33,64 | 22,1 | 168,60 | 39,05 | 23,2 | 187,00 | 31,45 | 16,8 | 5,42 | -7,61 | 116,1 | 80,5 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 41,12 | 28,1 | 135,40 | 39,49 | 29,2 | 162,90 | 33,73 | 20,7 | -1,63 | -5,76 | 96,0 | 85,4 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 2,44 | 34,4 | 5,60 | 3,08 | 55,1 | 9,80 | 3,00 | 30,6 | 0,64 | -0,08 | 126,4 | 97,4 |
závislá činnost | 121,20 | 36,81 | 30,4 | 114,00 | 35,90 | 31,5 | 128,10 | 33,77 | 26,4 | -0,91 | -2,13 | 97,5 | 94,1 |
z přiznání | 18,30 | 1,87 | 10,2 | 15,80 | 0,50 | 3,2 | 25,00 | -3,05 | -12,2 | -1,37 | -3,55 | 26,9 | -605,0 |
- silniční daň | 5,70 | 2,34 | 41,0 | 6,10 | 2,52 | 41,3 | 6,50 | 1,70 | 26,2 | 0,18 | -0,82 | 107,7 | 67,5 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 0,35 | 6,4 | 5,50 | 0,38 | 6,9 | 6,40 | 0,32 | 5,0 | 0,03 | -0,06 | 109,8 | 84,8 |
- majetkové daně | 9,00 | 3,21 | 35,6 | 8,80 | 3,45 | 39,2 | 11,80 | 2,88 | 24,4 | 0,25 | -0,57 | 107,6 | 83,5 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,44 | 72,2 | 2,30 | 1,72 | 75,0 | 2,60 | 1,85 | 71,0 | 0,28 | 0,12 | 119,3 | 107,1 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 2,46 | 39,6 | 6,40 | 2,52 | 39,4 | 6,62 | 2,40 | 36,2 | 0,06 | -0,13 | 102,6 | 95,0 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-duben 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
||
Skutečnost leden-duben |
Schválený rozpočet |
Skutečnost leden-duben |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4=3:2 | 5 | 6=3:1 | |
Výdaje celkem | 376,73 | 1152,10 | 396,91 | 34,5 | 34,0 | 105,4 |
Běžné výdaje | 340,68 | 1038,01 | 359,48 | 34,6 | 34,8 | 105,5 |
v tom: | ||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 22,44 | 102,73 | 23,19 | 22,6 | 22,8 | 103,4 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 15,79 | 47,40 | 16,09 | 33,9 | 33,1 | 101,9 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 52,66 | 134,49 | 56,00 | 41,6 | 42,5 | 106,4 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. *) | 15,07 | 53,80 | 15,03 | 27,9 | 32,4 | 99,8 |
- neinvest. transfery státním fondům | 11,23 | 32,05 | 11,41 | 35,6 | 30,4 | 101,6 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 1,05 | 2,96 | 0,87 | 29,5 | 39,4 | 82,8 |
- sociální dávky | 135,79 | 422,01 | 143,42 | 34,0 | 34,5 | 105,6 |
z toho: | ||||||
důchody | 104,03 | 336,57 | 113,13 | 33,6 | 34,0 | 108,7 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 2,47 | 5,00 | 4,44 | 88,9 | 35,2 | 180,2 |
ostatní soc.dávky | 14,73 | 36,03 | 12,19 | 33,8 | 41,3 | 82,7 |
státní soc.podpora | 14,56 | 44,40 | 13,65 | 30,7 | 31,9 | 93,8 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 1,62 | 5,73 | 1,15 | 20,0 | 23,3 | 70,9 |
- prostředky na insolventnost | 0,04 | 0,22 | 0,11 | 51,6 | 22,5 | 252,8 |
- stavební spoření | 13,38 | 14,60 | 12,36 | 84,7 | 89,2 | 92,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 1,21 | 6,40 | 1,31 | 20,4 | 23,7 | 107,9 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 12,82 | 34,85 | 14,72 | 42,2 | 42,9 | 114,8 |
- kapitola Státní dluh | 14,14 | 48,61 | 20,22 | 41,6 | 31,1 | 143,0 |
- kapitola Operace SFA | 0,02 | 0,74 | 0,03 | 3,8 | 1,3 | 128,6 |
- ostatní běžné výdaje **) | 43,43 | 131,43 | 43,57 | 33,1 | 34,9 | 100,3 |
Kapitálové výdaje | 36,05 | 114,09 | 37,43 | 32,8 | 28,1 | 103,8 |
SALDO SR CELKEM | -28,09 | -38,10 | -55,66 | 146,1 | 39,7 | 198,2 |
*) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím (jejich rozpočet zatím není známý) **) dopočet do celku |