Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až květen 2009
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 31.3.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 118,5 mld. Kč, celkových výdajů na 1 156,8 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,3 mld. Kč. Zvýšení výdajů a tím i schodku o 0,2 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 4,5 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci května 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 400,0 mld. Kč, celkové výdaje 471,4 mld. Kč a schodek hospodaření 71,4 mld. Kč (v květnu 2008 vykázán schodek 38,3 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-květen 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-květen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 412,47 | 1114,00 | 1118,45 | 400,03 | 35,9 | 39,8 | 97,0 |
VÝDAJE CELKEM | 450,79 | 1152,10 | 1156,78 | 471,44 | 40,9 | 40,7 | 104,6 |
SALDO | -38,32 | -38,10 | -38,32 | -71,41 | 187,4 | 54,1 | 186,4 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 400,0 mld. Kč představovaly 35,9 % schváleného rozpočtu (v květnu 2008 plněny na 39,8 %) a byly tak proti květnu 2008 nižší o 12,4 mld. Kč, tj. o 3,0 %. Na meziročním poklesu se podílely především daňové příjmy (pokles o 16,2 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 8,2 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 171,6 mld. Kč, což představuje 28,8 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 16,2 mld. Kč, tj. o 8,6 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 5,3 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn nižším inkasem všech „velkých“ daní (DPH, SD, DPPO, DPFO).
Inkaso DPH představovalo 69,1 mld. Kč, tj. 35,6 % rozpočtu, což je o 1,0 procentního bodu nižší plnění než v květnu minulého roku. Meziroční pokles o 1,2 mld. Kč, tj. o 1,7 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 10,9 procentního bodu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 44,4 mld. Kč, což představuje 30,9 % rozpočtu (loni to bylo 34,4 %) a meziroční pokles o 1,9 mld. Kč, tj. o 4,1 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V samotném březnu (splatnost za leden 2009) bylo inkaso meziročně vyšší o 2,4 mld. Kč, v dubnu (splatnost za únor 2009) o 0,1 mld. Kč a v květnu (splatnost za březen) o 2,1 mld. Kč.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 22,7 mld. Kč představovala 17,5 % rozpočtu (loni plnění na 24,5 %) a meziročně tak klesla o 6,1 mld. Kč, tj. o 21,2 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. Nízké plnění rozpočtu této daně souvisí s platebním kalendářem (nejvyšší zálohy na daň jsou odváděny na konci jednotlivých čtvrtletí).
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 28,2 mld. Kč, tj. 26,3 % rozpočtu (loni plnění na 37,4 %) při meziročním poklesu o 5,5 mld. Kč, tj. o 16,3 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 28,7 mld. Kč při plnění rozpočtu na 32,9 % (loni to bylo 39,3 %) a meziročním poklesu o 2,0 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti „inkasovaná“ v záporné výši 3,1 mld. Kč znamená meziroční pokles o 3,5 mld. Kč. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Záporné plnění v roce 2009 souvisí s vratkami daně, které probíhají tradičně v měsíci dubnu.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 2,6 mld. Kč, což představuje 38,3 % rozpočtu (loni 68,2 %) a meziročně byla mírně pod úrovní roku 2008 (o 2,2 %). Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.5.2009 výše 235,5 mld. Kč, což představuje 28,9 % rozpočtu a meziroční pokles o 21,1 mld. Kč, tj. o 9,2 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 256,6 mld. Kč, tj. 34,2 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 10,1 mld. Kč, tj. o 4,1 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 150,7 mld. Kč, což představuje 38,0 % rozpočtu (loni to bylo 41,1 %) a meziroční pokles o 8,2 mld. Kč, tj. o 5,2 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 133,9 mld. Kč, tj. 38,0 % rozpočtu, při meziročním růstu o 3,1 mld. Kč, tj. o 2,3 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 %).
Ke konci května 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 77,8 mld. Kč, což je 61,6 % rozpočtu a o 12,0 mld. Kč, tj. o 18,2 % více než v květnu loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na výrazný meziroční růst mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil cca 32 mld. Kč (dalších 2,8 mld. Kč v rámci tohoto usnesení představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek). Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 6,7 mld. Kč (loni to bylo o 23,1 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 23,7 mld. Kč (plnění na 24,4 %), což je o 5,9 mld. Kč více než v květnu 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 2,5 mld. Kč a byly tak plněny na 37,3 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 471,4 mld. Kč čerpané ke konci května 2009 představují 40,8 % rozpočtu (v květnu 2008 to bylo 40,7 %), což znamená meziroční růst o 20,6 mld. Kč, tj. o 4,6 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 6,7 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci května čerpány ve výši 429,6 mld. Kč, tj. na 41,5 % rozpočtu (loni to bylo na 40,6 %). Proti loňskému roku vzrostly o 28,0 mld. Kč, tj. o 7,0 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,6 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). K 31.5.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 175,8 mld. Kč, tj. 41,8 % rozpočtu (loni to bylo také 41,8 %), při meziročním růstu o 11,2 mld. Kč, tj. o 6,8 %. Z toho na důchody připadlo 138,0 mld. Kč, tj. 41,0 % rozpočtu (loni to bylo 41,3 %), při meziročním růstu o 11,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 62,7 mld. Kč, což představuje 49,0 % rozpočtu, a proti květnu 2008 byly vyšší o 7,0 mld. Kč, tj. o 12,6 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 38,8 mld. Kč (v dubnu zaplacena záloha na 2. čtvrtletí ve výši 19,5 mld. Kč), což je o 0,8 mld. Kč více než v roce 2008. Dalších 11,0 mld. Kč (loni to bylo 11,4 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 20,2 mld. Kč, tj. 42,5 % rozpočtu, při meziročním růstu o 0,4 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci května 2009 hrazeny ve výši 21,4 mld. Kč, tj. 44,1 % rozpočtu, a jsou nad úrovní května 2008 o 6,6 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 16,4 mld. Kč, což představuje 47,1 % rozpočtované výše a meziroční růst o 2,1 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 41,8 mld. Kč, což představuje 34,1 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 42,0 %), a meziročně klesly o 7,4 mld. Kč, tj. o 15,0 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci května 2009 dosáhl 71,4 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 33,1 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném květnu skončilo ve schodku 15,8 mld. Kč (v květnu 2008 to bylo 10,2 mld. Kč), když příjmy činily 58,8 mld. Kč (v květnu 2008 to bylo 63,8 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 74,5 mld. Kč (v květnu 2008 to bylo 74,1 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-květen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -13 496 | -28 714 | -32 402 | -74 587 | -45 423 | -27 030 | -12 202 | -25 977 | -38 319 | -71 410 |
GRAF - Vývoj salda státního rozpočtu za leden až květen v letech 2008 a 2009:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-květen 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-květen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-květen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 412,47 | 1114,00 | 1118,45 | 400,03 | 35,8 | 39,8 | 97,0 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 346,68 | 992,20 | 992,20 | 322,27 | 32,5 | 36,9 | 93,0 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 187,76 | 595,52 | 595,52 | 171,59 | 28,8 | 34,1 | 91,4 |
v tom: | |||||||
- DPH | 70,27 | 194,10 | 194,10 | 69,11 | 35,6 | 36,6 | 98,3 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 46,35 | 143,90 | 143,90 | 44,45 | 30,9 | 34,4 | 95,9 |
- daně z příjmů PO | 28,85 | 130,30 | 130,30 | 22,75 | 17,5 | 24,5 | 78,8 |
- daně z příjmů FO | 33,76 | 107,20 | 107,20 | 28,24 | 26,3 | 37,4 | 83,7 |
vybíraná srážkou | 2,66 | 6,80 | 6,80 | 2,60 | 38,3 | 68,2 | 97,8 |
ze závislé činnosti | 30,68 | 87,40 | 87,40 | 28,72 | 32,9 | 39,3 | 93,6 |
z přiznání | 0,42 | 13,00 | 13,00 | -3,08 | -23,7 | 5,1 | -726,0 |
- správní poplatky vč. kolků | 1,66 | 2,41 | 2,41 | 1,00 | 41,3 | 36,1 | 60,0 |
- majetkové daně | 4,30 | 11,80 | 11,80 | 3,49 | 29,5 | 48,9 | 81,1 |
- clo | 1,20 | 1,60 | 1,60 | 0,62 | 38,8 | 92,4 | 51,7 |
- poplatky za uložení odpadů | 0,61 | 1,35 | 1,35 | 0,60 | 44,6 | 46,8 | 98,9 |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,76 | 2,86 | 2,86 | 1,34 | 46,8 | 151,0 | 177,4 |
Pojistné SZ | 158,92 | 396,68 | 396,68 | 150,68 | 38,0 | 41,1 | 94,8 |
z toho: na důchody | 130,87 | 352,61 | 352,61 | 133,94 | 38,0 | 40,7 | 102,3 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 65,79 | 121,80 | 126,26 | 77,76 | 61,6 | 67,0 | 118,2 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 52,38 | 107,31 | 108,19 | 35,12 | 32,5 | 60,6 | 67,0 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 17,74 | 96,25 | 97,19 | 23,67 | 24,4 | 23,3 | 133,4 |
převody z fondů OSS | 29,81 | 0,00 | 0,00 | 6,74 | x | x | 22,6 |
přijaté sankční platby ***) | 0,54 | 1,24 | 1,24 | 0,64 | 51,5 | 38,0 | 117,4 |
soudní poplatky ***) | 0,36 | 0,60 | 0,60 | 0,48 | 81,0 | 51,6 | 133,7 |
dobrovolné pojistné | 0,30 | 0,82 | 0,82 | 0,22 | 26,6 | 31,5 | 72,1 |
- kapitola Operace SFA | 0,34 | 3,50 | 3,50 | 1,66 | 47,4 | 13,1 | 485,4 |
- kapitola Státní dluh | 2,58 | 6,68 | 6,68 | 2,49 | 37,3 | 177,0 | 96,4 |
- VPS | 10,49 | 4,31 | 7,89 | 38,49 | 488,0 | 135,9 | 367,0 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,04 | 0,07 | 0,07 | 0,02 | 34,5 | 62,7 | 55,1 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,09 | 0,16 | 0,16 | 0,31 | 193,7 | 13,3 | 336,5 |
- ostatní příjmy VPS**) | 10,35 | 4,09 | 7,66 | 38,15 | 497,9 | 148,8 | 368,5 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní:
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený | Skut. k 31.5.*) | % plnění | Rozpočet schválený | Skut. k 30.5.**) | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.k 29.5.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 246,52 | 35,2 | 751,20 | 256,64 | 34,2 | 815,82 | 233,05 | 28,6 | 10,12 | -21,14 | 104,1 | 91,8 |
- DPH | 232,10 | 97,02 | 41,8 | 274,50 | 101,00 | 36,8 | 278,60 | 99,27 | 35,6 | 3,98 | -1,73 | 104,1 | 98,3 |
- spotřební daň | 138,70 | 49,62 | 35,8 | 142,30 | 49,30 | 34,6 | 151,80 | 47,23 | 31,1 | -0,32 | -2,07 | 99,4 | 95,8 |
- clo | 1,20 | 0,58 | 47,9 | 1,30 | 1,20 | 92,4 | 1,60 | 0,62 | 38,8 | 0,63 | -0,58 | 208,8 | 51,7 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 34,79 | 22,8 | 168,60 | 41,38 | 24,5 | 187,00 | 32,59 | 17,4 | 6,58 | -8,79 | 118,9 | 78,8 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 51,07 | 34,8 | 135,40 | 49,57 | 36,6 | 162,90 | 42,77 | 26,3 | -1,51 | -6,79 | 97,0 | 86,3 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 3,11 | 43,8 | 5,60 | 3,80 | 67,9 | 9,80 | 3,71 | 37,9 | 0,69 | -0,09 | 122,2 | 97,7 |
závislá činnost | 121,20 | 46,95 | 38,7 | 114,00 | 44,97 | 39,4 | 128,10 | 42,11 | 32,9 | -1,98 | -2,86 | 95,8 | 93,6 |
z přiznání | 18,30 | 1,02 | 5,6 | 15,80 | 0,80 | 5,0 | 25,00 | -3,05 | -12,2 | -0,22 | -3,85 | 78,4 | -383,1 |
- silniční daň | 5,70 | 2,48 | 43,5 | 6,10 | 2,67 | 43,7 | 6,50 | 1,83 | 28,1 | 0,18 | -0,84 | 107,4 | 68,6 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 2,45 | 45,4 | 5,50 | 2,33 | 42,4 | 6,40 | 0,30 | 4,7 | -0,12 | 0,41 | 95,1 | 117,8 |
- majetkové daně | 9,00 | 4,08 | 45,3 | 8,80 | 4,30 | 48,9 | 11,80 | 3,49 | 29,5 | 0,22 | -0,81 | 105,4 | 81,1 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,56 | 78,2 | 2,30 | 1,87 | 81,3 | 2,60 | 2,01 | 77,5 | 0,31 | 0,14 | 119,6 | 107,7 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 2,86 | 46,2 | 6,40 | 3,02 | 47,2 | 6,62 | 2,94 | 44,4 | 0,16 | -0,09 | 105,6 | 97,1 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-květen 2008 | Index skutečnost 2009/2008 | |||
Skutečnost leden-květen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-květen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 450,79 | 1152,10 | 1156,78 | 471,44 | 40,8 | 40,7 | 104,6 |
Běžné výdaje | 401,60 | 1038,01 | 1034,10 | 429,61 | 41,5 | 40,6 | 107,0 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 29,96 | 102,73 | 103,19 | 31,02 | 30,1 | 30,3 | 103,5 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 19,72 | 47,40 | 47,40 | 20,16 | 42,5 | 41,3 | 102,2 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 55,65 | 134,49 | 128,03 | 62,68 | 49,0 | 46,9 | 112,6 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 20,12 | 53,80 | 53,52 | 20,09 | 37,5 | 39,0 | 99,9 |
- neinvest. transfery státním fondům | 12,55 | 32,05 | 32,26 | 12,43 | 38,5 | 26,3 | 99,0 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 1,43 | 2,96 | 3,36 | 1,18 | 35,2 | 39,3 | 82,7 |
- sociální dávky | 164,69 | 422,01 | 420,51 | 175,84 | 41,8 | 41,8 | 106,8 |
z toho: | |||||||
důchody | 126,04 | 336,57 | 336,57 | 137,96 | 41,0 | 41,3 | 109,5 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 3,02 | 5,00 | 5,00 | 5,88 | 117,7 | 43,2 | 194,7 |
ostatní soc.dávky | 17,61 | 36,03 | 34,53 | 14,89 | 43,1 | 49,4 | 84,5 |
státní soc.podpora | 18,01 | 44,40 | 44,40 | 17,11 | 38,5 | 39,4 | 95,0 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 2,22 | 5,73 | 6,17 | 1,49 | 24,1 | 31,9 | 67,1 |
- prostředky na insolventnost | 0,06 | 0,22 | 0,22 | 0,17 | 78,5 | 29,9 | 288,8 |
- stavební spoření | 13,38 | 14,60 | 14,60 | 12,36 | 84,7 | 89,2 | 92,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,44 | 6,40 | 6,40 | 2,62 | 41,0 | 47,9 | 107,4 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 14,28 | 34,85 | 34,82 | 16,39 | 47,1 | 47,8 | 114,8 |
- kapitola Státní dluh | 14,82 | 48,61 | 48,45 | 21,38 | 44,1 | 32,6 | 144,2 |
- kapitola Operace SFA | 0,03 | 0,74 | 0,67 | 0,03 | 5,0 | 1,7 | 124,6 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 50,26 | 131,43 | 134,51 | 51,76 | 38,5 | 25,0 | 103,0 |
Kapitálové výdaje | 49,19 | 114,09 | 122,68 | 41,83 | 34,1 | 42,0 | 85,0 |
SALDO SR CELKEM | -38,32 | -38,10 | -38,32 | -71,41 | 186,4 | 54,1 | 186,4 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2009 **) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím (jejich rozpočet zatím není známý) ***) dopočet do celku |