Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až červen 2009
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 31.3.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 118,5 mld. Kč, celkových výdajů na 1 156,8 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,3 mld. Kč. Zvýšení výdajů a tím i schodku o 0,2 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 4,5 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci června 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 506,7 mld. Kč, celkové výdaje 575,0 mld. Kč a schodek hospodaření 68,3 mld. Kč (v červnu 2008 vykázán schodek 5,7 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-červen 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 536,57 | 1114,00 | 1118,45 | 506,69 | 45,3 | 51,8 | 94,4 |
VÝDAJE CELKEM | 542,22 | 1152,10 | 1156,78 | 574,95 | 49,7 | 49,0 | 106,0 |
SALDO | -5,65 | -38,10 | -38,32 | -68,26 | 178,1 | 8,0 | 1207,6 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 506,7 mld. Kč představovaly 45,3 % rozpočtu po změnách (v červnu 2008 plněny na 51,8 %) a byly tak proti červnu 2008 nižší o 29,9 mld. Kč, tj. o 5,6 %. Na meziročním poklesu se podílely především příjmy z daní a poplatků (pokles o 26,7 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 11,4 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 238,5 mld. Kč, což představuje 40,1 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 26,7 mld. Kč, tj. o 10,1 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 8,0 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn nižším inkasem všech „velkých“ daní (DPH, SD, DPPO, DPFO).
Inkaso DPH představovalo 82,2 mld. Kč, tj. 42,4 % rozpočtu, což je o 1,1 procentního bodu nižší plnění než v červnu minulého roku. Meziroční pokles o 1,2 mld. Kč, tj. o 1,4 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 10,6 procentního bodu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 55,2 mld. Kč, což představuje 38,4 % rozpočtu (loni to bylo 42,9 %) a meziroční pokles o 2,6 mld. Kč, tj. o 4,5 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad mimo jiné souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V období od března 2009 (splatnost za leden 2009) do června 2009 (splatnost za duben 2009) bylo již inkaso meziročně vyšší o 3,9 mld. Kč.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 53,3 mld. Kč představovala 40,9 % rozpočtu (loni plnění na 58,5 %) a meziročně tak klesla o 15,7 mld. Kč, tj. o 22,8 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. V červnu se již tradičně projevila nejen úhrada čtvrtletních a pololetních záloh na dani (splatnost 15.6.), ale také úhrada daně za rok 2008 u poplatníků, kteří mají povinný audit nebo jim přiznání zpracovává a předkládá daňový poradce (splatnost 30.6.). Inkaso této daně v samotném červnu 2009 činilo 30,6 mld. Kč, což je o 9,6 mld. Kč méně než v červnu 2008 (část inkasa daně se splatností do 30.6. se stejně jako v loňském roce zřejmě projeví i v inkasu prvního červencového dne).
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 39,5 mld. Kč, tj. 36,9 % rozpočtu (loni plnění na 50,0 %) při meziročním poklesu o 5,6 mld. Kč, tj. o 12,3 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 35,1 mld. Kč při plnění rozpočtu na 40,1 % (loni to bylo 47,9 %) a meziročním poklesu o 2,3 mld. Kč, tj. o 6,1 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 1,3 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 9,8 % (loni to bylo na 53,5 %) a meziroční pokles o 3,2 mld. Kč, tj. o 71,3 %. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. V samotném červnu rozpočet inkasoval 4,4 mld. Kč (o 0,3 mld. Kč více než v červnu 2008).
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 3,2 mld. Kč, což představuje 46,8 % rozpočtu (loni 84,7 %) a meziročně byla o 0,1 mld. Kč, tj. o 3,7 %, pod úrovní roku 2008. Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.6.2009 výše 323,0 mld. Kč, což představuje 39,6 % rozpočtu a meziroční pokles o 36,6 mld. Kč, tj. o 10,2 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 359,6 mld. Kč, tj. 47,9 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 27,5 mld. Kč, tj. o 8,3 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 180,0 mld. Kč, což představuje 45,4 % rozpočtu (loni to bylo 49,5 %) a meziroční pokles o 11,4 mld. Kč, tj. o 6,0 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 160,0 mld. Kč, tj. 45,4 % rozpočtu, při meziročním růstu o 2,3 mld. Kč, tj. o 1,5 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 %).
Ke konci června 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 88,1 mld. Kč, což je 69,8 % rozpočtu po změnách a o 8,3 mld. Kč, tj. o 10,4 % více než v červnu loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na meziroční růst mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil cca 32 mld. Kč (dalších 2,8 mld. Kč v rámci tohoto usnesení představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek). Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 6,9 mld. Kč (loni to bylo o 26,9 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 27,7 mld. Kč (plnění na 28,5 %), což je o 8,2 mld. Kč více než v červnu 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 3,8 mld. Kč a byly tak plněny na 57,4 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 575,0 mld. Kč čerpané ke konci června 2009 představují 49,7 % rozpočtu (v červnu 2008 to bylo 49,0 %), což znamená meziroční růst o 32,7 mld. Kč, tj. o 6,0 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 6,7 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu státního rozpočtu byly ke konci června čerpány ve výši 523,6 mld. Kč, tj. na 50,6 % rozpočtu (loni to bylo na 49,2 %). Proti loňskému roku vzrostly o 36,2 mld. Kč, tj. o 7,4 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,6 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). K 30.6.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 213,0 mld. Kč, tj. 50,7 % rozpočtu (loni to bylo 50,1 %), při meziročním růstu o 15,8 mld. Kč, tj. o 8,0 %. Z toho na důchody připadlo 167,5 mld. Kč, tj. 49,8 % rozpočtu (loni to bylo 49,6 %), při meziročním růstu o 15,9 mld. Kč, tj. o 10,5 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 81,5 mld. Kč, což představuje 63,7 % rozpočtu, a proti červnu 2008 byly vyšší o 4,2 mld. Kč, tj. o 5,4 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 56,7 mld. Kč (v červnu zaplacena záloha na 3. čtvrtletí ve výši 18,6 mld. Kč), což je o 0,3 mld. Kč méně než v roce 2008. Dalších 13,0 mld. Kč (loni to bylo 13,2 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 24,2 mld. Kč, tj. 51,1 % rozpočtu, při meziročním růstu o 0,6 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci června 2009 hrazeny ve výši 29,6 mld. Kč, tj. 61,1 % rozpočtu, a jsou nad úrovní června 2008 o 9,7 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 19,7 mld. Kč, což představuje 56,7 % rozpočtované výše a meziroční růst o 4,3 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 51,3 mld. Kč, což představuje 41,8 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 46,8 %), a meziročně byly nižší o 3,4 mld. Kč, tj. o 6,3 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci června 2009 dosáhl 68,3 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 62,6 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném červnu skončilo v přebytku 3,2 mld. Kč (v červnu 2008 to bylo 32,7 mld. Kč), když příjmy činily 106,7 mld. Kč (v červnu 2008 to bylo 124,1 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 103,5 mld. Kč (v červnu 2008 to bylo 91,4 mld. Kč). V horším výsledku v samotném červnu 2009 se projevilo především meziročně nižší inkaso daní z příjmů právnických osob (o 9,6 mld. Kč) a na straně výdajů vyšší čerpání sociálních dávek (o 4,6 mld. Kč), kapitálových výdajů (o 3,9 mld. Kč) a výdajů na dluhovou službu (o 3,2 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-červen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -4 993 | -29 653 | -915 | -53 399 | -49 702 | 3 763 | 7 642 | 1 275 | -5 652 | -68 259 |
GRAF - Vývoj salda státního rozpočtu za leden až červen v letech 2008 a 2009:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-červen 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-červen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 536,57 | 1114,00 | 1118,45 | 506,69 | 45,3 | 51,8 | 94,4 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 456,73 | 992,20 | 992,20 | 418,55 | 42,2 | 48,7 | 91,6 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 265,24 | 595,52 | 595,52 | 238,51 | 40,1 | 48,1 | 89,9 |
v tom: | |||||||
- DPH | 83,40 | 194,10 | 194,10 | 82,22 | 42,4 | 43,5 | 98,6 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 57,79 | 143,90 | 143,90 | 55,19 | 38,4 | 42,9 | 95,5 |
- daně z příjmů PO | 69,03 | 130,30 | 130,30 | 53,32 | 40,9 | 58,5 | 77,2 |
- daně z příjmů FO | 45,09 | 107,20 | 107,20 | 39,52 | 36,9 | 50,0 | 87,7 |
vybíraná srážkou | 3,30 | 6,80 | 6,80 | 3,18 | 46,8 | 84,7 | 96,3 |
ze závislé činnosti | 37,35 | 87,40 | 87,40 | 35,07 | 40,1 | 47,9 | 93,9 |
z přiznání | 4,44 | 13,00 | 13,00 | 1,27 | 9,8 | 53,5 | 28,7 |
- správní poplatky vč. kolků | 1,98 | 2,41 | 2,41 | 1,20 | 49,9 | 43,0 | 60,8 |
- majetkové daně | 5,15 | 11,80 | 11,80 | 4,16 | 35,3 | 58,5 | 80,9 |
- clo | 1,33 | 1,60 | 1,60 | 0,73 | 45,6 | 102,3 | 54,9 |
- poplatky za uložení odpadů (kapitolaOSFA) | 0,72 | 1,35 | 1,35 | 0,71 | 52,3 | 55,1 | 98,6 |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,76 | 2,86 | 2,86 | 1,46 | 50,9 | 151,9 | 191,7 |
Pojistné SZ | 191,48 | 396,68 | 396,68 | 180,03 | 45,4 | 49,5 | 94,0 |
z toho: na důchody | 157,69 | 352,61 | 352,61 | 160,03 | 45,4 | 49,1 | 101,5 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 79,85 | 121,80 | 126,26 | 88,14 | 69,8 | 81,3 | 110,4 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 58,97 | 107,31 | 108,19 | 40,12 | 37,1 | 68,3 | 68,0 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 19,52 | 96,25 | 97,19 | 27,75 | 28,5 | 25,7 | 142,1 |
převody z fondů OSS | 33,75 | 0,00 | 0,00 | 6,90 | x | x | 20,4 |
přijaté sankční platby ***) | 0,66 | 1,24 | 1,24 | 0,76 | 61,3 | 46,4 | 114,3 |
soudní poplatky ***) | 0,45 | 0,60 | 0,60 | 0,59 | 98,6 | 63,7 | 131,9 |
dobrovolné pojistné | 0,37 | 0,82 | 0,82 | 0,26 | 32,2 | 38,9 | 70,4 |
- kapitola Operace SFA | 1,32 | 3,50 | 3,50 | 3,17 | 90,7 | 50,6 | 240,6 |
- kapitola Státní dluh | 3,37 | 6,68 | 6,68 | 3,83 | 57,4 | 230,8 | 113,7 |
- VPS | 16,18 | 4,31 | 7,89 | 41,01 | 520,0 | 209,8 | 253,4 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,05 | 0,07 | 0,07 | 0,03 | 42,3 | 76,0 | 55,6 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,12 | 0,16 | 0,16 | 0,34 | 213,8 | 17,1 | 288,7 |
- ostatní příjmy VPS**) | 16,02 | 4,09 | 7,66 | 40,64 | 530,5 | 230,2 | 253,8 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní:
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený | Skut. k 29.6..*) | % plnění | Rozpočet schválený | Skut. k 30.6.**) | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.k 30.6.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 332,13 | 47,5 | 751,20 | 359,64 | 47,9 | 815,82 | 323,03 | 39,6 | 27,51 | -36,61 | 108,3 | 89,8 |
- DPH | 232,10 | 114,03 | 49,1 | 274,50 | 119,62 | 43,6 | 278,60 | 117,87 | 42,3 | 5,59 | -1,75 | 104,9 | 98,5 |
- spotřební daň | 138,70 | 59,41 | 42,8 | 142,30 | 61,39 | 43,1 | 151,80 | 58,57 | 38,6 | 1,98 | -2,82 | 103,3 | 95,4 |
- clo | 1,20 | 0,69 | 57,2 | 1,30 | 1,33 | 102,3 | 1,60 | 0,73 | 45,6 | 0,64 | -0,60 | 193,7 | 54,9 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 73,93 | 48,5 | 168,60 | 93,57 | 55,5 | 187,00 | 72,71 | 38,9 | 19,64 | -20,86 | 126,6 | 77,7 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 68,44 | 46,7 | 135,40 | 67,19 | 49,6 | 162,90 | 57,67 | 35,4 | -1,26 | -9,52 | 98,2 | 85,8 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 3,76 | 52,9 | 5,60 | 4,67 | 83,4 | 9,80 | 4,52 | 46,2 | 0,91 | -0,14 | 124,3 | 96,9 |
závislá činnost | 121,20 | 57,90 | 47,8 | 114,00 | 54,73 | 48,0 | 128,10 | 51,41 | 40,1 | -3,17 | -3,32 | 94,5 | 93,9 |
z přiznání | 18,30 | 6,79 | 37,1 | 15,80 | 7,79 | 49,3 | 25,00 | 1,73 | 6,9 | 1,00 | -6,05 | 114,8 | 22,3 |
- silniční daň | 5,70 | 2,59 | 45,5 | 6,10 | 2,77 | 45,4 | 6,50 | 1,93 | 29,4 | 0,17 | -0,85 | 106,7 | 69,2 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 3,06 | 56,7 | 5,50 | 3,17 | 57,6 | 6,40 | 3,89 | 60,8 | 0,11 | 0,72 | 103,5 | 122,8 |
- majetkové daně | 9,00 | 4,89 | 54,3 | 8,80 | 5,15 | 58,5 | 11,80 | 4,16 | 35,3 | 0,26 | -0,98 | 105,3 | 80,9 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,66 | 83,0 | 2,30 | 2,01 | 87,3 | 2,60 | 2,16 | 82,9 | 0,35 | 0,15 | 121,0 | 107,3 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 3,43 | 55,3 | 6,40 | 3,45 | 53,9 | 6,62 | 3,36 | 50,8 | 0,03 | -0,09 | 100,7 | 97,4 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-červen 2008 | Index skutečnost 2009/2008 | |||
Skutečnost leden-červen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 542,22 | 1152,10 | 1156,78 | 574,95 | 49,7 | 49,0 | 106,0 |
Běžné výdaje | 487,46 | 1038,01 | 1034,10 | 523,61 | 50,6 | 49,2 | 107,4 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 37,73 | 102,73 | 103,19 | 38,98 | 37,8 | 38,2 | 103,3 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 23,66 | 47,40 | 47,40 | 24,23 | 51,1 | 49,5 | 102,4 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 77,31 | 134,49 | 128,03 | 81,51 | 63,7 | 65,2 | 105,4 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 22,20 | 53,80 | 53,52 | 23,70 | 44,3 | 43,1 | 106,7 |
- neinvest. transfery státním fondům | 14,77 | 32,05 | 32,26 | 12,76 | 39,6 | 30,9 | 86,4 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 1,88 | 2,96 | 3,36 | 1,72 | 51,1 | 51,6 | 91,5 |
- sociální dávky | 197,27 | 422,01 | 420,51 | 213,05 | 50,7 | 50,1 | 108,0 |
z toho: | |||||||
důchody | 151,60 | 336,57 | 336,57 | 167,50 | 49,8 | 49,6 | 110,5 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 3,56 | 5,00 | 5,00 | 7,33 | 146,5 | 50,8 | 205,9 |
ostatní soc.dávky | 20,60 | 36,03 | 34,53 | 17,62 | 51,0 | 57,7 | 85,5 |
státní soc.podpora | 21,52 | 44,40 | 44,40 | 20,60 | 46,4 | 47,1 | 95,7 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 2,91 | 5,73 | 6,17 | 2,16 | 35,1 | 41,9 | 74,4 |
- prostředky na insolventnost | 0,07 | 0,22 | 0,22 | 0,23 | 103,4 | 36,5 | 311,6 |
- stavební spoření | 13,38 | 14,60 | 14,60 | 12,36 | 84,7 | 89,2 | 92,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,44 | 6,40 | 6,40 | 2,62 | 41,0 | 47,9 | 107,4 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 15,48 | 34,85 | 34,82 | 19,74 | 56,7 | 51,8 | 127,5 |
- kapitola Státní dluh | 19,87 | 48,61 | 48,45 | 29,60 | 61,1 | 43,7 | 148,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,03 | 0,74 | 0,67 | 0,04 | 5,4 | 1,9 | 116,0 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 58,46 | 131,43 | 134,51 | 60,91 | 45,3 | 29,1 | 104,2 |
Kapitálové výdaje | 54,76 | 114,09 | 122,68 | 51,34 | 41,8 | 46,8 | 93,7 |
SALDO SR CELKEM | -5,65 | -38,10 | -38,32 | -68,26 | 178,1 | 8,0 | 1207,6 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2009 **) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím (jejich rozpočet zatím není známý) ***) dopočet do celku |