Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až červenec 2009
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.6.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 128,5 mld. Kč, celkových výdajů na 1 166,8 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,3 mld. Kč. Zvýšení výdajů a tím i schodku o 0,2 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 14,5 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci července 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 586,8 mld. Kč, celkové výdaje 663,0 mld. Kč a schodek hospodaření 76,2 mld. Kč (v červenci 2008 vykázán přebytek 9,3 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-červenec 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 627,78 | 1114,00 | 1118,45 | 586,80 | 52,0 | 60,3 | 93,5 |
VÝDAJE CELKEM | 618,50 | 1152,10 | 1156,78 | 662,96 | 56,8 | 55,6 | 107,2 |
SALDO | 9,27 | -38,10 | -38,32 | -76,16 | 198,7 | -13,0 | -821,1 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 586,8 mld. Kč představovaly 52,0 % rozpočtu po změnách (v červenci 2008 plněny na 60,3 %) a byly tak proti červenci 2008 nižší o 41,0 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Na meziročním poklesu se podílely především příjmy z daní a poplatků (pokles o 35,2 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 14,4 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 282,5 mld. Kč, což představuje 47,4 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 35,2 mld. Kč, tj. o 11,1 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 10,2 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn nižším inkasem všech „velkých“ daní (DPH, SD, DPPO, DPFO).
Inkaso DPH představovalo 108,0 mld. Kč, tj. 55,7 % rozpočtu, což je o 1,4 procentního bodu nižší plnění než v červenci minulého roku. Meziroční pokles o 1,5 mld. Kč, tj. o 1,4 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 10,6 procentního bodu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 66,8 mld. Kč, což představuje 46,4 % rozpočtu (loni to bylo 50,0 %) a meziroční pokles o 0,6 mld. Kč, tj. o 0,8 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad mimo jiné souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V období od března 2009 (splatnost za leden 2009) do července 2009 (splatnost za květen 2009) bylo již inkaso meziročně vyšší o 5,9 mld. Kč.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 51,2 mld. Kč představovala 39,3 % rozpočtu (loni plnění na 64,3 %) a meziročně tak klesla o 24,7 mld. Kč, tj. o 32,5 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 47,0 mld. Kč, tj. 43,8 % rozpočtu (loni plnění na 59,1 %) při meziročním poklesu o 6,4 mld. Kč, tj. o 11,9 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 41,7 mld. Kč při plnění rozpočtu na 47,7 % (loni to bylo 56,6 %) a meziročním poklesu o 2,4 mld. Kč, tj. o 5,4 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %.
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 1,1 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 8,4 % (loni to bylo na 61,1 %) a meziroční pokles o 4,0 mld. Kč, tj. o 78,5 %. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 4,2 mld. Kč, což představuje 61,3 % rozpočtu (loni 106,7 %) a meziročně byla mírně nad úrovní minulého roku. Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.7.2009 výše 385,5 mld. Kč, což představuje 47,3 % rozpočtu a meziroční pokles o 52,0 mld. Kč, tj. o 11,9 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 437,5 mld. Kč, tj. 58,2 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 22,5 mld. Kč, tj. o 5,4 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 209,9 mld. Kč, což představuje 52,9 % rozpočtu (loni to bylo 57,9 %) a meziroční pokles o 14,4 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 186,6 mld. Kč, tj. 52,9 % rozpočtu, při meziročním růstu o 1,9 mld. Kč, tj. o 1,0 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 %).
Ke konci července 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 94,4 mld. Kč, což je 69,3 % rozpočtu po změnách a o 8,6 mld. Kč, tj. o 10,0 % více než v červenci loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na meziroční růst mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil cca 32 mld. Kč (dalších 2,8 mld. Kč v rámci tohoto usnesení představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek). Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 7,2 mld. Kč (loni to bylo o 29,1 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 30,0 mld. Kč (plnění na 28,0 %), což je o 9,5 mld. Kč více než v červenci 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 4,3 mld. Kč a byly tak plněny na 64,4 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 663,0 mld. Kč čerpané ke konci července 2009 představují 56,8 % rozpočtu (v červenci 2008 to bylo 55,6 %), což znamená meziroční růst o 44,5 mld. Kč, tj. o 7,2 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 9,7 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu státního rozpočtu byly ke konci července čerpány ve výši 594,3 mld. Kč, tj. na 57,5 % rozpočtu (loni to bylo na 56,1 %). Proti loňskému roku vzrostly o 38,2 mld. Kč, tj. o 6,9 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,5 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). Rozpočet po změnách byl navýšen na 426,3 mld. Kč. K 31.7.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 249,4 mld. Kč, tj. 58,5 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 58,6 %), při meziročním růstu o 18,8 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Z toho na důchody připadlo 196,4 mld. Kč, tj. 58,4 % rozpočtu (loni to bylo 58,3 %), při meziročním růstu o 18,5 mld. Kč, tj. o 10,4 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 85,6 mld. Kč, což představuje 66,9 % rozpočtu, a proti červenci 2008 byly vyšší o 4,7 mld. Kč, tj. o 5,8 %. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 56,7 mld. Kč (v červnu zaplacena záloha na 3. čtvrtletí ve výši 18,6 mld. Kč), což je o 0,3 mld. Kč méně než v roce 2008. Dalších 15,0 mld. Kč (loni na stejné úrovni) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 28,3 mld. Kč, tj. 59,7 % rozpočtu, při meziročním růstu o 0,7 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci července 2009 hrazeny ve výši 30,0 mld. Kč, tj. 62,0 % rozpočtu, a jsou nad úrovní července 2008 o 9,7 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 20,9 mld. Kč, což představuje 61,0 % rozpočtované výše a meziročně vyšší čerpání o 4,3 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 68,7 mld. Kč, což představuje 51,4 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 51,6 %), a meziročně byly vyšší o 6,3 mld. Kč, tj. o 10,0 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci července 2009 dosáhl 76,2 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 85,4 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném červenci skončilo schodkem 7,9 mld. Kč (v červenci 2008 to byl přebytek 14,9 mld. Kč), když příjmy činily 80,1 mld. Kč (v červenci 2008 to bylo 91,2 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 88,0 mld. Kč (v červenci 2008 to bylo 76,3 mld. Kč). Na horším výsledku v samotném červenci 2009 proti červenci 2008 se projevilo především nižší inkaso daní z příjmů právnických osob (o 9,0 mld. Kč) a na straně výdajů vyšší čerpání kapitálových výdajů (o 9,7 mld. Kč - především vliv transferů do SFDI).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-červenec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -2 126 | -23 519 | -26 854 | -62 113 | -48 798 | 10 259 | -445 | 19 676 | 9 275 | -76 160 |
GRAF - Vývoj salda státního rozpočtu za leden až červenec v letech 2008 a 2009:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-červenec 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-červenec | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 627,78 | 1114,00 | 1128,51 | 586,80 | 52,0 | 60,3 | 93,5 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 541,92 | 992,20 | 992,20 | 492,39 | 49,6 | 57,8 | 90,9 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 317,70 | 595,52 | 595,52 | 282,52 | 47,4 | 57,6 | 88,9 |
v tom: | |||||||
- DPH | 109,54 | 194,10 | 194,10 | 108,02 | 55,7 | 57,1 | 98,6 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 67,37 | 143,90 | 143,90 | 66,81 | 46,4 | 50,0 | 99,2 |
- daně z příjmů PO | 75,85 | 130,30 | 130,30 | 51,18 | 39,3 | 64,3 | 67,5 |
- daně z příjmů FO | 53,35 | 107,20 | 107,20 | 46,98 | 43,8 | 59,1 | 88,1 |
vybíraná srážkou | 4,16 | 6,80 | 6,80 | 4,17 | 61,3 | 106,7 | 100,1 |
ze závislé činnosti | 44,12 | 87,40 | 87,40 | 41,72 | 47,7 | 56,6 | 94,6 |
z přiznání | 5,07 | 13,00 | 13,00 | 1,09 | 8,4 | 61,1 | 21,5 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,46 | 2,41 | 2,41 | 1,52 | 63,3 | 53,5 | 61,9 |
- majetkové daně | 6,07 | 11,80 | 11,80 | 4,78 | 40,5 | 69,0 | 78,8 |
- clo | 1,46 | 1,60 | 1,60 | 0,84 | 52,2 | 112,1 | 57,4 |
- poplatky za uložení odpadů (kapitolaOSFA) | 0,82 | 1,35 | 1,35 | 0,81 | 60,0 | 63,1 | 98,8 |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,78 | 2,86 | 2,86 | 1,58 | 55,3 | 155,6 | 203,2 |
Pojistné SZ | 224,22 | 396,68 | 396,68 | 209,87 | 52,9 | 57,9 | 93,6 |
z toho: na důchody | 184,65 | 352,61 | 352,61 | 186,55 | 52,9 | 57,5 | 101,0 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 85,85 | 121,80 | 136,31 | 94,41 | 69,3 | 84,0 | 110,0 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 63,50 | 107,31 | 118,21 | 43,89 | 37,1 | 70,8 | 69,1 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 20,52 | 96,25 | 107,20 | 30,01 | 28,0 | 25,9 | 146,3 |
převody z fondů OSS | 36,24 | 0,00 | 0,00 | 7,18 | x | x | 19,8 |
přijaté sankční platby ***) | -0,15 | 1,24 | 1,24 | 1,47 | 119,2 | -10,7 | -964,7 |
soudní poplatky ***) | 0,54 | 0,60 | 0,58 | 0,69 | 117,9 | 76,9 | 127,9 |
dobrovolné pojistné | 0,45 | 0,82 | 0,82 | 0,31 | 37,9 | 46,6 | 69,3 |
- kapitola Operace SFA | 1,56 | 3,50 | 3,50 | 4,21 | 120,4 | 59,7 | 270,7 |
- kapitola Státní dluh | 4,09 | 6,68 | 6,68 | 4,30 | 64,4 | 280,1 | 105,1 |
- VPS | 16,70 | 4,31 | 7,92 | 42,01 | 530,3 | 197,4 | 251,5 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,06 | 0,07 | 0,07 | 0,03 | 47,6 | 89,7 | 53,1 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,15 | 0,16 | 0,16 | 0,40 | 251,0 | 21,5 | 270,0 |
- ostatní příjmy VPS**) | 16,50 | 4,09 | 7,70 | 41,57 | 540,2 | 214,1 | 252,0 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní:
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený | Skut. k 31.07.*) | % plnění | Rozpočet schválený | Skut. k 31.7.**) | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.k 31.7.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 415,02 | 59,3 | 751,20 | 437,51 | 58,2 | 815,82 | 385,49 | 47,3 | 22,49 | -52,02 | 105,4 | 88,1 |
- DPH | 232,10 | 146,66 | 63,2 | 274,50 | 156,99 | 57,2 | 278,60 | 154,90 | 55,6 | 10,33 | -2,08 | 107,0 | 98,7 |
- spotřební daň | 138,70 | 70,70 | 51,0 | 142,30 | 71,65 | 50,3 | 151,80 | 70,81 | 46,6 | 0,94 | -0,83 | 101,3 | 98,8 |
- clo | 1,20 | 0,83 | 69,0 | 1,30 | 1,46 | 112,1 | 1,60 | 0,84 | 52,2 | 0,63 | -0,62 | 176,0 | 57,4 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 95,72 | 62,8 | 168,60 | 107,69 | 63,9 | 187,00 | 72,03 | 38,5 | 11,98 | -35,66 | 112,5 | 66,9 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 82,90 | 56,6 | 135,40 | 80,36 | 59,3 | 162,90 | 69,13 | 42,4 | -2,55 | -11,23 | 96,9 | 86,0 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 4,73 | 66,7 | 5,60 | 5,84 | 104,2 | 9,80 | 5,82 | 59,4 | 1,10 | -0,02 | 123,3 | 99,6 |
závislá činnost | 121,20 | 69,03 | 57,0 | 114,00 | 64,66 | 56,7 | 128,10 | 61,17 | 47,7 | -4,37 | -3,50 | 93,7 | 94,6 |
z přiznání | 18,30 | 9,14 | 49,9 | 15,80 | 9,85 | 62,4 | 25,00 | 2,15 | 8,6 | 0,72 | -7,71 | 107,9 | 21,8 |
- silniční daň | 5,70 | 3,61 | 63,3 | 6,10 | 3,85 | 63,2 | 6,50 | 2,81 | 43,2 | 0,24 | -1,05 | 106,8 | 72,9 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 3,13 | 58,1 | 5,50 | 3,24 | 59,0 | 6,40 | 3,99 | 62,4 | 0,11 | 0,75 | 103,4 | 123,2 |
- majetkové daně | 9,00 | 5,66 | 62,9 | 8,80 | 6,07 | 69,0 | 11,80 | 4,78 | 40,5 | 0,41 | -1,29 | 107,2 | 78,8 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,76 | 88,0 | 2,30 | 2,14 | 93,2 | 2,60 | 2,28 | 87,7 | 0,38 | 0,14 | 121,7 | 106,5 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 4,04 | 65,1 | 6,40 | 4,06 | 63,4 | 6,62 | 3,91 | 59,2 | 0,02 | -0,15 | 100,6 | 96,4 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-červenec 2008 | Index skutečnost 2009/2008 | |||
Skutečnost leden-červenec | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 618,50 | 1152,10 | 1166,83 | 662,96 | 56,8 | 55,6 | 107,2 |
Běžné výdaje | 556,06 | 1038,01 | 1033,07 | 594,26 | 57,5 | 56,1 | 106,9 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 45,95 | 102,73 | 102,92 | 47,52 | 46,2 | 46,3 | 103,4 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 27,58 | 47,40 | 47,40 | 28,31 | 59,7 | 57,8 | 102,6 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 80,89 | 134,49 | 127,92 | 81,56 | 66,9 | 67,0 | 105,8 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 26,80 | 53,80 | 45,28 | 29,56 | 65,3 | 64,0 | 110,3 |
- neinvest. transfery státním fondům | 15,21 | 32,05 | 30,96 | 13,83 | 44,7 | 35,9 | 90,9 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,36 | 2,96 | 3,71 | 2,12 | 57,1 | 44,2 | 89,8 |
- sociální dávky | 230,60 | 422,01 | 426,26 | 249,38 | 58,5 | 58,6 | 108,1 |
z toho: | |||||||
důchody | 177,88 | 336,57 | 336,51 | 196,43 | 58,4 | 58,3 | 110,4 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 4,10 | 5,00 | 10,97 | 8,67 | 79,1 | 58,5 | 211,8 |
ostatní soc.dávky | 23,59 | 36,03 | 34,51 | 20,21 | 58,6 | 66,1 | 85,7 |
státní soc.podpora | 25,03 | 44,40 | 44,27 | 24,07 | 54,4 | 54,9 | 96,1 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 3,57 | 5,73 | 6,40 | 2,55 | 39,8 | 38,8 | 71,4 |
- prostředky na insolventnost | 0,09 | 0,22 | 0,34 | 0,28 | 83,0 | 42,7 | 328,3 |
- stavební spoření | 13,38 | 14,60 | 14,60 | 12,36 | 84,7 | 89,2 | 92,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,44 | 6,40 | 6,40 | 2,62 | 41,0 | 47,9 | 107,4 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 16,56 | 34,85 | 34,21 | 20,87 | 61,0 | 55,4 | 126,1 |
- kapitola Státní dluh | 20,32 | 48,61 | 48,44 | 30,03 | 62,0 | 44,7 | 147,8 |
- kapitola Operace SFA | 0,04 | 0,74 | 0,62 | 0,05 | 7,5 | 2,3 | 123,4 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 70,29 | 131,43 | 137,61 | 69,22 | 50,3 | 52,6 | 98,5 |
Kapitálové výdaje | 62,44 | 114,09 | 133,76 | 68,71 | 51,4 | 51,6 | 110,0 |
SALDO SR CELKEM | 9,27 | -38,10 | -38,32 | -76,16 | 198,7 | -13,0 | -821,1 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 **) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím (jejich rozpočet zatím není známý) ***) dopočet do celku |