Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až srpen 2009
- Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč.
- V rozpočtu po změnách (k 30.6.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 128,5 mld. Kč, celkových výdajů na 1 166,8 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,3 mld. Kč. Zvýšení rozpočtu výdajů a tím i schodku o 0,2 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 14,5 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci srpna 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 643,9 mld. Kč, celkové výdaje 733,5 mld. Kč a schodek hospodaření 89,6 mld. Kč (v srpnu 2008 vykázán přebytek 5,3 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-srpen 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 |
Index 2009/2008 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 691,40 | 1114,00 | 1128,51 | 643,91 | 57,1 | 66,4 | 93,1 |
VÝDAJE CELKEM | 686,08 | 1152,10 | 1166,83 | 733,49 | 62,9 | 61,7 | 106,9 |
SALDO | 5,32 | -38,10 | -38,32 | -89,58 | 233,8 | -7,5 | -1684,3 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 643,9 mld. Kč představovaly 57,1 % rozpočtu po změnách (v srpnu 2008 plněny na 66,4 %) a byly tak proti srpnu 2008 nižší o 47,5 mld. Kč, tj. o 6,9 %. Na meziročním poklesu se podílely především příjmy z daní a poplatků (pokles o 37,5 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 17,0 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 304,9 mld. Kč, což představuje 51,2 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 37,5 mld. Kč, tj. o 11,0 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 10,9 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn nižším inkasem všech „velkých“ daní (především DPPO, DPFO, ale i DPH a SD).
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 48,6 mld. Kč představovala 37,3 % rozpočtu (loni plnění na 63,3 %) a meziročně tak klesla o 26,0 mld. Kč, tj. o 34,9 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. Výpadek inkasa DPPO ovlivnilo zrušení povinnosti platit zálohy na daň z příjmů pro daňové subjekty zaměstnávající maximálně 5 zaměstnanců a kladně vyřízené žádosti daňových subjektů o stanovení záloh jinak než vyplývá z jejich poslední známé daňové povinnosti s ohledem na očekávaný pokles daňové povinnosti následkem prohlubujícího se nepříznivého vývoje hospodaření.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 54,1 mld. Kč, tj. 50,5 % rozpočtu (loni plnění na 67,5 %) při meziročním poklesu o 6,7 mld. Kč, tj. o 11,1 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 48,3 mld. Kč při plnění rozpočtu na 55,3 % (loni to bylo na 65,2 %) a meziročním poklesu o 2,5 mld. Kč, tj. o 5,0 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %. U inkasa této daně se negativně projevuje ekonomická krize (propouštění či nižší než předpokládaný růst platů).
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 1,2 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 9,1 % (loni to bylo na 64,1 %) a meziroční pokles o 4,1 mld. Kč, tj. o 77,8 %. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Příčiny jsou stejné jako u daní z příjmů právnických osob.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 4,6 mld. Kč, což představuje 67,9 % rozpočtu (loni 120,6 %) a meziročně byla mírně pod úrovní minulého roku. Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Inkaso DPH představovalo 114,0 mld. Kč, tj. 58,7 % rozpočtu, což je o 1,3 procentního bodu nižší plnění než v srpnu minulého roku. Meziroční pokles o 1,2 mld. Kč, tj. o 1,0 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 10,2 procentního bodu. Zde se negativně projevuje především pokles spotřeby domácností.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 77,7 mld. Kč, což představuje 54,0 % rozpočtu (loni to bylo 58,6 %) a meziroční pokles o 1,3 mld. Kč, tj. o 1,6 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad mimo jiné souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V období od března 2009 (splatnost za leden 2009) do srpna 2009 (splatnost za červen 2009) bylo již inkaso meziročně vyšší o 5,2 mld. Kč. I zde se však projevuje ekonomická krize (např. snižující se autodoprava).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.8.2009 výše 415,5 mld. Kč, což představuje 50,9 % rozpočtu a meziroční pokles o 55,0 mld. Kč, tj. o 11,7 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 470,5 mld. Kč, tj. 62,6 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 24,2 mld. Kč, tj. o 5,4 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 239,3 Kč, což představuje 60,3 % rozpočtu (loni to bylo 66,2 %) a meziroční pokles o 17,0 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 212,7 mld. Kč, tj. 60,3 % rozpočtu, při meziročním růstu o 1,7 mld. Kč, tj. o 0,8 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 % proti skutečnosti roku 2008).
Ke konci srpna 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 99,7 mld. Kč, což je 73,1 % rozpočtu po změnách a o 7,0 mld. Kč, tj. o 7,5 % více než v srpnu loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na meziroční růst mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil 31,7 mld. Kč. Dalších 3,6 mld. Kč v rámci tohoto usnesení a usneseních vlády č. 1626/2008 a č. 457/2009 představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek. Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 9,0 mld. Kč (loni to bylo o 28,5 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 31,9 mld. Kč (plnění na 29,7 %), což je o 7,4 mld. Kč více než v srpnu 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 4,8 mld. Kč a byly tak plněny na 71,3 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 733,5 mld. Kč čerpané ke konci srpna 2009 představují 62,9 % rozpočtu (v srpnu 2008 to bylo 61,7 %), což znamená meziroční růst o 47,4 mld. Kč, tj. o 6,9 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 7,6 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci srpna čerpány ve výši 659,8 mld. Kč, tj. na 63,9 % rozpočtu (loni to bylo na 62,5 %). Proti loňskému roku vzrostly o 40,8 mld. Kč, tj. o 6,6 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,5 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). Rozpočet po změnách byl navýšen na 426,3 mld. Kč. K 31.8.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 283,3 mld. Kč, tj. 66,5 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 67,0 %), při meziročním růstu o 19,4 mld. Kč, tj. o 7,4 %. Z toho na důchody připadlo 223,0 mld. Kč, tj. 66,3 % rozpočtu (loni to bylo 66,9 %), při meziročním růstu o 18,9 mld. Kč, tj. o 9,2 %. Prostředky na podpory v nezaměstnanosti dosáhly 10,1 mld. Kč a jsou tak o 5,4 mld. Kč vyšší než v srpnu 2008. Naopak ostatní sociální dávky (22,7 mld. Kč) a státní sociální podpora (27,5 mld. Kč) byly meziročně čerpány o 4,8 mld. Kč méně.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 89,1 mld. Kč, což představuje 69,6 % rozpočtu, a proti srpnu 2008 byly vyšší o 5,6 mld. Kč, tj. o 6,7 %. Čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 56,7 mld. Kč (v červnu zaplacena záloha na 3. čtvrtletí ve výši 18,6 mld. Kč), což je o 0,3 mld. Kč méně než v roce 2008. Dalších 17,0 mld. Kč (loni 0,2 mld. Kč méně) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 32,4 mld. Kč, tj. 68,3 % rozpočtu, při meziročním růstu o 0,9 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci srpna 2009 hrazeny ve výši 32,6 mld. Kč, tj. 67,2 % rozpočtu, a jsou nad úrovní srpna 2008 o 9,7 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 23,4 mld. Kč, což představuje 68,4 % rozpočtované výše a meziročně vyšší čerpání o 5,4 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 73,7 mld. Kč, což představuje 55,1 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 55,5 %), a meziročně byly vyšší o 6,6 mld. Kč, tj. o 9,8 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci srpna 2009 dosáhl 89,6 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 94,9 mld. Kč. Proti schodku danému rozpočtem po změnách je současný stav horší o 51,3 mld. Kč. Vykázaný schodek je nejhorším výsledkem hospodaření státního rozpočtu za leden až srpen od roku 1993.
Hospodaření rozpočtu v samotném srpnu skončilo schodkem 13,4 mld. Kč (v srpnu 2008 to byl schodek 4,0 mld. Kč), když příjmy činily 57,1 mld. Kč (v srpnu 2008 to bylo 63,6 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 70,5 mld. Kč (v srpnu 2008 to bylo 67,6 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-srpen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -12 367 | -25 565 | -32 956 | -71 885 | -50 687 | 10 008 | -6 440 | 22 226 | 5 318 | -89 578 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-srpen 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 691,40 | 1114,00 | 1128,51 | 643,91 | 57,1 | 66,4 | 93,1 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 598,71 | 992,20 | 992,20 | 544,23 | 54,9 | 63,8 | 90,9 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 342,42 | 595,52 | 595,52 | 304,93 | 51,2 | 62,1 | 89,0 |
v tom: | |||||||
- DPH | 115,13 | 194,10 | 194,10 | 113,97 | 58,7 | 60,0 | 99,0 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 78,95 | 143,90 | 143,90 | 77,67 | 54,0 | 58,6 | 98,4 |
- daně z příjmů PO | 74,63 | 130,30 | 130,30 | 48,60 | 37,3 | 63,3 | 65,1 |
- daně z příjmů FO | 60,90 | 107,20 | 107,20 | 54,15 | 50,5 | 67,5 | 88,9 |
vybíraná srážkou | 4,70 | 6,80 | 6,80 | 4,61 | 67,9 | 120,6 | 98,1 |
ze závislé činnosti | 50,87 | 87,40 | 87,40 | 48,35 | 55,3 | 65,2 | 95,0 |
z přiznání | 5,32 | 13,00 | 13,00 | 1,18 | 9,1 | 64,1 | 22,2 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,66 | 2,41 | 2,41 | 1,65 | 68,6 | 57,9 | 62,0 |
- majetkové daně | 6,82 | 11,80 | 11,80 | 5,33 | 45,1 | 77,5 | 78,1 |
- clo | 1,59 | 1,60 | 1,60 | 0,94 | 58,4 | 122,0 | 59,0 |
- poplatky za uložení odpadů (kapitola OSFA) | 0,95 | 1,35 | 1,35 | 0,93 | 69,2 | 73,1 | 98,2 |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,79 | 2,86 | 2,86 | 1,69 | 59,2 | 158,4 | 213,7 |
Pojistné SZ | 256,29 | 396,68 | 396,68 | 239,30 | 60,3 | 66,2 | 93,4 |
z toho: na důchody | 211,06 | 352,61 | 352,61 | 212,71 | 60,3 | 65,7 | 100,8 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 92,69 | 121,80 | 136,31 | 99,68 | 73,1 | 90,7 | 107,5 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 69,15 | 107,31 | 118,21 | 48,23 | 40,8 | 77,1 | 69,7 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 24,46 | 96,25 | 107,20 | 31,88 | 29,7 | 30,9 | 130,3 |
převody z fondů OSS | 37,46 | 0,00 | 0,00 | 8,98 | x | x | 24,0 |
přijaté sankční platby ***) | -0,05 | 1,24 | 1,24 | 1,59 | 128,8 | -3,5 | -3174,7 |
soudní poplatky ***) | 0,61 | 0,60 | 0,58 | 0,78 | 133,7 | 87,8 | 126,9 |
dobrovolné pojistné | 0,53 | 0,82 | 0,82 | 0,36 | 43,6 | 54,7 | 68,0 |
- kapitola Operace SFA | 1,59 | 3,50 | 3,50 | 4,38 | 125,3 | 60,9 | 276,1 |
- kapitola Státní dluh | 4,84 | 6,68 | 6,68 | 4,76 | 71,3 | 331,2 | 98,4 |
- VPS | 17,12 | 4,31 | 7,92 | 42,31 | 534,2 | 202,3 | 247,1 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,07 | 0,07 | 0,07 | 0,03 | 53,7 | 104,0 | 51,6 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,15 | 0,16 | 0,16 | 0,43 | 271,1 | 21,5 | 291,6 |
- ostatní příjmy VPS**) | 16,90 | 4,09 | 7,70 | 41,84 | 543,7 | 219,4 | 247,5 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 31.8.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 446,32 | 63,8 | 751,20 | 470,48 | 62,6 | 815,82 | 415,46 | 50,9 | 24,2 | -55,0 | 105,4 | 88,3 |
- DPH | 232,10 | 152,02 | 65,5 | 274,50 | 165,20 | 60,2 | 278,60 | 163,50 | 58,7 | 13,2 | -1,7 | 108,7 | 99,0 |
- spotřební daň | 138,70 | 82,23 | 59,3 | 142,30 | 83,84 | 58,9 | 151,80 | 82,30 | 54,2 | 1,6 | -1,5 | 102,0 | 98,2 |
- clo | 1,20 | 0,92 | 76,8 | 1,30 | 1,59 | 122,0 | 1,60 | 0,94 | 58,4 | 0,7 | -0,7 | 172,1 | 59,0 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 95,79 | 62,8 | 168,60 | 107,34 | 63,7 | 187,00 | 69,73 | 37,3 | 11,5 | -37,6 | 112,0 | 65,0 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 95,31 | 65,0 | 135,40 | 91,52 | 67,6 | 162,90 | 79,75 | 49,0 | -3,8 | -11,8 | 96,0 | 87,1 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 5,50 | 77,5 | 5,60 | 6,68 | 119,3 | 9,80 | 6,57 | 67,1 | 1,2 | -0,1 | 121,5 | 98,4 |
závislá činnost | 121,20 | 80,39 | 66,3 | 114,00 | 74,58 | 65,4 | 128,10 | 70,90 | 55,3 | -5,8 | -3,7 | 92,8 | 95,1 |
z přiznání | 18,30 | 9,42 | 51,5 | 15,80 | 10,25 | 64,9 | 25,00 | 2,28 | 9,1 | 0,8 | -8,0 | 108,9 | 22,2 |
- silniční daň | 5,70 | 3,73 | 65,4 | 6,10 | 3,94 | 64,6 | 6,50 | 2,89 | 44,4 | 0,2 | -1,1 | 105,7 | 73,3 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 3,52 | 65,2 | 5,50 | 3,55 | 64,6 | 6,40 | 4,34 | 67,8 | 0,0 | 0,8 | 100,9 | 122,2 |
- majetkové daně | 9,00 | 6,48 | 72,0 | 8,80 | 6,82 | 77,5 | 11,80 | 5,33 | 45,1 | 0,3 | -1,5 | 105,3 | 78,1 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,88 | 93,9 | 2,30 | 2,27 | 98,7 | 2,60 | 2,43 | 93,4 | 0,4 | 0,2 | 120,8 | 107,0 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 4,44 | 71,6 | 6,40 | 4,41 | 68,8 | 6,62 | 4,28 | 64,7 | 0,0 | -0,1 | 99,3 | 97,1 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-srpen 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 686,08 | 1152,10 | 1166,83 | 733,49 | 62,9 | 61,7 | 106,9 |
Běžné výdaje | 618,96 | 1038,01 | 1033,07 | 659,78 | 63,9 | 62,5 | 106,6 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 53,74 | 102,73 | 102,92 | 55,72 | 54,1 | 54,2 | 103,7 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 31,52 | 47,40 | 47,40 | 32,39 | 68,3 | 66,0 | 102,8 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 83,53 | 134,36 | 127,92 | 89,10 | 69,6 | 69,2 | 106,7 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 30,16 | 45,52 | 45,28 | 31,23 | 69,0 | 72,0 | 103,5 |
- neinvest. transfery státním fondům | 15,48 | 32,05 | 30,96 | 13,94 | 45,0 | 36,5 | 90,0 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,56 | 2,96 | 3,71 | 2,21 | 59,6 | 47,9 | 86,4 |
- sociální dávky | 263,88 | 422,01 | 426,26 | 283,30 | 66,5 | 67,0 | 107,4 |
z toho: | |||||||
důchody | 204,18 | 336,57 | 336,51 | 223,03 | 66,3 | 66,9 | 109,2 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 4,68 | 5,00 | 10,97 | 10,06 | 91,6 | 66,8 | 214,9 |
ostatní soc.dávky | 26,56 | 36,03 | 34,51 | 22,73 | 65,9 | 74,4 | 85,6 |
státní soc.podpora | 28,47 | 44,40 | 44,27 | 27,48 | 62,1 | 62,4 | 96,5 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 4,10 | 5,73 | 6,40 | 2,94 | 45,9 | 44,5 | 71,7 |
- prostředky na insolventnost | 0,09 | 0,22 | 0,34 | 0,40 | 119,7 | 46,7 | 432,9 |
- stavební spoření | 13,38 | 14,60 | 14,60 | 12,36 | 84,7 | 89,2 | 92,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,70 | 6,40 | 6,40 | 3,95 | 61,8 | 72,6 | 106,8 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 17,97 | 34,85 | 34,21 | 23,41 | 68,4 | 60,2 | 130,3 |
- kapitola Státní dluh | 22,89 | 48,61 | 48,44 | 32,57 | 67,2 | 50,4 | 142,3 |
- kapitola Operace SFA | 0,06 | 0,74 | 0,62 | 0,05 | 8,2 | 3,8 | 81,2 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 75,90 | 139,84 | 137,61 | 76,21 | 55,4 | 56,8 | 100,4 |
Kapitálové výdaje | 67,12 | 114,09 | 133,76 | 73,70 | 55,1 | 55,5 | 109,8 |
SALDO SR CELKEM | 5,32 | -38,10 | -38,32 | -89,58 | 233,8 | -7,5 | -1684,3 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 |