Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až září 2009
-
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.6.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 128,5 mld. Kč, celkových výdajů na 1 166,8 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,3 mld. Kč. Zvýšení rozpočtu výdajů a tím i schodku o 0,2 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 14,5 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci září 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 726,8 mld. Kč, celkové výdaje 814,1 mld. Kč a schodek hospodaření 87,3 mld. Kč (v září 2008 vykázán přebytek 10,5 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-září 2008 | 2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-září | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 794,46 | 1114,00 | 1128,51 | 726,78 | 64,4 | 76,3 | 91,5 |
VÝDAJE CELKEM | 783,98 | 1152,10 | 1166,83 | 814,07 | 69,8 | 70,5 | 103,8 |
SALDO | 10,47 | -38,10 | -38,32 | -87,30 | 227,8 | -14,7 | -833,6 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 726,8 mld. Kč představovaly 64,4 % rozpočtu po změnách (v září 2008 plněny na 76,3 %) a byly tak proti září 2008 nižší o 67,7 mld. Kč, tj. o 8,5 %. Na meziročním poklesu se podílely především příjmy z daní a poplatků (pokles o 51,2 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 26,1 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 355,3 mld. Kč, což představuje 59,7 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 51,2 mld. Kč, tj. o 12,6 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 14,0 procentního bodu horší. Meziroční pokles byl ovlivněn především nižším inkasem DPPO, DPFO a SD.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 65,6 mld. Kč představovala 50,4 % rozpočtu (loni plnění na 87,3 %) a meziročně tak klesla o 37,4 mld. Kč, tj. o 36,3 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. Vyšší inkaso této daně v samotném měsíci září (17,0 mld. Kč, což je o 11,3 mld. Kč méně než v září 2008)) souvisí s odvodem čtvrtletní zálohy na daň u větších plátců. Výpadek inkasa DPPO ovlivnilo zrušení povinnosti platit zálohy na daň z příjmů pro daňové subjekty zaměstnávající maximálně 5 zaměstnanců a kladně vyřízené žádosti daňových subjektů o stanovení záloh jinak než vyplývá z jejich poslední známé daňové povinnosti s ohledem na očekávaný pokles daňové povinnosti následkem prohlubujícího se nepříznivého vývoje hospodaření.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 61,4 mld. Kč, tj. 57,3 % rozpočtu (loni plnění na 76,4 %) při meziročním poklesu o 7,5 mld. Kč, tj. o 10,9 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 54,4 mld. Kč při plnění rozpočtu na 62,2 % (loni to bylo na 73,1 %) a meziročním poklesu o 2,6 mld. Kč, tj. o 4,6 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %. U inkasa této daně se negativně projevuje ekonomická krize (propouštění či nižší než předpokládaný růst platů).
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 1,8 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 13,6 % (loni to bylo na 80,5 %) a meziroční pokles o 4,9 mld. Kč, tj. o 73,6 %. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Příčiny nízkého plnění jsou stejné jako u daní z příjmů právnických osob.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 5,3 mld. Kč, což představuje 77,4 % rozpočtu (loni 134,9 %) a meziročně byla na stejné úrovni jako v roce 2008. Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Inkaso DPH představovalo 127,3 mld. Kč, tj. 65,6 % rozpočtu, což je o 0,9 procentního bodu nižší plnění než v září minulého roku. Meziroční pokles o 0,4 mld. Kč, tj. o 0,3 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 9,5 procentního bodu. Zde se negativně projevuje především pokles spotřeby domácností.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 89,4 mld. Kč, což představuje 62,1 % rozpočtu (loni to bylo 68,6 %) a meziroční pokles o 3,1 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad mimo jiné souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V období od března 2009 (splatnost za leden 2009) do září 2009 (splatnost za červenec 2009) bylo již inkaso meziročně vyšší o 3,3 mld. Kč. I zde se projevuje ekonomická krize (např. snižující se autodoprava).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.9.2009 výše 483,2 mld. Kč, což představuje 59,2 % rozpočtu a meziroční pokles o 73,0 mld. Kč, tj. o 13,1 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 556,2 mld. Kč, tj. 74,0 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 35,2 mld. Kč, tj. o 6,8 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 260,9 mld. Kč, což představuje 65,8 % rozpočtu (loni to bylo 74,2 %) a meziroční pokles o 26,1 mld. Kč, tj. o 9,1 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 231,9 mld. Kč, tj. 65,8 % rozpočtu, při meziročním poklesu o 4,5 mld. Kč, tj. o 1,9 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 % proti skutečnosti roku 2008).
Ke konci září 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 110,6 mld. Kč, což je 81,1 % rozpočtu po změnách a o 9,7 mld. Kč, tj. o 9,6 % více než v září loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na plnění těchto příjmů mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil 31,7 mld. Kč. Dalších 3,6 mld. Kč v rámci tohoto usnesení a usneseních vlády č. 1626/2008 a č. 457/2009 představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek. Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 9,2 mld. Kč (loni to bylo o 32,3 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu), které činily 41,0 mld. Kč (plnění na 38,2 %), což je o 14,1 mld. Kč více než v září 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 5,2 mld. Kč a byly tak plněny na 78,2 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 814,1 mld. Kč čerpané ke konci září 2009 představují 69,8 % rozpočtu (v září 2008 to bylo 70,5 %), což znamená meziroční růst o 30,1 mld. Kč, tj. o 3,8 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 7,6 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci září čerpány ve výši 733,6 mld. Kč, tj. na 71,0 % rozpočtu (loni to bylo na 71,3 %). Proti loňskému roku vzrostly o 26,5 mld. Kč, tj. o 3,8 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,5 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). Rozpočet po změnách byl navýšen na 426,3 mld. Kč. K 30.9.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 320,2 mld. Kč, tj. 75,1 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 75,7 %), při meziročním růstu o 22,2 mld. Kč, tj. o 7,4 %. Z toho na důchody připadlo 252,6 mld. Kč, tj. 75,1 % rozpočtu (loni to bylo 75,7 %), při meziročním růstu o 21,5 mld. Kč, tj. o 9,3 %. Prostředky na podpory v nezaměstnanosti dosáhly 11,4 mld. Kč a jsou tak o 6,1 mld. Kč vyšší než v září 2008. Naopak ostatní sociální dávky (25,3 mld. Kč) a státní sociální podpora (30,9 mld. Kč) byly meziročně čerpány o 5,4 mld. Kč méně.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 93,4 mld. Kč, což představuje 73,0 % rozpočtu, a proti září 2008 byly nižší o 12,2 mld. Kč, tj. o 11,6 %. Nižší čerpání ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 56,7 mld. Kč, což je o 18,3 mld. Kč méně než v roce 2008 (v září 2009 nebyla na rozdíl od roku 2008 zaplacena záloha na 4. čtvrtletí – ta v září 2008 činila 18,0 mld. Kč). Dalších 18,9 mld. Kč (loni o 0,3 mld. Kč méně) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 36,5 mld. Kč, tj. 76,9 % rozpočtu, při meziročním růstu o 1,0 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci září 2009 hrazeny ve výši 38,5 mld. Kč, tj. 79,6 % rozpočtu, a jsou nad úrovní září 2008 o 8,6 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 25,4 mld. Kč, což představuje 74,2 % rozpočtované výše a meziročně vyšší čerpání o 5,8 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 80,5 mld. Kč, což představuje 60,2 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 63,6 %), a meziročně byly vyšší o 3,6 mld. Kč, tj. o 4,6 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci září 2009 dosáhl 87,3 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 97,8 mld. Kč. Proti schodku danému rozpočtem po změnách je současný stav horší o 48,9 mld. Kč. Vykázaný schodek je stejně jako v minulém měsíci nejhorším výsledkem hospodaření státního rozpočtu za leden až září od roku 1993.
Nicméně hospodaření rozpočtu v samotném září skončilo přebytkem 2,3 mld. Kč (v září 2008 to bylo 5,2 mld. Kč), když příjmy činily 82,9 mld. Kč (v září 2008 to bylo 103,1 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 80,6 mld. Kč (v září 2008 to bylo 97,9 mld. Kč). Relativně pozitivní výsledek hospodaření v samotném září výrazně ovlivnilo nezaplacení již zmíněné zálohy na 4. čtvrtletí roku na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji (bude zaplacena v říjnu).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-září | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -17 306 | -22 551 | -21 434 | -80 267 | -40 516 | 25 748 | 1 489 | 36 316 | 10 473 | -87 296 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-září 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-září | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-září | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 794,46 | 1114,00 | 1128,51 | 726,78 | 64,4 | 76,3 | 91,5 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 693,55 | 992,20 | 992,20 | 616,19 | 62,1 | 73,9 | 88,8 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 406,51 | 595,52 | 595,52 | 355,28 | 59,7 | 73,7 | 87,4 |
v tom: | |||||||
- DPH | 127,70 | 194,10 | 194,10 | 127,28 | 65,6 | 66,5 | 99,7 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 92,52 | 143,90 | 143,90 | 89,37 | 62,1 | 68,6 | 96,6 |
- daně z příjmů PO | 102,97 | 130,30 | 130,30 | 65,61 | 50,4 | 87,3 | 63,7 |
- daně z příjmů FO | 68,95 | 107,20 | 107,20 | 61,42 | 57,3 | 76,4 | 89,1 |
vybíraná srážkou | 5,26 | 6,80 | 6,80 | 5,26 | 77,4 | 134,9 | 100,0 |
ze závislé činnosti | 57,01 | 87,40 | 87,40 | 54,40 | 62,2 | 73,1 | 95,4 |
z přiznání | 6,68 | 13,00 | 13,00 | 1,76 | 13,6 | 80,5 | 26,4 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,95 | 2,41 | 2,41 | 1,75 | 72,7 | 64,1 | 59,4 |
- majetkové daně | 7,84 | 11,80 | 11,80 | 5,95 | 50,4 | 89,0 | 75,9 |
- clo | 1,74 | 1,60 | 1,60 | 1,05 | 65,7 | 133,5 | 60,5 |
- poplatky za uložení odpadů (kapitola OSFA) | 1,06 | 1,35 | 1,35 | 1,04 | 77,0 | 81,2 | 98,5 |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,80 | 2,86 | 2,86 | 1,80 | 62,8 | 160,2 | 224,2 |
Pojistné SZ | 287,04 | 396,68 | 396,68 | 260,92 | 65,8 | 74,2 | 90,9 |
z toho: na důchody | 236,38 | 352,61 | 352,61 | 231,93 | 65,8 | 73,6 | 98,1 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 100,91 | 121,80 | 136,31 | 110,58 | 81,1 | 98,7 | 109,6 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 76,24 | 107,31 | 118,21 | 58,24 | 49,3 | 85,0 | 76,4 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 26,87 | 96,25 | 107,20 | 40,95 | 38,2 | 33,9 | 152,4 |
převody z fondů OSS | 41,54 | 0,00 | 0,00 | 9,22 | x | x | 22,2 |
přijaté sankční platby ***) | 0,05 | 1,24 | 1,24 | 1,80 | 145,3 | 3,6 | 3534,3 |
soudní poplatky ***) | 0,70 | 0,60 | 0,58 | 0,86 | 147,7 | 100,5 | 122,5 |
dobrovolné pojistné | 0,60 | 0,82 | 0,82 | 0,40 | 49,4 | 62,2 | 67,6 |
- kapitola Operace SFA | 1,61 | 3,50 | 3,50 | 4,40 | 125,8 | 61,8 | 273,1 |
- kapitola Státní dluh | 5,49 | 6,68 | 6,68 | 5,22 | 78,2 | 376,3 | 95,1 |
- VPS | 17,57 | 4,31 | 7,92 | 42,72 | 539,4 | 207,6 | 243,2 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,08 | 0,07 | 0,07 | 0,04 | 60,3 | 121,2 | 49,7 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,16 | 0,16 | 0,16 | 0,44 | 276,4 | 23,2 | 275,6 |
- ostatní příjmy VPS**) | 17,33 | 4,09 | 7,70 | 42,24 | 548,9 | 225,0 | 243,8 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk. k 27.9.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 30.9.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 30.9.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 521,01 | 74,5 | 751,20 | 556,21 | 74,0 | 815,82 | 483,19 | 59,2 | 35,2 | -73,0 | 106,8 | 86,9 |
- DPH | 232,10 | 169,40 | 73,0 | 274,50 | 183,19 | 66,7 | 278,60 | 182,48 | 65,5 | 13,8 | -0,7 | 108,1 | 99,6 |
- spotřební daň | 138,70 | 94,95 | 68,5 | 142,30 | 98,07 | 68,9 | 151,80 | 94,66 | 62,4 | 3,1 | -3,4 | 103,3 | 96,5 |
- clo | 1,20 | 1,04 | 86,5 | 1,30 | 1,74 | 133,5 | 1,60 | 1,05 | 65,7 | 0,7 | -0,7 | 167,2 | 60,5 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 125,61 | 82,4 | 168,60 | 146,46 | 86,9 | 187,00 | 93,76 | 50,1 | 20,9 | -52,7 | 116,6 | 64,0 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 108,56 | 74,1 | 135,40 | 103,92 | 76,7 | 162,90 | 90,62 | 55,6 | -4,6 | -13,3 | 95,7 | 87,2 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 6,13 | 86,4 | 5,60 | 7,51 | 134,1 | 9,80 | 7,48 | 76,3 | 1,4 | 0,0 | 122,4 | 99,6 |
závislá činnost | 121,20 | 90,44 | 74,6 | 114,00 | 83,57 | 73,3 | 128,10 | 79,77 | 62,3 | -6,9 | -3,8 | 92,4 | 95,4 |
z přiznání | 18,30 | 11,98 | 65,5 | 15,80 | 12,84 | 81,3 | 25,00 | 3,37 | 13,5 | 0,9 | -9,5 | 107,2 | 26,3 |
- silniční daň | 5,70 | 3,78 | 66,4 | 6,10 | 4,03 | 66,0 | 6,50 | 2,97 | 45,8 | 0,2 | -1,1 | 106,4 | 73,9 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 3,66 | 67,9 | 5,50 | 3,76 | 68,4 | 6,40 | 4,55 | 71,1 | 0,1 | 0,8 | 102,6 | 121,1 |
- majetkové daně | 9,00 | 7,24 | 80,5 | 8,80 | 7,84 | 89,0 | 11,80 | 5,95 | 50,4 | 0,6 | -1,9 | 108,2 | 75,9 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 1,99 | 99,6 | 2,30 | 2,40 | 104,3 | 2,60 | 2,55 | 98,3 | 0,4 | 0,2 | 120,5 | 106,5 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 4,78 | 77,1 | 6,40 | 4,81 | 75,1 | 6,62 | 4,59 | 69,3 | 0,0 | -0,2 | 100,6 | 95,4 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-září 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-září | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-září | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 783,98 | 1152,10 | 1166,83 | 814,07 | 69,8 | 70,5 | 103,8 |
Běžné výdaje | 707,04 | 1038,01 | 1033,07 | 733,56 | 71,0 | 71,3 | 103,8 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 61,44 | 102,73 | 102,92 | 63,79 | 62,0 | 62,0 | 103,8 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 35,45 | 47,40 | 47,40 | 36,45 | 76,9 | 74,2 | 102,8 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 105,62 | 134,36 | 127,92 | 93,38 | 73,0 | 87,5 | 88,4 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 33,30 | 45,52 | 45,28 | 34,62 | 76,5 | 79,5 | 104,0 |
- neinvest. transfery státním fondům | 15,99 | 32,05 | 30,96 | 14,09 | 45,5 | 37,7 | 88,2 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,66 | 2,96 | 3,71 | 2,26 | 60,9 | 49,9 | 84,8 |
- sociální dávky | 298,01 | 422,01 | 426,26 | 320,19 | 75,1 | 75,7 | 107,4 |
z toho: | |||||||
důchody | 231,07 | 336,57 | 336,51 | 252,57 | 75,1 | 75,7 | 109,3 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,29 | 5,00 | 10,97 | 11,41 | 103,9 | 75,6 | 215,6 |
ostatní soc.dávky | 29,67 | 36,03 | 34,51 | 25,27 | 73,2 | 83,2 | 85,1 |
státní soc.podpora | 31,98 | 44,40 | 44,27 | 30,95 | 69,9 | 70,1 | 96,8 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 4,54 | 5,73 | 6,40 | 3,28 | 51,3 | 49,4 | 72,2 |
- prostředky na insolventnost | 0,10 | 0,22 | 0,34 | 0,58 | 170,7 | 50,8 | 568,2 |
- stavební spoření | 13,47 | 14,60 | 14,60 | 12,44 | 85,2 | 89,8 | 92,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,70 | 6,40 | 6,40 | 3,95 | 61,8 | 72,6 | 106,8 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 19,62 | 34,85 | 34,21 | 25,39 | 74,2 | 65,7 | 129,4 |
- kapitola Státní dluh | 29,95 | 48,61 | 48,44 | 38,55 | 79,6 | 65,9 | 128,7 |
- kapitola Operace SFA | 0,08 | 0,74 | 0,62 | 0,05 | 8,9 | 5,0 | 67,1 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 83,11 | 139,84 | 137,61 | 84,51 | 61,4 | 62,2 | 101,7 |
Kapitálové výdaje | 76,95 | 114,09 | 133,76 | 80,52 | 60,2 | 63,6 | 104,6 |
SALDO SR CELKEM | 10,47 | -38,10 | -38,32 | -87,30 | 227,8 | -14,7 | -833,6 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2009 **) rozpočet i skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím ***) dopočet do celku |