Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až říjen 2009
-
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.9.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 128,7 mld. Kč, celkových výdajů na 1 167,3 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,6 mld. Kč. Zvýšení rozpočtu výdajů a tím i schodku o 0,5 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 14,7 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci října 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 809,8 mld. Kč, celkové výdaje 947,9 mld. Kč a schodek hospodaření 138,1 mld. Kč (v říjnu 2008 vykázán přebytek 10,9 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-říjen 2008 | 2009 | % plnění v roce 2008 | Index 2009/2008 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 880,48 | 1114,00 | 1128,69 | 809,83 | 71,8 | 83,8 | 92,0 |
VÝDAJE CELKEM | 869,54 | 1152,10 | 1167,33 | 947,92 | 81,2 | 77,5 | 109,0 |
SALDO | 10,94 | -38,10 | -38,65 | -138,09 | 357,3 | -15,3 | -1262,1 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 809,8 mld. Kč představovaly 71,8 % rozpočtu po změnách (v říjnu 2008 plněny na 83,8 %) a byly tak proti říjnu 2008 nižší o 70,6 mld. Kč, tj. o 8,0 %. Na meziročním poklesu se podílely především příjmy z daní a poplatků (pokles o 52,7 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 30,1 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 402,6 mld. Kč, což představuje 67,6 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 52,7 mld. Kč, tj. o 11,6 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 15,0 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn především nižším inkasem DPPO a DPFO.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 66,6 mld. Kč představovala 51,1 % rozpočtu (loni plnění na 88,3 %) a meziročně tak klesla o 37,5 mld. Kč, tj. o 36,0 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. Výpadek inkasa DPPO mimo jiné ovlivnilo zrušení povinnosti platit zálohy na daň z příjmů pro daňové subjekty zaměstnávající maximálně 5 zaměstnanců a kladně vyřízené žádosti daňových subjektů o stanovení záloh jinak než vyplývá z jejich poslední známé daňové povinnosti s ohledem na očekávaný pokles daňové povinnosti následkem prohlubujícího se nepříznivého vývoje hospodaření.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 68,8 mld. Kč, tj. 64,2 % rozpočtu (loni plnění na 84,8 %) při meziročním poklesu o 7,7 mld. Kč, tj. o 10,1 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 60,9 mld. Kč při plnění rozpočtu na 69,7 % (loni to bylo na 81,4 %) a meziročním poklesu o 2,6 mld. Kč, tj. o 4,1 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %. U inkasa této daně se negativně projevuje ekonomická krize (propouštění či nižší než předpokládaný růst platů).
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 1,9 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 14,5 % (loni to bylo na 83,9 %) a meziroční pokles o 5,1 mld. Kč, tj. o 73,0 %. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Příčiny nízkého plnění jsou stejné jako u daní z příjmů právnických osob.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 6,0 mld. Kč, což představuje 88,1 % rozpočtu (loni 155,4 %) a meziročně byla mírně pod úrovní roku 2008. Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Inkaso DPH představovalo 154,1 mld. Kč, tj. 79,4 % rozpočtu, což je o 1,9 procentního bodu nižší plnění než v říjnu minulého roku. Meziroční pokles o 2,0 mld. Kč, tj. o 1,3 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 10,5 procentního bodu. Zde se negativně projevuje především pokles spotřeby domácností.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 100,3 mld. Kč, což představuje 69,7 % rozpočtu (loni to bylo 76,3 %) a meziroční pokles o 2,6 mld. Kč, tj. o 2,5 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad mimo jiné souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V období od března 2009 (splatnost za leden 2009) do října 2009 (splatnost za srpen 2009) bylo již inkaso meziročně vyšší o 3,9 mld. Kč. I zde se projevuje ekonomická krize (např. snižující se autodoprava).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.10.2009 výše 547,9 mld. Kč, což představuje 67,2 % rozpočtu a meziroční pokles o 76,2 mld. Kč, tj. o 12,2 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 624,1 mld. Kč, tj. 83,1 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 35,1 mld. Kč, tj. o 6,0 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 288,5 mld. Kč, což představuje 72,7 % rozpočtu (loni to bylo 82,3 %) a meziroční pokles o 30,1 mld. Kč, tj. o 9,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 256,5 mld. Kč, tj. 72,7 % rozpočtu, při meziročním poklesu o 5,9 mld. Kč, tj. o 2,3 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 % proti skutečnosti roku 2008). Negativně se na inkasu této daně projevuje mimo ekonomické krize i možnost zaměstnavatelů využívat slevy na pojistném na sociální zabezpečení formou odečtu od celkového odváděného pojistného.
Ke konci října 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 118,8 mld. Kč, což je 87,0 % rozpočtu po změnách a o 12,1 mld. Kč, tj. o 11,4 % více než v říjnu loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na plnění těchto příjmů mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil 31,7 mld. Kč. Dalších 3,6 mld. Kč v rámci tohoto usnesení a usnesení vlády č. 1626/2008 a č. 457/2009 představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek. Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 9,4 mld. Kč (loni to bylo o 34,4 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu), které činily 46,2 mld. Kč (plnění na 43,0 %), což je o 18,3 mld. Kč více než v říjnu 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 6,2 mld. Kč a byly tak plněny na 92,8 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 947,9 mld. Kč čerpané ke konci října 2009 představují 81,2 % rozpočtu (v říjnu 2008 to bylo 77,5 %), což znamená meziroční růst o 78,4 mld. Kč, tj. o 9,0 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 7,7 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci října čerpány ve výši 842,4 mld. Kč, tj. na 81,4 % rozpočtu (loni to bylo na 79,2 %). Proti loňskému roku vzrostly o 54,8 mld. Kč, tj. o 7,0 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,7 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). Rozpočet po změnách byl navýšen na 425,1 mld. Kč. K 31.10.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 356,0 mld. Kč, tj. 83,7 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 85,0 %), při meziročním růstu o 21,8 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Z toho na důchody připadlo 281,1 mld. Kč, tj. 83,5 % rozpočtu (loni to bylo 85,2 %), při meziročním růstu o 21,0 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Prostředky na podpory v nezaměstnanosti dosáhly 12,6 mld. Kč a jsou tak o 6,8 mld. Kč vyšší než v říjnu 2008. Naopak u ostatních sociálních dávek (27,8 mld. Kč) a státní sociální podpory (34,4 mld. Kč) bylo meziročně čerpání o 5,9 mld. Kč nižší.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 115,4 mld. Kč, což představuje 88,3 % rozpočtu, a proti říjnu 2008 byly vyšší o 6,6 mld. Kč, tj. o 6,1 %. Vyšší čerpání ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 75,5 mld. Kč, což je o 0,5 mld. Kč méně než v roce 2008 (v říjnu 2009 byla zaplacena záloha na 4. čtvrtletí ve výši 17,9 mld. Kč, v roce 2008 tato platba proběhla již v září). Dalších 20,7 mld. Kč (loni o 0,3 mld. Kč méně) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 40,5 mld. Kč, tj. 85,5 % rozpočtu, při meziročním růstu o 1,1 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci října 2009 hrazeny ve výši 47,0 mld. Kč, tj. 97,4 % rozpočtu, a jsou nad úrovní října 2008 o 8,9 mld. Kč.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 27,3 mld. Kč, což představuje 79,8 % rozpočtované výše a meziročně vyšší čerpání o 2,8 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 105,5 mld. Kč, což představuje 79,3 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 64,4 %), a meziročně byly vyšší o 23,6 mld. Kč, tj. o 28,8 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci října 2009 dosáhl 138,1 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 149,0 mld. Kč. Proti schodku danému rozpočtem po změnách je současný stav horší o 99,4 mld. Kč. Vykázaný schodek je stejně jako v minulých měsících nejhorším výsledkem hospodaření státního rozpočtu za leden až říjen od roku 1993.
Hospodaření rozpočtu v samotném říjnu skončilo schodkem 50,8 mld. Kč (v říjnu 2008 to byl přebytek 0,5 mld. Kč), když příjmy činily 83,1 mld. Kč (v říjnu 2008 to bylo 86,0 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 133,9 mld. Kč (v říjnu 2008 to bylo 85,5 mld. Kč). Negativní výsledek hospodaření v samotném říjnu výrazně ovlivnilo zaplacení již zmíněné zálohy na 4. čtvrtletí roku na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji až v říjnu 2009 (v roce 2008 to bylo v již v září). V říjnu 2009 se také výrazně projevily neinvestiční transfery do státních fondů (meziroční růst v samotném měsíci o 11,7 mld. Kč) a kapitálové výdaje (o 20,0 mld. Kč – v tom především investiční transfery do SFDI).
v mil. Kč | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-říjen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Saldo SR | -11 317 | -35 432 | -32 320 | -82 942 | -59 466 | 15 181 | -12 675 | 27 199 | 10 941 | -138 088 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-říjen 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 880,48 | 1114,00 | 1128,69 | 809,83 | 71,8 | 83,8 | 92,0 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 773,83 | 992,20 | 992,20 | 691,08 | 69,7 | 82,5 | 89,3 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 455,24 | 595,52 | 595,52 | 402,56 | 67,6 | 82,6 | 88,4 |
v tom: | |||||||
- DPH | 156,09 | 194,10 | 194,10 | 154,13 | 79,4 | 81,3 | 98,7 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 102,88 | 143,90 | 143,90 | 100,30 | 69,7 | 76,3 | 97,5 |
- daně z příjmů PO | 104,09 | 130,30 | 130,30 | 66,57 | 51,1 | 88,3 | 64,0 |
- daně z příjmů FO | 76,51 | 107,20 | 107,20 | 68,79 | 64,2 | 84,8 | 89,9 |
vybíraná srážkou | 6,06 | 6,80 | 6,80 | 5,99 | 88,1 | 155,4 | 98,9 |
ze závislé činnosti | 63,49 | 87,40 | 87,40 | 60,91 | 69,7 | 81,4 | 95,9 |
z přiznání | 6,96 | 13,00 | 13,00 | 1,88 | 14,5 | 83,9 | 27,0 |
- správní poplatky | 3,20 | 2,41 | 2,41 | 1,97 | 81,6 | 69,5 | 61,5 |
- majetkové daně | 8,61 | 11,80 | 11,80 | 6,62 | 56,1 | 97,8 | 76,9 |
- clo | 1,90 | 1,60 | 1,60 | 1,16 | 72,7 | 145,9 | 61,3 |
- poplatky za uložení odpadů (kapitola OSFA) | 1,16 | 1,35 | 1,35 | 1,14 | 84,2 | 89,2 | 98,0 |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,81 | 2,86 | 2,86 | 1,89 | 66,1 | 162,7 | 232,2 |
Pojistné SZ | 318,60 | 396,68 | 396,68 | 288,52 | 72,7 | 82,3 | 90,6 |
z toho: na důchody | 262,37 | 352,61 | 352,61 | 256,46 | 72,7 | 81,7 | 97,7 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 106,64 | 121,80 | 136,49 | 118,75 | 87,0 | 95,3 | 111,4 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 80,36 | 107,31 | 118,39 | 64,88 | 54,8 | 84,8 | 80,7 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 27,97 | 96,31 | 107,38 | 46,23 | 43,0 | 33,2 | 165,3 |
převody z fondů OSS | 43,80 | 0,00 | 0,00 | 9,44 | x | x | 21,6 |
přijaté sankční platby ***) | 0,21 | 1,24 | 1,24 | 1,95 | 157,5 | 14,4 | 947,0 |
soudní poplatky ***) | 0,79 | 0,60 | 0,58 | 0,96 | 164,2 | 112,3 | 122,1 |
dobrovolné pojistné | 0,67 | 0,82 | 0,82 | 0,45 | 55,5 | 70,2 | 67,4 |
- kapitola Operace SFA | 1,65 | 3,50 | 3,50 | 4,54 | 129,7 | 63,2 | 275,2 |
- kapitola Státní dluh | 5,82 | 6,68 | 6,68 | 6,20 | 92,8 | 398,8 | 106,4 |
- VPS | 18,81 | 4,31 | 7,92 | 43,14 | 544,7 | 142,9 | 229,4 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,09 | 0,07 | 0,07 | 0,04 | 64,6 | 135,3 | 47,7 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,44 | 0,16 | 0,16 | 0,46 | 285,6 | 63,7 | 103,5 |
- ostatní příjmy VPS**) | 18,28 | 4,09 | 7,70 | 42,64 | 554,1 | 147,4 | 233,3 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.10.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.10.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.10.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 588,95 | 84,2 | 751,20 | 624,07 | 83,1 | 815,82 | 547,87 | 67,2 | 35,13 | -76,20 | 106,0 | 87,8 |
- DPH | 232,10 | 203,93 | 87,9 | 274,50 | 223,82 | 81,5 | 278,60 | 221,02 | 79,3 | 19,89 | -2,79 | 109,8 | 98,8 |
- spotřební daň | 138,70 | 109,45 | 78,9 | 142,30 | 109,09 | 76,7 | 151,80 | 106,23 | 70,0 | -0,36 | -2,86 | 99,7 | 97,4 |
- clo | 1,20 | 1,19 | 98,8 | 1,30 | 1,90 | 145,9 | 1,60 | 1,16 | 72,7 | 0,71 | -0,73 | 160,0 | 61,3 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 129,75 | 85,1 | 168,60 | 149,07 | 88,4 | 187,00 | 95,28 | 51,0 | 19,32 | -53,79 | 114,9 | 63,9 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 120,53 | 82,2 | 135,40 | 115,08 | 85,0 | 162,90 | 101,38 | 62,2 | -5,45 | -13,70 | 95,5 | 88,1 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 7,01 | 98,8 | 5,60 | 8,60 | 153,6 | 9,80 | 8,50 | 86,7 | 1,59 | -0,11 | 122,7 | 98,8 |
závislá činnost | 121,20 | 101,01 | 83,3 | 114,00 | 93,10 | 81,7 | 128,10 | 89,28 | 69,7 | -7,91 | -3,81 | 92,2 | 95,9 |
z přiznání | 18,30 | 12,51 | 68,3 | 15,80 | 13,38 | 84,7 | 25,00 | 3,61 | 14,4 | 0,87 | -9,77 | 107,0 | 27,0 |
- silniční daň | 5,70 | 4,87 | 85,5 | 6,10 | 5,03 | 82,5 | 6,50 | 3,90 | 60,0 | 0,16 | -1,13 | 103,2 | 77,5 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 3,74 | 69,3 | 5,50 | 3,82 | 69,5 | 6,40 | 4,64 | 72,5 | 0,08 | 0,81 | 102,1 | 121,3 |
- majetkové daně | 9,00 | 8,25 | 91,7 | 8,80 | 8,61 | 97,8 | 11,80 | 6,62 | 56,1 | 0,36 | -1,99 | 104,4 | 76,9 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 2,09 | 104,3 | 2,30 | 2,49 | 108,4 | 2,60 | 2,65 | 101,8 | 0,41 | 0,15 | 119,5 | 106,2 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 5,15 | 83,1 | 6,40 | 5,17 | 80,8 | 6,62 | 4,99 | 75,4 | 0,02 | -0,18 | 100,4 | 96,5 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden-říjen 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 869,54 | 1152,10 | 1167,33 | 947,92 | 81,2 | 77,5 | 109,0 |
Běžné výdaje | 787,63 | 1038,01 | 1034,34 | 842,43 | 81,4 | 79,2 | 107,0 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 69,98 | 102,73 | 102,27 | 72,59 | 71,0 | 71,0 | 103,7 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 39,38 | 47,40 | 47,41 | 40,53 | 85,5 | 82,5 | 102,9 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 108,81 | 134,19 | 130,75 | 115,42 | 88,3 | 89,4 | 106,1 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 38,21 | 45,52 | 45,52 | 38,81 | 85,3 | 71,2 | 101,6 |
- neinvest. transfery státním fondům | 17,35 | 32,05 | 30,89 | 27,12 | 87,8 | 40,7 | 156,3 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 3,14 | 2,96 | 3,74 | 2,57 | 68,7 | 58,5 | 82,0 |
- sociální dávky | 334,11 | 422,01 | 425,11 | 355,95 | 83,7 | 85,0 | 106,5 |
z toho: | |||||||
důchody | 260,10 | 336,57 | 336,51 | 281,09 | 83,5 | 85,2 | 108,1 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,87 | 5,00 | 12,48 | 12,64 | 101,3 | 83,9 | 215,2 |
ostatní soc.dávky | 32,78 | 36,03 | 34,47 | 27,83 | 80,7 | 91,0 | 84,9 |
státní soc.podpora | 35,36 | 44,40 | 41,65 | 34,40 | 82,6 | 78,9 | 97,3 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 4,97 | 5,73 | 6,40 | 3,71 | 58,0 | 54,0 | 74,7 |
- prostředky na insolventnost | 0,12 | 0,22 | 0,65 | 0,73 | 112,6 | 59,6 | 613,9 |
- stavební spoření | 14,22 | 14,60 | 14,47 | 13,26 | 91,6 | 94,8 | 93,3 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,70 | 6,40 | 5,83 | 3,95 | 67,8 | 72,6 | 106,8 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 24,47 | 34,85 | 34,18 | 27,28 | 79,8 | 84,3 | 111,5 |
- kapitola Státní dluh | 38,11 | 48,61 | 48,24 | 46,97 | 97,4 | 85,8 | 123,3 |
- kapitola Operace SFA | 0,18 | 0,74 | 0,54 | 0,06 | 10,6 | 10,9 | 32,1 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 90,89 | 140,01 | 138,35 | 93,47 | 67,6 | 71,7 | 102,8 |
Kapitálové výdaje | 81,90 | 114,09 | 133,00 | 105,49 | 79,3 | 64,4 | 128,8 |
SALDO SR CELKEM | 10,94 | -38,10 | -38,65 | -138,09 | 357,3 | -15,3 | -1262,1 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2009 **) rozpočet i skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím ***) dopočet do celku |