Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až listopad 2009
-
Státní rozpočet na rok 2009 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 475/2008 Sb. ze dne 10. prosince 2008, který stanovil příjmy ve výši 1 114,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 152,1 mld. Kč a schodek ve výši 38,1 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 30.9.2009) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 128,7 mld. Kč, celkových výdajů na 1 167,3 mld. Kč a rozpočtovaného salda na 38,6 mld. Kč. Zvýšení rozpočtu výdajů a tím i schodku o 0,5 mld. Kč se týká financování povodní (na základě zákonného zmocnění ministra financí). Další navyšování rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 14,7 mld. Kč) a vycházelo z usnesení vlády č. 122/2009 a č. 1626/2008 a dále ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech.
Podle údajů na účtech vedených v ČNB dosáhly ke konci listopadu 2009 celkové příjmy státního rozpočtu 873,4 mld. Kč, celkové výdaje 1042,8 mld. Kč a schodek hospodaření 169,4 mld. Kč (v listopadu 2008 vykázán schodek 6,5 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-listopad 2008 |
2009 | % plnění v roce 2008 |
Index 2009/2008 |
|||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden - listopad |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 946,98 | 1114,00 | 1128,69 | 873,40 | 77,4 | 90,2 | 92,2 |
VÝDAJE CELKEM | 953,49 | 1152,10 | 1167,33 | 1042,81 | 89,3 | 85,0 | 109,4 |
SALDO | -6,52 | -38,10 | -38,65 | -169,41 | 438,3 | 9,1 | 2599,5 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2009 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 873,4 mld. Kč představovaly 77,4 % rozpočtu po změnách (v listopadu 2008 plněny na 90,2 %) a byly tak proti listopadu 2008 nižší o 73,6 mld. Kč, tj. o 7,8 %. Na meziročním poklesu se podílely především příjmy z daní a poplatků (pokles o 53,3 mld. Kč) a příjmy z pojistného na sociálním zabezpečení (pokles o 33,6 mld. Kč).
Příjmy z daní a poplatků dosáhly 430,7 mld. Kč, což představuje 72,3 % schváleného rozpočtu a meziroční pokles o 53,3 mld. Kč, tj. o 11,0 % (rozpočet počítá s růstem o 9,4 % proti skutečnosti roku 2008). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 15,5 procentního bodu horší.
Meziroční pokles byl ovlivněn především nižším inkasem DPPO a DPFO.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 66,8 mld. Kč představovala 51,3 % rozpočtu (loni plnění na 88,8 %) a meziročně tak klesla o 37,9 mld. Kč, tj. o 36,2 %. Rozpočet této daně počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti roku 2008. Výpadek inkasa DPPO mimo jiné ovlivnilo zrušení povinnosti platit zálohy na daň z příjmů pro daňové subjekty zaměstnávající maximálně 5 zaměstnanců a kladně vyřízené žádosti daňových subjektů o stanovení záloh jinak než vyplývá z jejich poslední známé daňové povinnosti s ohledem na očekávaný pokles daňové povinnosti následkem prohlubujícího se nepříznivého vývoje hospodaření.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 76,0 mld. Kč, tj. 70,9 % rozpočtu (loni plnění na 93,2 %) při meziročním poklesu o 8,1 mld. Kč, tj. o 9,6 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 12,9 % proti skutečnosti roku 2008.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 67,6 mld. Kč při plnění rozpočtu na 77,3 % (loni to bylo na 90,1 %) a meziročním poklesu o 2,7 mld. Kč, tj. o 3,9 %. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 11,3 %. U inkasa této daně se negativně projevuje ekonomická krize (propouštění či nižší než předpokládaný růst platů).
Daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti ve výši 2,0 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 15,2 % (loni to bylo na 85,9 %) a meziroční pokles o 5,2 mld. Kč, tj. o 72,3 %. Rozpočet 2009 je nad úrovní skutečnosti roku 2008 o 41,4 %. Příčiny nízkého plnění jsou stejné jako u daní z příjmů právnických osob.
Daň z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů dosáhla 6,4 mld. Kč, což představuje 94,5 % rozpočtu (loni 169,6 %) a meziročně byla o 0,2 mld. Kč pod úrovní roku 2008. Rozpočet 2009 počítá s poklesem o 6,0 % proti skutečnosti roku 2008.
Inkaso DPH představovalo 162,1 mld. Kč, tj. 83,5 % rozpočtu, což je o 2,1 procentního bodu nižší plnění než v listopadu minulého roku. Meziroční pokles o 2,1 mld. Kč, tj. o 1,3 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 9,2 % - měřeno ke skutečnosti roku 2008) nižší o 10,5 procentního bodu. Zde se negativně projevuje především pokles spotřeby domácností.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 111,8 mld. Kč, což představuje 77,7 % rozpočtu (loni to bylo na 84,6 %) a meziroční pokles o 2,3 mld. Kč, tj. o 2,0 %. Rozpočet počítá s růstem o 14,6 % proti skutečnosti roku 2008. Propad mimo jiné souvisí s vysokým inkasem v počátku roku 2008 (splatnost daně za listopad a prosinec 2007) ovlivněným předzásobením tabákovými výrobky (v souvislosti s jejich zdražením od 1.1.2008). V období od března 2009 (splatnost za leden 2009) do listopadu 2009 (splatnost za září 2009) bylo již inkaso meziročně vyšší o 4,2 mld. Kč. I zde se projevuje ekonomická krize (např. snižující se autodoprava).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2009 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 815,8 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2008 vyšší o 70,9 mld. Kč, tj. o 9,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2008) u DPH – o 23,8 mld. Kč (o 9,3 %), u daní z příjmů fyzických osob o 19,6 mld. Kč (o 13,7 %) a u spotřebních daní o 18,8 mld. Kč (o 14,1 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.11.2009 výše 585,5 mld. Kč, což představuje 71,8 % rozpočtu a meziroční pokles o 76,5 mld. Kč, tj. o 11,6 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 662,0 mld. Kč, tj. 88,1 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 30,8 mld. Kč, tj. o 4,9 % (celoročně bylo nižší než rozpočet o 6,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 316,6 mld. Kč, což představuje 79,8 % rozpočtu (loni to bylo 90,5 %) a meziroční pokles o 33,6 mld. Kč, tj. o 9,6 %. Rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti roku 2008 (relativně nízký předpokládaný růst souvisí se snížením sazeb pojistného na nemocenské pojištění a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti v souhrnné výši o 2,5 procentního bodu). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 281,4 mld. Kč, tj. plnění na 79,8 % rozpočtu, při meziročním poklesu o 7,0 mld. Kč, tj. o 2,4 % (rozpočet počítá s růstem o 10,2 % proti skutečnosti roku 2008). Negativně se na inkasu této daně projevuje mimo ekonomické krize i možnost zaměstnavatelů využívat slevy na pojistném na sociální zabezpečení formou odečtu od celkového odváděného pojistného.
Ke konci listopadu 2009 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 126,1 mld. Kč, což je 92,4 % rozpočtu po změnách a o 13,4 mld. Kč, tj. o 11,8 % více než v listopadu loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 24,1 % proti rozpočtu 2008; růst je způsoben zejména očekávanými příjmy z rozpočtu Evropské unie). Na plnění těchto příjmů mělo vliv únorové usnesení vlády č. 122/2009, kterým vláda schválila převedení prostředků z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS. Tyto prostředky jsou určeny na snížení schodku státního rozpočtu a jejich skutečný převod činil 31,7 mld. Kč. Dalších 3,6 mld. Kč v rámci tohoto usnesení a usnesení vlády č. 1626/2008 a č. 457/2009 představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek. Další částku představují převody z fondů OSS ve výši 9,5 mld. Kč (loni to bylo o 36,5 mld. Kč více). Tato částka zahrnuje především převody z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2008. Meziroční růst ovlivnily především příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu), které činily 48,6 mld. Kč (plnění na 45,3 %), což je o 18,9 mld. Kč více než v listopadu 2008. Výnosy finančního investování na účtu Řízení likvidity státní pokladny dosáhly 7,0 mld. Kč a byly tak plněny na 104,5 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 1042,8 mld. Kč čerpané ke konci listopadu 2009 představují 89,3 % rozpočtu (v listopadu 2008 to bylo 85,0 %), což znamená meziroční růst o 89,3 mld. Kč, tj. o 9,4 %. Proti skutečnosti roku 2008 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 7,7 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci listopadu čerpány ve výši 928,2 mld. Kč, tj. na 89,7 % rozpočtu (loni to bylo na 86,5 %). Proti loňskému roku vzrostly o 67,6 mld. Kč, tj. o 7,9 % (rozpočet po změnách počítá s nárůstem o 5,7 % proti skutečnosti roku 2008).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 422,0 mld. Kč, což představuje 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 5,3 % více než skutečnost dosažená v roce 2008 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 7,7 %). Rozpočet po změnách byl navýšen na 425,1 mld. Kč. K 30.11.2009 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 390,6 mld. Kč, tj. 91,9 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 93,2 %), při meziročním růstu o 24,2 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Z toho na důchody připadlo 308,6 mld. Kč, tj. 91,7 % rozpočtu (loni to bylo 93,4 %), při meziročním růstu o 23,4 mld. Kč, tj. o 8,2 %. Prostředky na podpory v nezaměstnanosti dosáhly 13,8 mld. Kč a jsou tak o 7,4 mld. Kč vyšší než v listopadu 2008. Naopak u ostatních sociálních dávek (30,4 mld. Kč) a státní sociální podpory (37,7 mld. Kč) bylo meziroční čerpání o 6,6 mld. Kč nižší.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 120,4 mld. Kč, což představuje 92,1 % rozpočtu, a proti listopadu 2008 byly vyšší o 7,3 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Zde se projevily především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 75,5 mld. Kč, což je o 0,5 mld. Kč méně než v roce 2008 (v říjnu 2009 byla zaplacena záloha na 4. čtvrtletí ve výši 18,8 mld. Kč). Dalších 22,6 mld. Kč (loni o 0,5 mld. Kč méně) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění vykázaly čerpání ve výši 44,6 mld. Kč, tj. 94,1 % rozpočtu, při meziročním růstu o 1,3 mld. Kč.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci listopadu 2009 hrazeny ve výši 50,1 mld. Kč, tj. 103,8 % rozpočtu, a jsou nad úrovní listopadu 2008 o 8,7 mld. Kč, tj. o 21,1 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 30,0 mld. Kč, což představuje 87,8 % rozpočtované výše a meziročně vyšší čerpání o 2,9 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 114,6 mld. Kč, což představuje 86,1 % rozpočtu (v roce 2008 to bylo 73,0 %), a meziročně byly vyšší o 21,7 mld. Kč, tj. o 23,3 %.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu ke konci listopadu 2009 dosáhl 169,4 mld. Kč a je to proti stejnému období roku 2008 výsledek horší o 162,9 mld. Kč. Proti schodku danému rozpočtem po změnách (k 30.9.2009) je současný stav horší o 130,8 mld. Kč. Vykázaný schodek je stejně jako v minulých měsících nejhorším výsledkem hospodaření státního rozpočtu za leden až listopad od roku 1993.
Hospodaření rozpočtu v samotném listopadu skončilo schodkem 31,3 mld. Kč (v listopadu 2008 to byl schodek 17,5 mld. Kč), když příjmy činily 63,6 mld. Kč (v listopadu 2008 to bylo 66,5 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 94,9 mld. Kč (v listopadu 2008 to bylo 84,0 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-listopad | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | ||||||
Saldo SR | -19 098 | -59 796 | -41 726 | -92 209 | -66 376 | 201 | -30 916 | 12 768 | -6 517 | -169 406 |
GRAF - Vývoj salda státního rozpočtu:
Přílohy:
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR leden - listopad 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
||||
Skutečnost leden - listopad |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden - listopad |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | ||
Příjmy celkem | 946,98 | 1114,00 | 1128,69 | 873,40 | 77,4 | 90,2 | 92,2 | |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 834,19 | 992,20 | 992,20 | 747,25 | 75,3 | 88,9 | 89,6 | |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 483,96 | 595,52 | 595,52 | 430,65 | 72,3 | 87,8 | 89,0 | |
v tom: | ||||||||
- DPH | 164,20 | 194,10 | 194,10 | 162,06 | 83,5 | 85,6 | 98,7 | |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 114,01 | 143,90 | 143,90 | 111,76 | 77,7 | 84,6 | 98,0 | |
- daně z příjmů PO | 104,71 | 130,30 | 130,30 | 66,85 | 51,3 | 88,8 | 63,8 | |
- daně z příjmů FO | 84,03 | 107,20 | 107,20 | 75,98 | 70,9 | 93,2 | 90,4 | |
vybíraná srážkou | 6,61 | 6,80 | 6,80 | 6,43 | 94,5 | 169,6 | 97,1 | |
ze závislé činnosti | 70,29 | 87,40 | 87,40 | 67,57 | 77,3 | 90,1 | 96,1 | |
z přiznání | 7,13 | 13,00 | 13,00 | 1,98 | 15,2 | 85,9 | 27,7 | |
- správní poplatky | 3,44 | 2,41 | 2,41 | 2,19 | 90,7 | 74,8 | 63,5 | |
- majetkové daně | 9,45 | 11,80 | 11,80 | 7,30 | 61,8 | 107,4 | 77,2 | |
- clo | 2,04 | 1,60 | 1,60 | 1,28 | 79,9 | 157,0 | 62,6 | |
- poplatky za uložení odpadů (kapitola OSFA) | 1,25 | 1,35 | 1,35 | 1,24 | 92,1 | 96,4 | 99,2 | |
- ostatní daňové příjmy**) | 0,82 | 2,86 | 2,86 | 2,01 | 70,2 | 164,4 | 244,0 | |
Pojistné SZ | 350,23 | 396,68 | 396,68 | 316,60 | 79,8 | 90,5 | 90,4 | |
z toho: na důchody | 288,42 | 352,61 | 352,61 | 281,42 | 79,8 | 89,8 | 97,6 | |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 112,78 | 121,80 | 136,49 | 126,15 | 92,4 | 100,8 | 111,8 | |
v tom: | ||||||||
- kapitoly | 84,87 | 107,31 | 118,39 | 68,45 | 57,8 | 89,6 | 80,7 | |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 29,70 | 96,31 | 107,38 | 48,63 | 45,3 | 35,3 | 163,7 | |
převody z fondů OSS | 45,92 | 0,00 | 0,00 | 9,45 | x | x | 20,6 | |
přijaté sankční platby ***) | 0,30 | 1,24 | 1,24 | 2,07 | 167,5 | 21,2 | 682,0 | |
soudní poplatky ***) | 0,87 | 0,60 | 0,58 | 1,04 | 177,5 | 124,2 | 119,4 | |
dobrovolné pojistné | 0,75 | 0,82 | 0,82 | 0,51 | 61,7 | 78,4 | 67,0 | |
- kapitola Operace SFA | 1,92 | 3,50 | 3,50 | 7,20 | 205,8 | 73,7 | 374,7 | |
- kapitola Státní dluh | 6,22 | 6,68 | 6,68 | 6,98 | 104,5 | 426,2 | 112,1 | |
- VPS | 19,77 | 4,31 | 7,92 | 43,52 | 549,5 | 150,3 | 220,1 | |
v tom : | ||||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,10 | 0,07 | 0,07 | 0,05 | 70,5 | 154,7 | 45,6 | |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,48 | 0,16 | 0,16 | 0,48 | 298,0 | 69,1 | 99,5 | |
- ostatní příjmy VPS**) | 19,19 | 4,09 | 7,70 | 43,00 | 558,7 | 154,8 | 224,0 | |
*) rozpočet upravený k 30.9.2009 **) dopočet do celku ***) skutečnost roku 2008 byla součástí příjmů kapitoly VPS |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2007 | Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 30.11.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk. k 28.11.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 28.11.***) | % plnění | 2008/2007 | 2009/2008 | 2008/2007 | 2009/2008 | |
Daňové příjmy | 699,40 | 631,20 | 90,2 | 751,20 | 661,98 | 88,1 | 815,82 | 585,50 | 71,8 | 30,8 | -76,5 | 104,9 | 88,4 |
- DPH | 232,10 | 215,28 | 92,8 | 274,50 | 235,46 | 85,8 | 278,60 | 232,49 | 83,4 | 20,2 | -3,0 | 109,4 | 98,7 |
- spotřební daň | 138,70 | 123,10 | 88,8 | 142,30 | 120,85 | 84,9 | 151,80 | 118,34 | 78,0 | -2,2 | -2,5 | 98,2 | 97,9 |
- clo | 1,20 | 1,33 | 110,6 | 1,30 | 2,04 | 157,0 | 1,60 | 1,28 | 79,9 | 0,7 | -0,8 | 153,8 | 62,6 |
- daně z příjmů PO | 152,50 | 131,55 | 86,3 | 168,60 | 150,25 | 89,1 | 187,00 | 95,88 | 51,3 | 18,7 | -54,4 | 114,2 | 63,8 |
- daně z příjmů FO | 146,60 | 133,15 | 90,8 | 135,40 | 126,22 | 93,2 | 162,90 | 112,05 | 68,8 | -6,9 | -14,2 | 94,8 | 88,8 |
vybíraná srážkou | 7,10 | 7,74 | 109,0 | 5,60 | 9,42 | 168,2 | 9,80 | 9,20 | 93,9 | 1,7 | -0,2 | 121,7 | 97,7 |
závislá činnost | 121,20 | 112,48 | 92,8 | 114,00 | 103,06 | 90,4 | 128,10 | 99,05 | 77,3 | -9,4 | -4,0 | 91,6 | 96,1 |
z přiznání | 18,30 | 12,93 | 70,7 | 15,80 | 13,74 | 86,9 | 25,00 | 3,80 | 15,2 | 0,8 | -9,9 | 106,2 | 27,7 |
- silniční daň | 5,70 | 4,99 | 87,5 | 6,10 | 5,12 | 83,9 | 6,50 | 3,99 | 61,4 | 0,1 | -1,1 | 102,6 | 78,0 |
- daň z nemovitosti | 5,40 | 4,68 | 86,6 | 5,50 | 4,50 | 81,8 | 6,40 | 6,03 | 94,2 | -0,2 | 1,5 | 96,2 | 133,9 |
- majetkové daně | 9,00 | 9,39 | 104,4 | 8,80 | 9,45 | 107,4 | 11,80 | 7,30 | 61,8 | 0,1 | -2,2 | 100,6 | 77,2 |
- dálniční poplatek | 2,00 | 2,15 | 107,6 | 2,30 | 2,57 | 111,8 | 2,60 | 2,72 | 104,7 | 0,4 | 0,2 | 119,5 | 105,9 |
- ostatní daně a poplatky | 6,20 | 5,57 | 89,9 | 6,40 | 5,52 | 86,2 | 6,62 | 5,43 | 82,1 | -0,1 | -0,1 | 99,0 | 98,5 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2007 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 6,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 4,9 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2008 | 2009 | % plnění SR 2008 |
Index skutečnost 2009/2008 |
|||
Skutečnost leden - listopad |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden - listopad |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 953,49 | 1152,10 | 1167,33 | 1042,81 | 89,3 | 85,0 | 109,4 |
Běžné výdaje | 860,59 | 1038,01 | 1034,34 | 928,23 | 89,7 | 86,5 | 107,9 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 78,23 | 102,73 | 102,27 | 81,00 | 79,2 | 79,3 | 103,5 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 43,31 | 47,40 | 47,41 | 44,60 | 94,1 | 90,7 | 103,0 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 113,05 | 134,19 | 130,75 | 120,38 | 92,1 | 92,9 | 106,5 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 42,56 | 45,52 | 45,52 | 44,38 | 97,5 | 79,3 | 104,3 |
- neinvest. transfery státním fondům | 19,89 | 32,05 | 30,89 | 33,78 | 109,3 | 46,6 | 169,8 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 3,31 | 2,96 | 3,74 | 2,82 | 75,2 | 61,6 | 85,2 |
- sociální dávky | 366,45 | 422,01 | 425,11 | 390,61 | 91,9 | 93,2 | 106,6 |
z toho: | |||||||
důchody | 285,25 | 336,57 | 336,51 | 308,61 | 91,7 | 93,4 | 108,2 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,47 | 5,00 | 12,48 | 13,85 | 111,0 | 92,4 | 214,1 |
ostatní soc.dávky | 36,10 | 36,03 | 34,47 | 30,42 | 88,3 | 100,2 | 84,3 |
státní soc.podpora | 38,62 | 44,40 | 41,65 | 37,74 | 90,6 | 86,1 | 97,7 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 5,45 | 5,73 | 6,40 | 4,28 | 67,0 | 59,2 | 78,7 |
- prostředky na insolventnost | 0,14 | 0,22 | 0,65 | 0,79 | 121,4 | 68,2 | 578,5 |
- stavební spoření | 14,22 | 14,60 | 14,47 | 13,26 | 91,6 | 94,8 | 93,3 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,99 | 6,40 | 5,83 | 5,30 | 90,8 | 97,9 | 106,1 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 27,08 | 34,85 | 34,18 | 30,01 | 87,8 | 93,3 | 110,8 |
- kapitola Státní dluh | 41,35 | 48,61 | 48,24 | 50,07 | 103,8 | 93,1 | 121,1 |
- kapitola Operace SFA | 0,20 | 0,74 | 0,54 | 0,07 | 12,6 | 12,1 | 34,4 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 100,39 | 140,01 | 138,35 | 106,90 | 77,3 | 79,2 | 106,5 |
Kapitálové výdaje | 92,90 | 114,09 | 133,00 | 114,57 | 86,1 | 73,0 | 123,3 |
SALDO SR CELKEM | -6,52 | -38,10 | -38,65 | -169,41 | 438,3 | 9,1 | 2599,5 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2009 **) rozpočet i skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím ***) dopočet do celku |