Upřesněné výsledky pokladního plnění státního rozpočtu ČR za rok 2010 (vč. tzv. dodatkového období)
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci roku 2010 celkové příjmy státního rozpočtu výše 1 000,4 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 1 156,8 mld. Kč a schodek dosáhl 156,4 mld. Kč, což je proti roku 2009 výsledek příznivější o 36,0 mld. Kč. Díky aktivním opatřením na straně výdajů (tzv. vázání) a úspoře celkových nákladů na obsluhu státního dluhu se podařilo dodržet, a dokonce snížit deficit, navzdory nižšímu plnění příjmů.
v mld. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-prosinec 2009 |
2010 | % plnění v roce 2009 |
Index 2010/2009 |
|||||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Rozpočet po změnách**) | Skutečnost leden - prosinec | % plnění | % plnění | ||||
1 | 2 | 3a | 3b | 4 | 5a=4:3a | 5b=4:3b | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 974,61 | 1 022,22 | 1 050,14 | 1 055,18 | 1 000,38 | 95,3 | 94,8 | 86,3 | 102,6 |
VÝDAJE CELKEM | 1 167,01 | 1 184,92 | 1 213,05 | 1 218,09 | 1 156,79 | 95,4 | 95,0 | 98,8 | 99,1 |
SALDO | -192,39 | -162,70 | -162,91 | -162,91 | -156,42 | 96,0 | 96,0 | 364,9 | 81,3 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2010 **) rozpočet upravený k 31.12.2010 |
Příjmy státního rozpočtu
Celkové předběžné příjmy dosáhly ke konci roku 2010 výše 1 000,4 mld. Kč, tj. 94,8 % rozpočtu po změnách k 31.12.2010 (nenaplnění rozpočtu o 54,8 mld. Kč), při meziročním růstu o 25,8 mld. Kč, tj. o 2,6 % (proti skutečnosti roku 2009 počítal rozpočet po změnách s růstem o 8,3 %). Z celkové částky připadlo na daňové příjmy 507,7 mld. Kč (50,7 % celkových příjmů, v roce 2009 to bylo 49,8 %), na příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 355,8 mld. Kč (35,6 % celkových příjmů, v roce 2009 to bylo 35,7 %) a na nedaňové a ostatní příjmy 136,9 mld. Kč (13,7 % celkových příjmů, v roce 2009 to bylo 14,5 %). Meziroční srovnání je ovlivněno usnesením vlády č. 122/2009, kterým došlo v únoru 2009 k převodu téměř 32 mld. Kč z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS (určeny na snížení schodku státního rozpočtu roku 2009). Bez vlivu této částky by skutečné příjmy roku 2009 byly výrazně nižší a reálné meziroční srovnání příznivější.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) ve výši 507,7 mld. Kč byly plněny na 94,9 % (v roce 2009 to bylo na 81,5 %) a k dosažení rozpočtované výše tak chybělo 27,0 mld. Kč. Meziročně vzrostly o 22,6 mld. Kč, tj. o 4,7 % (v roce 2009 klesly o 10,9 %).
Meziroční růst byl ovlivněn především vyšším inkasem DPH a spotřebních daní. Neplnění rozpočtu bylo ovlivněno především inkasem DPPO a spotřebních daní.
Inkaso DPH představovalo 187,8 mld. Kč, tj. 99,6 % rozpočtu, což je o 8,6 procentního bodu vyšší plnění než v roce 2009. Meziročně bylo vyšší o 11,1 mld. Kč, tj. o 6,3 %, nicméně rozpočet zůstal nenaplněn o 0,8 mld. Kč i přesto, že se zde projevilo zvýšení základní i snížené sazby daně o 1 procentní bod (od 1.1.2010).
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 130,9 mld. Kč, což představuje 92,7 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 86,1 %) a meziroční růst o 7,0 mld. Kč, tj. o 5,7 %. Rozpočet počítal s růstem o 13,9 % proti skutečnosti roku 2009 a tak jeho výše zůstala nenaplněna o 10,2 mld. Kč. V roce 2010 se sice projevilo zvýšení sazeb spotřební daně z minerálních olejů, z piva a z tabákových výrobků, avšak v nižší míře, než se očekávalo.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 86,3 mld. Kč představovala 86,0 % rozpočtu (v roce 2009 plnění na 64,0 %) a meziročně tak vzrostla o 3,0 mld. Kč, tj. o 3,6 %. Rozpočet této daně počítal s růstem o 20,4 % proti skutečnosti roku 2009 a nakonec nebyl naplněn o 14,0 mld. Kč. V roce 2010 byl daňový výnos ovlivněn dalším poklesem sazby daně z 21 % na 20 %. Relativně nízké inkaso souvisí zejména s tím, že podniky i v roce 2010 žádaly ve zvýšené míře o snížení či prominutí záloh a že uplatňovaly ztráty vytvořené v minulých letech.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 87,5 mld. Kč, tj. 99,1 % rozpočtu (v roce 2009 plnění na 79,9 %) při meziročním růstu o 1,9 mld. Kč, tj. o 2,1 %. Rozpočet uvažoval s růstem o 3,1 % proti skutečnosti roku 2009 a zůstal nenaplněn o 0,8 mld. Kč.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 76,3 mld. Kč při plnění rozpočtu na 106,2 % (v roce 2009 to bylo 86,6 %). Meziročně bylo inkaso o 0,5 mld. Kč, tj. o 0,7 %, vyšší než v roce 2009. Rozpočet 2010 byl plánován pod úrovní skutečnosti roku 2009 o 5,2 % a rozpočet tak byl překročen o 4,5 mld. Kč.
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání inkasovaná ve výši 4,1 mld. Kč znamenala plnění rozpočtu na 41,8 % (v roce 2009 to bylo na 22,2 %) a její inkaso bylo o 1,3 mld. Kč, tj. o 43,5 %, vyšší než v roce 2009. Rozpočet nebyl naplněn o 5,8 mld. Kč. Podepsala se na tom nižší ekonomická aktivita podnikatelů než byla původně očekávána. Dalším důvodem bylo zvýšení uznatelných daňových paušálních výdajů pro podnikatele a také to, že nedošlo v takové míře k zvýšenému inkasu této daně v roce 2010 vzhledem k protikrizovému opatření odložených záloh z roku 2009.
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 7,1 mld. Kč, což představuje 107,5 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 103,8 %) a meziročně bylo její inkaso o 0,5 % vyšší. Rozpočet 2010 počítal s poklesem o 6,5 % proti skutečnosti roku 2009 a nakonec byl překročen o 0,5 mld. Kč.
Inkaso nepřímých daní tak dosáhlo výše 318,7 mld. Kč a jejich podíl na daňových příjmech tak činil 62,8 % (v roce 2009 to bylo 62,0 %). Příjmy z daní právnických a fyzických osob dosáhly 173,8 mld. Kč, což představuje podíl na daňových příjmech 34,2 % (v roce 2009 to bylo 34,8 %).
Inkaso majetkových daní dosáhlo 7,7 mld. Kč, což představuje 84,4 % rozpočtu (nenaplnění o 1,4 mld. Kč) a meziroční pokles o 0,4 mld. Kč.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly za rok 2010 vykázány ve výši 1,7 mld. Kč, tj. 127,8 % rozpočtu (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU). Meziročně vzrostly o 0,3 mld. Kč.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2010 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 732,2 mld. Kč bylo proti skutečnosti roku 2009 vyšší o 71,7 mld. Kč, tj. o 10,9 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2009) u daní z příjmů právnických osob - o 22,8 mld. Kč (o 18,8 %), u spotřebních daní o 18,1 mld. Kč (o 13,8 %) a u DPH o 18,1 mld. Kč (o 7,2 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo za rok 2010 výše 693,9 mld. Kč, což představuje 94,8 % rozpočtu (rozpočet tak nebyl naplněn o 38,4 mld. Kč) a meziroční růst o 33,3 mld. Kč, tj. o 5,0 %. V roce 2009 dosáhlo celostátní inkaso daní 660,6 mld. Kč, tj. 81,0 % schváleného rozpočtu, a meziročně kleslo o 86,3 mld. Kč, tj. o 11,6 % (celoročně zůstal rozpočet nenaplněn o 155,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 355,8 mld. Kč, což představuje 96,9 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 87,7 %) a meziroční růst o 7,9 mld. Kč, tj. o 2,3 %. Rozpočet počítal s růstem o 5,5 % proti skutečnosti roku 2009, ale zůstal nenaplněn o 11,3 mld. Kč. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 316,3 mld. Kč, tj. 96,0 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 87,7 %), při meziročním růstu o 7,0 mld. Kč, tj. o 2,3 % (rozpočet počítal s růstem o 6,2 % a zůstal nenaplněn o 13,2 mld. Kč). Zde se projevil vliv relativně vysoké nezaměstnanosti.
V roce 2010 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 136,9 mld. Kč, což bylo 92,3 % rozpočtu po změnách a o 4,8 mld. Kč, tj. o 3,4 %, méně než v roce 2009. Na meziročním poklesu se podílelo především výše zmíněné usnesení vlády č. 122/2009 z února 2009, kterým vláda schválila převedení 31,7 mld. Kč z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS (tyto prostředky byly v roce 2009 určeny na snížení schodku státního rozpočtu). Dalších 3,6 mld. Kč v rámci tohoto usnesení a usnesení vlády č. 1626/2008 a č. 457/2009 představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek. Bez těchto částek by nedaňové a ostatní příjmy byly meziročně o cca 30 mld. Kč vyšší, především díky příjmům z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu). Ty činily 96,8 mld. Kč (plnění na 78,7 % rozpočtu po změnách), což je o 37,0 mld. Kč více než v roce 2009. Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 3,2 mld. Kč (o 5,8 mld. Kč méně než v roce 2009). Tato částka zahrnovala především prostředky převedené podle zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení FNM, prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2009. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 12,9 mld. Kč (o 4,3 mld. Kč více než v roce 2009) a byly tak plněny na 187,8 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za rok 2010 čerpány ve výši 1 156,8 mld. Kč, což představuje 95,0 % rozpočtu po změnách k 31.12.2010 (nedočerpání o 61,3 mld. Kč) a meziroční pokles o 10,2 mld. Kč, tj. o 0,9 %. Proti skutečnosti 2009 předpokládal rozpočet po změnách k 31.12.2010 nárůst o 4,4 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 1 021,9 mld. Kč, tj. na 95,9 % rozpočtu po změnách. Proti roku 2009 klesly o 10,9 mld. Kč, tj. o 1,1 %.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 433,8 mld. Kč, což představovalo 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 1,0 % více než skutečnost dosažená v roce 2009 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činil 1,9 %). Za rok 2010 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 430,9 mld. Kč, tj. 99,3 % rozpočtu po změnách (v roce 2009 to bylo 100,0 %). Meziročně byly o 1,6 mld. Kč, tj. o 0,4 %, vyšší. Z toho na důchody připadlo 346,2 mld. Kč, tj. 100,0 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 100,2 %), při meziročním růstu o 6,4 mld. Kč, tj. o 1,9 %. Další sociální dávky vykazují meziroční pokles (prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 1,7 mld. Kč, ostatní sociální dávky o 2,8 mld. Kč a státní sociální podpora o 0,3 mld. Kč).
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 125,2 mld. Kč, což představuje 95,4 % rozpočtu po změnách, a byly proti roku 2009 nižší o 0,2 mld. Kč, tj. o 0,1 %. Zde se projevily především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 76,7 mld. Kč, což je o 1,2 mld. Kč více než v roce 2009. Dalších 25,7 mld. Kč (v roce 2009 to bylo 24,6 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) vykázaly čerpání ve výši 52,7 mld. Kč, tj. 101,2 % rozpočtu. Meziročně byly vyšší o 4,0 mld. Kč, tj. o 8,3 %.
Neinvestiční výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly hrazeny ve výši 48,7 mld. Kč, tj. 76,3 % rozpočtu, a byly pod úrovní roku 2009 o 4,3 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Proti rozpočtu po změnách došlo k úspoře cca 15 mld. Kč, která je dána absolutním poklesem úrokových sazeb ve všech emitovaných splatnostech výnosové křivky státních dluhopisů v průměru o více než 1 procentní bod a relativním poklesem a stabilizací rizikové prémie ČR v mezinárodním srovnání jako odraz pozitivního hodnocení zahájené implementace fiskální konsolidační strategie vlády a přípravy strukturálních reforem veřejné rozpočtové soustavy. Pozitivní dopad mělo také mimořádně úspěšné načasování páté emise eurobondů v září 2010 ve výši 2 mld. EUR se splatností v dubnu 2021.
V souladu se Strategií financování a řízení státního dluhu na rok 2011 budou v průběhu roku 2011 realizována opatření k dalšímu zefektivňování procesu financování státu v souladu s mezinárodní praxí a fungování domácího trhu státních dluhopisů. Bude mimo jiné implementována národní elektronická platforma obchodování se státními dluhopisy prostřednictvím panevropského systému MTS a budou nastavena transparentní pravidla pro účastníky primárního a sekundárního dluhopisového trhu s cílem přispět k minimalizaci úrokových nákladů na obsluhu státního dluhu.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 32,3 mld. Kč, což představuje 93,0 % rozpočtované výše a meziroční růst o 0,9 mld. Kč, tj. o 2,9 %.
V posledních dnech roku došlo také na základně rozhodnutí Mezinárodního rozhodčího soudu k zaplacení 2,0 mld. Kč Československé obchodní bance, a.s. (včetně úroků a nákladů na řízení).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 134,9 mld. Kč, což představuje 91,5 % rozpočtu po změnách, při meziročním růstu o 0,7 mld. Kč, tj. o 0,5 %. Z celkové částky tvoří 47,9 mld. Kč transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury a Státní zemědělského intervenčního fondu.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu za rok 2010 dosáhl předběžně 156,4 mld. Kč a je to proti roku 2009 výsledek lepší o 36,0 mld. Kč. Proti schodku danému rozpočtem po změnách (k 31.12.2010) je současný stav lepší o 6,5 mld. Kč. I přesto, že daňové příjmy včetně pojistného na SZ nedosáhly svého rozpočtu o 38,3 mld. Kč a nad rámec rozpočtu výdajů byly navíc zapojeny uspořené nároky OSS z minulých let, převážil efekt úspory výdajů, jejich vázání (především na základě usneseních vlády č. 54/2010 a 552/2010 s konečným vlivem 15,5 mld. Kč) a také snížení nároků OSS o 4 mld. Kč (usnesení vlády č. 552/2010), a rozpočtovaná výše schodku státního rozpočtu nakonec nebyla překročena.
Hospodaření rozpočtu v samotném prosinci skončilo schodkem 15,7 mld. Kč (v prosinci 2009 to byl schodek 23,0 mld. Kč), když příjmy činily 102,5 mld. Kč (v prosinci 2009 to bylo 101,2 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 118,1 mld. Kč (v prosinci 2009 to bylo 124,2 mld. Kč).
Ve schváleném rozpočtu na rok 2011 jsou celkové příjmy stanoveny na 1 044,0 mld. Kč, celkové výdaje na 1 179,0 mld. Kč a schodek na 135,0 mld. Kč. Cílem pro další roky je snižování deficitu hospodaření státního rozpočtu.
v mil. Kč | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-prosinec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | ||||||
Saldo SR | -46 061 | -67 705 | -45 716 | -109 053 | -93 684 | -56 338 | -97 580 | -66 392 | -20 003 | -192 394 | -156 416 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Přílohy:
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2009 | 2010 | % plnění SR leden-prosinec 2009 |
Index skutečnost 2010/2009 |
|||
Skutečnost leden-prosinec |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-prosinec |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 974,61 | 1 022,22 | 1 050,14 | 1 000,38 | 95,3 | 86,3 | 102,6 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 832,97 | 901,86 | 901,86 | 863,52 | 95,7 | 84,0 | 103,7 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 485,05 | 534,74 | 534,74 | 507,69 | 94,9 | 81,5 | 104,7 |
v tom: | |||||||
- DPH | 176,72 | 188,60 | 188,60 | 187,82 | 99,6 | 91,0 | 106,3 |
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní) | 123,84 | 141,10 | 141,10 | 130,86 | 92,7 | 86,1 | 105,7 |
- daně z příjmů PO | 83,34 | 100,30 | 100,30 | 86,30 | 86,0 | 64,0 | 103,6 |
- daně z příjmů FO | 85,65 | 88,30 | 88,30 | 87,49 | 99,1 | 79,9 | 102,1 |
vybíraná srážkou | 7,06 | 6,60 | 6,60 | 7,10 | 107,5 | 103,8 | 100,5 |
ze závislé činnosti | 75,71 | 71,80 | 71,80 | 76,25 | 106,2 | 86,6 | 100,7 |
z přiznání | 2,88 | 9,90 | 9,90 | 4,14 | 41,8 | 22,2 | 143,5 |
- správní poplatky | 2,47 | 2,42 | 2,42 | 2,52 | 104,2 | 102,5 | 102,2 |
- majetkové daně | 8,06 | 9,10 | 9,10 | 7,68 | 84,4 | 68,3 | 95,3 |
- clo | 1,40 | 1,30 | 1,30 | 1,66 | 127,8 | 87,3 | 118,9 |
- poplatky za uložení odpadů**) | 1,36 | 1,35 | 1,35 | 1,42 | 104,8 | 100,7 | 104,1 |
- ostatní daňové příjmy***) | 2,23 | 2,27 | 2,27 | 1,94 | 85,5 | 77,9 | 87,1 |
Pojistné na SZ | 347,92 | 367,13 | 367,13 | 355,84 | 96,9 | 87,7 | 102,3 |
z toho: na důchodové pojištění | 309,26 | 329,49 | 329,49 | 316,30 | 96,0 | 87,7 | 102,3 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 141,64 | 120,35 | 148,28 | 136,85 | 92,3 | 103,8 | 96,6 |
v tom: | |||||||
- kapitoly | 80,40 | 104,95 | 132,87 | 112,82 | 84,9 | 67,9 | 140,3 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 59,74 | 95,10 | 123,02 | 96,77 | 78,7 | 55,6 | 162,0 |
převody z fondů OSS ****) | 9,05 | 0,00 | 0,00 | 3,25 | x | x | 35,9 |
přijaté sankční platby | 2,20 | 0,97 | 0,96 | 1,41 | 146,3 | 178,0 | 64,1 |
soudní poplatky | 1,10 | 0,86 | 0,86 | 0,94 | 109,6 | 188,8 | 85,0 |
dobrovolné pojistné | 0,57 | 0,40 | 0,40 | 0,67 | 168,9 | 70,0 | 116,7 |
- kapitola Operace SFA | 7,19 | 4,26 | 4,26 | 3,24 | 76,1 | 205,5 | 45,0 |
- kapitola Státní dluh | 8,60 | 6,87 | 6,87 | 12,90 | 187,8 | 128,8 | 150,0 |
- VPS | 45,46 | 4,28 | 4,28 | 7,89 | 184,3 | 573,9 | 17,4 |
v tom : | |||||||
- výnosy z finančního majetku | 0,05 | 0,07 | 0,07 | 0,03 | 40,2 | 79,7 | 50,5 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,48 | 0,05 | 0,05 | 0,20 | 383,9 | 302,7 | 41,3 |
- ostatní příjmy VPS***) | 44,92 | 4,17 | 4,17 | 7,67 | 184,1 | 583,7 | 17,1 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2010 **) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA ***) dopočet do celku ****) včetně zapojení ostatních mimorozpočtových zdrojů |
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2008 | Celkem r. 2009 | Celkem r. 2010 | Meziroč.přírůstek skutečnost |
Meziroční index skutečnost % |
||||||||
Rozpočet schválený |
sk. k 31.12.*) |
% plnění | Rozpočet schválený |
sk. k 31.12.**) |
% plnění | Rozpočet schválený |
sk. k 31.12.***) |
% plnění | 2009/2008 | 2010/2009 | 2009/2008 | 2010/2009 | |
Daňové příjmy | 751,20 | 746,85 | 99,4 | 815,82 | 660,56 | 81,0 | 732,24 | 693,87 | 94,8 | -86,3 | 33,3 | 88,4 | 105,0 |
- DPH | 274,50 | 255,19 | 93,0 | 278,60 | 253,61 | 91,0 | 270,80 | 269,55 | 99,5 | -1,6 | 15,9 | 99,4 | 106,3 |
- spotřební daň | 142,30 | 133,01 | 93,5 | 151,80 | 131,07 | 86,3 | 149,20 | 138,27 | 92,7 | -1,9 | 7,2 | 98,5 | 105,5 |
- clo | 1,30 | 2,20 | 169,5 | 1,60 | 1,40 | 87,3 | 1,30 | 1,66 | 127,8 | -0,8 | 0,3 | 63,4 | 118,9 |
- daně z příjmů PO | 168,60 | 182,51 | 108,3 | 187,00 | 119,60 | 64,0 | 143,90 | 123,86 | 86,1 | -62,9 | 4,3 | 65,5 | 103,6 |
- daně z příjmů FO | 135,40 | 143,31 | 105,8 | 162,90 | 126,74 | 77,8 | 134,20 | 130,01 | 96,9 | -16,6 | 3,3 | 88,4 | 102,6 |
z kapitálových výnosů | 5,60 | 10,38 | 185,3 | 9,80 | 10,13 | 103,4 | 9,60 | 10,19 | 106,1 | -0,2 | 0,1 | 97,6 | 100,5 |
závislá činnost | 114,00 | 115,18 | 101,0 | 128,10 | 111,04 | 86,7 | 105,30 | 111,84 | 106,2 | -4,1 | 0,8 | 96,4 | 100,7 |
z přiznání | 15,80 | 17,75 | 112,3 | 25,00 | 5,56 | 22,3 | 19,30 | 7,99 | 41,4 | -12,2 | 2,4 | 31,4 | 143,5 |
- silniční daň | 6,10 | 5,98 | 98,0 | 6,50 | 4,78 | 73,6 | 5,50 | 5,10 | 92,7 | -1,2 | 0,3 | 80,0 | 106,7 |
- daň z nemovitosti | 5,50 | 5,20 | 94,5 | 6,40 | 6,36 | 99,4 | 9,60 | 8,75 | 91,1 | 1,2 | 2,4 | 122,4 | 137,5 |
- majetkové daně | 8,80 | 10,41 | 118,3 | 11,80 | 8,06 | 68,3 | 9,10 | 7,68 | 84,4 | -2,4 | -0,4 | 77,4 | 95,3 |
- dálniční poplatek | 2,30 | 2,75 | 119,6 | 2,60 | 2,89 | 111,1 | 2,60 | 3,12 | 119,9 | 0,1 | 0,2 | 105,1 | 107,9 |
- ostatní daně a poplatky | 6,40 | 6,30 | 98,4 | 6,62 | 6,05 | 91,5 | 6,04 | 5,88 | 97,3 | -0,2 | -0,2 | 96,2 | 97,1 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,8 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2009 | 2010 | % plnění SR leden-prosinec 2009 |
Index skutečnost 2010/2009 |
|||
Skutečnost leden-prosinec |
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-prosinec |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 1 167,01 | 1 184,92 | 1 213,05 | 1 156,79 | 95,4 | 98,8 | 99,1 |
Běžné výdaje | 1 032,78 | 1 069,47 | 1 065,61 | 1 021,89 | 95,9 | 98,5 | 98,9 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 100,19 | 98,41 | 99,49 | 97,67 | 98,2 | 98,0 | 97,5 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 48,67 | 52,10 | 52,10 | 52,70 | 101,2 | 102,7 | 108,3 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 125,33 | 126,40 | 131,15 | 125,17 | 95,4 | 94,0 | 99,9 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 50,61 | 50,26 | 55,77 | 49,86 | 89,4 | 111,2 | 98,5 |
- neinvest. transfery státním fondům | 39,15 | 36,89 | 36,36 | 35,36 | 97,2 | 126,7 | 90,3 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 3,19 | 3,41 | 3,81 | 3,25 | 85,3 | 85,3 | 101,9 |
- sociální dávky | 429,37 | 433,84 | 433,84 | 430,95 | 99,3 | 100,0 | 100,4 |
z toho: | |||||||
důchody | 339,79 | 346,22 | 346,05 | 346,21 | 100,0 | 100,2 | 101,9 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 15,08 | 14,30 | 14,30 | 13,35 | 93,4 | 104,3 | 88,6 |
ostatní soc.dávky | 33,34 | 31,74 | 31,91 | 30,50 | 95,6 | 96,7 | 91,5 |
státní soc.podpora | 41,17 | 41,57 | 41,57 | 40,88 | 98,3 | 98,8 | 99,3 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 4,95 | 7,32 | 8,39 | 6,17 | 73,6 | 77,5 | 124,6 |
- prostředky na insolventnost | 0,84 | 0,52 | 0,52 | 0,50 | 96,5 | 129,9 | 59,0 |
- stavební spoření | 13,26 | 13,40 | 13,39 | 11,74 | 87,7 | 91,6 | 88,6 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 5,30 | 6,50 | 6,50 | 5,47 | 84,2 | 90,8 | 103,4 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 31,39 | 34,94 | 34,74 | 32,31 | 93,0 | 91,8 | 102,9 |
- kapitola Státní dluh | 53,06 | 64,10 | 63,88 | 48,74 | 76,3 | 96,1 | 91,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,09 | 0,60 | 0,42 | 0,08 | 20,1 | 16,6 | 94,8 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 127,36 | 140,79 | 125,25 | 121,92 | 97,3 | 92,0 | 95,7 |
Kapitálové výdaje | 134,23 | 115,45 | 147,44 | 134,91 | 91,5 | 100,9 | 100,5 |
SALDO SR CELKEM | -192,39 | -162,70 | -162,91 | -156,42 | 96,0 | 364,9 | 81,3 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2010 **) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a transferů cizím příspěvkovým oragnizacím ***) dopočet do celku |