Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až květen 2011
Státní rozpočet na rok 2011 byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR zákonem č. 433/2010 Sb. ze dne 15. prosince 2010, který stanovil příjmy ve výši 1 044,0 mld. Kč, výdaje ve výši 1 179,0 mld. Kč a schodek ve výši 135,0 mld. Kč. V rozpočtu po změnách (k 31.3.2010) došlo ke zvýšení celkových příjmů na 1 047,9 mld. Kč a celkových výdajů na 1 182,9 mld. Kč. Navýšení rozpočtu příjmů a výdajů bylo souvztažné (o 3,9 mld. Kč) bez vlivu na schodek a vycházelo ze zmocnění ministra financí podle § 24 odst. 4 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech (prostředky poskytnuté z rozpočtu EU přímo nebo prostřednictvím Národního fondu).
V dubnu vešel v platnost zákon č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon o státním rozpočtu ČR na rok 2011 - zapracován dopad zákona č. 402/2010 Sb., který zpřísňuje podmínky podpory využívání obnovitelných zdrojů energie. Tato novela, která je již v následujícím textu a tabulkách obsažena, souvztažně navyšuje rozpočet příjmů i výdajů o dalších 11,7 mld. Kč, tj. bez vlivu na schodek (došlo k navýšení schváleného rozpočtu DPH o 1,0 mld. Kč, odvodu z elektřiny ze slunečního záření o 4,2 mld. Kč, darovací daně o 4,8 mld. Kč, odvodu za odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu o 1,7 mld. Kč a neinvestičních transferů podnikatelským subjektům o 11,7 mld. Kč).
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 31. květnu 2011 celkové příjmy státního rozpočtu 398,9 mld. Kč, celkové výdaje 480,4 mld. Kč a schodek 81,5 mld. Kč (v květnu 2010 vykázán schodek 95,4 mld. Kč).
Ukazatel
Skutečnost
leden - květen
20102011
% plnění
v roce 2010Index
2011/2010
Schválený
rozpočetRozpočet
po změnách*)Skutečnost
leden - květen% plnění
1
2
3
4
5=4:3
6
7=4:1
PŘÍJMY CELKEM
385,93
1055,70
1059,55
398,95
37,7
37,4
103,4
VÝDAJE CELKEM
481,28
1190,70
1194,55
480,41
40,2
40,3
99,8
SALDO
-95,36
-135,00
-135,00
-81,47
60,3
58,5
85,4
rozpočet v mld. Kč
*) rozpočet upravený k 31.3.2011
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 398,9 mld. Kč představovaly 37,7 % rozpočtu po změnách (v květnu 2010 plněny na 37,4 %) a byly meziročně vyšší o 13,0 mld. Kč, tj. o 3,4 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,9 % proti skutečnosti 2010). Na tomto růstu se podílely daňové příjmy včetně pojistného na sociální zabezpečení, které meziročně vzrostly o 13,1 mld. Kč.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 190,8 mld. Kč, což představuje 35,1 % rozpočtu a meziroční růst o 7,6 mld. Kč, tj. o 4,1 % (rozpočet počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti roku 2010). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 0,8 procentního bodu vyšší.
Meziroční růst daňových příjmů byl ovlivněn především vyšším inkasem DPH, spotřebních daní (včetně tzv. energetických daní) a majetkových daní.
Inkaso DPH představovalo 77,9 mld. Kč, tj. 39,9 % rozpočtu, což je o 0,6 procentního bodu vyšší plnění než v květnu minulého roku. Meziroční růst o 3,8 mld. Kč, tj. o 5,2 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 3,9 % - měřeno ke skutečnosti roku 2010) vyšší o 1,3 procentního bodu. Meziroční zvýšení inkasa, se kterým rozpočet 2011 počítá, by nemělo být tak výrazné jako v roce 2010, kdy došlo ke zvýšení obou sazeb o 1 procentní bod.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní) dosáhlo 54,3 mld. Kč, což představuje 38,6 % rozpočtu (loni to bylo 36,6 %) a meziroční růst o 2,7 mld. Kč, tj. o 5,3 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 1,1 mld. Kč. Rozpočet na rok 2011 počítá s růstem o 7,6 % proti skutečnosti roku 2010. V oblasti spotřebních daní není pro rok 2011 počítáno s žádnými legislativními změnami, které by výrazně ovlivnily výši inkasa daně (mimo výše uvedenou novelu zákona o státním rozpočtu s vlivem 4,2 mld. Kč – očekávaný příjem za odvod z elektřiny ze slunečního záření).
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 20,4 mld. Kč představovala 24,3 % rozpočtu (v roce 2010 to bylo 21,9 %) a meziročně tak byla o 1,6 mld. Kč, tj. o 7,2 %, nižší než v roce 2010. Rozpočet této daně počítá s poklesem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2010. Relativně nízké plnění rozpočtu této daně souvisí s platebním kalendářem (nejvyšší zálohy na daň jsou odváděny na konci jednotlivých čtvrtletí). V roce 2011 se na výši inkasa projevuje pokles sazby daně ve zdaňovacím období 2010 o další procentní bod (na 19 %).
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 28,6 mld. Kč, tj. 28,1 % rozpočtu (loni plnění na 33,0 %) při meziročním poklesu o 0,6 mld. Kč, tj. o 2,1 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 16,0 % proti skutečnosti roku 2010, především z důvodu vyššího očekávaného inkasa u DPFO ze závislé činnosti a vybírané srážkou.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 30,3 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 36,7 % (loni to bylo 39,8 %). Meziročně je inkaso o 1,7 mld. Kč, tj. o 6,1 %, vyšší. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 8,3 %, především z důvodu snížení slev na dani na poplatníka.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání ve výši -4,6 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na -86,0 % (loni to bylo na -20,7 %) a meziročně je její inkaso nižší o 2,6 mld. Kč. Rozpočet 2011 je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 30,5 %. Záporné plnění v roce 2011 souvisí s vratkami daně, které proběhly tradičně v měsíci dubnu (inkaso v dubnu 2011 ve výši -7,3 mld. Kč).
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 2,9 mld. Kč, což představuje 21,3 % rozpočtu (loni 39,9 %) a meziročně bylo její inkaso vyšší o 0,2 mld. Kč, tj. o 9,4 %. Rozpočet 2011 počítá s růstem o 90,2 % (o 6,4 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2010. Na vyšší výnos by mělo mít vliv především zdaňování výsluh u příslušníků ozbrojených složek a zdanění úroků ze stavebního spoření. Rozpočet také počítal s jednorázovým 50% daňovým zatížením příspěvků poskytovaných u stavebního spoření. To však bylo zrušeno Ústavním soudem a z tohoto titulu je očekáván výpadek příjmů ve výši cca 5-6 mld. Kč.
Majetkové daně dosáhly 6,3 mld. Kč, což představuje 48,7 % rozpočtu a meziroční růst o 3,2 mld. Kč, tj. o 101,4 %. Na meziročním růstu se výrazně podílel květnový příjem z daně darovací ve výši 3,3 mld. Kč. Souvisí to s uvalením 32% daně na bezúplatné nabytí emisních povolenek určených výrobcům elektřiny získávané z energie slunečního záření.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2011 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 739,5 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2010 vyšší o 45,8 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2010) u daní z příjmů fyzických osob o 19,9 mld. Kč (o 15,2 %), u DPH o 11,0 mld. Kč (o 4,1 %) a u spotřebních daní o 10,1 mld. Kč (o 7,3 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.5.2011 výše 261,0 mld. Kč, což představuje 35,3 % rozpočtu a meziroční růst o 9,5 mld. Kč, tj. o 3,8 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 251,4 mld. Kč, tj. 34,3 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 16,0 mld. Kč, tj. o 6,8 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 38,6 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 149,9 mld. Kč, což představuje 40,2 % rozpočtu (loni to bylo 39,3 %) a meziroční růst o 5,6 mld. Kč, tj. o 3,8 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 133,2 mld. Kč, tj. 40,2 % rozpočtu (loni to bylo 38,9 %), při meziročním růstu o 4,9 mld. Kč, tj. o 3,8 % (rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010).
Ke konci května 2011 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 58,3 mld. Kč, což je 40,7 % rozpočtu po změnách a o 0,1 mld. Kč méně než ve stejném období loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 15,7 % proti rozpočtu 2010 především z důvodu vyšších očekávaných příjmů z rozpočtu EU o 22,0 mld. Kč). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 44,7 mld. Kč (plnění na 37,0 %), což je o 4,7 mld. Kč více než v květnu 2010. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 2,6 mld. Kč (o 1,8 mld. Kč méně než v roce 2010) a byly tak plněny na 45,3 % rozpočtu (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 2,4 mld. Kč (o 1,4 mld. Kč méně než v roce 2010). Tato částka zahrnovala prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2010.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 480,4 mld. Kč čerpané ke konci května 2011 představují 40,2 % rozpočtu po změnách (v květnu 2010 to bylo 40,3 %), a jsou tak o 0,9 mld. Kč, tj. o 0,2 % pod úrovní května 2010. Proti skutečnosti 2010 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 3,3 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci května čerpány ve výši 439,2 mld. Kč, tj. na 40,6 % rozpočtu po změnách (loni to bylo také na 40,6 %). Proti loňskému květnu vzrostly o 7,4 mld. Kč, tj. o 1,7 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,4 % proti skutečnosti 2010).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. V rozpočtu po změnách jsou zapracovány ve výši 446,2 mld. Kč, což představuje 37,4 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,6 % více než skutečnost dosažená v roce 2010 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,1 %). K 31.5.2011 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 186,3 mld. Kč, tj. 41,8 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 41,0 %), při meziročním růstu o 8,7 mld. Kč, tj. o 4,9 %. Z toho na důchody připadlo 152,3 mld. Kč, tj. 41,8 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 40,7 %), při meziročním růstu o 11,2 mld. Kč, tj. o 8,0 %. Některé další sociální dávky vykazují meziroční pokles (státní sociální podpora o 1,8 mld. Kč a prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 1,2 mld. Kč).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 60,4 mld. Kč představuje 47,6 % rozpočtu po změnách a je o 2,7 mld. Kč, tj. o 4,3 %, nižší než v květnu 2010. Vyšší procentuální čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 37,7 mld. Kč (v dubnu zaplacena záloha na 2. čtvrtletí ve výši 18,3 mld. Kč), což je o 1,3 mld. Kč méně než v roce 2010. Dalších 10,8 mld. Kč (loni to bylo 11,4 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) byly čerpány ve výši 22,1 mld. Kč, tj. 41,8 % rozpočtu po změnách. Meziročně byly vyšší o 0,3 %.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci května 2011 hrazeny ve výši 23,2 mld. Kč, tj. 31,7 % rozpočtu po změnách, a jsou nad úrovní května 2010 o 2,8 mld. Kč, tj. o 13,9 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 15,1 mld. Kč, což představuje 43,0 % rozpočtované výše a meziroční pokles o 0,2 mld. Kč.
V souvislosti se rozhodnutím Ústavního soudu o zrušení jednorázového 50% daňového zatížením příspěvků poskytovaných u stavebního spoření byla v květnu provedena další platba příspěvku státu na stavební spoření ve výši 5,2 mld. Kč. Celkem tak zatím tento příspěvek činí 10,5 mld. Kč, což představuje čerpání rozpočtu na 80,1 %. Meziročně tak objem těchto prostředků klesl o 0,7 mld. Kč.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 41,2 mld. Kč, což představuje 36,6 % rozpočtu po změnách (v roce 2010 to bylo 38,0 %), při meziročním poklesu o 8,2 mld. Kč, tj. o 16,7 % (rozpočet po změnách počítá s poklesem proti skutečnosti 2010 o 13,4 %). Z toho investiční transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury činily 14,1 mld. Kč a do Státního zemědělského intervenčního fondu 2,6 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci května 2011 schodkem ve výši 81,5 mld. Kč (60,3 % rozpočtu), což je proti stejnému období roku 2010 výsledek příznivější o 13,9 mld. Kč. Na toto meziroční srovnání působí pozitivně na straně příjmů především vyšší inkaso daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení (o 13,1 mld. Kč) či transfery přijaté od EU a Národního fondu (o 4,7 mld. Kč) a na straně výdajů nižší čerpání kapitálových výdajů (o 8,3 mld. Kč). Naopak negativně při meziročním srovnání působí na straně výdajů především vyplácení důchodů (růst o 11,2 mld. Kč).
Hospodaření rozpočtu v samotném květnu skončilo ve schodku 14,0 mld. Kč (v květnu 2010 to bylo 17,1 mld. Kč), když příjmy činily 73,0 mld. Kč (v květnu 2010 to bylo 64,4 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 86,9 mld. Kč (v květnu 2010 to bylo 81,5 mld. Kč). V samotném květnu se na straně příjmů při meziročním srovnání pozitivně projevilo inkaso DPH (růst o 5,2 mld. Kč) či majetkových daní (růst o 3,3 mld. Kč). Naopak na straně výdajů se negativně ve srovnání s květnem 2010 projevila dodatečná platba příspěvku státu na stavební spoření ve výši 5,2 mld. Kč.
v mil. Kč | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-květen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
Saldo SR | -13 496 | -28 714 | -32 402 | -74 587 | -45 423 | -27 030 | -12 202 | -25 977 | -38 319 | -71 410 | -95 356 | -81 467 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Mgr. Ondřej Jakob,
tiskový mluvčí Ministerstva financí
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2010 Skutečnost leden - květen |
2011 | % plnění SR leden-květen 2011 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden - květen |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 385,93 | 1055,70 | 1059,55 | 398,95 | 37,7 | 37,4 | 103,4 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 327,57 | 916,45 | 916,45 | 340,68 | 37,2 | 36,3 | 104,0 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 183,25 | 543,16 | 543,16 | 190,81 | 35,1 | 34,3 | 104,1 |
v tom: | |||||||
- DPH | 74,07 | 195,10 | 195,10 | 77,92 | 39,9 | 39,3 | 105,2 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 51,58 | 140,80 | 140,80 | 54,31 | 38,6 | 36,6 | 105,3 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,00 | 4,20 | 4,20 | 1,15 | 27,4 | x | x |
- daně z příjmů PO | 22,01 | 84,00 | 84,00 | 20,42 | 24,3 | 21,9 | 92,8 |
- daně z příjmů FO | 29,15 | 101,50 | 101,50 | 28,55 | 28,1 | 33,0 | 97,9 |
vybíraná srážkou | 2,63 | 13,50 | 13,50 | 2,88 | 21,3 | 39,9 | 109,4 |
ze závislé činnosti | 28,57 | 82,60 | 82,60 | 30,32 | 36,7 | 39,8 | 106,1 |
z přiznání | -2,05 | 5,40 | 5,40 | -4,64 | -86,0 | -20,7 | 226,7 |
- správní poplatky vč. kolků | 0,94 | 2,35 | 2,35 | 0,90 | 38,5 | 39,0 | 95,8 |
- majetkové daně | 3,14 | 13,00 | 13,00 | 6,32 | 48,7 | 34,5 | 201,4 |
- clo | 0,61 | 1,20 | 1,20 | 0,70 | 58,5 | 47,2 | 114,6 |
- poplatky za uložení odpadů**) | 0,66 | 1,40 | 1,40 | 0,65 | 46,5 | 48,9 | 98,6 |
- ostatní daňové příjmy***) | 1,08 | 3,81 | 3,81 | 1,02 | 26,8 | 47,8 | 94,3 |
Pojistné SZ | 144,32 | 373,29 | 373,29 | 149,88 | 40,2 | 39,3 | 103,8 |
z toho: na důchody | 128,29 | 331,81 | 331,81 | 133,22 | 40,2 | 38,9 | 103,8 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 58,35 | 139,25 | 143,10 | 58,26 | 40,7 | 45,1 | 99,8 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 49,32 | 126,49 | 130,34 | 51,70 | 39,7 | 43,2 | 104,8 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 40,04 | 117,12 | 120,97 | 44,71 | 37,0 | 38,4 | 111,6 |
převody z fondů OSS | 3,72 | 0,00 | 0,00 | 2,37 | x | x | 63,7 |
přijaté sankční platby | 0,65 | 1,04 | 1,04 | 0,66 | 63,4 | 67,0 | 101,5 |
soudní poplatky | 0,40 | 0,58 | 0,57 | 0,40 | 68,8 | 46,7 | 98,6 |
dobrovolné pojistné | 0,24 | 0,45 | 0,45 | 0,19 | 42,2 | 61,6 | 77,9 |
- kapitola Operace SFA | 1,75 | 2,79 | 2,79 | 1,16 | 41,4 | 41,0 | 66,2 |
- kapitola Státní dluh | 4,33 | 5,64 | 5,64 | 2,55 | 45,3 | 63,1 | 59,0 |
- VPS | 2,96 | 4,33 | 4,33 | 2,86 | 65,9 | 69,1 | 96,5 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,01 | 0,02 | 0,02 | 0,00 | 19,6 | 15,2 | 47,2 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,06 | 0,11 | 0,11 | 0,03 | 31,5 | 122,7 | 54,1 |
- ostatní příjmy VPS***) | 2,88 | 4,20 | 4,20 | 2,82 | 67,1 | 69,2 | 97,6 |
**) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Celkem r. 2009 | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | meziroč.přírůstek skut. | meziroč.index skut. | |||||||||
Rozpočet schválený |
Skut. k 29.5*) |
% plnění | Rozpočet schválený |
Skut. k 31.5**) |
% plnění | Rozpočet schválený |
Skut. K 31.5.***) |
% plnění | 2010/2009 | 2011/2010 | 2010/2009 | 2011/2010 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 815,82 | 235,49 | 28,9 | 732,24 | 251,45 | 34,3 | 739,46 | 260,99 | 35,3 | 15,95 | 9,54 | 106,8 | 103,8 |
- DPH | 278,60 | 99,27 | 35,6 | 270,80 | 106,20 | 39,2 | 279,50 | 111,68 | 40,0 | 6,93 | 5,49 | 107,0 | 105,2 |
- spotřební daň | 151,80 | 47,23 | 31,1 | 149,20 | 54,42 | 36,5 | 148,40 | 57,19 | 38,5 | 7,19 | 2,77 | 115,2 | 105,1 |
- clo | 1,60 | 0,62 | 38,8 | 1,30 | 0,61 | 47,2 | 1,20 | 0,70 | 58,5 | -0,01 | 0,09 | 98,8 | 114,6 |
- daně z příjmů PO | 187,00 | 32,59 | 17,4 | 143,90 | 31,51 | 21,9 | 120,60 | 29,24 | 24,2 | -1,08 | -2,27 | 96,7 | 92,8 |
- daně z příjmů FO | 162,90 | 42,77 | 26,3 | 134,20 | 43,64 | 32,5 | 151,00 | 43,92 | 29,1 | 0,86 | 0,28 | 102,0 | 100,7 |
vybíraná srážkou | 9,80 | 3,71 | 37,9 | 9,60 | 3,75 | 39,1 | 19,30 | 4,09 | 21,2 | 0,04 | 0,34 | 101,1 | 109,0 |
závislá činnost | 128,10 | 42,11 | 32,9 | 105,30 | 41,89 | 39,8 | 121,10 | 44,45 | 36,7 | -0,22 | 2,56 | 99,5 | 106,1 |
z přiznání | 25,00 | -3,05 | -12,2 | 19,30 | -2,01 | -10,4 | 10,60 | -4,62 | -43,6 | 1,04 | -2,61 | 65,9 | 230,0 |
- silniční daň | 6,50 | 1,83 | 28,1 | 5,50 | 2,08 | 37,9 | 5,60 | 2,21 | 39,5 | 0,26 | 0,13 | 114,0 | 106,1 |
- daň z nemovitosti | 6,40 | 2,74 | 42,9 | 9,60 | 4,98 | 51,9 | 9,70 | 4,90 | 50,5 | 2,24 | -0,08 | 181,5 | 98,3 |
- majetkové daně | 11,80 | 3,49 | 29,5 | 9,10 | 3,14 | 34,5 | 13,00 | 6,32 | 48,7 | -0,35 | 3,18 | 90,1 | 201,4 |
- dálniční poplatek | 2,60 | 2,01 | 77,5 | 2,60 | 2,18 | 83,7 | 2,90 | 2,25 | 77,5 | 0,16 | 0,07 | 108,1 | 103,2 |
- ostatní daně a poplatky | 6,62 | 2,94 | 44,4 | 6,04 | 2,69 | 44,5 | 7,56 | 2,58 | 34,1 | -0,25 | -0,11 | 91,5 | 95,9 |
**) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,8 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
***) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,4 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2010 Skutečnost leden - květen |
2011 | % plnění SR leden- květen 2011 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách *) |
Skutečnost leden - květen |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 481,28 | 1190,70 | 1194,55 | 480,41 | 40,2 | 40,3 | 99,8 |
Běžné výdaje | 431,81 | 1086,20 | 1081,81 | 439,19 | 40,6 | 40,6 | 101,7 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za | |||||||
proved.práci (vč. povinného pojistného) | 31,34 | 89,72 | 89,94 | 28,30 | 31,5 | 31,7 | 90,3 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 22,08 | 53,00 | 53,00 | 22,13 | 41,8 | 42,4 | 100,3 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 63,14 | 125,93 | 126,90 | 60,40 | 47,6 | 49,3 | 95,7 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 21,36 | 52,77 | 52,52 | 19,12 | 36,4 | 39,5 | 89,5 |
- neinvest. transfery státním fondům | 9,90 | 42,56 | 42,52 | 7,56 | 17,8 | 26,8 | 76,3 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 1,93 | 1,99 | 2,94 | 1,93 | 65,6 | 57,0 | 99,8 |
- sociální dávky | 177,67 | 446,47 | 446,22 | 186,34 | 41,8 | 41,0 | 104,9 |
z toho: | |||||||
důchody | 141,06 | 363,97 | 363,88 | 152,28 | 41,8 | 40,7 | 108,0 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,71 | 14,30 | 14,26 | 5,47 | 38,4 | 47,1 | 81,6 |
ostatní soc.dávky | 12,72 | 29,94 | 29,82 | 13,20 | 44,3 | 40,1 | 103,8 |
státní soc.podpora | 17,18 | 38,25 | 38,25 | 15,38 | 40,2 | 41,3 | 89,5 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 2,27 | 6,31 | 6,31 | 1,70 | 26,9 | 30,9 | 75,0 |
- prostředky na insolventnost | 0,21 | 0,70 | 0,70 | 0,19 | 27,4 | 40,7 | 91,5 |
- stavební spoření | 11,21 | 13,10 | 13,10 | 10,49 | 80,1 | 83,6 | 93,6 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,72 | 6,10 | 6,10 | 2,79 | 45,7 | 41,8 | 102,6 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 15,37 | 35,25 | 35,25 | 15,14 | 43,0 | 44,0 | 98,5 |
- kapitola Státní dluh | 20,33 | 73,29 | 73,13 | 23,16 | 31,7 | 31,7 | 113,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,03 | 0,56 | 0,49 | 0,03 | 6,7 | 5,7 | 113,1 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 52,25 | 138,46 | 132,70 | 59,90 | 45,1 | 40,3 | 114,6 |
Kapitálové výdaje | 49,47 | 104,50 | 112,74 | 41,22 | 36,6 | 38,0 | 83,3 |
SALDO SR CELKEM | -95,36 | -135,00 | -135,00 | -81,47 | 60,3 | 58,5 | 85,4 |
*) rozpočet upravený k 31.3.2011
**) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím (jejich rozpočet zatím není znám)
***) dopočet do celku
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011