Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až srpen 2011
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 31. srpnu 2011 celkové příjmy státního rozpočtu 654,8 mld. Kč, celkové výdaje 742,1 mld. Kč a schodek 87,3 mld. Kč (v srpnu 2010 vykázán schodek 78,7 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-srpen 2010 |
2011 | % plnění v roce 2010 |
Index 2011/2010 |
|||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 658,62 | 1055,70 | 1069,02 | 654,84 | 61,3 | 63,1 | 99,4 |
VÝDAJE CELKEM | 737,29 | 1190,70 | 1204,02 | 742,12 | 61,6 | 61,1 | 100,7 |
SALDO | -78,67 | -135,00 | -135,00 | -87,27 | 64,6 | 48,3 | 110,9 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2011 Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 654,8 mld. Kč představovaly 61,3 % rozpočtu po změnách (v srpnu 2010 plněny na 63,1 %) a byly meziročně nižší o 3,8 mld. Kč, tj. o 0,6 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti 2010).
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 336,4 mld. Kč, což představuje 61,9 % rozpočtu a meziroční růst o 9,0 mld. Kč, tj. o 2,8 % (rozpočet počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti roku 2010). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 0,7 procentního bodu vyšší.
Meziroční růst daňových příjmů byl ovlivněn především vyšším inkasem spotřebních daní (včetně tzv. energetických daní), majetkových daní a DPH.
Inkaso DPH představovalo 125,4 mld. Kč, tj. 64,3 % rozpočtu, což je o 1,1 procentního bodu nižší plnění než v srpnu minulého roku. Meziroční růst o 2,0 mld. Kč, tj. o 1,6 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 3,9 % - měřeno ke skutečnosti roku 2010) o 2,3 procentního bodu nižší. Meziroční zvýšení inkasa, se kterým rozpočet 2011 počítá, by nemělo být tak výrazné jako v roce 2010, kdy došlo ke zvýšení obou sazeb o 1 procentní bod.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní) dosáhlo 91,1 mld. Kč, což představuje 64,7 % rozpočtu (loni to bylo 60,8 %) a meziroční růst o 5,3 mld. Kč, tj. o 6,2 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 3,6 mld. Kč. Rozpočet na rok 2011 počítá s růstem o 7,6 % proti skutečnosti roku 2010. V oblasti spotřebních daní není pro rok 2011 počítáno s žádnými legislativními změnami, které by výrazně ovlivnily výši inkasa daně (mimo výše zmíněnou novelu zákona o státním rozpočtu s vlivem 4,2 mld. Kč – očekávaný příjem za odvod z elektřiny ze slunečního záření).
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 50,1 mld. Kč představovala 59,6 % rozpočtu (v roce 2010 to bylo 53,1 %) a meziročně byla o 3,2 mld. Kč, tj. o 5,9 %, nižší než v roce 2010. Rozpočet této daně počítá s poklesem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2010. Relativně nízké plnění rozpočtu této daně souvisí s platebním kalendářem (nejvyšší zálohy na daň jsou odváděny na konci jednotlivých čtvrtletí).
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 55,8 mld. Kč, tj. 54,9 % rozpočtu (loni plnění na 62,3 %) při meziročním růstu o 0,7 mld. Kč, tj. o 1,3 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 16,0 % proti skutečnosti roku 2010, především z důvodu vyššího očekávaného inkasa u DPFO ze závislé činnosti a vybírané srážkou.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 51,5 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 62,4 % (loni to bylo 67,4 %). Meziročně je inkaso o 3,1 mld. Kč, tj. o 6,5 %, vyšší. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 8,3 %, především z důvodu snížení slev na dani na poplatníka.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání ve výši -1,0 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na -19,1 % (loni to bylo na 18,5 %) a meziročně je její inkaso nižší o 2,9 mld. Kč. Rozpočet 2011 je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 30,5 %. Záporné plnění v roce 2011 souvisí s vrácenými přeplatky na dani, které proběhly tradičně v měsíci dubnu (inkaso v dubnu 2011 ve výši -7,3 mld. Kč), a výdajovými paušály, jejichž rozpočtové dopady jsou odlišné od očekávaných.
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 5,3 mld. Kč, což představuje 39,0 % rozpočtu (loni 73,0 %) a meziročně bylo její inkaso vyšší o 0,4 mld. Kč, tj. o 9,2 %. Rozpočet 2011 počítá s růstem o 90,2 % (o 6,4 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2010. Na vyšší výnos by mělo mít vliv především zdaňování výsluh u příslušníků ozbrojených složek a zdanění úroků ze stavebního spoření. Rozpočet také počítal s jednorázovým 50% daňovým zatížením příspěvků poskytovaných u stavebního spoření. To však bylo zrušeno Ústavním soudem a z tohoto titulu je očekáván výpadek příjmů ve výši cca 5-6 mld. Kč.
Majetkové daně dosáhly 9,0 mld. Kč, což představuje 69,2 % rozpočtu a meziroční růst o 4,1 mld. Kč, tj. o 83,2 %. Na meziročním růstu se výrazně podílí inkaso darovací daně. Souvisí to s uvalením 32% daně na bezúplatné nabytí emisních povolenek určených výrobcům elektřiny získávané z energie slunečního záření (rozpočet ve výši 4,8 mld. Kč).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2011 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 739,5 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2010 vyšší o 45,8 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2010) u daní z příjmů fyzických osob o 19,9 mld. Kč (o 15,2 %), u DPH o 11,0 mld. Kč (o 4,1 %) a u spotřebních daní o 10,1 mld. Kč (o 7,3 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.8.2011 výše 454,0 mld. Kč, což představuje 61,4 % rozpočtu a meziroční růst o 8,7 mld. Kč, tj. o 2,0 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 445,3 mld. Kč, tj. 60,8 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 29,9 mld. Kč, tj. o 7,2 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 38,6 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 242,0 mld. Kč, což představuje 64,8 % rozpočtu (loni to bylo 63,8 %) a meziroční růst o 7,9 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 215,1 mld. Kč, tj. 64,8 % rozpočtu (loni to bylo 63,1 %), při meziročním růstu o 7,0 mld. Kč, tj. o 3,4 % (rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010).
Ke konci srpna 2011 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 76,4 mld. Kč, což je 50,1 % rozpočtu po změnách a o 20,7 mld. Kč méně než ve stejném období loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 15,7 % proti rozpočtu 2010 především z důvodu vyšších očekávaných příjmů z rozpočtu EU o 22,0 mld. Kč). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 53,6 mld. Kč (plnění na 41,1 %), což je o 12,3 mld. Kč méně než v srpnu 2010. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 4,9 mld. Kč (o 4,4 mld. Kč méně než v roce 2010) a byly tak plněny na 86,9 % rozpočtu (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 3,1 mld. Kč (o 1,3 mld. Kč méně než v roce 2010). Tato částka zahrnovala především prostředky převedené podle zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení FNM, prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2010.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 742,1 mld. Kč čerpané ke konci srpna 2011 představují 61,6 % rozpočtu po změnách (v srpnu 2010 to bylo 61,1 %), a jsou tak o 4,8 mld. Kč, tj. o 0,7 % nad úrovní srpna 2010. Proti skutečnosti 2010 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 4,1 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci srpna čerpány ve výši 669,6 mld. Kč, tj. na 61,7 % rozpočtu po změnách (loni to bylo na 61,8 %). Proti loňskému srpnu vzrostly o 9,7 mld. Kč, tj. o 1,5 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,6 % proti skutečnosti 2010).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. V rozpočtu po změnách jsou zapracovány ve výši 446,0 mld. Kč, což představuje 37,0 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,5 % více než skutečnost dosažená v roce 2010 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,1 %). K 31.8.2011 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 296,2 mld. Kč, tj. 66,4 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 66,0 %), při meziročním růstu o 10,0 mld. Kč, tj. o 3,5 %. Z toho na důchody připadlo 244,0 mld. Kč, tj. 67,1 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 66,3 %), při meziročním růstu o 14,6 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Některé další sociální dávky vykazují meziroční pokles (státní sociální podpora o 3,1 mld. Kč a prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 2,1 mld. Kč).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 91,9 mld. Kč představovala 70,3 % rozpočtu po změnách a byla o 1,7 mld. Kč, tj. o 1,8 %, vyšší než v srpnu 2010. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 57,4 mld. Kč (již v červnu a červenci byla zaplacena záloha na 3. čtvrtletí). Dalších 17,1 mld. Kč (loni to bylo 17,6 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům veřejného zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) byly čerpány ve výši 35,3 mld. Kč, tj. 66,5 % rozpočtu po změnách. Meziročně byly na stejné úrovni.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci srpna 2011 hrazeny ve výši 32,2 mld. Kč, tj. 44,4 % rozpočtu po změnách, a jsou nad úrovní srpna 2010 o 2,6 mld. Kč, tj. o 8,7 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 21,2 mld. Kč, což představuje 60,1 % rozpočtované výše. Jejich výše je meziročně na stejné úrovni.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 72,6 mld. Kč, což představuje 60,7 % rozpočtu po změnách (v srpnu 2010 to bylo 55,9 %), při meziročním poklesu o 4,8 mld. Kč, tj. o 6,2 % (rozpočet po změnách počítá s poklesem proti skutečnosti 2010 o 8,2 %). Z toho investiční transfery Státnímu fondu dopravní infrastruktury činily 23,6 mld. Kč (v srpnu došlo k transferu 9,5 mld. Kč) a Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu 3,9 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo ke konci srpna 2011 schodkem ve výši 87,3 mld. Kč (64,6 % rozpočtu), což je proti stejnému období roku 2010 výsledek horší o 8,6 mld. Kč.
Hlavním důvodem tohoto výsledku jsou meziročně nižší celkové příjmy (o 0,6 %, zatímco rozpočet po změnách počítá s růstem o 6,9 %). Inkaso daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení je sice meziročně vyšší (o 16,9 mld. Kč), nicméně tato skutečnost je negativně kompenzována meziročním poklesem ostatních příjmů (o 20,7 mld. Kč - z toho pokles o 12,3 mld. Kč u transferů přijatých od EU a převodů z Národního fondu).
Hospodaření rozpočtu v samotném srpnu skončilo schodkem 26,2 mld. Kč (v srpnu 2010 to bylo 9,7 mld. Kč), když příjmy činily 63,8 mld. Kč (v srpnu 2010 to bylo 72,0 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 90,0 mld. Kč (v srpnu 2010 to bylo 81,7 mld. Kč). Na meziročně nižších příjmech v samotném srpnu se negativně projevily především nižší transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu (o 5,7 mld. Kč) a nižší inkaso DPH (o 2,6 mld. Kč). Na straně výdajů se v samotném srpnu v meziročním srovnání negativně projevily zejména vyšší kapitálové výdaje (o 3,4 mld. Kč) a sociální dávky (o 2,5 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-srpen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
Saldo SR | -12 367 | -25 565 | -32 956 | -71 885 | -50 687 | 10 008 | -6 440 | 22 226 | 5 318 | -89 578 | -78 673 | -87 275 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Mgr. Ondřej Jakob,
tiskový mluvčí MF
Přílohy:
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-srpen 2010 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 658,62 | 1055,70 | 1069,02 | 654,84 | 61,3 | 63,1 | 99,4 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 561,49 | 916,45 | 916,45 | 578,44 | 63,1 | 62,3 | 103,0 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 327,42 | 543,16 | 543,16 | 336,45 | 61,9 | 61,2 | 102,8 |
v tom: | |||||||
- DPH | 123,42 | 195,10 | 195,10 | 125,40 | 64,3 | 65,4 | 101,6 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 85,73 | 140,80 | 140,80 | 91,07 | 64,7 | 60,8 | 106,2 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,00 | 4,20 | 4,20 | 3,57 | 84,9 | x | x |
- daně z příjmů PO | 53,24 | 84,00 | 84,00 | 50,09 | 59,6 | 53,1 | 94,1 |
- daně z příjmů FO | 55,05 | 101,50 | 101,50 | 55,75 | 54,9 | 62,3 | 101,3 |
vybíraná srážkou | 4,82 | 13,50 | 13,50 | 5,26 | 39,0 | 73,0 | 109,2 |
ze závislé činnosti | 48,40 | 82,60 | 82,60 | 51,52 | 62,4 | 67,4 | 106,5 |
z přiznání | 1,83 | 5,40 | 5,40 | -1,03 | -19,1 | 18,5 | -56,3 |
- správní poplatky vč. kolků | 1,64 | 2,35 | 2,35 | 1,73 | 73,4 | 67,9 | 105,0 |
- majetkové daně | 4,91 | 13,00 | 13,00 | 9,00 | 69,2 | 54,0 | 183,2 |
- clo | 1,04 | 1,20 | 1,20 | 1,13 | 94,2 | 80,0 | 108,6 |
- poplatky za uložení odpadů**) | 0,99 | 1,40 | 1,40 | 0,97 | 69,0 | 73,1 | 97,8 |
- ostatní daňové příjmy***) | 1,40 | 3,81 | 3,81 | 1,31 | 34,4 | 61,8 | 93,5 |
Pojistné SZ | 234,07 | 373,29 | 373,29 | 241,99 | 64,8 | 63,8 | 103,4 |
z toho: na důchody | 208,06 | 331,81 | 331,81 | 215,10 | 64,8 | 63,1 | 103,4 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 97,13 | 139,25 | 152,57 | 76,40 | 50,1 | 68,7 | 78,7 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 78,82 | 126,49 | 139,81 | 63,21 | 45,2 | 62,6 | 80,2 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 65,89 | 117,12 | 130,44 | 53,63 | 41,1 | 56,8 | 81,4 |
převody z fondů OSS | 4,32 | 0,00 | 0,00 | 3,05 | x | x | 70,6 |
přijaté sankční platby | 1,03 | 1,04 | 1,04 | 1,02 | 98,2 | 106,8 | 98,9 |
soudní poplatky | 0,62 | 0,58 | 0,57 | 0,69 | 119,7 | 72,4 | 110,6 |
dobrovolné pojistné | 0,41 | 0,45 | 0,45 | 0,29 | 64,2 | 103,3 | 70,8 |
- kapitola Operace SFA | 3,07 | 2,79 | 2,79 | 2,36 | 84,6 | 72,0 | 77,0 |
- kapitola Státní dluh | 9,28 | 5,64 | 5,64 | 4,90 | 86,9 | 135,0 | 52,8 |
- VPS | 5,97 | 4,33 | 4,33 | 5,93 | 137,0 | 139,4 | 99,3 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,02 | 0,02 | 0,02 | 0,01 | 30,7 | 23,7 | 47,5 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,10 | 0,11 | 0,11 | 0,03 | 31,5 | 201,3 | 33,0 |
- ostatní příjmy VPS***) | 5,85 | 4,20 | 4,20 | 5,89 | 140,3 | 140,5 | 100,6 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2011 **) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA ***) dopočet do celku Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011 |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů:
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2009 | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.***) | % plnění | 2010/2009 | 2011/2010 | 2010/2009 | 2011/2010 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 815,82 | 415,46 | 50,9 | 732,24 | 445,34 | 60,8 | 739,46 | 454,03 | 61,4 | 29,9 | 8,7 | 107,2 | 102,0 |
- DPH | 278,60 | 163,50 | 58,7 | 270,80 | 177,04 | 65,4 | 279,50 | 179,90 | 64,4 | 13,5 | 2,9 | 108,3 | 101,6 |
- spotřební daně (vč.tzv.energet.daní) | 151,80 | 82,30 | 54,2 | 149,20 | 90,49 | 60,6 | 148,40 | 95,83 | 64,6 | 8,2 | 5,3 | 110,0 | 105,9 |
- clo | 1,60 | 0,94 | 58,4 | 1,30 | 1,04 | 80,0 | 1,20 | 1,13 | 94,2 | 0,1 | 0,1 | 111,2 | 108,6 |
- daně z příjmů PO | 187,00 | 69,73 | 37,3 | 143,90 | 74,59 | 51,8 | 120,60 | 70,26 | 58,3 | 4,9 | -4,3 | 107,0 | 94,2 |
- daně z příjmů FO | 162,90 | 79,75 | 49,0 | 134,20 | 81,26 | 60,6 | 151,00 | 81,95 | 54,3 | 1,5 | 0,7 | 101,9 | 100,8 |
vybíraná srážkou | 9,80 | 6,57 | 67,1 | 9,60 | 6,78 | 70,6 | 19,30 | 7,40 | 38,4 | 0,2 | 0,6 | 103,1 | 109,2 |
závislá činnost | 128,10 | 70,90 | 55,3 | 105,30 | 70,97 | 67,4 | 121,10 | 75,55 | 62,4 | 0,1 | 4,6 | 100,1 | 106,5 |
z přiznání | 25,00 | 2,28 | 9,1 | 19,30 | 3,52 | 18,2 | 10,60 | -1,01 | -9,5 | 1,2 | -4,5 | 154,7 | -28,7 |
- silniční daň | 6,50 | 2,89 | 44,4 | 5,50 | 3,17 | 57,5 | 5,60 | 3,29 | 58,8 | 0,3 | 0,1 | 109,6 | 104,0 |
- daň z nemovitosti | 6,40 | 4,34 | 67,8 | 9,60 | 6,22 | 64,8 | 9,70 | 6,16 | 63,5 | 1,9 | -0,1 | 143,3 | 99,1 |
- majetkové daně | 11,80 | 5,33 | 45,1 | 9,10 | 4,91 | 54,0 | 13,00 | 9,00 | 69,2 | -0,4 | 4,1 | 92,2 | 183,2 |
- dálniční poplatek | 2,60 | 2,43 | 93,4 | 2,60 | 2,59 | 99,7 | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 0,2 | -0,1 | 106,8 | 97,0 |
- ostatní daně a poplatky | 6,62 | 4,28 | 64,7 | 6,04 | 4,03 | 66,8 | 7,56 | 4,00 | 52,9 | -0,2 | 0,0 | 94,2 | 99,2 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-srpen 2010 | Index skutečnost 2011/2010 | |||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 737,29 | 1190,70 | 1204,02 | 742,12 | 61,6 | 61,1 | 100,7 |
Běžné výdaje | 659,90 | 1086,20 | 1084,53 | 669,56 | 61,7 | 61,8 | 101,5 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 55,64 | 89,72 | 89,82 | 50,55 | 56,3 | 56,0 | 90,8 |
- neinv.transf. fondům veřejného zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 35,25 | 53,00 | 53,00 | 35,26 | 66,5 | 67,7 | 100,0 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 90,25 | 125,93 | 130,65 | 91,91 | 70,3 | 69,6 | 101,8 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 29,51 | 52,77 | 55,32 | 30,20 | 54,6 | 53,0 | 102,3 |
- neinvest. transfery státním fondům | 12,77 | 42,56 | 40,13 | 8,21 | 20,5 | 34,9 | 64,3 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,47 | 1,99 | 3,32 | 2,37 | 71,4 | 65,8 | 96,0 |
- sociální dávky | 286,23 | 446,47 | 446,01 | 296,25 | 66,4 | 66,0 | 103,5 |
z toho: | |||||||
důchody | 229,41 | 363,97 | 363,81 | 244,02 | 67,1 | 66,3 | 106,4 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 9,70 | 14,30 | 14,26 | 7,64 | 53,6 | 67,8 | 78,8 |
ostatní soc.dávky | 19,68 | 29,94 | 29,69 | 20,25 | 68,2 | 61,7 | 102,9 |
státní soc.podpora | 27,44 | 38,25 | 38,25 | 24,34 | 63,6 | 66,0 | 88,7 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 3,98 | 6,31 | 6,31 | 2,65 | 42,1 | 48,6 | 66,7 |
- prostředky na insolventnost | 0,36 | 0,70 | 0,70 | 0,28 | 40,4 | 70,0 | 78,3 |
- stavební spoření | 11,21 | 13,10 | 13,10 | 10,49 | 80,1 | 83,6 | 93,6 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,09 | 6,10 | 6,10 | 4,18 | 68,6 | 62,9 | 102,3 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 21,16 | 35,25 | 35,25 | 21,18 | 60,1 | 60,6 | 100,1 |
- kapitola Státní dluh | 29,59 | 73,29 | 72,45 | 32,17 | 44,4 | 46,2 | 108,7 |
- kapitola Operace SFA | 0,06 | 0,56 | 0,49 | 0,06 | 12,0 | 12,2 | 97,7 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 77,34 | 138,46 | 131,89 | 83,78 | 63,5 | 60,1 | 108,3 |
Kapitálové výdaje | 77,39 | 104,50 | 119,49 | 72,56 | 60,7 | 55,9 | 93,8 |
SALDO SR CELKEM | -78,67 | -135,00 | -135,00 | -87,27 | 64,6 | 48,3 | 110,9 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2011 **) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím ***) dopočet do celku Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011 |