Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až září 2011
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 30. září 2011 celkové příjmy státního rozpočtu 741,9 mld. Kč, celkové výdaje 847,0 mld. Kč a schodek 105,1 mld. Kč (v září 2010 vykázán schodek 99,6 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-září 2010 |
2011 | % plnění v roce 2010 |
Index 2011/2010 |
|||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-září |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 745,95 | 1055,70 | 1069,02 | 741,87 | 69,4 | 71,5 | 99,5 |
VÝDAJE CELKEM | 845,51 | 1190,70 | 1204,02 | 847,00 | 70,3 | 70,1 | 100,2 |
SALDO | -99,56 | -135,00 | -135,00 | -105,14 | 77,9 | 61,1 | 105,6 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2011 Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011 |
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 741,9 mld. Kč představovaly 69,4 % rozpočtu po změnách (v září 2010 plněny na 71,5 %) a byly meziročně nižší o 4,1 mld. Kč, tj. o 0,5 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti 2010). Na poklesu se podílí především meziročně nižší transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu (pokles o 15,8 mld. Kč).
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 386,8 mld. Kč, což představuje 71,2 % rozpočtu a meziroční růst o 10,5 mld. Kč, tj. o 2,8 % (rozpočet počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti roku 2010). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 0,8 procentního bodu vyšší.
Meziroční růst daňových příjmů byl ovlivněn především vyšším inkasem spotřebních daní (včetně tzv. energetických daní), majetkových daní, DPFO ze závislé činnosti a DPH.
Inkaso DPH představovalo 140,1 mld. Kč, tj. 71,8 % rozpočtu, což je o 1,1 procentního bodu nižší plnění než v září minulého roku. Meziroční růst o 2,6 mld. Kč, tj. o 1,9 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 3,9 % - měřeno ke skutečnosti roku 2010) o 2,0 procentního bodu nižší. Meziroční zvýšení inkasa, se kterým rozpočet 2011 počítá, by nemělo být tak výrazné jako v roce 2010, kdy došlo ke zvýšení obou sazeb o 1 procentní bod.
Inkaso spotřebních daní (vč. energetických daní a odvodu ze slunečního záření) dosáhlo 102,1 mld. Kč, což představuje 72,5 % rozpočtu (loni to bylo 67,9 %) a meziroční růst o 6,4 mld. Kč, tj. o 6,7 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 4,3 mld. Kč (plnění na 101,2 %). Rozpočet na rok 2011 počítá s růstem o 7,6 % proti skutečnosti roku 2010. Výši inkasa spotřebních daní ovlivňuje zavedení odvodu z elektřiny ze slunečního záření s rozpočtovaným výnosem 4,2 mld. Kč, který byl zařazen mezi spotřební daně.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 64,8 mld. Kč představovala 77,2 % rozpočtu (v roce 2010 to bylo 69,0 %) a meziročně byla o 4,4 mld. Kč, tj. o 6,3 %, nižší než v roce 2010. Rozpočet této daně počítá s poklesem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2010. Inkaso této daně v samotném měsíci září činilo 14,8 mld. Kč, zatímco v září 2010 to bylo 16,0 mld. Kč (k 15. září je placena čtvrtletní záloha na daň). V roce 2011 se na výši inkasa projevuje pokles sazby daně ve zdaňovacím období 2010 o další procentní bod (na 19 %) a odpis ztrát, které firmy utrpěly během hospodářské krize.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 64,4 mld. Kč, tj. 63,5 % rozpočtu (loni plnění na 71,0 %) při meziročním růstu o 1,7 mld. Kč, tj. o 2,8 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 16,0 % proti skutečnosti roku 2010, především z důvodu vyššího očekávaného inkasa u DPFO ze závislé činnosti a vybírané srážkou.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 58,4 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 70,7 % (loni to bylo 76,1 %). Meziročně je inkaso o 3,8 mld. Kč, tj. o 6,9 %, vyšší. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 8,3 %, především z důvodu snížení slev na dani na poplatníka.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání ve výši 0,2 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 3,1 % (loni to bylo na 26,5 %) a meziročně je její inkaso nižší o 2,5 mld. Kč. Rozpočet 2011 je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 30,5 %. Nízké plnění v roce 2011 souvisí s odpisem ztrát, které způsobila hospodářská krize, což mělo za následek vracení přeplatků na dani, které proběhlo tradičně v dubnu (inkaso v dubnu 2011 ve výši -7,3 mld. Kč) a výdajovými paušály, jejichž rozpočtové dopady jsou odlišné od očekávaných.
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 5,8 mld. Kč, což představuje 43,1 % rozpočtu (loni 81,6 %) a meziročně bylo její inkaso vyšší o 0,4 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Rozpočet 2011 počítá s růstem o 90,2 % (o 6,4 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2010. Na vyšší výnos by mělo mít vliv především zdaňování výsluh u příslušníků ozbrojených složek. Rozpočet také počítal s jednorázovým 50% daňovým zatížením příspěvků poskytovaných u stavebního spoření. To však bylo zrušeno Ústavním soudem a z tohoto titulu je očekáván výpadek příjmů ve výši cca 5-6 mld. Kč.
Majetkové daně dosáhly 9,7 mld. Kč, což představuje 74,4 % rozpočtu a meziroční růst o 4,1 mld. Kč, tj. o 73,7 %. Na meziročním růstu se výrazně podílí inkaso darovací daně. Souvisí to s uvalením 32% daně na bezúplatné nabytí emisních povolenek (rozpočet ve výši 4,8 mld. Kč).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2011 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 739,5 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2010 vyšší o 45,8 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2010) u daní z příjmů fyzických osob o 19,9 mld. Kč (o 15,2 %), u DPH o 11,0 mld. Kč (o 4,1 %) a u spotřebních daní o 10,1 mld. Kč (o 7,3 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.9.2011 výše 523,1 mld. Kč, což představuje 70,7 % rozpočtu a meziroční růst o 9,0 mld. Kč, tj. o 1,7 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 514,1 mld. Kč, tj. 70,2 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 30,9 mld. Kč, tj. o 6,4 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 38,6 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 272,1 mld. Kč, což představuje 72,9 % rozpočtu (loni to bylo 71,7 %) a meziroční růst o 9,0 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 241,9 mld. Kč, tj. 72,9 % rozpočtu (loni to bylo 71,0 %), při meziročním růstu o 8,0 mld. Kč, tj. o 3,4 % (rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010).
Ke konci září 2011 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 83,0 mld. Kč, což je 54,4 % rozpočtu po změnách a o 23,5 mld. Kč méně než ve stejném období loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 15,7 % proti rozpočtu 2010 především z důvodu vyšších očekávaných příjmů z rozpočtu EU o 22,0 mld. Kč). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 56,9 mld. Kč (plnění na 43,6 %), což je o 15,8 mld. Kč méně než v září 2010. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 7,2 mld. Kč (o 3,7 mld. Kč méně než v roce 2010) a byly tak plněny na 127,3 % rozpočtu (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 3,2 mld. Kč (o 1,2 mld. Kč méně než v roce 2010). Tato částka zahrnovala především prostředky převedené podle zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení FNM, prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2010.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 847,0 mld. Kč čerpané ke konci září 2011 představují 70,3 % rozpočtu po změnách (v září 2010 to bylo 70,1 %), a jsou tak o 1,5 mld. Kč, tj. o 0,2 % nad úrovní září 2010. Proti skutečnosti 2010 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 4,1 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci září čerpány ve výši 764,9 mld. Kč, tj. na 70,5 % rozpočtu po změnách (loni to bylo na 70,6 %). Proti loňskému září vzrostly o 10,8 mld. Kč, tj. o 1,4 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,6 % proti skutečnosti 2010).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. V rozpočtu po změnách jsou zapracovány ve výši 446,0 mld. Kč, což představuje 37,0 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,5 % více než skutečnost dosažená v roce 2010 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,1 %). K 30.9.2011 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 333,7 mld. Kč, tj. 74,8 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 74,4 %), při meziročním růstu o 11,0 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Z toho na důchody připadlo 275,5 mld. Kč, tj. 75,7 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 74,9 %), při meziročním růstu o 16,4 mld. Kč, tj. o 6,3 %. Některé další sociální dávky vykazují meziroční pokles (státní sociální podpora o 3,5 mld. Kč a prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 2,3 mld. Kč).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 113,8 mld. Kč představovala 87,1 % rozpočtu po změnách a byla o 1,2 mld. Kč, tj. o 1,0 %, vyšší než v září 2010. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji (stejně jako v roce 2010 byla již v září zaplacena záloha na 4. čtvrtletí ve výši 18,1 mld. Kč). Dalších 19,1 mld. Kč (loni 19,6 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům veřejného zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) byly čerpány ve výši 39,6 mld. Kč, tj. 74,8 % rozpočtu po změnách. Meziročně byly na stejné úrovni.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci září 2011 hrazeny ve výši 43,1 mld. Kč, tj. 59,4 % rozpočtu po změnách, a jsou nad úrovní září 2010 o 7,3 mld. Kč, tj. o 20,3 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 23,8 mld. Kč, což představuje 67,6 % rozpočtované výše. Meziročně jsou o 0,1 mld. Kč nižší.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 82,1 mld. Kč, což představuje 68,7 % rozpočtu po změnách (v září 2010 to bylo 66,0 %), při meziročním poklesu o 9,3 mld. Kč, tj. o 10,2 % (rozpočet po změnách počítá s poklesem proti skutečnosti 2010 o 8,2 %). Z toho investiční transfery Státnímu fondu dopravní infrastruktury činily 25,1 mld. Kč a Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu 4,4 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo ke konci září 2011 schodkem ve výši 105,1 mld. Kč (77,9 % rozpočtu), což je proti stejnému období roku 2010 výsledek horší o 5,6 mld. Kč.
Hlavním důvodem tohoto výsledku jsou meziročně nižší celkové příjmy (o 0,5 %, zatímco rozpočet po změnách počítá s růstem o 6,9 %). Inkaso daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení je sice meziročně vyšší (o 19,4 mld. Kč), nicméně tato skutečnost je negativně kompenzována meziročním poklesem ostatních příjmů (o 23,5 mld. Kč - z toho 15,8 mld. Kč představoval pokles transferů přijatých od EU a převodů z Národního fondu).
Hospodaření rozpočtu v samotném září skončilo schodkem 17,9 mld. Kč (v září 2010 to bylo 20,9 mld. Kč), když příjmy činily 87,0 mld. Kč (v září 2010 to bylo 87,3 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 104,9 mld. Kč (v září 2010 to bylo 108,2 mld. Kč). Na meziročně nižších příjmech v samotném září se negativně projevily především nižší transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu (o 3,6 mld. Kč). Na straně výdajů se v samotném září v meziročním srovnání pozitivně projevily zejména nižší kapitálové výdaje (o 4,5 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-září | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
Saldo SR | -17 306 | -22 551 | -21 434 | -80 267 | -40 516 | 25 748 | 1 489 | 36 316 | 10 473 | -87 296 | -99 555 | -105 138 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Mgr. Ondřej Jakob
Tiskový mluvčí MF
Přílohy:
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-září 2010 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Skutečnost leden-září |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-září |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 745,95 | 1055,70 | 1069,02 | 741,87 | 69,4 | 71,5 | 99,5 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 639,45 | 916,45 | 916,45 | 658,87 | 71,9 | 70,9 | 103,0 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 376,34 | 543,16 | 543,16 | 386,79 | 71,2 | 70,4 | 102,8 |
v tom: | |||||||
- DPH | 137,50 | 195,10 | 195,10 | 140,14 | 71,8 | 72,9 | 101,9 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 95,75 | 140,80 | 140,80 | 102,14 | 72,5 | 67,9 | 106,7 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,00 | 4,20 | 4,20 | 4,25 | 101,2 | x | x |
- daně z příjmů PO | 69,23 | 84,00 | 84,00 | 64,84 | 77,2 | 69,0 | 93,7 |
- daně z příjmů FO | 62,67 | 101,50 | 101,50 | 64,41 | 63,5 | 71,0 | 102,8 |
vybíraná srážkou | 5,39 | 13,50 | 13,50 | 5,82 | 43,1 | 81,6 | 108,1 |
ze závislé činnosti | 54,66 | 82,60 | 82,60 | 58,41 | 70,7 | 76,1 | 106,9 |
z přiznání | 2,63 | 5,40 | 5,40 | 0,17 | 3,1 | 26,5 | 6,4 |
- správní poplatky vč. kolků | 1,83 | 2,35 | 2,35 | 1,82 | 77,7 | 75,6 | 99,7 |
- majetkové daně | 5,57 | 13,00 | 13,00 | 9,67 | 74,4 | 61,2 | 173,7 |
- clo | 1,20 | 1,20 | 1,20 | 1,29 | 107,3 | 92,0 | 107,7 |
- poplatky za uložení odpadů**) | 1,09 | 1,40 | 1,40 | 1,07 | 76,4 | 80,9 | 97,9 |
- ostatní daňové příjmy***) | 1,51 | 3,81 | 3,81 | 1,41 | 36,9 | 66,5 | 93,3 |
Pojistné SZ | 263,11 | 373,29 | 373,29 | 272,08 | 72,9 | 71,7 | 103,4 |
z toho: na důchody | 233,88 | 331,81 | 331,81 | 241,9 | 72,9 | 71,0 | 103,4 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 106,51 | 139,25 | 152,57 | 82,99 | 54,4 | 75,4 | 77,9 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 86,26 | 126,49 | 139,81 | 67,06 | 48,0 | 68,5 | 77,7 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 72,68 | 117,12 | 130,44 | 56,86 | 43,6 | 62,6 | 78,2 |
převody z fondů OSS | 4,41 | 0,00 | 0,00 | 3,22 | x | x | 73,0 |
přijaté sankční platby | 1,13 | 1,04 | 1,04 | 1,11 | 107,0 | 117,5 | 98,0 |
soudní poplatky | 0,71 | 0,58 | 0,57 | 0,80 | 138,7 | 82,5 | 112,5 |
dobrovolné pojistné | 0,47 | 0,45 | 0,45 | 0,32 | 71,5 | 117,8 | 69,2 |
- kapitola Operace SFA | 3,07 | 2,79 | 2,79 | 2,44 | 87,4 | 72,2 | 79,3 |
- kapitola Státní dluh | 10,87 | 5,64 | 5,64 | 7,17 | 127,3 | 158,2 | 66,0 |
- VPS | 6,31 | 4,33 | 4,33 | 6,32 | 146,0 | 147,3 | 100,2 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,02 | 0,02 | 0,02 | 0,01 | 34,7 | 28,3 | 44,9 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,14 | 0,11 | 0,11 | 0,10 | 94,4 | 262,3 | 75,8 |
- ostatní příjmy VPS***) | 6,16 | 4,20 | 4,20 | 6,21 | 148,0 | 147,8 | 100,9 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2011 **) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA ***) dopočet do celku Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011 |
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů:
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2009 | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | Meziroční přírůstek skutečnost |
Meziroční index skutečnost % |
||||||||
Rozpočet schválený |
sk.k 30.9.*) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 30.9.**) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 30.9.***) | % plnění | 2010/2009 | 2011/2010 | 2010/2009 | 2011/2010 | |
Daňové příjmy | 815,82 | 483,19 | 59,2 | 732,24 | 514,12 | 70,2 | 739,46 | 523,08 | 70,7 | 30,9 | 9,0 | 106,4 | 101,7 |
- DPH | 278,60 | 182,48 | 65,5 | 270,80 | 197,66 | 73,0 | 279,50 | 201,00 | 71,9 | 15,2 | 3,3 | 108,3 | 101,7 |
- spotřební daně (vč.tzv.energet.daní) | 151,80 | 94,66 | 62,4 | 149,20 | 101,16 | 67,8 | 148,40 | 107,54 | 72,5 | 6,5 | 6,4 | 106,9 | 106,3 |
- clo | 1,60 | 1,05 | 65,7 | 1,30 | 1,20 | 92,0 | 1,20 | 1,29 | 107,3 | 0,1 | 0,1 | 113,8 | 107,7 |
- daně z příjmů PO | 187,00 | 93,76 | 50,1 | 143,90 | 98,93 | 68,7 | 120,60 | 92,86 | 77,0 | 5,2 | -6,1 | 105,5 | 93,9 |
- daně z příjmů FO | 162,90 | 90,62 | 55,6 | 134,20 | 92,84 | 69,2 | 151,00 | 94,25 | 62,4 | 2,2 | 1,4 | 102,4 | 101,5 |
vybíraná srážkou | 9,80 | 7,48 | 76,3 | 9,60 | 7,68 | 80,0 | 19,30 | 8,30 | 43,0 | 0,2 | 0,6 | 102,7 | 108,1 |
závislá činnost | 128,10 | 79,77 | 62,3 | 105,30 | 80,14 | 76,1 | 121,10 | 85,65 | 70,7 | 0,4 | 5,5 | 100,5 | 106,9 |
z přiznání | 25,00 | 3,37 | 13,5 | 19,30 | 5,02 | 26,0 | 10,60 | 0,29 | 2,8 | 1,6 | -4,7 | 148,7 | 5,8 |
- silniční daň | 6,50 | 2,97 | 45,8 | 5,50 | 3,25 | 59,1 | 5,60 | 3,36 | 60,0 | 0,3 | 0,1 | 109,3 | 103,3 |
- daň z nemovitosti | 6,40 | 4,55 | 71,1 | 9,60 | 6,37 | 66,4 | 9,70 | 6,29 | 64,8 | 1,8 | -0,1 | 139,9 | 98,7 |
- majetkové daně | 11,80 | 5,95 | 50,4 | 9,10 | 5,57 | 61,2 | 13,00 | 9,67 | 74,4 | -0,4 | 4,1 | 93,6 | 173,7 |
- dálniční poplatek | 2,60 | 2,55 | 98,3 | 2,60 | 2,72 | 104,7 | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 0,2 | -0,2 | 106,5 | 92,4 |
- ostatní daně a poplatky | 6,62 | 4,59 | 69,3 | 6,04 | 4,43 | 73,4 | 7,56 | 4,30 | 56,9 | -0,2 | -0,1 | 96,6 | 97,1 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) **) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,8 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) ***) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,4 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví) |
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-září 2010 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Skutečnost leden-září |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-září |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 845,51 | 1190,70 | 1204,02 | 847,00 | 70,3 | 70,1 | 100,2 |
Běžné výdaje | 754,15 | 1086,20 | 1084,53 | 764,93 | 70,5 | 70,6 | 101,4 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 63,50 | 89,72 | 89,82 | 57,88 | 64,4 | 64,0 | 91,1 |
- neinv.transf. fondům veřejného zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 39,60 | 53,00 | 53,00 | 39,62 | 74,8 | 76,0 | 100,0 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 112,66 | 125,93 | 130,65 | 113,83 | 87,1 | 86,9 | 101,0 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 34,18 | 52,77 | 55,32 | 33,45 | 60,5 | 61,3 | 97,9 |
- neinvest. transfery státním fondům | 14,55 | 42,56 | 40,13 | 7,99 | 19,9 | 39,8 | 55,0 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,96 | 1,99 | 3,32 | 2,62 | 78,9 | 78,7 | 88,7 |
- sociální dávky | 322,66 | 446,47 | 446,01 | 333,68 | 74,8 | 74,4 | 103,4 |
z toho: | |||||||
důchody | 259,05 | 363,97 | 363,81 | 275,47 | 75,7 | 74,9 | 106,3 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 10,65 | 14,30 | 14,26 | 8,36 | 58,6 | 74,5 | 78,5 |
ostatní soc.dávky | 22,11 | 29,94 | 29,69 | 22,52 | 75,9 | 69,3 | 101,9 |
státní soc.podpora | 30,85 | 38,25 | 38,25 | 27,32 | 71,4 | 74,2 | 88,6 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 4,50 | 6,31 | 6,31 | 2,89 | 45,8 | 54,9 | 64,3 |
- prostředky na insolventnost | 0,37 | 0,70 | 0,70 | 0,31 | 44,4 | 71,9 | 83,9 |
- stavební spoření | 11,26 | 13,10 | 13,10 | 10,54 | 80,4 | 84,1 | 93,5 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,09 | 6,10 | 6,10 | 4,18 | 68,6 | 62,9 | 102,3 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 23,93 | 35,25 | 35,25 | 23,82 | 67,6 | 68,5 | 99,6 |
- kapitola Státní dluh | 35,79 | 73,29 | 72,45 | 43,06 | 59,4 | 55,8 | 120,3 |
- kapitola Operace SFA | 0,07 | 0,56 | 0,49 | 0,07 | 13,4 | 13,8 | 96,4 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 84,05 | 138,46 | 131,89 | 90,99 | 69,0 | 65,4 | 108,3 |
Kapitálové výdaje | 91,36 | 104,50 | 119,49 | 82,07 | 68,7 | 66,0 | 89,8 |
SALDO SR CELKEM | -99,56 | -135,00 | -135,00 | -105,14 | 77,9 | 61,1 | 105,6 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2011 |