Schodek státního rozpočtu meziměsíčně i meziročně poklesl
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 31. říjnu 2011 celkové příjmy státního rozpočtu 838,6 mld. Kč, celkové výdaje 930,1 mld. Kč a schodek 91,5 mld. Kč (v říjnu 2010 vykázán schodek 96,7 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-říjen 2010 |
2011 | % plnění v roce 2010 |
Index 2011/2010 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 834,51 | 1055,70 | 1070,83 | 838,64 | 78,3 | 79,5 | 100,5 |
VÝDAJE CELKEM | 931,24 | 1190,70 | 1205,94 | 930,12 | 77,1 | 76,8 | 99,9 |
SALDO | -96,73 | -135,00 | -135,11 | -91,48 | 67,7 | 59,4 | 94,6 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2011
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 838,6 mld. Kč představovaly 78,3 % rozpočtu po změnách (v říjnu 2010 plněny na 79,5 %) a byly meziročně vyšší o 4,1 mld. Kč, tj. o 0,5 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 7,0 % proti skutečnosti 2010). Na nižším než rozpočtovaném růstu se podílí především meziročně nižší transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu (pokles o 10,4 mld. Kč) i přesto, že v samotném říjnu tyto transfery vykázaly meziročně vyšší inkaso o 5,4 mld. Kč.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 439,5 mld. Kč, což představuje 80,9 % rozpočtu a meziroční růst o 12,8 mld. Kč, tj. o 3,0 % (rozpočet počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti roku 2010). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,1 procentního bodu vyšší.
Meziroční růst daňových příjmů byl ovlivněn především vyšším inkasem spotřebních daní (včetně tzv. energetických daní), majetkových daní, DPFO ze závislé činnosti a DPH.
Inkaso DPH představovalo 169,6 mld. Kč, tj. 86,9 % rozpočtu, což je o 1,8 procentního bodu nižší plnění než v říjnu minulého roku. Meziroční růst o 2,3 mld. Kč, tj. o 1,4 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 3,9 % - měřeno ke skutečnosti roku 2010) o 2,5 procentního bodu nižší. Meziroční zvýšení inkasa, se kterým rozpočet 2011 počítá, by nemělo být tak výrazné jako v roce 2010, kdy došlo ke zvýšení obou sazeb o 1 procentní bod.
Inkaso spotřebních daní (vč. energetických daní a odvodu ze slunečního záření) dosáhlo 115,8 mld. Kč, což představuje 82,3 % rozpočtu (loni to bylo 76,4 %) a meziroční růst o 8,1 mld. Kč, tj. o 7,5 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 4,9 mld. Kč (plnění na 117,8 %). Rozpočet na rok 2011 počítá s růstem o 7,6 % proti skutečnosti roku 2010. Výši inkasa spotřebních daní ovlivňuje zavedení odvodu z elektřiny ze slunečního záření s rozpočtovaným výnosem 4,2 mld. Kč, který byl zařazen mezi spotřební daně.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 65,5 mld. Kč představovala 77,9 % rozpočtu (v roce 2010 to bylo 69,3 %) a meziročně byla o 4,1 mld. Kč, tj. o 5,9 %, nižší než v roce 2010. Rozpočet této daně počítá s poklesem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2010. V roce 2011 se na výši inkasa projevuje odpis ztrát, které firmy utrpěly během hospodářské krize.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 72,2 mld. Kč, tj. 71,1 % rozpočtu (loni plnění na 79,1 %) při meziročním růstu o 2,3 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Očekávaný růst výnosu této daně proti skutečnosti roku 2010 ve výši cca 16 % je dán zejména růstem výnosu DPFO ze závislé činnosti a přijatými opatřeními týkající se DPFO vybírané srážkou.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 65,4 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 79,1 % (loni to bylo 85,1 %). Meziročně je inkaso o 4,3 mld. Kč, tj. o 7,0 %, vyšší. Rozpočet je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 8,3 %, především z důvodu snížení slev na dani na poplatníka.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání ve výši 0,3 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 5,2 % (loni to bylo na 28,0 %) a meziročně je její inkaso nižší o 2,5 mld. Kč. Rozpočet 2011 je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 30,5 %. Nízké plnění v roce 2011 souvisí s odpisem ztrát, které způsobila finanční krize, což mělo za následek vracení přeplatků na dani, které proběhlo tradičně v dubnu a systémem uplatnění výdajů procentem z příjmů (tzv. výdajové paušály), který má velmi zásadní vliv na celkový výnos této daně.
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 6,6 mld. Kč, což představuje 48,6 % rozpočtu (loni 91,5 %) a meziročně bylo její inkaso vyšší o 0,5 mld. Kč, tj. o 8,8 %. Rozpočet 2011 počítá s růstem o 90,2 % (o 6,4 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2010. Na vyšší výnos by mělo mít vliv především zdaňování výsluh u příslušníků ozbrojených složek. Rozpočet také počítá s jednorázovým 50% daňovým zatížením příspěvků poskytovaných u stavebního spoření. Vzhledem k tomu, že bylo toto jednorázové daňové zatížení Ústavním soudem ČR zrušeno, bude rozpočtované očekávání o cca 6 mld. Kč nižší, než bylo plánováno.
Majetkové daně dosáhly 10,3 mld. Kč, což představuje 79,3 % rozpočtu a meziroční růst o 4,1 mld. Kč, tj. o 66,5 %. Na meziročním růstu se výrazně podílí inkaso darovací daně. Souvisí to s uvalením 32% daně na bezúplatné nabytí emisních povolenek (rozpočet ve výši 4,8 mld. Kč).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2011 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 739,5 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2010 vyšší o 45,8 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2010) u daní z příjmů fyzických osob o 19,9 mld. Kč (o 15,2 %), u DPH o 11,0 mld. Kč (o 4,1 %) a u spotřebních daní o 10,1 mld. Kč (o 7,3 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 31.10.2011 výše 594,0 mld. Kč, což představuje 80,3 % rozpočtu a meziroční růst o 11,7 mld. Kč, tj. o 2,0 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 582,3 mld. Kč, tj. 79,7 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 34,4 mld. Kč, tj. o 6,3 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 38,6 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 302,2 mld. Kč, což představuje 81,0 % rozpočtu (loni to bylo 79,6 %) a meziroční růst o 9,8 mld. Kč, tj. o 3,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 268,6 mld. Kč, tj. 81,0 % rozpočtu (loni to bylo 78,9 %), při meziročním růstu o 8,7 mld. Kč, tj. o 3,4 % (rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010).
Ke konci října 2011 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 96,9 mld. Kč, což je 62,8 % rozpočtu po změnách a o 18,5 mld. Kč méně než ve stejném období loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 15,7 % proti rozpočtu 2010 především z důvodu vyšších očekávaných příjmů z rozpočtu EU o 22,0 mld. Kč). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 68,5 mld. Kč (plnění na 51,8 %), což je o 10,4 mld. Kč méně než v říjnu 2010. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 8,1 mld. Kč (o 4,1 mld. Kč méně než v roce 2010) a byly tak plněny na 144,0 % rozpočtu (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 3,4 mld. Kč (o 1,5 mld. Kč méně než v roce 2010). Tato částka zahrnovala především prostředky převedené podle zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení FNM, prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2010.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 930,1 mld. Kč čerpané ke konci října 2011 představují 77,1 % rozpočtu po změnách (v říjnu 2010 to bylo 76,8 %), a jsou tak o 1,1 mld. Kč, tj. o 0,1 % pod úrovní října 2010. Proti skutečnosti 2010 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 4,2 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci října čerpány ve výši 840,9 mld. Kč, tj. na 77,6 % rozpočtu po změnách (loni to bylo na 78,1 %). Proti loňskému říjnu vzrostly o 8,2 mld. Kč, tj. o 1,0 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,6 % proti skutečnosti 2010).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. V rozpočtu po změnách jsou zapracovány ve výši 446,0 mld. Kč, což představuje 37,0 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,5 % více než skutečnost dosažená v roce 2010 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,1 %). K 31.10.2011 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 368,8 mld. Kč, tj. 82,7 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 82,4 %), při meziročním růstu o 11,4 mld. Kč, tj. o 3,2 %. Z toho na důchody připadlo 304,9 mld. Kč, tj. 83,8 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 82,8 %), při meziročním růstu o 18,3 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Další sociální dávky vykazují meziroční pokles (státní sociální podpora o 4,0 mld. Kč, prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 2,5 mld. Kč a ostatní sociální dávky o 0,4 mld. Kč)).
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Jejich výše 118,1 mld. Kč představovala 89,9 % rozpočtu po změnách a byla o 1,5 mld. Kč, tj. o 1,3 %, vyšší než v říjnu 2010. Vyšší čerpání rozpočtu ovlivnily zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji (byla již zaplacena záloha na 4. čtvrtletí ve výši 19,0 mld. Kč). Dalších 21,1 mld. Kč (loni 21,6 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům veřejného zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) byly čerpány ve výši 44,0 mld. Kč, tj. 83,0 % rozpočtu po změnách. Meziročně byly na stejné úrovni.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci října 2011 hrazeny ve výši 50,5 mld. Kč, tj. 69,8 % rozpočtu po změnách, a jsou nad úrovní října 2010 o 6,4 mld. Kč, tj. o 14,5 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 26,5 mld. Kč, což představuje 75,1 % rozpočtované výše. Meziročně jsou o 0,2 mld. Kč nižší.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 89,2 mld. Kč, což představuje 73,3 % rozpočtu po změnách (v říjnu 2010 to bylo 66,8 %), při meziročním poklesu o 9,3 mld. Kč, tj. o 9,5 % (rozpočet po změnách počítá s poklesem proti skutečnosti 2010 o 6,6 %). Z toho investiční transfery Státnímu fondu dopravní infrastruktury činily 25,1 mld. Kč a Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu 4,9 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo ke konci října 2011 schodkem ve výši 91,5 mld. Kč (67,7 % rozpočtu po změnách), což je proti stejnému období roku 2010 výsledek příznivější o 5,3 mld. Kč.
Očekávaný propad daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení (o cca 20 mld. Kč) by měl být vykompenzován úsporami na straně výdajů (zejména u kapitol Státní dluh a VPS).
Hospodaření rozpočtu v samotném říjnu skončilo přebytkem 13,7 mld. Kč (v říjnu 2010 to bylo 2,8 mld. Kč), když příjmy činily 96,8 mld. Kč (v říjnu 2010 to bylo 88,5 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 83,1 mld. Kč (v říjnu 2010 to bylo 85,7 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech v samotném říjnu (o 8,2 mld. Kč) se pozitivně projevily především vyšší transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu (o 5,4 mld. Kč) a spotřební daně vč. energetických daní a odvodu ze slunečního záření (o 1,7 mld. Kč). Na straně výdajů se v samotném říjnu v meziročním srovnání pozitivně projevily zejména nižší běžné výdaje (o 2,6 mld. Kč).
Mgr. Ondřej Jakob,
tiskový mluvčí MF
Přílohy
v mil. Kč | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-říjen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
Saldo SR | -11 317 | -35 432 | -32 320 | -82 942 | -59 466 | 15 181 | -12 675 | 27 199 | 10 941 | -138 088 | -96 728 | -91 476 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-říjen 2010 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Skutečnost leden-říjen |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-říjen |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 834,51 | 1055,70 | 1070,83 | 838,64 | 78,3 | 79,5 | 100,5 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 719,18 | 916,45 | 916,45 | 741,77 | 80,9 | 79,7 | 103,1 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 426,78 | 543,16 | 543,16 | 439,55 | 80,9 | 79,8 | 103,0 |
v tom: | |||||||
- DPH | 167,28 | 195,10 | 195,10 | 169,56 | 86,9 | 88,7 | 101,4 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 107,73 | 140,80 | 140,80 | 115,82 | 82,3 | 76,4 | 107,5 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,00 | 4,20 | 4,20 | 4,95 | 117,8 | x | x |
- daně z příjmů PO | 69,54 | 84,00 | 84,00 | 65,47 | 77,9 | 69,3 | 94,1 |
- daně z příjmů FO | 69,87 | 101,50 | 101,50 | 72,21 | 71,1 | 79,1 | 103,3 |
vybíraná srážkou | 6,04 | 13,50 | 13,50 | 6,56 | 48,6 | 91,5 | 108,8 |
ze závislé činnosti | 61,07 | 82,60 | 82,60 | 65,37 | 79,1 | 85,1 | 107,0 |
z přiznání | 2,77 | 5,40 | 5,40 | 0,28 | 5,2 | 28,0 | 10,2 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,02 | 2,35 | 2,35 | 2,07 | 88,2 | 83,5 | 102,5 |
- majetkové daně | 6,19 | 13,00 | 13,00 | 10,30 | 79,3 | 68,0 | 166,5 |
- clo | 1,35 | 1,20 | 1,20 | 1,43 | 119,2 | 104,0 | 105,8 |
- poplatky za uložení odpadů**) | 1,18 | 1,40 | 1,40 | 1,16 | 82,8 | 87,8 | 97,8 |
- ostatní daňové příjmy***) | 1,61 | 3,81 | 3,81 | 1,53 | 40,1 | 71,0 | 95,0 |
Pojistné SZ | 292,40 | 373,29 | 373,29 | 302,22 | 81,0 | 79,6 | 103,4 |
z toho: na důchody | 259,91 | 331,81 | 331,81 | 268,64 | 81,0 | 78,9 | 103,4 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 115,33 | 139,25 | 154,38 | 96,87 | 62,8 | 77,8 | 84,0 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 93,40 | 126,49 | 141,62 | 79,47 | 56,1 | 70,3 | 85,1 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 78,90 | 117,12 | 132,26 | 68,51 | 51,8 | 64,1 | 86,8 |
převody z fondů OSS | 4,85 | 0,00 | 0,00 | 3,39 | x | x | 69,9 |
přijaté sankční platby | 1,15 | 1,04 | 1,04 | 1,25 | 120,9 | 119,0 | 109,3 |
soudní poplatky | 0,78 | 0,58 | 0,57 | 0,90 | 157,1 | 91,5 | 115,1 |
dobrovolné pojistné | 0,53 | 0,45 | 0,45 | 0,36 | 79,0 | 132,7 | 67,8 |
- kapitola Operace SFA | 3,14 | 2,79 | 2,79 | 2,56 | 91,8 | 73,8 | 81,6 |
- kapitola Státní dluh | 12,20 | 5,64 | 5,64 | 8,11 | 144,0 | 177,7 | 66,5 |
- VPS | 6,59 | 4,33 | 4,33 | 6,73 | 155,5 | 153,8 | 102,1 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,02 | 0,02 | 0,02 | 0,01 | 37,9 | 31,3 | 44,3 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,15 | 0,11 | 0,11 | 0,10 | 94,4 | 290,3 | 68,5 |
- ostatní příjmy VPS***) | 6,42 | 4,20 | 4,20 | 6,62 | 157,7 | 154,0 | 103,1 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2011
**) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
***) dopočet do celku
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2009 | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | Meziroční přírůstek skutečnost |
Meziroční index skutečnost % |
||||||||
Rozpočet schválený |
sk.k 31.10.*) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 31.10.**) | % plnění | Rozpočet schválený |
sk.k 31.10.***) | % plnění | 2010/2009 | 2011/2010 | 2010/2009 | 2011/2010 | |
Daňové příjmy | 815,82 | 547,87 | 67,2 | 732,24 | 582,30 | 79,5 | 739,46 | 593,96 | 80,3 | 34,42 | 11,67 | 106,3 | 102,0 |
- DPH | 278,60 | 221,02 | 79,3 | 270,80 | 239,87 | 88,6 | 279,50 | 242,95 | 86,9 | 18,85 | 3,08 | 108,5 | 101,3 |
- spotřební daň | 151,80 | 106,23 | 70,0 | 149,20 | 113,82 | 76,3 | 148,40 | 121,91 | 82,1 | 7,59 | 8,09 | 107,1 | 107,1 |
- clo | 1,60 | 1,16 | 72,7 | 1,30 | 1,35 | 104,0 | 1,20 | 1,43 | 119,2 | 0,19 | 0,08 | 116,3 | 105,8 |
- daně z příjmů PO | 187,00 | 95,28 | 51,0 | 143,90 | 99,55 | 69,2 | 120,60 | 93,77 | 77,8 | 4,27 | -5,78 | 104,5 | 94,2 |
- daně z příjmů FO | 162,90 | 101,38 | 62,2 | 134,20 | 103,42 | 77,1 | 151,00 | 105,68 | 70,0 | 2,04 | 2,26 | 102,0 | 102,2 |
vybíraná srážkou | 9,80 | 8,50 | 86,7 | 9,60 | 8,56 | 89,1 | 19,30 | 9,32 | 48,3 | 0,06 | 0,76 | 100,7 | 108,9 |
závislá činnost | 128,10 | 89,28 | 69,7 | 105,30 | 89,55 | 85,0 | 121,10 | 95,85 | 79,2 | 0,27 | 6,30 | 100,3 | 107,0 |
z přiznání | 25,00 | 3,61 | 14,4 | 19,30 | 5,32 | 27,5 | 10,60 | 0,51 | 4,8 | 1,71 | -4,81 | 147,4 | 9,6 |
- silniční daň | 6,50 | 3,90 | 60,0 | 5,50 | 4,00 | 72,7 | 5,60 | 4,28 | 76,4 | 0,10 | 0,28 | 102,6 | 106,9 |
- daň z nemovitosti | 6,40 | 4,64 | 72,5 | 9,60 | 6,46 | 67,3 | 9,70 | 6,37 | 65,7 | 1,83 | -0,09 | 139,4 | 98,5 |
- majetkové daně | 11,80 | 6,62 | 56,1 | 9,10 | 6,19 | 68,0 | 13,00 | 10,30 | 79,3 | -0,44 | 4,12 | 93,4 | 166,5 |
- dálniční poplatek | 2,60 | 2,65 | 101,8 | 2,60 | 2,82 | 108,3 | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 0,17 | -0,30 | 106,4 | 89,3 |
- ostatní daně a poplatky | 6,62 | 4,99 | 75,4 | 6,04 | 4,82 | 79,8 | 7,56 | 4,76 | 62,9 | -0,18 | -0,05 | 96,5 | 98,9 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
**) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,8 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
***) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,4 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-říjen 2010 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Skutečnost leden-říjen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-říjen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 931,24 | 1190,70 | 1205,94 | 930,12 | 77,1 | 76,8 | 99,9 |
Běžné výdaje | 832,69 | 1086,20 | 1084,25 | 840,92 | 77,6 | 78,1 | 101,0 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 71,73 | 89,72 | 89,93 | 65,61 | 73,0 | 72,1 | 91,5 |
- neinv.transf. fondům veřejného zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 43,96 | 53,00 | 53,00 | 43,99 | 83,0 | 84,4 | 100,1 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 116,55 | 125,93 | 131,35 | 118,06 | 89,9 | 88,9 | 101,3 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 38,43 | 52,77 | 55,68 | 37,95 | 68,2 | 68,9 | 98,7 |
- neinvest. transfery státním fondům | 17,26 | 42,56 | 40,07 | 10,20 | 25,5 | 47,5 | 59,1 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 3,18 | 1,99 | 3,49 | 2,95 | 84,4 | 83,3 | 92,8 |
- sociální dávky | 357,46 | 446,47 | 446,01 | 368,81 | 82,7 | 82,4 | 103,2 |
z toho: | |||||||
důchody | 286,61 | 363,97 | 363,81 | 304,88 | 83,8 | 82,8 | 106,4 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 11,53 | 14,30 | 14,26 | 9,01 | 63,2 | 80,6 | 78,2 |
ostatní soc.dávky | 25,13 | 29,94 | 29,69 | 24,72 | 83,3 | 78,7 | 98,4 |
státní soc.podpora | 34,19 | 38,25 | 38,25 | 30,20 | 78,9 | 82,3 | 88,3 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 5,04 | 6,31 | 6,30 | 3,16 | 50,2 | 60,0 | 62,7 |
- prostředky na insolventnost | 0,39 | 0,70 | 0,70 | 0,33 | 47,4 | 76,5 | 84,1 |
- stavební spoření | 11,74 | 13,10 | 13,10 | 10,73 | 81,9 | 87,7 | 91,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,09 | 6,10 | 6,10 | 4,18 | 68,6 | 62,9 | 102,3 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 26,70 | 35,25 | 35,25 | 26,47 | 75,1 | 76,9 | 99,1 |
- kapitola Státní dluh | 44,08 | 73,29 | 72,38 | 50,49 | 69,8 | 69,0 | 114,5 |
- kapitola Operace SFA | 0,08 | 0,56 | 0,42 | 0,08 | 18,1 | 19,4 | 93,4 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 92,01 | 138,46 | 130,48 | 97,90 | 75,0 | 73,5 | 106,4 |
Kapitálové výdaje | 98,55 | 104,50 | 121,69 | 89,20 | 73,3 | 66,8 | 90,5 |
SALDO SR CELKEM | -96,73 | -135,00 | -135,11 | -91,48 | 67,7 | 59,4 | 94,6 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2011
**) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím
***) dopočet do celku
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011