Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až listopad 2011
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly k 30. listopadu 2011 celkové příjmy státního rozpočtu 906,5 mld. Kč, celkové výdaje 1 032,4 mld. Kč a schodek 125,9 mld. Kč (v listopadu 2010 vykázán schodek 140,8 mld. Kč).
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-listopad 2010 |
2011 | % plnění v roce 2010 |
Index 2011/2010 | |||
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-listopad |
% plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 897,92 | 1055,70 | 1070,83 | 906,46 | 84,7 | 85,5 | 101,0 |
VÝDAJE CELKEM | 1038,67 | 1190,70 | 1205,94 | 1032,39 | 85,6 | 85,6 | 99,4 |
SALDO | -140,76 | -135,00 | -135,11 | -125,93 | 93,2 | 86,4 | 89,5 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2011
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 906,5 mld. Kč představovaly 84,7 % rozpočtu po změnách (v listopadu 2010 plněny na 85,5 %) a byly meziročně vyšší o 8,5 mld. Kč, tj. o 1,0 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 7,0 % proti skutečnosti 2010). Vyšší meziroční růst je brzděn především meziročním poklesem nedaňových a ostatních příjmů o 16,5 mld. Kč (na tom se nejvíce podílí transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu, které meziročně klesly o 8,9 mld. Kč).
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 467,1 mld. Kč, což představuje 86,0 % rozpočtu a meziroční růst o 14,7 mld. Kč, tj. o 3,3 % (rozpočet počítá s růstem o 6,9 % proti skutečnosti roku 2010). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,4 procentního bodu vyšší.
Meziroční růst daňových příjmů byl ovlivněn především vyšším inkasem spotřebních daní (včetně tzv. energetických daní), majetkových daní, DPFO ze závislé činnosti a DPH.
Inkaso DPH představovalo 175,9 mld. Kč, tj. 90,2 % rozpočtu, což je o 1,0 procentního bodu nižší plnění než v listopadu minulého roku. Meziroční růst o 3,9 mld. Kč, tj. o 2,3 %, je proti rozpočtované dynamice (růst o 3,9 % - měřeno ke skutečnosti roku 2010) o 1,6 procentního bodu nižší. Meziroční zvýšení inkasa, se kterým rozpočet 2011 počítá, není výrazné jako v roce 2010, kdy došlo ke zvýšení obou sazeb o 1 procentní bod.
Inkaso spotřebních daní (vč. energetických daní a odvodu ze slunečního záření) dosáhlo 127,5 mld. Kč, což představuje 90,5 % rozpočtu (loni to bylo 84,8 %) a meziroční růst o 7,8 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 5,6 mld. Kč (plnění na 132,8 %). Rozpočet na rok 2011 počítá s růstem o 7,6 % proti skutečnosti roku 2010. Výši inkasa spotřebních daní ovlivňuje zavedení odvodu z elektřiny ze slunečního záření s rozpočtovaným výnosem 4,2 mld. Kč, který byl zařazen mezi spotřební daně.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 66,1 mld. Kč představovala 78,7 % rozpočtu (v roce 2010 to bylo 69,8 %) a meziročně byla o 3,9 mld. Kč, tj. o 5,6 %, nižší než v roce 2010. Rozpočet této daně počítá s poklesem o 2,7 % proti skutečnosti roku 2010. V roce 2011 se na výši inkasa projevuje odpis ztrát, které firmy utrpěly během hospodářské krize.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 79,9 mld. Kč, tj. 78,7 % rozpočtu (loni plnění na 87,4 %) při meziročním růstu o 2,8 mld. Kč, tj. o 3,6 %. Očekávaný meziroční růst výnosu této daně ve výši cca 16 % byl dán zejména předpokládaným růstem výnosu DPFO ze závislé činnosti a přijatými opatřeními týkajícími se DPFO vybírané srážkou.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 72,5 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 87,8 % (loni to bylo 94,4 %). Meziročně je její inkaso o 4,7 mld. Kč, tj. o 6,9 %, vyšší. Odhad očekávaného plnění pro státní rozpočet letošního roku ve srovnání se skutečným plněním státního rozpočtu v roce 2010 je vyšší o cca 8,3 %.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání ve výši 0,4 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na 6,8 % (loni to bylo na 29,3 %) a meziročně je její inkaso nižší o 2,5 mld. Kč. Rozpočet 2011 je nad úrovní skutečnosti roku 2010 o 30,5 %. Nízké plnění v roce 2011 souvisí s odpisem ztrát, které způsobila finanční krize, což mělo za následek vracení přeplatků na dani, a systémem uplatnění výdajů procentem z příjmů, který, zvláště v posledních dvou letech, má velmi zásadní vliv na celkový výnos této daně.
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 7,1 mld. Kč, což představuje 52,3 % rozpočtu (loni 97,9 %) a meziročně je její inkaso vyšší o 0,6 mld. Kč, tj. o 9,2 %. Rozpočet 2011 počítá s růstem o 90,2 % (o 6,4 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2010. Na vyšší výnos by mělo mít vliv především zdaňování výsluh u příslušníků ozbrojených složek. Rozpočet také počítal s jednorázovým 50% daňovým zatížením příspěvků poskytovaných u stavebního spoření. Vzhledem k tomu, že bylo toto jednorázové daňové zatížení Ústavním soudem ČR zrušeno, bude rozpočtované očekávání o cca 6 mld. Kč nižší, než bylo předpokládáno.
Majetkové daně dosáhly 11,0 mld. Kč, což představuje 84,6 % rozpočtu a meziroční růst o 4,1 mld. Kč, tj. o 60,2 %. Na meziročním růstu se výrazně podílí inkaso darovací daně. Souvisí to s uvalením 32% daně na bezúplatné nabytí emisních povolenek (rozpočet ve výši 4,8 mld. Kč).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2011 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 739,5 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2010 vyšší o 45,8 mld. Kč, tj. o 6,6 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2010) u daní z příjmů fyzických osob o 19,9 mld. Kč (o 15,2 %), u DPH o 11,0 mld. Kč (o 4,1 %) a u spotřebních daní o 10,1 mld. Kč (o 7,3 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo k 30.11.2011 výše 631,4 mld. Kč, což představuje 85,4 % rozpočtu a meziroční růst o 14,5 mld. Kč, tj. o 2,4 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 616,8 mld. Kč, tj. 84,2 % schváleného rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 31,3 mld. Kč, tj. o 5,4 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 38,6 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 332,7 mld. Kč, což představuje 89,1 % rozpočtu (loni to bylo 87,8 %) a meziroční růst o 10,3 mld. Kč, tj. o 3,2 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 295,7 mld. Kč, tj. 89,1 % rozpočtu (loni to bylo 87,0 %), při meziročním růstu o 9,2 mld. Kč, tj. o 3,2 % (rozpočet počítá s růstem o 4,9 % proti skutečnosti roku 2010).
Ke konci listopadu 2011 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 106,7 mld. Kč, což je 69,1 % rozpočtu po změnách a o 16,5 mld. Kč méně než ve stejném období loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním růstem o 15,7 % proti rozpočtu 2010 především z důvodu vyšších očekávaných příjmů z rozpočtu EU o 22,0 mld. Kč). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 75,5 mld. Kč (plnění na 57,1 %), což je o 8,9 mld. Kč méně než v listopadu 2010. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 9,9 mld. Kč (o 2,7 mld. Kč méně než v roce 2010) a byly tak plněny na 175,5 % rozpočtu (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 3,5 mld. Kč (o 1,4 mld. Kč méně než v roce 2010). Tato částka zahrnovala především prostředky převedené podle zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení FNM, prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2010.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 1 032,4 mld. Kč čerpané ke konci listopadu 2011 představují 85,6 % rozpočtu po změnách (stejně jako v listopadu 2010), a jsou tak o 6,3 mld. Kč, tj. o 0,6 % pod úrovní listopadu 2010. Proti skutečnosti 2010 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 4,2 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci listopadu čerpány ve výši 930,0 mld. Kč, tj. na 85,8 % rozpočtu po změnách (loni to bylo na 86,3 %). Proti loňskému listopadu vzrostly o 10,4 mld. Kč, tj. o 1,1 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 5,6 % proti skutečnosti 2010).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. V rozpočtu po změnách jsou zapracovány ve výši 446,1 mld. Kč, což představuje 37,0 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,5 % více než skutečnost dosažená v roce 2010 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 5,1 %). K 30.11.2011 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 406,9 mld. Kč, tj. 91,2 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 90,9 %), při meziročním růstu o 12,4 mld. Kč, tj. o 3,1 %. Z toho na důchody připadlo 337,1 mld. Kč, tj. 92,7 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 91,6 %), při meziročním růstu o 20,2 mld. Kč, tj. o 6,4 %. Další sociální dávky vykazují meziroční pokles (státní sociální podpora o 4,4 mld. Kč, prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 2,7 mld. Kč a ostatní sociální dávky o 0,6 mld. Kč).
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 122,7 mld. Kč, což představuje 93,4 % rozpočtu po změnách a meziroční růst o 1,3 mld. Kč, tj. o 1,0 %. Čerpání rozpočtu ovlivnily zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 74,9 mld. Kč, což je o 1,8 mld. Kč méně než ve stejném období roku 2010. Dalších 23,1 mld. Kč (loni 23,7 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům veřejného zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) byly čerpány ve výši 48,4 mld. Kč, tj. 91,2 % rozpočtu po změnách. Meziročně byly na stejné úrovni.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly ke konci listopadu 2011 hrazeny ve výši 53,3 mld. Kč, tj. 73,6 % rozpočtu po změnách, a jsou nad úrovní listopadu 2010 o 6,5 mld. Kč, tj. o 13,8 %.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 28,7 mld. Kč, což představuje 81,5 % rozpočtované výše. Meziročně jsou o 0,4 mld. Kč nižší.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 102,4 mld. Kč, což představuje 84,2 % rozpočtu po změnách (v listopadu 2010 to bylo 80,8 %), při meziročním poklesu o 16,7 mld. Kč, tj. o 14,0 % (rozpočet po změnách počítá s poklesem proti skutečnosti 2010 o 6,6 %). Z toho investiční transfery Státnímu fondu dopravní infrastruktury činily 28,4 mld. Kč a Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu 5,4 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo ke konci listopadu 2011 schodkem ve výši 125,9 mld. Kč (93,2 % rozpočtu po změnách), což je proti stejnému období roku 2010 výsledek příznivější o 14,8 mld. Kč.
Očekávaný propad daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení (o cca 20 mld. Kč) by měl být vykompenzován úsporami na straně výdajů (zejména u kapitol Státní dluh a VPS).
Hospodaření rozpočtu v samotném listopadu skončilo schodkem 34,5 mld. Kč (v listopadu 2010 to bylo 44,0 mld. Kč), když příjmy činily 67,8 mld. Kč (v listopadu 2010 to bylo 63,4 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 102,3 mld. Kč (v listopadu 2010 to bylo 107,4 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech v samotném listopadu se pozitivně projevilo především vyšší inkaso DPH (o 1,7 mld. Kč), vyšší transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu (o 1,5 mld. Kč) a vyšší příjmy kapitoly Státní dluh (o 1,4 mld. Kč). Na straně výdajů se v samotném listopadu v meziročním srovnání pozitivně projevilo zejména nižší čerpání kapitálových výdajů (o 7,3 mld. Kč).
v mil. Kč | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-listopad | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
Saldo SR | -19 098 | -59 796 | -41 726 | -92 209 | -66 376 | 201 | -30 916 | 12 768 | -6 517 | -169 406 | -140 757 | -125 929 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Mgr. Ondřej Jakob,
tiskový mluvčí MF
Přílohy:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-listopad 2010 |
Index skutečnost 2011/2010 |
|||
Skutečnost leden-listopad |
Schválený rozpočet |
Rozpočet po změnách*) |
Skutečnost leden-listopad |
% plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 897,92 | 1055,70 | 1070,83 | 906,46 | 84,7 | 85,5 | 101,0 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 774,77 | 916,45 | 916,45 | 799,79 | 87,3 | 85,9 | 103,2 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 452,41 | 543,16 | 543,16 | 467,13 | 86,0 | 84,6 | 103,3 |
v tom: | |||||||
- DPH | 171,95 | 195,10 | 195,10 | 175,89 | 90,2 | 91,2 | 102,3 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 119,61 | 140,80 | 140,80 | 127,46 | 90,5 | 84,8 | 106,6 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,00 | 4,20 | 4,20 | 5,58 | 132,8 | x | x |
- daně z příjmů PO | 70,03 | 84,00 | 84,00 | 66,12 | 78,7 | 69,8 | 94,4 |
- daně z příjmů FO | 77,15 | 101,50 | 101,50 | 79,92 | 78,7 | 87,4 | 103,6 |
vybíraná srážkou | 6,46 | 13,50 | 13,50 | 7,06 | 52,3 | 97,9 | 109,2 |
ze závislé činnosti | 67,79 | 82,60 | 82,60 | 72,49 | 87,8 | 94,4 | 106,9 |
z přiznání | 2,90 | 5,40 | 5,40 | 0,37 | 6,8 | 29,3 | 12,7 |
- správní poplatky vč. kolků | 2,27 | 2,35 | 2,35 | 2,26 | 96,1 | 93,9 | 99,3 |
- majetkové daně | 6,87 | 13,00 | 13,00 | 11,00 | 84,6 | 75,5 | 160,2 |
- clo | 1,52 | 1,20 | 1,20 | 1,59 | 132,4 | 116,6 | 104,9 |
- poplatky za uložení odpadů**) | 1,30 | 1,40 | 1,40 | 1,28 | 91,2 | 96,5 | 98,1 |
- ostatní daňové příjmy***) | 1,71 | 3,81 | 3,81 | 1,62 | 42,4 | 75,6 | 94,4 |
Pojistné na SZ | 322,36 | 373,29 | 373,29 | 332,66 | 89,1 | 87,8 | 103,2 |
z toho: na důchody | 286,54 | 331,81 | 331,81 | 295,70 | 89,1 | 87,0 | 103,2 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 123,15 | 139,25 | 154,38 | 106,68 | 69,1 | 83,1 | 86,6 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 100,38 | 126,49 | 141,62 | 87,12 | 61,5 | 75,5 | 86,8 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 84,33 | 117,12 | 132,26 | 75,46 | 57,1 | 68,5 | 89,5 |
převody z fondů OSS | 4,93 | 0,00 | 0,00 | 3,54 | x | x | 71,7 |
přijaté sankční platby | 1,28 | 1,04 | 1,04 | 1,36 | 131,4 | 132,5 | 106,7 |
soudní poplatky | 0,86 | 0,58 | 0,57 | 1,02 | 178,5 | 100,2 | 119,4 |
dobrovolné pojistné | 0,59 | 0,45 | 0,45 | 0,39 | 86,5 | 148,3 | 66,5 |
- kapitola Operace SFA | 3,23 | 2,79 | 2,79 | 2,58 | 92,4 | 75,8 | 79,9 |
- kapitola Státní dluh | 12,55 | 5,64 | 5,64 | 9,89 | 175,5 | 182,7 | 78,8 |
- VPS | 7,00 | 4,33 | 4,33 | 7,09 | 163,8 | 163,3 | 101,4 |
v tom : | |||||||
- příjmy z úroků a real.fin.majet. | 0,02 | 0,02 | 0,02 | 0,01 | 41,5 | 35,4 | 43,0 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,18 | 0,11 | 0,11 | 0,12 | 112,2 | 354,5 | 66,7 |
- ostatní příjmy VPS***) | 6,79 | 4,20 | 4,20 | 6,96 | 165,9 | 162,9 | 102,5 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2011
**) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
***) dopočet do celku
Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů |
Celkem r. 2009 | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | Meziroční přírůstek skutečnost |
Meziroční index skutečnost % |
||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 28.11.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.11.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.11.***) | % plnění | 2010/2009 | 2011/2010 | 2010/2009 | 2011/2010 | |
Daňové příjmy | 815,82 | 585,50 | 71,8 | 732,24 | 616,84 | 84,2 | 739,46 | 631,37 | 85,4 | 31,34 | 14,53 | 105,4 | 102,4 |
- DPH | 278,60 | 232,49 | 83,4 | 270,80 | 246,67 | 91,1 | 279,50 | 252,38 | 90,3 | 14,18 | 5,72 | 106,1 | 102,3 |
- spotřební daň | 151,80 | 118,34 | 78,0 | 149,20 | 126,34 | 84,7 | 148,40 | 134,19 | 90,4 | 8,00 | 7,85 | 106,8 | 106,2 |
- clo | 1,60 | 1,28 | 79,9 | 1,30 | 1,52 | 116,6 | 1,20 | 1,59 | 132,4 | 0,24 | 0,07 | 118,5 | 104,9 |
- daně z příjmů PO | 187,00 | 95,88 | 51,3 | 143,90 | 100,43 | 69,8 | 120,60 | 94,84 | 78,6 | 4,55 | -5,59 | 104,7 | 94,4 |
- daně z příjmů FO | 162,90 | 112,05 | 68,8 | 134,20 | 114,22 | 85,1 | 151,00 | 117,11 | 77,6 | 2,17 | 2,89 | 101,9 | 102,5 |
vybíraná srážkou | 9,80 | 9,20 | 93,9 | 9,60 | 9,25 | 96,3 | 19,30 | 10,11 | 52,4 | 0,04 | 0,86 | 100,5 | 109,3 |
závislá činnost | 128,10 | 99,05 | 77,3 | 105,30 | 99,41 | 94,4 | 121,10 | 106,31 | 87,8 | 0,36 | 6,90 | 100,4 | 106,9 |
z přiznání | 25,00 | 3,80 | 15,2 | 19,30 | 5,57 | 28,9 | 10,60 | 0,70 | 6,6 | 1,77 | -4,87 | 146,4 | 12,6 |
- silniční daň | 6,50 | 3,99 | 61,4 | 5,50 | 4,27 | 77,7 | 5,60 | 4,38 | 78,3 | 0,29 | 0,11 | 107,2 | 102,6 |
- daň z nemovitosti | 6,40 | 6,03 | 94,2 | 9,60 | 8,35 | 87,0 | 9,70 | 8,21 | 84,6 | 2,32 | -0,14 | 138,5 | 98,3 |
- majetkové daně | 11,80 | 7,30 | 61,8 | 9,10 | 6,87 | 75,5 | 13,00 | 11,00 | 84,6 | -0,43 | 4,13 | 94,1 | 160,2 |
- dálniční poplatek | 2,60 | 2,72 | 104,7 | 2,60 | 2,88 | 110,9 | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 0,16 | -0,37 | 105,9 | 87,1 |
- ostatní daně a poplatky | 6,62 | 5,43 | 82,1 | 6,04 | 5,29 | 87,6 | 7,56 | 5,15 | 68,1 | -0,15 | -0,14 | 97,3 | 97,4 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
**) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,8 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
***) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,4 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2010 | 2011 | % plnění SR leden-listopad 2010 | Index skutečnost 2011/2010 | |||
Skutečnost leden-listopad | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-listopad | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 1038,67 | 1190,70 | 1205,94 | 1032,39 | 85,6 | 85,6 | 99,4 |
Běžné výdaje | 919,60 | 1086,20 | 1084,25 | 929,99 | 85,8 | 86,3 | 101,1 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 79,63 | 89,72 | 89,93 | 72,99 | 81,2 | 80,0 | 91,7 |
- neinv.transf. fondům veřejného zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 48,32 | 53,00 | 53,00 | 48,35 | 91,2 | 92,7 | 100,1 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 121,42 | 125,93 | 131,35 | 122,68 | 93,4 | 92,6 | 101,0 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 41,72 | 52,77 | 55,68 | 41,78 | 75,0 | 74,8 | 100,1 |
- neinvest. transfery státním fondům | 29,81 | 42,56 | 40,07 | 22,73 | 56,7 | 82,0 | 76,2 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 3,21 | 1,99 | 3,49 | 3,04 | 87,0 | 84,1 | 94,7 |
- sociální dávky | 394,48 | 446,47 | 446,05 | 406,90 | 91,2 | 90,9 | 103,1 |
z toho: | |||||||
důchody | 316,95 | 363,97 | 363,81 | 337,11 | 92,7 | 91,6 | 106,4 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 12,41 | 14,30 | 14,30 | 9,67 | 67,6 | 86,8 | 77,9 |
ostatní soc.dávky | 27,62 | 29,94 | 29,69 | 27,04 | 91,1 | 86,5 | 97,9 |
státní soc.podpora | 37,49 | 38,25 | 38,25 | 33,09 | 86,5 | 90,2 | 88,3 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 5,58 | 6,31 | 6,30 | 3,48 | 55,3 | 66,5 | 62,4 |
- prostředky na insolventnost | 0,46 | 0,70 | 0,70 | 0,36 | 51,5 | 88,5 | 79,0 |
- stavební spoření | 11,74 | 13,10 | 13,10 | 10,73 | 81,9 | 87,7 | 91,4 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 5,47 | 6,10 | 6,10 | 5,59 | 91,6 | 84,2 | 102,1 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 29,14 | 35,25 | 35,25 | 28,71 | 81,5 | 83,9 | 98,5 |
- kapitola Státní dluh | 46,82 | 73,29 | 72,38 | 53,30 | 73,6 | 73,3 | 113,8 |
- kapitola Operace SFA | 0,08 | 0,56 | 0,42 | 0,10 | 23,5 | 19,4 | 121,1 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 101,71 | 138,46 | 130,43 | 109,26 | 83,8 | 81,2 | 107,4 |
Kapitálové výdaje | 119,07 | 104,50 | 121,69 | 102,41 | 84,2 | 80,8 | 86,0 |
SALDO SR CELKEM | -140,76 | -135,00 | -135,11 | -125,93 | 93,2 | 86,4 | 89,5 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2011
**) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a příspěvků ostatním příspěvkovým oragnizacím
***) dopočet do celku Pozn.: Rozpočet včetně zákona č. 97/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 433/2010 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2011