Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až srpen 2012
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci srpna 2012 celkové příjmy státního rozpočtu 665,1 mld. Kč, celkové výdaje 732,1 mld. Kč a schodek 67,0 mld. Kč, což znamená jeho meziroční snížení o více než 20 mld. Kč.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-srpen 2011 | 2012 | % plnění v roce 2011 | Index 2012/2011 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 654,84 | 1084,70 | 1087,17 | 665,12 | 61,2 | 61,3 | 101,6 |
VÝDAJE CELKEM | 742,12 | 1189,70 | 1192,47 | 732,14 | 61,4 | 61,6 | 98,7 |
SALDO | -87,27 | -105,00 | -105,31 | -67,02 | 63,6 | 64,6 | 76,8 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2012
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 665,1 mld. Kč představovaly 61,2 % rozpočtu po změnách (v srpnu 2011 plněny na 61,3 %) a proti stejnému období roku 2011 byly vyšší o 10,3 mld. Kč, tj. o 1,6 %. Rozpočet po změnách počítá s růstem o 7,3 % proti skutečnosti roku 2011. Na nižší než očekávaný růst příjmů státního rozpočtu působí nejvíce nižší plnění DPH (na 57,5 %) a příjmů z EU (na 47,4 %). Na meziroční růst celkových příjmů působí nejvíce daňové příjmy vč. pojistného na SZ (růst o 11,2 mld. Kč), naopak příjmy z EU meziročně klesly o 4,4 mld. Kč.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 342,2 mld. Kč, což představuje 60,9 % rozpočtu a meziroční růst o 5,8 mld. Kč, tj. o 1,7 % (rozpočet počítá s růstem o 7,3 % proti skutečnosti roku 2011). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,0 procentního bodu nižší.
Na meziročním růstu daňových příjmů se nejvíce podílelo inkaso DPPO, DPH a DPFO.
Inkaso DPH představovalo 127,5 mld. Kč, tj. 57,5 % rozpočtu, což je o 6,8 procentního bodu nižší plnění než v srpnu minulého roku. Meziročně vzrostlo o 2,1 mld. Kč, tj. o 1,6 %. Rozpočet počítá s růstem o 15,5 % proti skutečnosti roku 2011, což ovlivňuje především novela zákona o DPH, která zvýšila sníženou sazbu daně z přidané hodnoty z 10 na 14 procent s účinností od 1. ledna 2012. V souvislosti s touto změnou došlo i ke změně parametrů rozpočtového určení daní (pro státní rozpočet 71,78 % celostátního výnosu, pro obce 19,93 % a pro kraje 8,29 %, tj. zvýšení podílu pro státní rozpočet o 2,1 p.b. proti stavu v roce 2011). Za nízkým meziročním růstem i nízkým plněním stojí zejména pokles spotřeby soukromého sektoru a mimořádný vliv týkající se změny legislativy (úprava uplatňování daně na vstupu) v minulém roce. Za příčiny vedoucí ke snížení spotřeby domácností se považuje hlavně opatrnostní důvod spotřebitelů, kdy tito spotřebitelé, z obav budoucího vývoje v ČR i Evropě, raději odkládají spotřebu „zbytných“ statků či služeb.
K výraznému propadu spotřeby nedochází u zboží a služeb ve snížené sazbě, ale u zboží a služeb v základní sazbě. Oproti negativnímu vývoji za 1.pololetí se inkaso DPH vyvíjí v červenci a srpnu mnohem lépe. Inkaso dosáhlo meziročního tempa růstu 6,3 % v červenci a 56,2 % v srpnu, což dává předpoklad pozitivního vývoje i v dalších měsících.
Inkaso spotřebních daní (vč. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 89,7 mld. Kč, což představuje 63,0 % rozpočtu (loni to bylo 64,7 %) a meziroční pokles o 1,4 mld. Kč, tj. o 1,6 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 4,0 mld. Kč (plnění na 94,9 %). Rozpočet na rok 2012 počítá s růstem o 2,2 % proti skutečnosti roku 2011. Nejvýraznější vliv na inkaso spotřebních daní v roce 2012 má zvýšení sazeb tabákových výrobků platné od 1.1.2012.Inkaso daně z příjmů právnických osob svým objemem 53,8 mld. Kč představovalo 62,8 % rozpočtu (v roce 2011 to bylo 59,6 %) a meziročně bylo o 3,7 mld. Kč, tj. o 7,4 %, vyšší. Rozpočet této daně počítá s růstem o 4,0 % proti skutečnosti roku 2011.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 57,8 mld. Kč, tj. 62,8 % rozpočtu (loni plnění na 54,9 %) při meziročním růstu o 2,0 mld. Kč, tj. o 3,6 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 1,5 % proti skutečnosti roku 2011.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 52,2 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 65,0 % (loni to bylo 62,4 %). Meziročně je inkaso o 0,7 mld. Kč, tj. o 1,3 % vyšší. Rozpočet je pod úrovní skutečnosti roku 2011 o 1,3 %, především z důvodu zvýšení slevy na dani na dítě o 1 800 Kč ročně.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání v záporné výši –1,0 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na -35,5 % (loni to bylo na -19,1 %) a meziročně je o 0,1 mld. Kč vyšší. Rozpočet 2012 je nad úrovní skutečnosti roku 2011 o 77,3 % (o 1,2 mld. Kč). Záporné plnění souvisí s vratkami daně, které proběhly tradičně v měsíci dubnu (inkaso ve výši -6,7 mld. Kč, v dubnu 2011 to bylo -7,3 mld. Kč).
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 6,6 mld. Kč, což představuje 72,8 % rozpočtu (loni 39,0 %) a meziročně byla vyšší o 1,3 mld. Kč, tj. o 24,5 %. Rozpočet 2012 počítá s růstem o 16,8 % (o 1,3 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2011. Ve výnosu roku 2012 by se mělo promítnout zrušení osvobození zdanění příjmů z úroků z vkladů ze stavebního spoření, a to včetně úroků ze státní podpory.
Majetkové daně dosáhly 7,9 mld. Kč, což představuje 64,8 % rozpočtu a meziroční pokles o 1,1 mld. Kč. Stejně jako v roce 2011 je součástí majetkových daní i 32% darovací daň uvalená na bezúplatné nabytí emisních povolenek.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2012 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 754,3 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2011 vyšší o 46,0 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2011) u DPH o 34,3 mld. Kč (o 12,5 %).
Skutečné celostátní inkaso daní dosáhlo k 31.8.2012 výše 459,5 mld. Kč, což představuje 60,9 % rozpočtu a meziroční růst o 5,5 mld. Kč, tj. o 1,2 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 454,0 mld. Kč, tj. 61,4 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 8,7 mld. Kč, tj. o 2,0 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 31,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 247,4 mld. Kč, což představuje 64,4 % rozpočtu (loni to bylo 64,8 %) a meziroční růst o 5,4 mld. Kč, tj. o 2,3 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,7 % proti skutečnosti roku 2011 (vliv např. rozšíření počtu osob povinně nemocensky pojištěných či povinnosti platit pojistné z dohod o provedení práce). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 219,9 mld. Kč, tj. 64,4 % rozpočtu (loni to bylo 64,8 %), při meziročním růstu o 4,8 mld. Kč, tj. o 2,3 % (rozpočet počítá s růstem o 4,7 %).
Ke konci srpna 2012 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery 75,4 mld. Kč, což je 53,3 % rozpočtu po změnách a o 1,0 mld. Kč, tj. o 1,3 %, méně než v srpnu loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním poklesem o 0,1 % proti rozpočtu 2011). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 49,3 mld. Kč (plnění na 47,4 % rozpočtu po změnách), což je o 4,4 mld. Kč méně než v srpnu 2011 (rozpočet 2012 počítá s poklesem proti rozpočtu 2011 o 15,6 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 8,7 mld. Kč (o 3,8 mld. Kč více než v roce 2011) a byly tak plněny na 133,6 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 1,5 mld. Kč (o 1,5 mld. Kč méně než v roce 2011). Tato částka zahrnovala prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2011.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 732,1 mld. Kč čerpané ke konci srpna 2012 představují 61,4 % rozpočtu po změnách (v srpnu 2011 to bylo 61,6 %), a jsou tak o 10,0 mld. Kč, tj. o 1,3 %, pod úrovní srpna 2011. Proti skutečnosti 2011 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 3,2 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci srpna čerpány ve výši 671,6 mld. Kč, tj. na 61,9 % rozpočtu (loni to bylo na 61,7 %). Proti loňskému roku vzrostly o 2,0 mld. Kč, tj. o 0,3 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 4,7 % proti skutečnosti 2011).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 491,6 mld. Kč, což představuje 41,3 % všech rozpočtovaných výdajů a o 10,7 % více než skutečnost dosažená v roce 2011 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 3,9 %). V relativně vysokém nárůstu rozpočtu sociálních dávek se projevil metodický vliv, kdy dávky pomoci v hmotné nouzi, dávky zdravotně postiženým a příspěvek na péči nejsou od roku 2012 z hlediska rozpočtové skladby již transferem do územních rozpočtů, ale staly se sociálními dávkami vyplácenými úřadem práce (rozpočet po změnách ostatních sociálních dávek tak proti skutečnosti roku 2011 vzrostl o 29,0 mld. Kč). K 31.8.2012 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 318,5 mld. Kč, tj. 64,8 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 66,4 %), při meziročním růstu o 22,2 mld. Kč, tj. o 7,5 %. Z toho na důchody připadlo 252,2 mld. Kč, tj. 65,9 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 67,1 %), při meziročním růstu o 8,2 mld. Kč, tj. o 3,3 %. Státní sociální podpora vykazuje meziroční pokles o 0,5 mld. Kč a prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 1,5 mld. Kč. Naopak ostatní sociální dávky z výše popsaných důvodů meziročně vzrostly o 16,1 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly na konci srpna 67,5 mld. Kč, tj. 65,2 % rozpočtu po změnách, a meziročně tak klesly o 24,4 mld. Kč, tj. o 26,6 %. Meziroční pokles bude v průběhu roku ovlivňovat metodická změna popsaná v předchozím odstavci. Z toho převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji činily 54,0 mld. Kč. Jednalo se o 4 dvouměsíční zálohy na regionální školství ve výši 51,0 mld. Kč (v minulých letech docházelo u převodů záloh regionálnímu školství ke čtvrtletním platbám) a o zálohy soukromým školám za tři čtvrtletí roku v objemu 3,0 mld. Kč. Ve stejném období roku 2011 bylo z tohoto titulu převedeno 60,4 mld. Kč (jednalo se o zálohy regionálnímu a soukromému školství na 1. - 3. čtvrtletí).
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) vykázaly čerpání ve výši 35,3 mld. Kč, tj. 66,8 % rozpočtu. Meziročně tak byly o 0,1 mld. Kč vyšší.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly do konce srpna 2012 uhrazeny ve výši 37,1 mld. Kč, tj. 47,0 % rozpočtu po změnách, a byly tak meziročně o 5,0 mld. Kč, tj. o 15,4 %, vyšší.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 25,6 mld. Kč, což představuje 72,6 % rozpočtované výše a meziroční růst o 4,4 mld. Kč, tj. o 21,0 %.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 60,6 mld. Kč, což představuje 56,7 % rozpočtu po změnách (v roce 2011 to bylo 60,7 %), při meziročním poklesu o 12,0 mld. Kč, tj. o 16,5 %. Rozpočet po změnách počítá s poklesem o 10,2 % proti skutečnosti roku 2011. Investiční transfery Státnímu fondu dopravní infrastruktury činily 10,2 mld. Kč (loni to bylo 23,6 mld. Kč) a Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu 3,9 mld. Kč (stejně jako loni).
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo za leden až srpen roku 2012 schodkem ve výši 67,0 mld. Kč (63,6 % rozpočtu po změnách), což je proti stejnému období roku 2011 výsledek příznivější o 20,3 mld. Kč. I přes očekávané nenaplnění rozpočtu příjmů působí pozitivně v meziročním srovnání vyšší inkaso daňových příjmů včetně pojistného (o 11,2 mld. Kč), které je brzděno především nižšími příjmy z EU (o 4,4 mld. Kč). Čerpání výdajů je meziročně nižší o 10 mld. Kč zejména vlivem nižších kapitálových výdajů o 12,0 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném srpnu skončilo schodkem 15,3 mld. Kč (v srpnu 2011 to bylo 26,2 mld. Kč), když příjmy činily 67,7 mld. Kč (v srpnu 2011 to bylo 63,8 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 83,0 mld. Kč (v srpnu 2011 to bylo 90,0 mld. Kč). Meziročně nižší schodek v samotném srpnu ovlivnily skutečnosti na straně příjmů i výdajů. Vyšší srpnové inkaso příjmů (o 3,9 mld. Kč) ovlivnilo zejména vyšší inkaso DPH (o 2,0 mld. Kč) a příjmy z EU (o 0,8 mld. Kč). Nižší srpnové čerpání výdajů (o 7,0 mld. Kč) ovlivnily nižší kapitálové výdaje (o 9,3 mld. Kč).
v mil. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-srpen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |
Saldo SR | -12 367 | -25 565 | -32 956 | -71 885 | -50 687 | 10 008 | -6 440 | 22 226 | 5 318 | -89 578 | -78 673 | -87 275 | -67 022 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Mgr. Ondřej Jakob,
tiskový mluvčí MF
Přílohy:
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2011 | 2012 | % plnění SR leden-srpen 2011 | Index skutečnost 2012/2011 | |||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 654,84 | 1 084,70 | 1 087,17 | 665,12 | 61,2 | 61,3 | 101,6 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 578,44 | 945,54 | 945,54 | 589,67 | 62,4 | 63,1 | 101,9 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 336,45 | 561,52 | 561,52 | 342,24 | 60,9 | 61,9 | 101,7 |
v tom: | |||||||
- DPH | 125,40 | 221,60 | 221,60 | 127,47 | 57,5 | 64,3 | 101,6 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 91,07 | 142,30 | 142,30 | 89,66 | 63,0 | 64,7 | 98,4 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 3,57 | 4,20 | 4,20 | 3,99 | 94,9 | 84,9 | 111,8 |
- daně z příjmů PO | 50,09 | 85,60 | 85,60 | 53,78 | 62,8 | 59,6 | 107,4 |
- daně z příjmů FO | 55,75 | 92,00 | 92,00 | 57,78 | 62,8 | 54,9 | 103,6 |
vybíraná srážkou | 5,26 | 9,00 | 9,00 | 6,55 | 72,8 | 39,0 | 124,5 |
ze závislé činnosti | 51,52 | 80,30 | 80,30 | 52,19 | 65,0 | 62,4 | 101,3 |
z přiznání | -1,03 | 2,70 | 2,70 | -0,96 | -35,5 | -19,1 | 93,0 |
- správní poplatky | 1,73 | 2,39 | 2,39 | 1,78 | 74,5 | 73,4 | 103,3 |
- majetkové daně | 9,00 | 12,20 | 12,20 | 7,90 | 64,8 | 69,2 | 87,8 |
- clo ***) | 1,13 | x | x | x | x | 94,2 | x |
- poplatky za uložení odpadů **) | 0,97 | 1,40 | 1,40 | 1,03 | 73,2 | 69,0 | 106,2 |
- ostatní daňové příjmy ****) | 1,31 | 4,03 | 4,03 | 2,85 | 70,6 | 34,4 | 217,2 |
z toho: odvod za odnětí půdy ze zem. půd. fondu | 0,00 | 1,70 | 1,70 | 0,11 | 6,2 | 0,2 | 3377,5 |
odvody z loterií *****) | x | 0,00 | 0,00 | 1,22 | x | x | x |
Pojistné na SZ | 241,99 | 384,01 | 384,01 | 247,44 | 64,4 | 64,8 | 102,3 |
z toho: na důchody | 215,10 | 341,35 | 341,35 | 219,94 | 64,4 | 64,8 | 102,3 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 76,40 | 139,16 | 141,63 | 75,45 | 53,3 | 50,1 | 98,7 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 65,19 | 110,57 | 113,04 | 59,99 | 53,1 | 46,6 | 92,0 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 53,63 | 101,56 | 104,03 | 49,27 | 47,4 | 41,1 | 91,9 |
převody z fondů OSS | 3,05 | 0,00 | 0,00 | 1,53 | x | x | 50,2 |
přijaté sankční platby | 1,02 | 1,05 | 1,05 | 0,09 | 8,6 | 98,2 | 8,9 |
soudní poplatky | 0,69 | 0,65 | 0,65 | 0,99 | 152,0 | 119,7 | 144,8 |
dobrovolné pojistné | 0,29 | 0,44 | 0,44 | 0,16 | 36,4 | 64,2 | 55,3 |
- kapitola Operace SFA | 2,36 | 3,34 | 3,34 | 1,96 | 58,5 | 84,6 | 82,8 |
- kapitola Státní dluh | 4,90 | 6,54 | 6,54 | 8,75 | 133,6 | 86,9 | 178,5 |
- VPS | 3,96 | 18,70 | 18,70 | 4,76 | 25,5 | 91,4 | 120,3 |
v tom : | |||||||
- výnosy z finančního majetku | 0,01 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 110,4 | 30,7 | 45,3 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,03 | 0,16 | 0,16 | 0,08 | 47,2 | 31,5 | 220,8 |
- příjmy sdílené s EU (clo) ***) | x | 1,10 | 1,10 | 1,05 | 95,3 | x | x |
- ostatní příjmy VPS ****) | 3,92 | 17,44 | 17,44 | 3,63 | 20,8 | 93,3 | 92,7 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2012
**) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
***) do roku 2011 byl národní podíl na clech součástí daňových příjmů
****) dopočet do celku
*****) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
v mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátních daňových příjmů | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.***) | % plnění | 2011/2010 | 2012/2011 | 2011/2010 | 2012/2011 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 732,24 | 445,34 | 60,8 | 739,46 | 454,03 | 61,4 | 754,32 | 459,50 | 60,9 | 8,7 | 5,5 | 102,0 | 101,2 |
- DPH | 270,80 | 177,04 | 65,4 | 279,50 | 179,90 | 64,4 | 308,70 | 177,50 | 57,5 | 2,9 | -2,4 | 101,6 | 98,7 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,20 | 90,49 | 60,6 | 148,40 | 95,83 | 64,6 | 149,90 | 94,27 | 62,9 | 5,3 | -1,6 | 105,9 | 98,4 |
- clo | 1,30 | 1,04 | 80,0 | 1,20 | 1,13 | 94,2 | x | x | x | 0,1 | x | 108,6 | x |
- daně z příjmů PO | 143,90 | 74,59 | 51,8 | 120,60 | 70,26 | 58,3 | 122,90 | 75,61 | 61,5 | -4,3 | 5,3 | 94,2 | 107,6 |
- daně z příjmů FO | 134,20 | 81,26 | 60,6 | 151,00 | 81,95 | 54,3 | 135,90 | 85,14 | 62,6 | 0,7 | 3,2 | 100,8 | 103,9 |
vybíraná srážkou | 9,60 | 6,78 | 70,6 | 19,30 | 7,40 | 38,4 | 12,80 | 9,26 | 72,3 | 0,6 | 1,9 | 109,2 | 125,1 |
závislá činnost | 105,30 | 70,97 | 67,4 | 121,10 | 75,55 | 62,4 | 117,80 | 76,53 | 65,0 | 4,6 | 1,0 | 106,5 | 101,3 |
z přiznání | 19,30 | 3,52 | 18,2 | 10,60 | -1,01 | -9,5 | 5,30 | -0,65 | -12,3 | -4,5 | 0,4 | -28,7 | 64,4 |
- silniční daň | 5,50 | 3,17 | 57,5 | 5,60 | 3,29 | 58,8 | 5,30 | 3,38 | 63,7 | 0,1 | 0,1 | 104,0 | 102,7 |
- daň z nemovitosti | 9,60 | 6,22 | 64,8 | 9,70 | 6,16 | 63,5 | 8,70 | 6,93 | 79,6 | -0,1 | 0,8 | 99,1 | 112,4 |
- majetkové daně | 9,10 | 4,91 | 54,0 | 13,00 | 9,00 | 69,2 | 12,20 | 7,90 | 64,8 | 4,1 | -1,1 | 183,2 | 87,8 |
- dálniční poplatek ****) | 2,60 | 2,59 | 99,7 | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 2,90 | 3,13 | 107,8 | -0,1 | 0,6 | 97,0 | 124,4 |
- ostatní daně a poplatky | 6,04 | 4,03 | 66,8 | 7,56 | 4,00 | 52,9 | 7,82 | 5,65 | 72,2 | 0,0 | 1,7 | 99,2 | 141,3 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.obcím (7,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč), správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti roku 2012 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2011 | 2012 | % plnění SR leden-srpen 2011 | Index skutečnost 2012/2011 | |||
Skutečnost leden-srpen | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-srpen | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 742,12 | 1 189,70 | 1 192,47 | 732,14 | 61,4 | 61,6 | 98,7 |
Běžné výdaje | 669,56 | 1 092,80 | 1 085,71 | 671,56 | 61,9 | 61,7 | 100,3 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 50,55 | 89,02 | 91,24 | 52,11 | 57,1 | 56,3 | 103,1 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 35,26 | 52,92 | 52,92 | 35,34 | 66,8 | 66,5 | 100,2 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 91,91 | 105,79 | 103,52 | 67,50 | 65,2 | 70,3 | 73,4 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 30,20 | 53,35 | 55,28 | 34,83 | 63,0 | 54,6 | 115,3 |
- neinvest. transfery státním fondům | 8,21 | 37,72 | 37,57 | 8,77 | 23,4 | 20,5 | 106,8 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,37 | 3,47 | 4,50 | 3,72 | 82,6 | 71,4 | 156,8 |
- sociální dávky | 296,25 | 491,58 | 491,26 | 318,47 | 64,8 | 66,4 | 107,5 |
z toho: | |||||||
důchody | 244,02 | 382,51 | 382,43 | 252,18 | 65,9 | 67,1 | 103,3 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 7,64 | 12,48 | 12,45 | 6,11 | 49,0 | 53,6 | 79,9 |
ostatní soc.dávky | 20,25 | 58,68 | 58,46 | 36,37 | 62,2 | 68,2 | 179,7 |
státní soc.podpora | 24,34 | 37,91 | 37,91 | 23,81 | 62,8 | 63,6 | 97,8 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 2,65 | 6,10 | 6,10 | 1,73 | 28,4 | 42,1 | 65,4 |
- prostředky na insolventnost | 0,28 | 0,60 | 0,60 | 0,31 | 51,0 | 40,4 | 108,1 |
- stavební spoření | 10,49 | 6,00 | 6,00 | 5,13 | 85,4 | 80,1 | 48,8 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,18 | 6,20 | 6,20 | 4,26 | 68,8 | 68,6 | 101,9 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 21,18 | 35,30 | 35,30 | 25,62 | 72,6 | 60,1 | 121,0 |
- kapitola Státní dluh | 32,17 | 79,41 | 78,93 | 37,12 | 47,0 | 44,4 | 115,4 |
- kapitola Operace SFA | 0,06 | 0,54 | 0,53 | 0,08 | 14,8 | 12,0 | 135,0 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 83,78 | 124,80 | 115,76 | 76,57 | 66,1 | 63,5 | 91,4 |
Kapitálové výdaje | 72,56 | 96,90 | 106,77 | 60,58 | 56,7 | 60,7 | 83,5 |
SALDO SR CELKEM | -87,27 | -105,00 | -105,31 | -67,02 | 63,6 | 64,6 | 76,8 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2012
**) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a transferů cizím příspěvkovým organizacím
***) dopočet do celku