Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až červenec 2012
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci července 2012 celkové příjmy státního rozpočtu 597,4 mld. Kč, celkové výdaje 649,1 mld. Kč a schodek 51,7 mld. Kč (v červenci 2011 vykázán schodek 61,1 mld. Kč). „Vývoj odpovídá předpokladům Ministerstva financí. Není důvod k jásotu ani k panice. Plnění za leden až červenec vždy vychází o něco lepší než za předcházející měsíce. Rozhodujícím pro splnění rozpočtového cíle bude obnovení čerpání prostředků z evropských fondů,“ uvedl náměstek ministra financí pro veřejné rozpočty Jan Gregor.
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden-červenec 2011 | 2012 | % plnění v roce 2011 | Index 2012/2011 | |||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 591,06 | 1084,70 | 1087,17 | 597,43 | 55,0 | 55,3 | 101,1 |
VÝDAJE CELKEM | 652,11 | 1189,70 | 1192,47 | 649,12 | 54,4 | 54,2 | 99,5 |
SALDO | -61,06 | -105,00 | -105,31 | -51,69 | 49,1 | 45,2 | 84,7 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2012
Příjmy státního rozpočtu
Dosažené celkové příjmy ve výši 597,4 mld. Kč představovaly 55,0 % rozpočtu po změnách (v červenci 2011 plněny na 55,3 %) a proti stejnému období roku 2011 byly vyšší o 6,4 mld. Kč, tj. o 1,1 %. Rozpočet po změnách počítá s růstem o 7,3 % proti skutečnosti roku 2011. Na nižší než očekávaný růst příjmů státního rozpočtu působí nejvíce příjmy z EU, jejichž inkaso je proti stejnému období roku 2011 nižší o 5,2 mld. Kč.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) dosáhly 313,2 mld. Kč, což představuje 55,8 % rozpočtu a meziroční růst o 3,7 mld. Kč, tj. o 1,2 % (rozpočet počítá s růstem o 7,3 % proti skutečnosti roku 2011). Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je plnění rozpočtu o 1,2 procentního bodu nižší.
Na meziročním růstu daňových příjmů se nejvíce podílelo inkaso DPPO a DPFO.
Inkaso DPH představovalo 122,6 mld. Kč, tj. 55,3 % rozpočtu, což je o 7,5 procentního bodu nižší plnění než v červenci minulého roku. Meziročně vzrostlo o 0,1 mld. Kč, tj. o 0,1 %. Rozpočet počítá s růstem o 15,5 % proti skutečnosti roku 2011, což ovlivňuje především novela zákona o DPH, která zvýšila sníženou sazbu daně z přidané hodnoty z 10 na 14 procent s účinností od 1. ledna 2012. V souvislosti s touto změnou došlo i ke změně parametrů rozpočtového určení daní (pro státní rozpočet 71,78 % celostátního výnosu, pro obce 19,93 % a pro kraje 8,29 %, tj. zvýšení podílu pro státní rozpočet o 2,1 p.b. proti stavu v roce 2011). Vzhledem ke zhoršující se ekonomické situaci, která se projevuje zejména poklesem spotřeby veřejného i soukromého sektoru, nebude v letošním roce očekávané inkaso naplněno. Nízké tempo růstu je způsobeno zejména meziročně nízkým příjmem v květnu, což je také důsledek vysoké srovnávací základny v roce 2011, kdy bylo inkaso ovlivněno změnou úpravy uplatňování daně na vstupu. Ta může být nově uplatněna až po obdržení daňového dokladu.
Inkaso spotřebních daní (vč. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 77,6 mld. Kč, což představuje 54,6 % rozpočtu (loni to bylo 55,8 %) a meziroční pokles o 1,0 mld. Kč, tj. o 1,3 %. Z této částky tvořily odvody z elektřiny ze slunečního záření 3,1 mld. Kč (plnění na 74,4 %). Rozpočet na rok 2012 počítá s růstem o 2,2 % proti skutečnosti roku 2011. Nejvýraznějším vlivem na inkaso spotřebních daních v roce 2012 je zvýšení sazeb tabákových výrobků platné od 1.1.2012. Mimo to nebyly provedeny žádné významnější legislativní změny.
Inkaso daně z příjmů právnických osob svým objemem 51,4 mld. Kč představovalo 60,1 % rozpočtu (v roce 2011 to bylo 56,8 %) a meziročně bylo o 3,7 mld. Kč, tj. o 7,7 %, vyšší. Rozpočet této daně počítá s růstem o 4,0 % proti skutečnosti roku 2011. Inkaso této daně v samotném červnu a červenci 2012 činilo 30,5 mld. Kč, což je o 3,2 mld. Kč více než v červnu a červenci 2011 (část inkasa daně se v obou letech projevila až v inkasu měsíce července).
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 49,8 mld. Kč, tj. 54,1 % rozpočtu (loni plnění na 47,1 %) při meziročním růstu o 2,0 mld. Kč, tj. o 4,1 %. Rozpočet uvažuje s růstem o 1,5 % proti skutečnosti roku 2011.
-
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 45,2 mld. Kč a její rozpočet byl naplněn na 56,3 % (loni to bylo 53,9 %). Meziročně je inkaso o 0,7 mld. Kč, tj. o 1,5 % vyšší. Rozpočet je pod úrovní skutečnosti roku 2011 o 1,3 %, především z důvodu zvýšení slevy na dani na dítě o 1 800 Kč ročně.
-
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání v záporné výši –1,1 mld. Kč znamená plnění rozpočtu na -39,6 % (loni to bylo na -19,9 %) a meziročně je na stejné úrovní. Rozpočet 2012 je nad úrovní skutečnosti roku 2011 o 77,3 % (o 1,2 mld. Kč). Záporné plnění souvisí s vratkami daně, které proběhly tradičně v měsíci dubnu (inkaso ve výši -6,7 mld. Kč, v dubnu 2011 to bylo -7,3 mld. Kč).
-
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 5,7 mld. Kč, což představuje 63,1 % rozpočtu (loni 32,3 %) a meziročně byla vyšší o 1,3 mld. Kč, tj. o 30,1 %. Rozpočet 2012 počítá s růstem o 16,8 % (o 1,3 mld. Kč) proti skutečnosti roku 2011. Ve výnosu roku 2012 by se mělo promítnout zrušení osvobození zdanění příjmů z úroků z vkladů ze stavebního spoření, a to včetně úroků ze státní podpory.
Majetkové daně dosáhly 7,1 mld. Kč, což představuje 58,5 % rozpočtu a meziroční pokles o 1,1 mld. Kč. Stejně jako v roce 2011 je součástí majetkových daní i 32% darovací daň uvalená na bezúplatné nabytí emisních povolenek (v červenci došlo k inkasu ve výši cca 2 mld. Kč).
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2012 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 754,3 mld. Kč je proti skutečnosti roku 2011 vyšší o 46,0 mld. Kč, tj. o 6,5 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2011) u DPH o 34,3 mld. Kč (o 12,5 %).
Skutečné celostátní inkaso daní dosáhlo k 31.7.2012 výše 424,2 mld. Kč, což představuje 56,2 % rozpočtu a meziroční růst o 2,4 mld. Kč, tj. o 0,6 %. Ve stejném období minulého roku dosáhlo celostátní inkaso daní 421,9 mld. Kč, tj. 57,1 % rozpočtu, a meziročně vzrostlo o 11,4 mld. Kč, tj. o 2,8 % (celoročně nedosáhlo rozpočet o 31,2 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 216,4 mld. Kč, což představuje 56,4 % rozpočtu (loni to bylo 56,6 %) a meziroční růst o 5,0 mld. Kč, tj. o 2,4 %. Rozpočet počítá s růstem o 4,7 % proti skutečnosti roku 2011 (vliv např. rozšíření počtu osob povinně nemocensky pojištěných či povinnosti platit pojistné z dohod o provedení práce). Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 192,4 mld. Kč, tj. 56,4 % rozpočtu (loni to bylo 56,6 %), při meziročním růstu o 4,5 mld. Kč, tj. o 2,4 % (rozpočet počítá s růstem o 4,7 %).
Ke konci července 2012 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery 67,8 mld. Kč, což je 47,9 % rozpočtu po změnách a o 2,3 mld. Kč, tj. o 3,3 %, méně než v červenci loňského roku (schválený rozpočet uvažuje s meziročním poklesem o 0,1 % proti rozpočtu 2011). Příjmy z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu) činily 44,0 mld. Kč (plnění na 42,3 % rozpočtu po změnách), což je o 5,2 mld. Kč méně než v červenci 2011 (rozpočet 2012 počítá s poklesem proti rozpočtu 2011 o 15,6 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 7,7 mld. Kč (o 3,5 mld. Kč více než v roce 2011) a byly tak plněny na 118,0 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh). Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 1,5 mld. Kč (o 1,5 mld. Kč méně než v roce 2011). Tato částka zahrnovala prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2011.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 649,1 mld. Kč čerpané ke konci července 2012 představují 54,4 % rozpočtu po změnách (v červenci 2011 to bylo 54,2 %), a jsou tak o 3,0 mld. Kč, tj. o 0,5 %, pod úrovní července 2011. Proti skutečnosti 2011 předpokládá letošní rozpočet po změnách nárůst o 3,2 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly ke konci července čerpány ve výši 596,6 mld. Kč, tj. na 55,0 % rozpočtu (loni to bylo také na 55,0 %). Proti loňskému roku klesly o 0,4 mld. Kč, tj. o 0,1 % (rozpočet po změnách počítá s růstem o 4,7 % proti skutečnosti 2011).
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu jsou zapracovány ve výši 491,6 mld. Kč, což představuje 41,3 % všech rozpočtovaných výdajů a o 10,7 % více než skutečnost dosažená v roce 2011 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 3,9 %). V relativně vysokém nárůstu rozpočtu sociálních dávek se projevil metodický vliv, kdy dávky pomoci v hmotné nouzi, dávky zdravotně postiženým a příspěvek na péči nejsou od roku 2012 z hlediska rozpočtové skladby již transferem do územních rozpočtů, ale staly se sociálními dávkami vyplácenými úřadem práce (rozpočet po změnách ostatních sociálních dávek tak proti skutečnosti roku 2011 vzrostl o 29,0 mld. Kč). K 31.7.2012 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 278,3 mld. Kč, tj. 56,7 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 58,0 %), při meziročním růstu o 19,7 mld. Kč, tj. o 7,6 %. Z toho na důchody připadlo 220,2 mld. Kč, tj. 57,6 % rozpočtu po změnách (loni to bylo 58,4 %), při meziročním růstu o 7,8 mld. Kč, tj. o 3,7 %. Státní sociální podpora vykazuje meziroční pokles o 0,5 mld. Kč a prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 1,5 mld. Kč. Naopak ostatní sociální dávky z výše popsaných důvodů meziročně vzrostly o 13,9 mld. Kč.
V rámci běžných výdajů státního rozpočtu vyšší procento čerpání vykázaly především neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně. Ke konci července představovala jejich výše 66,0 mld. Kč, tj. 63,7 % rozpočtu po změnách, a meziročně tak klesly o 22,0 mld. Kč, tj. o 25,0 %. Meziroční pokles bude v průběhu roku ovlivňovat metodická změna popsaná v předchozím odstavci. Relativně vysoké čerpání rozpočtu ovlivnily převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 54,0 mld. Kč. Jednalo se o 4 dvouměsíční zálohy na regionální školství ve výši 51,0 mld. Kč (v minulých letech docházelo u převodů záloh regionálnímu školství ke čtvrtletním platbám) a o zálohy soukromým školám za tři čtvrtletí roku v objemu 3,0 mld. Kč. Ve stejném období roku 2011 bylo z tohoto titulu převedeno 57,4 mld. Kč (jednalo se o zálohy regionálnímu a soukromému školství na 1. - 3. čtvrtletí).
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) vykázaly čerpání ve výši 30,9 mld. Kč, tj. 58,4 % rozpočtu. Meziročně tak byly na podobné úrovni jako v loňském roce.
Výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly do konce července 2012 uhrazeny ve výši 34,0 mld. Kč, tj. 43,1 % rozpočtu po změnách, a byly tak meziročně o 4,1 mld. Kč, tj. o 13,9 %, vyšší.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 23,0 mld. Kč, což představuje 65,1 % rozpočtované výše a meziroční růst o 3,7 mld. Kč, tj. o 19,3 %.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 52,5 mld. Kč, což představuje 49,2 % rozpočtu po změnách (v roce 2011 to bylo 46,1 %), při meziročním poklesu o 2,6 mld. Kč, tj. o 4,8 %. Rozpočet po změnách počítá s poklesem o 10,2 % proti skutečnosti roku 2011. Investiční transfery Státnímu fondu dopravní infrastruktury činily 9,9 mld. Kč a Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu 3,5 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo za leden až červenec roku 2012 schodkem ve výši 51,7 mld. Kč (49,1 % rozpočtu po změnách), což je proti stejnému období roku 2011 výsledek příznivější o 9,4 mld. Kč. I přes očekávané nenaplnění rozpočtu příjmů působí pozitivně v meziročním srovnání vyšší inkaso daňových příjmů včetně pojistného (o 8,7 mld. Kč), které je brzděno především nižšími příjmy z EU (o 5,2 mld. Kč). Čerpání výdajů v průběhu roku zatím vykazuje podobný průběh jako v roce 2011 (meziročně o 0,5 % nižší). Vykázaný schodek a jeho plnění je odrazem předstihu plnění příjmů (na 55,0 % rozpočtu po změnách) před čerpáním výdajů (na 54,4 % rozpočtu po změnách) o 0,6 procentního bodu.
Hospodaření rozpočtu v samotném červenci skončilo přebytkem 20,0 mld. Kč (v červenci 2011 to bylo 1,8 mld. Kč), když příjmy činily 92,8 mld. Kč (v červenci 2011 to bylo 83,4 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 72,8 mld. Kč (v červenci 2011 to bylo 81,6 mld. Kč). Meziročně vyšší přebytek v samotném červenci ovlivnily skutečnosti na straně příjmů i výdajů. Vyšší červencové inkaso příjmů (o 9,4 mld. Kč) ovlivnilo zejména vyšší inkaso DPPO (o 5,2 mld. Kč), DPH (o 2,6 mld. Kč) a majetkových daní (1,8 mld. Kč – vliv inkasa darovací daně za emisní povolenky). Nižší červencové čerpání výdajů (o 8,9 mld. Kč) ovlivnily převody prostředků regionálnímu školství, které v loňském roce z velké části (14,8 mld. Kč) proběhly v červenci (záloha na 3. čtvrtletí), zatímco letos to bylo již v červnu (záloha na červenec a srpen).
v mil. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-červenec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |
Saldo SR | -2 126 | -23 519 | -26 854 | -62 113 | -48 798 | 10 259 | -445 | 19 676 | 9 275 | -76 160 | -69 007 | -61 056 | -51 693 |
Graf - Vývoj salda státního rozpočtu
Jakub Haas,
zástupce tiskového mluvčího MF
Přílohy
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Příjmy státního rozpočtu | 2011 | 2012 | % plnění SR leden-červenec 2011 | Index skutečnost 2012/2011 | |||
Skutečnost leden-červenec | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Příjmy celkem | 591,06 | 1 084,70 | 1 087,17 | 597,43 | 55,0 | 55,3 | 101,1 |
v tom: | |||||||
Daňové příjmy celkem | 520,96 | 945,54 | 945,54 | 529,66 | 56,0 | 56,8 | 101,7 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 309,57 | 561,52 | 561,52 | 313,23 | 55,8 | 57,0 | 101,2 |
v tom: | |||||||
- DPH | 122,50 | 221,60 | 221,60 | 122,60 | 55,3 | 62,8 | 100,1 |
- spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 78,63 | 142,30 | 142,30 | 77,64 | 54,6 | 55,8 | 98,7 |
z toho: odvod z elektřiny ze slunečního záření | 2,75 | 4,20 | 4,20 | 3,12 | 74,4 | 65,6 | 113,5 |
- daně z příjmů PO | 47,72 | 85,60 | 85,60 | 51,41 | 60,1 | 56,8 | 107,7 |
- daně z příjmů FO | 47,81 | 92,00 | 92,00 | 49,79 | 54,1 | 47,1 | 104,1 |
vybíraná srážkou | 4,37 | 9,00 | 9,00 | 5,68 | 63,1 | 32,3 | 130,1 |
ze závislé činnosti | 44,52 | 80,30 | 80,30 | 45,18 | 56,3 | 53,9 | 101,5 |
z přiznání | -1,07 | 2,70 | 2,70 | -1,07 | -39,6 | -19,9 | 99,6 |
- správní poplatky | 1,57 | 2,39 | 2,39 | 1,55 | 64,9 | 66,7 | 99,1 |
- majetkové daně | 8,26 | 12,20 | 12,20 | 7,14 | 58,5 | 63,5 | 86,5 |
- clo ***) | 0,98 | x | x | x | x | 81,7 | x |
- poplatky za uložení odpadů **) | 0,87 | 1,40 | 1,40 | 0,88 | 63,1 | 62,3 | 101,3 |
- ostatní daňové příjmy ****) | 1,23 | 4,03 | 4,03 | 2,20 | 54,7 | 32,3 | 179,2 |
z toho: odvod za odnětí půdy ze zem. půd. fondu | 0,00 | 1,70 | 1,70 | 0,09 | 5,2 | 0,1 | 7668,9 |
odvody z loterií *****) | x | 0,00 | 0,00 | 0,69 | x | x | x |
Pojistné SZ | 211,39 | 384,01 | 384,01 | 216,42 | 56,4 | 56,6 | 102,4 |
z toho: na důchody | 187,90 | 341,35 | 341,35 | 192,38 | 56,4 | 56,6 | 102,4 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté dotace | 70,10 | 139,16 | 141,63 | 67,77 | 47,9 | 45,9 | 96,7 |
v tom: | |||||||
- kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 59,74 | 110,57 | 113,04 | 53,76 | 47,6 | 42,7 | 90,0 |
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu | 49,14 | 101,56 | 104,03 | 43,97 | 42,3 | 37,7 | 89,5 |
převody z fondů OSS | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 1,46 | x | x | 48,7 |
přijaté sankční platby | 0,90 | 1,05 | 1,05 | 0,01 | 0,5 | 86,8 | 0,6 |
soudní poplatky | 0,56 | 0,65 | 0,65 | 0,85 | 129,7 | 97,5 | 151,7 |
dobrovolné pojistné | 0,26 | 0,44 | 0,44 | 0,13 | 30,3 | 57,1 | 51,8 |
- kapitola Operace SFA | 2,25 | 3,34 | 3,34 | 1,80 | 53,9 | 80,5 | 80,2 |
- kapitola Státní dluh | 4,27 | 6,54 | 6,54 | 7,72 | 118,0 | 75,7 | 181,1 |
- VPS | 3,84 | 18,70 | 18,70 | 4,49 | 24,0 | 88,8 | 116,9 |
v tom : | |||||||
- výnosy z finančního majetku | 0,01 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 97,9 | 27,2 | 45,3 |
- splátky půjček ze zahraničí | 0,03 | 0,16 | 0,16 | 0,08 | 47,2 | 31,5 | 220,8 |
- příjmy sdílené s EU (clo) ***) | x | 1,10 | 1,10 | 0,91 | 82,8 | x | x |
- ostatní příjmy VPS ****) | 3,80 | 17,44 | 17,44 | 3,50 | 20,1 | 90,6 | 92,1 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2012
**) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
***) do roku 2011 byl národní podíl na clech součástí daňových příjmů
****) dopočet do celku
*****) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
mld. Kč | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meziroční srovnání celostátního inkasa daní | Celkem r. 2010 | Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Meziroč.přírůstek skut. | Meziroč.index skut. | ||||||||
Rozpočet schválený | sk.k 31.7.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.7.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.7.***) | % plnění | 2011/2010 | 2012/2011 | 2011/2010 | 2012/2011 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 732,24 | 410,49 | 56,1 | 739,46 | 421,87 | 57,1 | 754,32 | 424,24 | 56,2 | 11,38 | 2,36 | 102,8 | 100,6 |
- DPH | 270,80 | 169,03 | 62,4 | 279,50 | 175,56 | 62,8 | 308,70 | 170,73 | 55,3 | 6,53 | -4,83 | 103,9 | 97,2 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,20 | 78,20 | 52,4 | 148,40 | 82,76 | 55,8 | 149,90 | 81,66 | 54,5 | 4,56 | -1,11 | 105,8 | 98,7 |
- clo | 1,30 | 0,90 | 69,0 | 1,20 | 0,98 | 81,7 | x | x | x | 0,08 | x | 109,3 | x |
- daně z příjmů PO | 143,90 | 73,02 | 50,7 | 120,60 | 68,81 | 57,1 | 122,90 | 73,84 | 60,1 | -4,22 | 5,03 | 94,2 | 107,3 |
- daně z příjmů FO | 134,20 | 70,26 | 52,4 | 151,00 | 70,42 | 46,6 | 135,90 | 73,53 | 54,1 | 0,16 | 3,10 | 100,2 | 104,4 |
vybíraná srážkou | 9,60 | 5,78 | 60,2 | 19,30 | 6,19 | 32,1 | 12,80 | 8,04 | 62,8 | 0,42 | 1,85 | 107,2 | 129,8 |
závislá činnost | 105,30 | 61,16 | 58,1 | 121,10 | 65,28 | 53,9 | 117,80 | 66,25 | 56,2 | 4,13 | 0,97 | 106,7 | 101,5 |
z přiznání | 19,30 | 3,33 | 17,3 | 10,60 | -1,05 | -9,9 | 5,30 | -0,76 | -14,4 | -4,38 | 0,29 | -31,6 | 72,3 |
- silniční daň | 5,50 | 2,89 | 52,5 | 5,60 | 3,20 | 57,2 | 5,30 | 3,28 | 62,0 | 0,31 | 0,08 | 110,9 | 102,5 |
- daň z nemovitosti | 9,60 | 5,73 | 59,7 | 9,70 | 5,69 | 58,7 | 8,70 | 6,45 | 74,1 | -0,04 | 0,75 | 99,4 | 113,2 |
- majetkové daně | 9,10 | 4,34 | 47,7 | 13,00 | 8,26 | 63,5 | 12,20 | 7,14 | 58,5 | 3,91 | -1,12 | 190,1 | 86,5 |
- dálniční poplatek ****) | 2,60 | 2,45 | 94,2 | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 2,90 | 2,97 | 102,5 | 0,06 | 0,46 | 102,6 | 118,3 |
- ostatní daně a poplatky | 6,04 | 3,67 | 60,8 | 7,56 | 3,67 | 48,5 | 7,82 | 4,64 | 59,3 | 0,00 | 0,97 | 99,9 | 126,5 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.obcím (7,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč), správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti roku 2012 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
v mld. Kč | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Výdaje státního rozpočtu | 2011 | 2012 | % plnění SR leden-červenec 2011 | Index skutečnost 2012/2011 | |||
Skutečnost leden-červenec | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách*) | Skutečnost leden-červenec | % plnění | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5=4:3 | 6 | 7=4:1 | |
Výdaje celkem | 652,11 | 1 189,70 | 1 192,47 | 649,12 | 54,4 | 54,2 | 99,5 |
Běžné výdaje | 596,98 | 1 092,80 | 1 085,71 | 596,62 | 55,0 | 55,0 | 99,9 |
v tom: | |||||||
- platy zaměstnanců a ost. platby za proved.práci (vč. povinného pojistného) | 43,21 | 89,02 | 91,24 | 43,89 | 48,1 | 48,1 | 101,6 |
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS) | 30,88 | 52,92 | 52,92 | 30,93 | 58,4 | 58,3 | 100,2 |
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA) | 87,97 | 105,79 | 103,52 | 65,99 | 63,7 | 67,3 | 75,0 |
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **) | 26,50 | 53,35 | 55,28 | 31,16 | 56,4 | 47,9 | 117,6 |
- neinvest. transfery státním fondům | 8,02 | 37,72 | 37,57 | 8,53 | 22,7 | 20,0 | 106,4 |
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS) | 2,28 | 3,47 | 4,50 | 3,55 | 78,9 | 68,6 | 155,9 |
- sociální dávky | 258,60 | 491,58 | 491,26 | 278,33 | 56,7 | 58,0 | 107,6 |
z toho: | |||||||
důchody | 212,38 | 382,51 | 382,43 | 220,20 | 57,6 | 58,4 | 103,7 |
prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,91 | 12,48 | 12,45 | 5,44 | 43,7 | 48,5 | 78,6 |
ostatní soc.dávky | 17,90 | 58,68 | 58,46 | 31,81 | 54,4 | 60,3 | 177,7 |
státní soc.podpora | 21,41 | 37,91 | 37,91 | 20,88 | 55,1 | 56,0 | 97,5 |
- aktivní pol. zaměstnanosti | 2,36 | 6,10 | 6,10 | 1,49 | 24,5 | 37,5 | 63,3 |
- prostředky na insolventnost | 0,24 | 0,60 | 0,60 | 0,24 | 40,4 | 34,9 | 99,2 |
- stavební spoření | 10,49 | 6,00 | 6,00 | 5,13 | 85,4 | 80,1 | 48,8 |
- státní příspěvek na důchodové připojištění | 2,79 | 6,20 | 6,20 | 2,82 | 45,5 | 45,7 | 101,1 |
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 19,27 | 35,30 | 35,30 | 23,00 | 65,1 | 54,7 | 119,3 |
- kapitola Státní dluh | 29,85 | 79,41 | 78,93 | 33,99 | 43,1 | 41,2 | 113,9 |
- kapitola Operace SFA | 0,05 | 0,54 | 0,53 | 0,07 | 13,4 | 10,1 | 145,7 |
- ostatní běžné výdaje ***) | 74,46 | 124,80 | 115,76 | 67,51 | 58,3 | 56,5 | 90,7 |
Kapitálové výdaje | 55,13 | 96,90 | 106,77 | 52,50 | 49,2 | 46,1 | 95,2 |
SALDO SR CELKEM | -61,06 | -105,00 | -105,31 | -51,69 | 49,1 | 45,2 | 84,7 |
*) rozpočet upravený k 30.6.2012
**) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a transferů cizím příspěvkovým organizacím
***) dopočet do celku